Huolet ja pelot

Pikaista paranemista vatsataudista >3
Toivotaan et pienellä on kaikki mallillaan!
 
Huli: jotenkin olen luottavaisin mielin, että kaikki kääntyy kuitenki parhain päin. Sureminen etukäteen ei ensinnäkään auta eikä myöskään stressaaminen, koska tapahtui kohdussa nyt mitä tahansa, ei siihen pysty kukaan vaikuttamaan. Ja tuosta pussin koosta, niin on täysi mysteeri mikä siihen kasvuun vaikuttaa (ei ole tutkimuksien myötä löydetty syytä).

Keskiviikkona pääsen kuitenkin ultraan taas, joten päätin, että siihen asti keskityn muihin asioihin :) toivottavasti saan positiivisia uutisia silloin. Voi kun olisi jo niin pitkällä, että voisi dopplerilla edes välillä kuunnella sydänääniä kotona.

Anskulle paranemisia!!
 
Mulla on ollu melko oireeton alkuraskaus, lieviä liitoskipuja ollut (mahan vihlaisuja ja tuikkimisia). Tänään on 9+0. Eilen oli lorahtanu kalsareihin kahvinvärinen vuotoläntti, jota vähän säikähdin. Vatsakipuja ei kuitenkaan ole yhtään.

Oon sitten ottanut aika rauhassa eilisen ja tän päivän, tänään tuli vain pikkutippa tuota vuotoa. Eli pötköttely jatkuu, tarkoitus oli käydä joka päivä urheilemassa kun nyt olis ollu aikaa, mutta kerkeehän sitä vielä.. Tänään muutamia vihlaisuja ollut mahalla mutta ei mitään muuta. Selkähän tästä makoilusta kipeytyy..:p
 
Heips. Kyl täs kaikesta huolimatta joka kerta, ku käy vessassa, kurkkaa paperiin että onko vuotoa. Esikoinen kyseessä ja tätä olen toivonut hartaasti koko aikuisiän ja nyt kun vauva saa tulla, pelkään että kohtalo puuttuu peliin. Toivottavasti vauva syntyy terveenä ja elinvoimaisena.
 
Mulla oli edellisen raskauden alussa rusehtavaa vuotoa, kävin varhaisultrassa jossa todettiin kaiken olevan hyvin, samaa vuotoa tuli myös myöhemmillä raskausviikoilla ja kävin silloinkin tarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa. Raskaus sujui kaikinpuolin hyvin ja terve tyttö syntyi.
 
Mulla oli edellisen raskauden alussa rusehtavaa vuotoa, kävin varhaisultrassa jossa todettiin kaiken olevan hyvin, samaa vuotoa tuli myös myöhemmillä raskausviikoilla ja kävin silloinkin tarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa. Raskaus sujui kaikinpuolin hyvin ja terve tyttö syntyi.

Mulla kans tässä raskaudessa ollut tätä ja esikoisen aikana ei ollu!
 
Mulla oli viime raskaudessa rusehtavaa vuotoa, mikä lopulta tarkoitti keskenmenoa. Verisen vuodon alettua soitin neuvolaan ja kerroin tilanteen: käskivät odotella viikon. Siinä kohtaa suutuin kyllä. Oli se kumma, kun olen koko ikäni maksanut veroja ja koskaan en ole käyttänyt terkkarin palveuita. Sitten sen kerran kun oikeasti tarvitsisin apua, en sitä saa. Menin sitten siltä seisomalta yksityiselle, maksoin itseni kipeäksi ja sain sitä kautta lähetteen sairaaalaan. Toimii se homma noinkin.
Ylipäätään noista lääkäreistä…Tuon keskenmenon yhteydessä tapasin about 5 eri lääkäriä ja täytyy sanoa, että oli todella miellyttäviä tapauksia, mutta myös todellisia pohjanoteerauksia. Ihmisiähän nekin tietysti ovat, mutta luulisi että joku taso pitäisi olla.
 
Olishan se hyvä jos pääsis julkiselle tarkistuttamaan tilanteen jos vuotoa on, mutta ikäväkyllä varsinkin jos alkuraskaudesta kyse niin pyytävät vain odottamaan katsomaan kuinka käy sillä keskenmenoa ei pysty estämään jos se on tullakseen ja sitten taas toisaalta pienet vuodot voi olla hyvinkin tavallisia vaikka kaikki onkin kunnossa. Itsekin kävin yksityisellä kun edellisessä raskaudessa rusehtavaa vuotoa tuli ja onneksi kaikki oli kunnossa, en stressannut asiasta sen jälkeen.
Vuosi sitten mulla oli keskeytynyt keskenmeno jossa oli kaikki raskausoireet loppuun saakka eikä minkäänlaisia vuotoja, vasta kun kohtu oli tyhjennetty loppui oireet kuin seinään, alkio oli menehtynyt jo 3 viikkoa aiemmin:( tämäkään ei olis selvinnyt ilman yksityistä varhaisraskauden ultraa....
 
