Huolet ja pelot

Mä niin pelkään, että tää oli tässä. Makaan sohvalla kolminkerroin ja vaan vaikerran kun vatsa on niin kipeä. Alakerta vuotaa, tosin onneks vaan pyyhkiessä. Tai en tiedä onko se onneks vai ei... Toissaviikolla tuli rusehtavaa, nyt ihan kirkasta verta. Päivystykseenkään on turha lähteä, ei ne näillä viikoilla muuta tee ku lähetä kotiin makaamaan. Ääh
 
Nemira, täällä ollaan vähän nihkeitä noissa lähetteissä että en olis yhtään yllättynyt :D
 
Voi ei anksu :( kyl ne lääkärissä tossa vaiheessa tsekkaa paikat jos oot noin kipee ja vuodat. Jos ei ois kipuja niin eivät tekis mitään. Käy näytillä ja saat lääkettä ja ultraavat :Heartred mitkä viikot sulla on nyt?
 
Voi ei anksu :( kyl ne lääkärissä tossa vaiheessa tsekkaa paikat jos oot noin kipee ja vuodat. Jos ei ois kipuja niin eivät tekis mitään. Käy näytillä ja saat lääkettä ja ultraavat :Heartred mitkä viikot sulla on nyt?

Nyt on viikkoja 9+jotain. Oon yrittänyt äheltää isoaki hätää, mutta kun ei vaan tuu. Eikä siis oo ummetustakaan, kun eilen viimeks toimi ihan normisti. Ehkä mä soitan neuvolaan ja kysyn jos sinne pääsis.

Kiitos tsempeistä <3
 
Nyt on viikkoja 9+jotain. Oon yrittänyt äheltää isoaki hätää, mutta kun ei vaan tuu. Eikä siis oo ummetustakaan, kun eilen viimeks toimi ihan normisti. Ehkä mä soitan neuvolaan ja kysyn jos sinne pääsis.

Kiitos tsempeistä <3

Soita sinne ja päivystykseenkin voit kyllä lampsia jos yhtään siltä tuntuu! Onko olo yhtään helpottanu? Onko sulla kertaakaan ultrattu? Jos sul on joku kysta mikä vuotelee pois ja kipuilee. Tsemppiä <3 tuu ilmottelee!
 
Soita sinne ja päivystykseenkin voit kyllä lampsia jos yhtään siltä tuntuu! Onko olo yhtään helpottanu? Onko sulla kertaakaan ultrattu? Jos sul on joku kysta mikä vuotelee pois ja kipuilee. Tsemppiä <3 tuu ilmottelee!

ei tää kyllä helpota. tai sain nukuttua hetken, mutta heti kun avasin silmäni niin taas sattuu. tulee sellaisena aaltomaisena. Maanantaina ultrattiin sellasella neuvolan "tasku-ultralla" jolla nyt ei paljon näe, mutta vastasi viikkoja ja sydän löi.
 
ei tää kyllä helpota. tai sain nukuttua hetken, mutta heti kun avasin silmäni niin taas sattuu. tulee sellaisena aaltomaisena. Maanantaina ultrattiin sellasella neuvolan "tasku-ultralla" jolla nyt ei paljon näe, mutta vastasi viikkoja ja sydän löi.

No mut tietää ainakin et on just oikeessa paikassa ettei mitään kohdunulkopuolista oo! Siinä sais meinaa mennä jo sairaalaan nopeesti. Jollain myös vaan noi kohdun kasvukivut on tosi kovia mut tota vuotoa se ei kyl selitä :/
 
No mut tietää ainakin et on just oikeessa paikassa ettei mitään kohdunulkopuolista oo! Siinä sais meinaa mennä jo sairaalaan nopeesti. Jollain myös vaan noi kohdun kasvukivut on tosi kovia mut tota vuotoa se ei kyl selitä :/

Viime raskaudessakin vuosin vähän, mutta ne ajottu aina siihen aikaan kun olis pitänyt olla menkat. Nyt tuli rusehtavaa paperiin kun viime viikolla (?) olis ollut menkkojen aika. Tänään olis kalenterin mukaan ovulaatio, josko se sekottaa pakkaa, en tiiä. Ei sitä verta onneks ihan hulahtamalla tule.

Neuvola on näemmä kiinni tai siis koko terveyskeskus. Viime raskaudessa synnärin ylilääkäri nauro mulle kun menin paniikissa vuotoineni päivystykseen viikolla ehkä 7. Survasi ultran alakertaan tosi kovasti ja naureskeli että mitäpä luulet meidän tekevän, jos ei täällä mitään ole, näillä viikoilla pitää vaan kestää kuule kivut. Onneks sekin turhake on eläkkeellä jo! Odottelen ja kuulostelen siihen asti, että isätä tulee töistä ja painelen sitte päivystykseen jos ei tää tästä taitu...
 
Kamala kokemus sulla Ansku.

Kyllä kipujen takia varmaan saa mennä päivystykseen. Mä menin tammikuussa vuodon takia, vaikka puhelimessa kuulostivat vähän siltä, että "kattele nyt kotona vaan". Ei mua sieltä naistentautien päivystyksestä kotiin ilman tutkimuksia käsketty.

