Hui, kun ollaan jo aika lähellä

Mä en myöskään meinaa päästä siitä rämemajavasta irti..nauran sille vieläkin, aina kun tulee mieleen, se oli niin osuva vertaus :laughing002

Viime yönä oli ekaa kertaa vähän kivulias suppari! Jee paikat kypsyy! Tasan kuukausi olis tänään laskettuun ja viimeksi alkoi pelkät harkkasupparit vasta viimeisen kuun aikana. Nyt on harkkoja ollu jo ainakin viikolta 28. Ehkä tää kaveri ei viihdykään yhtä pitkään masussa ku isoveli.

täällä ois tarkotus tänää pakata vihdoin sairaalakassi valmiiks ja tänää tai huomen mennä sairaalaa tarkastukseen inshaAllah. mulla ollu näit varsinaisia suppareita enenevissä määrin ja lääkäri oli lauantain sanon ukolle että maanantaina ois voinu alkaa viedä mua jo sairaalaa tarkastukseen, no kunha tällä viikolla pääsee inshaAllah, jännittää vaa että jäänkö mä sit sinne heti kättelyssä ku supparit tuntuu alaselässä ja jonki verran alavatsalla, alkaa kohdunsuulta ja leviää ylös joten ei ol harkkoja vaikkei satukaan vatsaan aina. kävely ollu vähä tuskasta jo seisominen kanssa, järkky väsy. neiti on aktiivinen alhamdulillah.

Oottako suunnitellu tekevänne esim. ruokia pakkaseen valmiiksi ennen vauavan syntymää? Mä aattelin tehä jos vaan jaksan vielä... Mut mitä ois sellasia hyviä sulatettavia? Lasagnea, lihapullia, kalapullia, linströminpihvejä oon aatellu ainaki, mut oisko hyviä vinkkejä? Mitkä on teidän pakastimen hätävarat?
Onko muita valmisteluita vielä suunnitteilla ennen synnytystä? Mä haluaisin saaha tehtyä kunnon joulusiivouksen ku sitte ei varmaan ennen kevättä paljo kiinnosta pesuhuoneen lattioita jynssätä tai pakastinta sulatella...
Tekemättä on kyllä nämä ihan perusjututki... Vauvan vaatteet on vielä laatikoissa ja pitäs käyä läpi et mitä vielä tarvii... Kestovaippaompelut aattelin alottaa tänään ja pestä sit ne valmiiksi oottamaan:)

Mulla on nyt pakastimessa juurikin lasagnee, kaalilaatikkoa ja jouluksi porkkana- ja lanttulaatikot.
Tein myös suolaisia pasteijoita ja porkkanapiirakkaa sekä mustilkamuffinsseja vierasvaraksi.

Vielä aattelin jotain pientä tehdä, kun vaan keksi mitä!

Vauvan vaatteista osan oon pessy ja laittanu jo kaappiin, mutta vielä pitäis pestä lakanat, pyyhe jne. Sairaalakassikin on vielä pakkaamatta! Kai sitä jotenkin ei halua alkaa vielä liikaa oottamaan h-hetkeä, niin siksi jättää puuhasteluja myöhemmäksikin...

Pakkaseen ruokien tekeminen kuulemma auttaa ensimmäisenä viikkona aivan älyttömästi. Kaikki perheelliset on tuota suitsuttanu. Mie en vaan pääse sinne asti. Jotenkin se maku vaan muuttuu mikrossa. Toki leipää ja leivonnaisia tulee välillä sulatettua, mutta ihan oikea ruoka. Kuitenkin jos tekee jotain perusruokaa esim. nakkikastiketta, niin ei siihen nyt montaa minuttia mene. Jos sit itse on niin huonossa kunnossa, ettei pysty ruokaa laittamaan niin osaahan mieskin tehdä kanarisottoa, kanaa ja riisiä,....öööööö....uunimakkaraa :D Ok, ehken siinä vaiheessa jos itse en pysty laittamaan ruokaa ja miehen sörsselit on nähty, pitää ehken soittaa anopille että tee meille jääkaappillinen ruokaa. :dance011

Mä aattelin nyt sanua kaikille kylästelijöille et tuovan ruokaa ku esikoisen syntymän jälkeen kaikki kanto sitä pullaa... Ostan jätskiä ja keksiä sitte tarjottavaksi;)
Tuo kaalilaatikko onki hyvä!! Sehän vaan paranee ku muhii pakkasessa!
Luumuja ostin eilen varastoos, esikoinen on nyt nukkunu 2 yötä normisängyssä ja pinnasänky ois nyt sittevapaana siirrettäväksi meijän makkariin. Oman vaatekaapinki sain siivottua! Aattelin äitiltä pyytää joululahjaksi siivousapua;) tulis nuo pakastin ja jääkaappi pestyä nii vois sitte täyttää ne kaalilaatikolla;)

