Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin voin nyt esikoista odottaessa ja pari keskeytynyttä keskenmenoa kokeneena todeta että doppler onkin vastoin kaikkia pelkojani ja skeptisyyttäni pelastanut paljon! Oon tosi tyytyväinen että hankin sen. Se on siis auttanut siihen pelkoon että vauva on kaikessa hiljaisuudessa saattanut taas kuolla, kuten aiemmilla kerroilla.

Muakin Doppler auttaa ehdottomasti, jos en ole pariin päivään liikkeitä tuntenut. :) molempien alkuraskaudessa ollut sitäkin isompi apu, kun aina kun vähänkin pelottaa niin voi kuunnella. Mäkin kyllä lupasin itselleni, etten stressiä ota jos äänet ei kuulu ja kokeillen myöhemmin uudestaan. :)

Mua ainakin on helpottanut ihan hurjasti doppler. Yleensä iltaisin oon kuunnellut aina ennen nukkumaanmenoa jumpsutusta. Nyt saattaa kestää sykkeen löytyminen vähän aikaa, mutta potkintaa ja muuta pyörintää kuuluu kyllä heti. :) äkkiä sen oppii, että missä se nappula viihtyy.

Doppler on kyllä kiva olla olemassa mutta kokonaan se ei menettämisen pelkoa poista.

Ekan suuren vuodon jälkeen olin sitä mieltä että sen saan hankkia vaikka sitten turhaan rahat meniskin, mies vähän naureskeli mulle muttei toisen suuren vuodon jälkeen.
Kyllähän nämä liikkeiden tuntemisen helpottaa kovasti omaa oloa mutta josa ei tyyppi ole vaikka pariin tuntiin potkinut niin vähän kylmää sydäntä.
Itse olen ottanut nyt sen asenteen että kaikki on hyvin niin kauan kun lääkäri sanoo toisin ultran jälkeen.

Musta alkaa tuntua kun viikkoja on kohta kasassa 18, että pitäisi luopua tuosta kotidopplerin käytöstä. Viikolta 12 asti olen kuullut äänet, mutta nyt muutamina päivinä ei ole kuulunut päivällä millään, mutta illalla sitten onkin saattanut kuulua. Tuntuu, että pää hajoaa kun ääniä ei yhtäkkiä kuulukkaan vaikka ultrassa pari päivää sitten kaikki kuitenkin oli mainiosti. Sitten kun sydänäänien kuulumattomuus yhdistetään vielä vuodon alkamiseen uudestaan niin kyllä lohduttaa, että seuraavan kerran ultrataan kuukauden päästä rakenneultrassa.:sour: Mulla on istukka edessä niin en tunne liikkeitäkään, ellei potki kylkeen, mutta sitä tekee hyvin harvakseltaan kerran viikossa ehkä. Voin siis sanoa, ettei doppleri välttämättä mielenrauhaa takaa viikon 16 jälkeenkään vaikka en voi kiistää etteikö siitä minulle aiemmin olisi ollut hyötyä. Meillä edes neuvolan täti ei saanut ääniä kuulumaan viime viikolla sillä vehkeellä siellä vaikka kuinka kuunteli.:shifty:

Janspi, saakohan sielta neuvolasta aikaa lyhyemman ajan paahan? Itse soitin ja pyysin aikaistamaan seuraavaa tapaamista, juurikin siita syysta, etta istuin kuin tulisilla hiililla ja seuraavaan aikaan oli viela kolme viikkoa. Ei ollut ongelma. :) Tama on sieluariipivaa epavarmuutta, kun potkuja ei tunne viela paivittain.

Itsellani raskauksiani varjostaa pelko, etta jotain kay aina vkolle 27 asti. Tiedan sen jo nyt ja siksi en ole uskaltanut mitaan viela vauvalle hankkia. Ihan perhepiirissa on muutamia rankkoja raskauksia, joissa oli kasapain taparia tilanteita ja suruja. Yritan pitaa jaita hatussa ja elaa tassa hetkessa. Tayttelen raskausajan muistokirjaan tunnelmia ja kuvia - se tayttaa sydameni rakkaudella. Mutta kylla se pelko on alitajunnassa ja valtaa alaa heti, jos sen vahankin antaa. Ehka talla viikolla kayn ostamassa ensimmaisen vauvajutun ja katson pelkoani silmasta silmaan.

Muokattu viimeksi:
Libra, pitää mulla koittaa sieltä neuvolasta kysellä. On vaan kurja kun soittoaika on aina sillain, että missaan sen ja sitten vielä mun th on tosi usein jossain poissa, enkä halua käydä enää niillä muilla kun tuntuu ettei ne jotenkin ymmärrä tätä tilannetta. :/ Onneksi ens kuun puolessa välissä oikea alkuperäinen neuvolatäti palaa vuorotteluvapaaltaan. :rolleyes:

Eile illal ja tänä aamul iha yht äkkii alkanu kauhee kipu oikeel puolel mahas/kyljes. En tiiä onko tää nyt iha normaalii, tänää alko kävelles ja en ollu varma pystynkö enää kävelee takas kotii ku oli nii kauhee kipu. Ku pääs istuu nii alko helpottaa.

