Huolet ja pelot

Ruusutarha kuulostaa normaalilta niinkauan kuin ei tule verta. Huomenna itsellä jännäpäivä edessä :/ yhenyhtä oiretta ei enää ole. Eipä tässä auta kuin odotella päiväkerralla.
 
Heippa, en ihan jokaista viestiä kerennyt läpi lukemaan.

Mulla on täällä sellainen tilanne, että olen nyt rv 6+0 ja ensimmäinen raskaus kyseessä.

Keskenmenon mahdollisuus pelottaa kovin, sillä viime vklp suihkussa ollessa tuli sellaisia verisiä hyytymiä :/ sen jälkeen sellaista rusehtavaa valkovuotoa on tullut n. kerran pari päivässä. Toissa päivänä tuli myös niitä verisiä hyytymiä..

Yritän toivoa, että kyse olisi vain jostain hematoomasta tai muusta vaarattomasta, mutta pelkään samalla pahinta :sad001

En tiedä kannattaisiko mennä yksityiselle varhaisultraan...
 
Ehkäpä sitä sitten oikeasti voisi mennä..saisi ainakin tietää mikä tilanne oikeasti on :) pitää vain toivoa parasta ja pelätä pahinta..:eek:
 
Tähtikuu ota yhteyttä neuvolaan. Saattaisit päästä tarkastaa tilanteesi ihan kunnallisen kautta.

Mä en vielä uskalla varmaksi ajatella, että olisin raskaana. Viikko sitten lauantaina piti mormaalikierron mukaan olla menkat myöhässä pari päivää, mut testi oli niin nega kun olla ja voi. Tein uuden testin keskiviikko iltana, kun piti olla jo lähes viikon myöhässä ja oli todella epäselvä haamu. Tein uuden perjantai-iltana ja tuloksena hiukan paremmin näkyvä haamu, lauantai-iltana edelleen tosi himmeä (mut selkeästi erotettavissa oleva) haamu. Puoli vuotta tullut menkat täydellisen tarkasti 4 vk välein, mut olisko nyt ollut kierto myöhässä vai mikä syynä himmeisiin haamuihin. Turvotusta selvästi vatsassa ja tänään herunut tippa maitoakin puserosta läpi mut mut...
 
Hillevi

Mä soittelin neuvolaan tuossa perjantaina ja aika nihkeän kuuloisia olivat päästämään ultraan. Sanoivat, että jos vklp yli jatkuu vielä vuoto niin pitää alkuviikosta soitella ja he katsovat jos verikokeisiin minut laittaisivat... mutta tiedä nyt sitten kuinka hyvin verikokeesta pystyy päättelemään onko keskenmeno tullut vai ei.. toki jos arvot kovin matalat niin sitten.

Tuohon sinun asiaasi, minulla näytti kp 29 (normaalisti kierto 24) hyvin hyvin heikkoa haamua, niin että olin jo tulkinnut sen negaksi ja olin jo laittamassa testiä pois kun kiinnitin huomiota, että taitaa siinä ihan haalea viiva olla. Tein uuden testin kp 32 ja viiva oli jo huomattavasti tummempi vaikka olikin samalla myös huomattavasti vaaleampi kuin kontrolli viiva!

Tein tänä aamuna uuden testin kp42 (osin katsoakseni olisiko viiva haalistunut jos kekskenmeno onkin tullut) ja viiva oli nyt niin tumma kun vain voi olla! :Heartred

Pitää toivoa, että minulla olisi pikkuinen pysynyt kyydissä! Ja kyllä minun korvaan vähän kuullostaa, että sinullakin olisi siellä pikkuinen kyydissä :) !
 
Kyllä tuo viivan vahvistuminen kohdallasi oikein hyvältä kuulostaa. Samaahan ne katsoisi niistä verikokeistakin :)

Mä olen päättänyt, että en nyt stressaa tätä omaa asiaani vielä. Se tapahtuu, mikä on tapahtuakseen. Nämä on sellaisia asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Testaan vaikka viikon päästä uudestaan, jos oliskin ovis ollut vaan esimerkiksi viikkoa myöhemmin. Pakko se kuitenkin on koittaa pikkuhiljaa alkaa hyväksymään, että olisin taas raskaana, vaikka tämä onkin pieni yllätys. Olin vasta ehtinyt välillä ajatella, että olishan toinen lapsi kiva joskus tässä.
 
Joillakinhan positiivinen tulis testissä voi näkyä vasta kun menkat on reilusti myöhässä ja joskus kierto voi olla pitkä et siks tulos näkyy myöhemmin.
 
Mulla tuli hieman verta perjantaiaamuna ja pelko iski välittömästi kun juuri edellisenä iltana olin illallisella ystävän kanssa jolla tuli keskenmeno samaan aikaan kuin missä itse nyt. Käytiin ultrassa ja kertoi johtuvan mahdollisesti istukan kiinnittymisestä, koska kaikki näytti olevan muuten hyvin. Vielä ei sykkeitä saatu, joten varattiin tarkistus 30.5., jolloin viikkoja pitäisi olla 7+6. Tavallaan pelottaa mutta kun en muuta voi niin ajattelen kovin positiivisesti, sanan kaikessa merkityksessä
 
Heippa, itsellä on vaikea uskoa raskauteen ennen kuin olen päässyt ultraan. Koska olimme lapsettomuushoidoissa (kevyissä eli pelkkä OI) pääsemme 9.6 ar-ultraan, mutta tekee tiukkaa odottaa siihen asti, vaikka kohta jo onkin.

Haluaisin niin kovasti vaan tietää onko siellä edes mitään. 2 vuotta sitten olin päivälleen yhtä pitkällä raskaudessa kuin tänään. Tämä raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Koska olen nyt samoina päivinä raskaana, on niin tuoreessa muistissa kaikki oireet ja päivät, jolloin esimerkiksi niukka vuoto alkoi jne. Pelkään, että sama toistuu, eikä taaskaan saada vauvaa syliin asti seuraavana tammikuuna. :sad001
Tarkkailen koko ajan oireiden vahvuutta enkä oikein osaa rentoutua vielä.
 
White one, toivottavasti kaikki on hyvin!

Kirppunen17, tsemppiä ultraan asti! Jospa kaikki menisi hyvin nyt kuitenkin :)
 
White one, toivottavasti kaikki olis kunnossa!
Kirppunen, onnea! Varmasti uskomaton olo, toivotaan että tämä pieni pysyisi matkassa loppuun asti!
 
Koita Hillevi tehdä testi aamupissasta. Siinä pitäisi olla enemmän hormoneja kuin illalla. :)
 
Kiitos Timbe! :) Yritän takoa päähäni, että jokainen raskaus on jokatapauksessa erilainen eikä stressaaminen muuta lopputulosta.

On vain kummallista, kun ensin kuukausi tolkulla aina toivoo plussaa ja sitten pettymys itkun kera, mutta kun tärppääkin on huolesta sekaisin.

Tsemppiä kaikille ja rauhallista mieltä! :Heartred
 
White one, vuodot saavat varmasti pelkoja aikaan. Kumpa ne jäisivät yhteen kertaan.

Myös kirppuselle onnea matkaan! Pitkään olette yrittäneet ja raskas kokemus km varmasti. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti!
 
Takaisin
Top