Huolet ja murheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mima_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monologia oon alkanut täällä harjoittamaan.
tänään huonon olon, viimeöisten vatsakipujen ja päänsäryn takia päivystykseen ja taas ultrailtiin. (Naistentautien poliklinikalla)
Hematoomat ennallaan edelleen. Ei vuotoja nyt otetaan verikokeet varmuuden vuoksi ettei umpisuolesta olisi kyse.
Sikiö voi ihan hyvin ja pieniä potkujakin enemmän tuntuu päivä päivältä.

Pullahiirelle jaksamisia ton vuotelun kanssa,pidetään peukkuja et kaikki päättyy kuitenkin hyvin <3

Moi!
Kiva kun joku kaipailee :cat:
Täällä mä mökötän kotona, mökö-mökö puussa..
Välillä menee ihan ok mutta toisinaan ahdistaa ihan hirveesti.
Eli just niin kun ei pitäis tehdä... maalailen kauhukuvia jo seinille.
Neuvolapsykologille on lähete menossa että saisin apua tähän ahdistukseen, vielä olen saanut nukuttua hyvin mutta jos tätä vuoristorataa jatkuu niin on pää alkaa oleen sit aika pehmee loppuraskaudessa.
Vuodot on pysyneet aamussa, ruskeaa vuotoa pyyhittäessä.
Jonkinverran tyyppi siä jumppailee mutta välillä on ihan hiljaa.
huomenna näihin aikoihin oon matkalla TAYSsiin katsoon mikä mörköjen (hematoomien) ja sikiön tilanne on.

Mulla on vähän huono omatunto kun nyt ei oo energiaa nauttia raskaudesta ja pölistä muidenkin voinnista. Netissä kyll tulee vähän liikaakin pyörittyä mutta väärillä aiheilla, mulla ei oo mitään hätää ennenkuin ei enään pienen sykettä löytyis, ja se on vielä toistaiseksi löytynyt.

Hitt* kun just olin luvannut miehellekkin että jos kolmas tehdään niin lupaan olla stressaamatta.
Koitan huomenna tulla infoamaan miten menee masussa.

En oo saanu koskaa veritulppaa mut mul on leidenin mutaatio ja proteeini S aktiivisuus alentunut. Tän takia tosi suuri tulppa riski.
Toi Leiden on yhtäkuin apc, mut siis sulla lisänä vielä siis toinenki tukosriskiä aiheuttava tekijä ? Onko sulla se Leiden hetero-vai homotsykootti? Mulla toi hetetogeeninen, eli tukosriski 5×normaaliväestöön verrattuna.

Toi Leiden on yhtäkuin apc, mut siis sulla lisänä vielä siis toinenki tukosriskiä aiheuttava tekijä ? Onko sulla se Leiden hetero-vai homotsykootti? Mulla toi hetetogeeninen, eli tukosriski 5×normaaliväestöön verrattuna.

En tiedä yhtään tai muista että kumpi, mul ei oo itellä mitään papereita tuosta vaan kaikki on vaa sairaalassa nii en alkuun osannu ees neuvolas sillo kertoo mikä mul on. Oisin vaa nii ilonen jos ei tartteis maksaa noist piikeist noi paljoo, ei täl opintotuel pitkälle pötkitä ku ei voi säästöjä käyttää et on rahaa sitten ku lapsi syntyy

En tiedä yhtään tai muista että kumpi, mul ei oo itellä mitään papereita tuosta vaan kaikki on vaa sairaalassa nii en alkuun osannu ees neuvolas sillo kertoo mikä mul on. Oisin vaa nii ilonen jos ei tartteis maksaa noist piikeist noi paljoo, ei täl opintotuel pitkälle pötkitä ku ei voi säästöjä käyttää et on rahaa sitten ku lapsi syntyy
Kysyppä seuraavan kerran ku käyt, onhan se kuitenki ite tärkeä tietää mikä tarkalleen on. Mut se on kyllä tosi ettei paljon infoa tästä jaella, mie oon itse tutkiskellut ja selvitelly asiaa paljon. Joo ymmärrän ku itsestäsi työssäkäyvänäkin hirvittää noi piikkimaksut. Ja vielä on muutama piikki vielä pistää ennen ku vauva syntyy :woot:

Kysyppä seuraavan kerran ku käyt, onhan se kuitenki ite tärkeä tietää mikä tarkalleen on. Mut se on kyllä tosi ettei paljon infoa tästä jaella, mie oon itse tutkiskellut ja selvitelly asiaa paljon. Joo ymmärrän ku itsestäsi työssäkäyvänäkin hirvittää noi piikkimaksut. Ja vielä on muutama piikki vielä pistää ennen ku vauva syntyy :woot:

Pitää muistaa kysyä. Onko sulla piikityskohtaan tullu mustelmia? Itel tulee ain välil pien mustelma mut ei joka kerta ja oikeel puolel vatsa on kosketusarka sillee et ei voi yhtään painella kun on nii kipee mut vasemmal puolel ei mitää vaik oon vuorotellen molemmille puolille pistäny

Noniin...
Eli, sikiö elossa vastaa viikkojaan.
Hematooma 1 se isompi istukan alla on pienentynyt ja sitä lääkäri ei edes sen paremmin ultrannut (?).