Mä tein viime syksynä ennen Ellin syntymää ruokia pakkaseen valmiiksi ja heitin niitä nyt sitten tänä syksynä sieltä pois. Eli ei tullut syötyä pakkasruokaa vaan laitettua ihan tuoretta. =) Pullat, kakut ja makeat oli yllättäen kyllä kadonneet pakkasesta...... Niinpä siis varmaan panostan enemmän tuohon leipomiseen tälläkin kertaa ja ruuat laitetaan sitä mukaan kun syödäänkin.

Mä inhoon pakkasesta sulaan otettuja ruokia! En saa niistä ikinä hyviä! Mielelläni kuulen kanssa hyviä vinkkejä aiheeseen.. Mä oon varannut tölkkiruokaa :) ananasta ja hernekeittoa -nam! Tosin, jos imetys onnistuu, äidinmaito voi aiheuttaa vauvalle vatsanpuruja jos kovin herne / kaali / ruisleipä pitoista ruokavalioo..

Sosekeittoja tein tosi paljo sillon ku poika oli vauva. Niitä oli helppo pakastaa semmosiin yhen hengen annoksiin ku ei tarvinnu vielä tehä samaa ruokaa tuolla lapselle. Niissä ei mun mielest makukaan kärsi pakastamisesta ja ovat vatsaystävällisiä. Tuo kaalilaatikkoki on kyllä vähä ärtsyä jos on vatsavaivoja vauvalla... Ehkä ostan reilusti perunasipuli-sekotusta ja pakastan joulukinkun jämät valmiiksi kinkkukiusausta varten;) sehän tulee sitte helposti vaikka vauva käsipuolessa;)

Mä en ole tehnyt mitään valmiiksi, luotan siihen että on sen verran aikaa tehdä ruokaa ja jos ei ole, niin sitten mies ja vanhemmat lapset tekee :) En tehnyt aikaisempienkaan raskauksien aikana, enkä nytkään ajatellut aloittaa, vaikka saattais olla ihan hyväkin olla läheltä viisas :)

Hyvä idea! Sosekeittoja!! Sopii laihduttamiseenkin ja sitä voi aina jatkaa. Heittää kanaa tai lihapullia tms mukaan. Mikä olis hyvä sosekeitto ohje? Laitatteko kermaa tai sulatejuustoa tms joukkoon?

En tee minäkään ruokia valmiiksi pakkaseen,mies on lomalla joulusta 3 viikkoa eteenpäin, hän saa luvan hoitaa kauppa ja ruoka asiat!
Jotain kalapuikkoja ja nugetteja voin hätävararaksi lapsia varten hommata mut en kyl muuta. Panostan kans enempi tuohon leivonta puoleen, mulla iso suku ja tiedän että vieraita tulee riittämään! :p

Jos tekee pakastimeen ruokia, niin niitä ei kannata kypsentää.
Mä suosin kaikkia laatikoita. Teen paistamista vaille valmiiksi ja pakastan. Kun tarvitsee, niin illalla sulamaan ja aamulla uuniin. Maistuu hyvälle.
Mä olem tehnyt lasagnea, makaroonilaatikkoa, lihaperunsoselaatikkoa, kaalilaatikkoa, kiusauksia, pastavuokaa yms. tällä tavalla ja kauppansa on aina tehnyt. Ei ole kukaan huomannut pakastetuksi.
Suosittelen!!

Tolleenhan vois tehä korvapuusteja ja sämpylöitäki pakkaseen... En oo kyllä koskaan kokeillu mut lukenu jostain vinkin;) sais pullantuoksuinen äiti tarjota aina tuoretta pullaa;D

Mä teen aina pullat pakkaseen niin, että pakastan ennen kohotusta ja paistamista. Ajoissa vaan sulamaan (tai jos jääkaappiin mahtuu pelti tms. niin sinne yöksi sulamaan), kohotus ja paisto ja on täysin kuin tuoretta pullaa :)

Mulla on viikonloppuna edessä viimenen siivous, huomenna kättärille vielä käyrille.. Viikonloppuna pitää yrittää olla kiireinen et maanantai tulisi nopeasti :D Saa nähdä kauan menee käynnistellessä <3 Nyt tuntuu että maanantai on ikuisuuden päässä :D

Takaisin