Tsemppiä!
 
Viime raskaudessakin vuosin vähän, mutta ne ajottu aina siihen aikaan kun olis pitänyt olla menkat. Nyt tuli rusehtavaa paperiin kun viime viikolla (?) olis ollut menkkojen aika. Tänään olis kalenterin mukaan ovulaatio, josko se sekottaa pakkaa, en tiiä. Ei sitä verta onneks ihan hulahtamalla tule.

Neuvola on näemmä kiinni tai siis koko terveyskeskus. Viime raskaudessa synnärin ylilääkäri nauro mulle kun menin paniikissa vuotoineni päivystykseen viikolla ehkä 7. Survasi ultran alakertaan tosi kovasti ja naureskeli että mitäpä luulet meidän tekevän, jos ei täällä mitään ole, näillä viikoilla pitää vaan kestää kuule kivut. Onneks sekin turhake on eläkkeellä jo! Odottelen ja kuulostelen siihen asti, että isätä tulee töistä ja painelen sitte päivystykseen jos ei tää tästä taitu...

Mulla tuli kans nyt tässä raskaudessa rusehtavaa vuotoa kuukautisten aikaa ja myös oviksen aikaan! Joten voi hyvin olla mahdollista! Onpa sulla osunu todella ikävä lääkäri kohalle :eek: no seurailet ka katot mihin vointi menee illan aikana ja sit vaan päivystykseen!
 
Kiitos kaikista viesteistä! En tiiä miten meidän äidit on selvinny raskautensa ilman näin huikeita tukiverkostoja online <3
 
Siis ihan FAKTA on se, ettei alle rv12 päivystyksessä tehdä asialle yhtään mitään. Se, meneekö kesken on jostain muusta kiinni ku ihmisen tahtomisesta yms. Se kuulostaa tosi kylmältä ja asiattomalta, mutta sehän on fakta. Kyllä silti päivystykseen saa mennä, jos on kovat kivut. Sillon kipujen syy olisi tärkeä paikallistaa. Se, onko siinä kyse keskenmenosta, on sitten sivuseikka. Mutta päivystykseen hakeutumisen syynä tulee olla kovat kivut, runsas vuoto (=häränkurkusta vuotaminen) mikä saattais edellyttää nestekorvausta tai yleisvoinnin lasku. Ei ne siellä päivystyksessäkään ala automaattisesti ultraamaan, että onko menossa kesken vai ei. Eikä se, vaikka siellä sillä hetkellä näkyisikin syke tarkoita, etteikö se voisi mennä kesken tai sydän lakata lyömästä pari tuntia myöhemmin. Enkä nyt tosiaankaan sano tätä siis kenenkään mieltä pahoittaakseni, vaan nää on niitä kriteereitä.. Ja toi on kyllä asiatonta toimintaa lääkäriltä, mutta toisaalta joskus ihmiset tuntuu toivovan lääkäriltä ihmettä.
Itse pistin palautetta asiattomasta toiminnasta päivystyksessä, kun lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen hakeuduin sinne, ja pökräsin aulaan. Mut sitten siitä kannettiin sängylle ja meni yli 30min ennen ku kukaan tuli edes kysymään vointia. Kuulin kyllä verhon takaa kun siellä supistiin että "Tonne tuotiin joku keskeytyspotilas, joka ei pärjää kotona".. Sillon mä suutuin ja loukkaannuin kyllä todella verisesti.
 
Itse menin edellisen keskenmenon aikaan pelkästään vuodon takia päivystykseen. Sillon ottivat kaikki hcg-pitosuudet ja soittivat vielä päivystävän gynekologin ultraamaan ja tutkimaan. Keskenmenon hän sitten totesi ja sain vielä kehoituksen käydä kahden viikon päästä tk:ssa tai neuvolalääkärillä kontrollikäynti, että on varmasti kohtu tyhjentynyt ja kaikki kunnossa. Eli voi olla myös eroja tutkiivatko ja millä kriteereillä. Mutta mitäänhän sille ei voida tehdä muuta kuin todeta tilanne. Itsellä helpotti kun ei tarvinnut epätietoisuudessa olla.
 
Faktat tiedossa.

Olo on helpottanut päivän mittaan, kait se tästä. 3vkon päästä ultra, katotaan kuinka maailma silloon makaa.
 
Ja Anksulle jaksuja ja tsempit! ♡ jos tuntuu niin työnny päivystykseen tutkittavaksi, jotta saat selvyyden!
 
Kirppunen17 voi ei :( toivottavasti tila kasvaa hyväksi siellä!
Itse en tiedä asiasta muuta kuin kätilö ar-ultrassa sanoi että ruhtinaallisesti on tilaa pienellä..

Anksu eikä... toivottavasti vaaratonta! Ja hirveä lääkäri ollut siellä..
 
Nyt mä oon ainaki ihan selkeessä vatsataudissa, että eiköhän noi eiliset vaivat ollu tämän alkusoittoa...
 
Takaisin
Top