Mutta se pienempi kohdunsuulla istukan alla on edelleen vuotavana (nyt 1,5x1,5cm aijemmin 2×2 ruskeaa vuotoa) ja haisi lääkärin nenään niin että hän aloitti viikon mittaisen antibioottikuurin minulle.

Seuraavat kaksi viikkoa olenkin sitten sairaslomalla edelleen ja seurataan miten käy.

Lisäksi se kohdunsuulla oleva hematooma oli saanut kaverikseen laguunan (ns. Iso veri allas istukassa) ja jos se alkaa vuotamaan tulee taas paljon verta ja se on huono juttu jolloin tulee kiire. Kaikki veri mikä nyt vielä vuotaa heikontaa raskauden jatkumista.

Toki tässä voi vielä istukka nousta ja alkava tulehdus laantua, itsellä on vaan ihan todella huono olo raskauden jatkumisen suhteen.

Paljon tsemppiä pullahiirelle, toivotaan parasta!! ❤

Positiivista ajattelua vaan ja lepoa, vaikka helpommin sanottu kun tehty... Hurjasti voimia <3

Voi pullahiiri :( kovasti voimia sinne ja pidetään peukkuja, että raskaus saisi jatkua!!

Pitää muistaa kysyä. Onko sulla piikityskohtaan tullu mustelmia? Itel tulee ain välil pien mustelma mut ei joka kerta ja oikeel puolel vatsa on kosketusarka sillee et ei voi yhtään painella kun on nii kipee mut vasemmal puolel ei mitää vaik oon vuorotellen molemmille puolille pistäny
Mulla tullu tähän asti kerran yks mustelma eikä oo mitään kosketusarkuutta tms. Mut vieläpä se tilanne ehtii muuttua ku tuikkaa noita piikkejä aikansa. Itse murehdin vähän enempi sitä että ku vatsa kasvaa noi pistopaikat vähenee. Mihin siyö laajentaa, reisiinkö. Pitäsköhän sun pistää sit enempi nyt vasemmalle tai keskellä et sais rauhoittua ja parantua se kipeä puoli.

Pullahiiri kovasti tsemppiä sulle! Onko sulla eteisistukka? Koska seuraava käynti. Tosi raastavaa varmasti huolehtia koko ajan.

Tsemppiä ja jaksamisia kovasti Pullahiiri!!! Kauheeta tollanen pelkääminen koko ajan :( toivotaan et pian tilanne helpottas!!!

Istukka on takaseinässä ja tulee sieltä sitten kohdunsuulle. Ei kukaan ole mitään eteisistukasta ole puhunut.
Seuraava kontrolliultra on viikolla 28 silloin katsotaan miltä istukan tilanne vaikuttaa.
Rakenne ultraan on neljä viikkoa.

Kukaan ei mun tulehdusta kontrolloi,
näillä viikoilla julkinen terveydenhuolto ei halua mua kun oon raskaana ja Äitipolille kuulun vasta 22 viikosta eteenpäin.

Nyt Rv 17+ jotain... viisi viikkoa olis vielä ennenkuin kuulun äitiyspolille.

Mitä ihmettä? Kukaan ei tulehdusta kontrolloi? Ja että äitipolille pääsee vasta jollain tietyillä viikoilla! Johan on sääntöjä. Mullakin on viikkoja 19+ ja oon jo moneen kertaan äitipolilla supistusten takia käyny. Toki ne aina sanoo, etteivät pysty mitään tekemään jos supistukset pahenee mutta kyllä ne on aina tarkistanut että paikat ei ole alkanut kypsymään kuitenkaan. Mulla keskimmäisessä raskaudessa oli tulehdus päällä viikosta 14 eteenpäin ja mua seurattiin äitipolilla hyvin tiiviisti. Loppujen lopuksi vauva syntyikin jo viikolla 24 mutta ei mulle missään kohtaa sanottu ettei viikkojen takia kukaan mua kontrolloi tai hoida... Ihmettelen kyllä suuresti Pullahiiri miten sua kohdellaan noin! :(

On kyllä vähän outoa touhua... Mulle aina sanottu, et lähetteen tarvii ä-polille ennen 22 viikkoa, mut sit kun 22 viikkoa täynnä, niin sinne saa marssia ns.päivystykseen.

Mäkin oon kyllä marssinut vaan äippäpolille. Tai oon soittanut ensin että oon tulossa. Eikä ne kertaakaan ole sanonut etten saisi mennä sinne.

Takaisin