Hui, kun ollaan jo aika lähellä

Oi että, on sulla emciliini jännät paikat! Maanantai on ihan just! Toivottavasti käynnistyisi helposti ettei tarvii mitään kolmea vuorokautta sun kärvistellä!

No niinpä! Viimeksi käynnistettiin keskiviikosta lauantaihin, oli tuskaa :/ silloin kyllä vauva oli jo enkeliksi lähtenyt ja viikkoja vain 35+4. Voisi kuvitella nyt käynnistyvän hieman helpommin, sillä asenteella ainakin mennään! Jänskää <3

Mä oon herännyt monena yönä siihen, että supistaa kipeästi. Olen nähnyt samalla hetkellä unta, että synnytän ja sitten unenpöpperössä ruvennut miettimään, että joko mun pitäis ruveta laskemaan kuinka usein suppareita tulee ja onko mennyt vedet ja nukahtanut välittömästi sen jälkeen..ei ehkä sitten vielä ole synnytys käynnistynyt :grin

Mua ei edelleenkää supista eikä muutenkaa mitää tuntemuksia lähenevästä synnytyksestä :rolleyes: Yliajalle mennään varmaan niin että hujahtaa. Tänään kyllä ekan kerran tuli vähän perhosia vatsaan kun mietin kuinka lähellä synnytystä jo ollaan. Jännittävää!

Mua niin kovin jo jännittää teidän kohta synnyttävien puolesta :happy093. samalla toivon ja rukoilen (vaikken uskovainen olekkaan) ettei enää keneltäkään tulisi ikäviä uutisia vauvan suhteen, eikä muutenkaan. :Heartred

Mä en edes osaa ajatella, että oisin edes viimeisilläni raskaana :oops: Olo sen verran hyvä, että jaksan tehdä lähes, mitä vaan vielä. Ainoa, mikä rajoittaa on toi selkä edelleen, mutta se on ollut kyllä ennen raskauttakin jopa kipeämpikin, joten en pidä sitä varsinaisesti raskaudesta johtuvana.
Kipeitä suoistuksia ei ole tullut lainkaan ja lääkärikin sanoi keskiviikkona, että tuskin vauva on ihan heti tulossa. Laskettuaikakin tuntuu olevan ikuisuuksien päässä vaikka nyt onkin jo rv 35+6. Mutta eipä rupea odottaminen ketuttamaan vielä, kun synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselta ajatukselta :p

Mie oon kans yrittäny keksii vkolopulle vaik mitä tekemistä, että aika menis nopeemmin. Saas, Emciliini, nähä kumman vauva on nopeempi. :wink
Eilisiltana vauva työns päätä ihan kunnolla alaspäin. Aloin jo toivomaa, et se alkais syntymää, mut ei.

Katotaan täällä vaan jalkoja työntää kylkiluiden alle.. Luulee kai raukka et pitää tulla suun kautta ulos :D Tänään iski järkky turvotus, hyvä et sormukset sai pois :/

Kannattaa varmaan ottaa loppuajaksi sormukset kokonaan pois, ettei jouduta leikkaamaan niitä irti. Mun mutsilta varastettiin sairaalassa sormukset, kun se oli syöpähoidoissa siellä. Ite en ainakaan ota mitään koruja mukaan.

tsemppiä emciliini ja mimaro mä jännään tein kans et koska tein pikkuset päättää tulla tälle puolelle, inshaAllah kaikki menee hyvin.

Mie en oo voinu pitää sormuksia moneen kuukauteen. Ovat olleet ketjussa kaulassa. Mut suotta niitä tosiaan sairaalaan ottaa. Täällä niin järkyt turvotukset sormissa ja ranteissa ettei aamusin meinaa saada rintsikoitten hakasia kiinni ja pakottaa ihan älyttömästi. Aamusin tuntuu että auton ratin kääntäminenkin vaikeeta, ku ei sormet meinaa taipua.

Oonko ymmärtänyt väärin vai mistäköhän mulle on jäänyt sellainen kuva, ettei hygienia syistä sais muutenkaan olla lävistyksiä, koruja tms. yllä kun menee synnyttämään? Ja eikös osalle iske turvotus vasta synnytyksen jälkeen ja se voi kestää monta kuukauttakin?

Miulle annettu ohjeistus ettei varsinaisessa synnytyksessä saa olla koruja (jos joutuukin sektioon), mut sit synnyttäneiden osastollahan saa pitää. Edellisen synnytyksen jälkeen iski ihan mahdoton turvotus. Ei menny mitkää kengät jalkaan. Kävelin autolle sillai, et sandaalit oli puoliks jaloissa. Ja sitä kesti n. 2vkoa. Varpaat ja jalkapöydät oli oikeesti kuin isot pallot.

Mä herään kans joka yö kipeisiin supistuksiin. Joka kerta kun ajattelen, että nyt on tullut sen verran monta, että täytyy ruveta suppareiden välejä laskemaan, niin olen nukahtanut ja herännyt aamulla.

"Lomalla viimeinkin, voin ottaa iisimmin, nyt
Seuraavat kaksi viikkoa, matkin Naantalin aurinkoo":smiley-bounce013

Äippäloma alkoi virallisesti, vaikka olen koulusta ottanut jo hieman ennakkoon! Eilen kävin sanomassa vikoille opettajille heipat :)
Tänään alkoi karjalanpiirakoiden teko jouluksi. 5 litraa valmista puuroa tuli tehtyä keskiviikkona. Sitten olis myös hiivaa, että tekis pullia :P

Mulla kans tänään eka äippälomapäivä:)! Oon kyllä ollu jo kuukauden saikulla ja mieski palas pari päivää sitte töihin vanhempainvapaalta et ollaan pojan kans kahestaan päivät enkä varsinaisesti lomailemaan pääse.. Oon joka päivä koittanu saaha jotain pientä ylimäärästä aikaseksi ja illat menee kyllä levätessä sohvalla... Mikä kylläki vähä hankalaa nyt ku närästää niin urakalla! Pitää koittaa kuitenki mahollisimman paljo säästellä itteensä et on sitte varmasti synnytyksen alkaessa levännyt. Toivottavasti ei tarvi yötä valvoa tämän synnytyksessä... Vaikka kyllä kait sitä ite selviää niissä hormonihöyryissä mut miehellehän se on sitte vähä raskaampaa tulla kotiin poikaa hoitaan jos yö menee sairaalassa....

Rosita - Tykkäsin sun kommentista koska ajatttelin että hyvä juttu että olet nukahtanut, se tarkoittaa ettei vielä ole ollut aika. Ja JOS olisi ollut niin sitten olisit kyllä taas herännyt. taitaa sun keho jo todellisesti valmistella synnytykseen. Kuinka pitkällä sun raskaus onkaan?

Aj pitääkö kihla- ja vihkisormukset ottaa myös pois? Mä pelkään hukkaavaani ne jos otan ne pois.
Onneksi olen normaalisti sentään pystynyt niitä pitämään, ei ole ollut turvotusta yhtään käsissä.

Mulle ei kukaan kieltänyt missään vaiheessa, ei käynyt mielessäkään et pois pitäis ottaa, eikä ollut tarvetta. Koko homma, loppuraskaus, synnytys ja vauva arki niin sairaalassa kuin kotona meni kihlasormus sormessa!

Takaisin