Huolet ja pelot

Mulle kaveri sanoi että vois lyödä vetoa ettei mun anneta kokeilla alatiesynnytystä kun liian aikasin raskauduin... Synnytystapa arviointiin pääsen kuulemma, siellä kai sitten katotaan arven kunto jne.
 
Hyvä että joku muukin syönyt. Oon minä heselläkin syönyt hamppareita pari kertaa. En vaan tuota kebabin majoneesia tajunnut ku ostin... en sitä paljoa syönyt mutta vähän kuitenkin. Huono tuuri jos tulee jotain! Nämä rajoitukset on raivostuttavia kun ei aina ees tajua missä kaikessa on mitäkin....

Raa'assa kananmunassa riski on käsittääkseni aika minimaalinen, ja sekin liittyy salmonellaan, eli ei vaikuta suoranaisesti sikiöön. Eli jos se nyt sattuisi huonolla tuurilla kohdalle, niin itse siitä vaan tulisi kipeäksi.
 
Olen syönyt…Nyt vasta tajusin, ettei Hesen majoneesia saisi kai syödä?! Olen vetänyt niitä ihan antaumuksella :D
 
Suomalaisissa kananmunissa on erittäin harvoin salmonellaa, joten mie oon syöny kyllä kotimaassa tehtyä majoneesia. Ulkomailta tuotu majoneesi voi sisältää salmonellaa, ulkomailla salmonellaa esiintyy enempi kananmunissa, joten sen takia olis suositeltavaa sitä välttää, myös ulkomailta tuodut munajuomat ja tiramisut voi sisältää salmonellaa :)
 
Minäkin ostin just purkillisen felixin majoneesia, jossa kananmunankeltuainen on pastoroitu. En tiedä onko se pastorointi vielä parempi asia vai onko merkitystä, mutta kotimaisissa ei pitäisi olla mitään vaaraa. Niinkuin Huli tuossa mainitsi ulkomaiset kannattaa jättää väliin, olen saman lukenut jostain.
 
Toissapäivänä kylpylälomalla vessareissulla huomasin verta ja hyytymiä.. Palasi esikoisen odotusaika vahvasti mieleen.

En kyllä osannut edes pelätä nyt pahinta.. Ituttaa vaan taas sama tilanne et seksittä mennään pari kk eteenpäin.

Sydänäänet kuuntelin ekaa kertaa eilen, siellä pikkuinen jotain touhusi ja olin tuntevinani muutaman hipaisun..

Rv 11+3
 
Pastoroitu kananmuna pitäis olla salmonella vapaa :)
 
Eilen hulahti pöksyt täyteen kirkasta kerta, kuin ois pissa tullut housuun mutta se olikin verta. Kävin päivystyksessä jossa todettiin vauvan voivan hyvin ja oli virkeä, lapsivettä normaalisti, ei muutoksia kohdunkaulalla. Istukka on ihan takana ja vauva edessä joten olen tuntenut jo liikkeitä. Se helpottaa. <3 nyt lepäillyt ja vuoto vähentynyt onneksi! Muutahan ei voi tehdä kuin odottaa. Hematoomaa ei löytynyt. Pelottaa aivan kamalasti ja en oikein uskalla tehdä mitään...
 
Eilen hulahti pöksyt täyteen kirkasta kerta, kuin ois pissa tullut housuun mutta se olikin verta. Kävin päivystyksessä jossa todettiin vauvan voivan hyvin ja oli virkeä, lapsivettä normaalisti, ei muutoksia kohdunkaulalla. Istukka on ihan takana ja vauva edessä joten olen tuntenut jo liikkeitä. Se helpottaa. <3 nyt lepäillyt ja vuoto vähentynyt onneksi! Muutahan ei voi tehdä kuin odottaa. Hematoomaa ei löytynyt. Pelottaa aivan kamalasti ja en oikein uskalla tehdä mitään... Nyt 14+3
 
Mulle kaveri sanoi että vois lyödä vetoa ettei mun anneta kokeilla alatiesynnytystä kun liian aikasin raskauduin... Synnytystapa arviointiin pääsen kuulemma, siellä kai sitten katotaan arven kunto jne.
Mitä tarkotat et raskauduit liian ajoissa?
 
Liittyy kai sektioon, siinähän on joku tietty aika mikä pitäs olla raskauksien ja synnytysten välissä :)
 
Joo mulle sanottiin että pitää odottaa vuosi ainakin ennenkuin edes raskautuu. En tiedä miksi. Oli kuitenkin suunniteltu sektio. Kaikki meni hyvin ja paranin todella nopeasti. Ainoa huono oli se että mulla oli suntti(vai mikä se nyt on) ja kun se poistettiin viikko leikkauksesta niin huomattiinettä yksi hakanen auki, haavahoidossa kävin muutamia kertoja mut nopeasti sekin parani
 
Voihan se siis olla ettei ongelmia ole ja saan synnyttää alakautta, kai riippuu siitä kuinka hyvin arpi on parantunut tms. Että kestää ponnistuksen :-)
 
Toisaalta voisin ottaa sektion ihan mielelläni :-D se oli iisi :-D :-D
 
Toi vuoden rajoitus liittyy kai siihen et kerkee se sektio arpi kunnolla parantuu ja näin pienennettäs riskiä arven repeytymiseen. Ja istukkahan voi kiinnittyä siihen arven kohtaan ja siinä on kai jonkinlainen irrtoomisen riski? Enkä siis oo mikään ammattilainen, oon vaan lueskellu aiheesta :)
 
Oikei voi olla liian hätiköityä ja yleensä en ole näin hermona mistään :s lueskelin tuolta joulukuisten 2016 ryhmästä todella surullisen jutun, että yksi oli saanut kai tietää 12 np-ultrassa, että oli odottanutkin kaksosia ja molemmat olivat lentäneet enkeleiden luo <3 :( nyt pelottaa kuinka omat pikkuiset voi .. Omaan np-ultraan viellä 2 vko .. Tietenkin neuvolan täti sanoi alkuraskuden ultrassa sen että voi olla mahdollista että toinen sikiöistä ei jostin syystä ole enään näkyvissä ultrassa mutta nyt jännittää menetänkö molemmatvaikka toivon todella että kaikki on hyvin molemmilla :)<3
 
Oikei voi olla liian hätiköityä ja yleensä en ole näin hermona mistään :s lueskelin tuolta joulukuisten 2016 ryhmästä todella surullisen jutun, että yksi oli saanut kai tietää 12 np-ultrassa, että oli odottanutkin kaksosia ja molemmat olivat lentäneet enkeleiden luo <3 :( nyt pelottaa kuinka omat pikkuiset voi .. Omaan np-ultraan viellä 2 vko .. Tietenkin neuvolan täti sanoi alkuraskuden ultrassa sen että voi olla mahdollista että toinen sikiöistä ei jostin syystä ole enään näkyvissä ultrassa mutta nyt jännittää menetänkö molemmatvaikka toivon todella että kaikki on hyvin molemmilla :)<3
Ei pitäis raskaana lukee mitään. Mä ainakin panikoin ihan kaikkee turhaakin.. :D
 
Takaisin
Top