Eile illal ja tänä aamul iha yht äkkii alkanu kauhee kipu oikeel puolel mahas/kyljes. En tiiä onko tää nyt iha normaalii, tänää alko kävelles ja en ollu varma pystynkö enää kävelee takas kotii ku oli nii kauhee kipu. Ku pääs istuu nii alko helpottaa.

Kuulostaa liitiskivuilta, aluksi säikäyttää.

Voisko olla kohdun kannattimien venymisestä johtuvaa kipua? Tuntuu kohdun sivuilla, joskus alavatsalla. Mulla aivan älyttömiä kipukohtauksia joskus öisin jos äkkiä kääntää kylkeä.

Mulla myös ihme ylävatsakipukohtauksia, jotka tosin olen yhdistänyt enemmän ruoansulatusvaivoiksi. Ei kestäis syödä isoja annoksia tai liian "tuhtia" ruokaa näköjään enää...

mulla tuntuu kans välillä ihme kipuja tai lähinnä semmonen paine/kiristys/ahistus koko mahalla mut varsinki ylä-ja keskimahalla...lisäks toi kaveri edellee asustaa enemmän tolla oikeella puolella(ei kai se kohtu ny koko raskautta voi noi selvästi olla kallellaan)
on kyl ollu taas sellasta mylläystä pari pv tuolla mahassa et huhhuh...potkii ja myllää iha kunnolla... Lisäks hengitys tuntuu vaikeelta/ahistavalta...ei kait se kohtu ny näillä vkoilla jo ala painaa... :(

Kohdun sivuilla ja kyljissä on mullakin kiristystä ollut, mutta ei sentään mitään noin kipeetä. Kyllä se varmaan pelästyttäis kun yhtäkkiä tulis kova kipu!

Munkin korvaan kuulostaa liitoskivuilta, mulla on tosi samanlaisia. Reippaasti kävellessä oikein pistää milloin sivuille ja milloin keskelle. Melko ikäviäkin kipuja välillä.

Onko kellään ollut supistuksia? Mulla aina välillä supistaa ja neuvolaanki oon jo aiheesta ollu yhteydes... Millään en viitsisi sairaslomalle jäädä, mutta työkin raskasta (päiväkoti) ja lepo ja vedenjuonti olis ensisijaiset hoitokeinot... Höh... Rak.uä takana ja siinä kaikki ok, mutta nuo kipristelyt pelottaa... :(

Mulla tulee epätasaisen tasaisesti koviakin supistuksia. Eilen juuri rakenneultrassa keskusteltiin kätilön kanssa ja kaikki nostaminen kiellettiin. Se on kuulemma pahinta.
Niin kauan kun levolla saa supparit rauhoittumaan ei ole kuulemma hätää.
Itsekään en haluaisi sairaslomalle.

Täälläkin tuli pari viikkoa sitten useampana päivänä jopa ihan kivuliaita suppareita ja kävinkin hädissäni lisä käynnillä neuvolassa. Ei osanneet sanoa mitään, mutta huomasin itse sitten alakerrassa tulehduksen oireita. Yritin seuraavalla neuvolakäynnillä sitten että varaisi minulle lääkäri ajan tuon tulehdus epäilyni vuoksi mutta käski odottaa reilu viikon tulevaan 18. Viikon lääkäri neuvolaan ja käyttämään ph-tasapainottajia.
Nyt sitten lääkäri neuvolassa totesi että selvä bakteerivaginoosi on ja antibiootti voide kehiin.
Itseäni mietityttää, että onpa kiva kun tuo haitallinen tulehdus on saanut jyllätä melkein kuukauden ihan rauhassa ennen kuin sain siihen lääkkeet.. :bored: Toivottavasti se hoituu nyt tällä kuurilla! Aion kyllä jatkaa vielä kuurin loputtua niillä apteekin ph-tasapainottajilla ja mainitsen kyllä seuraavalla neukku käynnillä että olisin todella tarvinnut heti silloin sitä lääkäriaikaa..

Niin, siis en ole varma mistä ne supistukset sitten loppujen lopuksi johtuivat, koska onneksi niitä ei ollut sen enempää, mutta eihän sitä tiedä olisiko tuo tulehdus voinut niitä aiheuttaa..

Mulla supisteli yhdessä vaiheessa aika ahkerasti ja kivuliaasti, nyt se on loppunut.

Mulla nimenomaan alkoi supistelemaan usein, kun nostelin mun esikoista ja pesin pyllyä yms, mutta eipä sitä kantamista voi lopettaakkaan. :D

Takaisin