Mua huolettaa tällä hetkellä eniten onko pieni terve, et kaikki ultrassa ok. Kun on kolme tervettä lasta, miettii voiko olla niin hyvä säkä neljännenkin kerran. Noh, ultra 19.7., siihen asti ainakin saa tätä asiaa hautoa... Ja toinen on synnytys. Viime kerralla meni kaikki niin pieleen omalla kohdallani et jouduin hakeen vauhtia teholta pari päivää. En tiiä kumpaa pelkään enemmän, sectiota varmaan kun leikkauksen takia viimeksikin kaikki meni mönkään, tosin arven kestävyys myös mietityttää. Oon jo nähnyt unta et kohtu repee kesken ponnistamisen. Suurin pelko synnytyksessä siis et jotain käy ja mä kuolen. Pelkopolille saan lähetteen varmaan jossain vaiheessa. Tämmöisiä keveitä mietintöjä näin muutoin ihanan asian äärellä ❤️
 
Tsemppiä Helinä ! Paljon on mietittävää
Mua on tän illan mietityttänyt vähän samanmoiset jutut, vaikka ultrassa kaikki oli hyvin miettii että saisiko toisen lapsen näin vain,nopeasti ekan jälkeen,voiko käydä semmoinen tuuri että kaikki menisi hyvin ... ja sit itsellä tuo sectiohomma, alle vuosi sectiosta kuitenkin kun raskauduin ja mulle suositeltiin sitä vuotta :/ Mietin kestääkö arpi.
 
Tänään iski kamala pelko että asustaakohan tuola mahassa enään kukaan kun sain verikoe tulokset :sad001 viikkoja nyt 11+2 hcg:60 ja pappa:516. Tuo hcg todella alhainen. Mitä teillä nuo arvot olivat? Verikokeet otettu vko 10. Täällä hirveä pelko.:sad001
 
Täällä juuri terkka painotti ettei ole tuo seulonta-hcg ole millään tavalla verrannollinen siihen hcg:hen mitä alkuraskauden verikokeissa mitataan. Joten ole ihan huoleta vain. :)
 
En oikein tiedä minkä otsikon alle tää kuuluis laittaa, mutta laitetaan nyt vaikka tänne.
Huomenna (tai siis tänään) on ultra ja mua jännittää niin paljon. Mielessä on noin miljoona kysymystä ja tuhat kauhukuvaa: "onko kaikki hyvin" "mitä jos siellä ei kasvakkaan mitään" "miten selvitään, jos onkin kaksoset" "miten kestetään jos jokin on vialla" ja se pahin kauhukuva: tyhjä kohtu ruudulla.
Apua, miten tässä pystyy nukkumaan?
 
Tsemppiä Helinä ! Paljon on mietittävää
Mua on tän illan mietityttänyt vähän samanmoiset jutut, vaikka ultrassa kaikki oli hyvin miettii että saisiko toisen lapsen näin vain,nopeasti ekan jälkeen,voiko käydä semmoinen tuuri että kaikki menisi hyvin ... ja sit itsellä tuo sectiohomma, alle vuosi sectiosta kuitenkin kun raskauduin ja mulle suositeltiin sitä vuotta :/ Mietin kestääkö arpi.

Jep täälläkin sektiosta alle vuosi kun raskauduin uudelleen. Ekassa neuvolassa jo th kyseli enkö muistanu et vuosi pitäisi olla väliä ennen uutta raskautta. Mut sit lohdutteli et kyllähän se kohtu todennäköisesti kestää...

Pieni pelko myös täällä miten käy synnytyksessä. Kovasti haluaisin synnyttää tän toisen alakautta, mitä yritettiin esikoisen kohdallakin monta(kymmentä) tuskaista tuntia.
 
Tsemppiä awsedr ultraan, toivotaan et kaikki on mallikkaasti :)
 
Mul on tänää tullu rusehtavaa vuotoa taas pyyhkiessä.. Edellisen kerran oli rv 7 vissiinkin. Mahakipuja kanssa :sorry: neuvolasta onneks sano että normaalia kun kohtu vielä nii alhaalla. Inhottavaa stressiä vaan saa lisää aikaan. Oon kyllä nyt stressannu tätä ennen jo kun jäin pojan kans kahdestaan 4ks päiväks ja tosiaan itellä tosi pahana toi oksentelu nii oon miettiny että miten pärjään. Onneks sydänäänet on kuulunut nii tietää et pikkusella kaikki hyvin :Heartred vuoto kans onneks lopahtanu nyt mut kivut jäi, tosin veikkaan näitä kipuja kasvukivuiks.
 
Saiko majoneesia käyttää? Söin tänään kebabia jossa oli niiden omatekoista majoneesia, ei mitään tietoa sisällöstä. Nyt tuli pelko että tuleeko se toksoplasma tai listeriabakteeri tai mitä tuosta voi tulla. Mikä majoneesissa kielletty aine oikein on edes?
 
Saiko majoneesia käyttää? Söin tänään kebabia jossa oli niiden omatekoista majoneesia, ei mitään tietoa sisällöstä. Nyt tuli pelko että tuleeko se toksoplasma tai listeriabakteeri tai mitä tuosta voi tulla. Mikä majoneesissa kielletty aine oikein on edes?

Minä oon ainakin syönyt. Majoneesihan nyt yleisesti on vaan aika helposti pilaantuvaa, jos seisoo lämpimässä. Se raaka kananmuna kai siinä majoneesissa on se riski. Jos nyt siis on sellainen majoneesi, joka on alusta loppuun asti tehti ite ja käytetty sitä kanamunaa edes :grin
 
Minä oon ainakin syönyt. Majoneesihan nyt yleisesti on vaan aika helposti pilaantuvaa, jos seisoo lämpimässä. Se raaka kananmuna kai siinä majoneesissa on se riski. Jos nyt siis on sellainen majoneesi, joka on alusta loppuun asti tehti ite ja käytetty sitä kanamunaa edes :grin

Hyvä että joku muukin syönyt. Oon minä heselläkin syönyt hamppareita pari kertaa. En vaan tuota kebabin majoneesia tajunnut ku ostin... en sitä paljoa syönyt mutta vähän kuitenkin. Huono tuuri jos tulee jotain! Nämä rajoitukset on raivostuttavia kun ei aina ees tajua missä kaikessa on mitäkin....
 
Takaisin
Top