Hui, kun ollaan jo aika lähellä

Onhan tuo aika huimaa tietää päivämäärä valmiiksi, jolloin saa oman nyyttinsä syliiin :)
Vähän erillaisempi joulukalenteri :p :Heartpinkitsellä on välillä sellainen olo, että nää syntyy ihan kohta, hetken päästä tuntuu että mä oon vielä jouluviikollakin raskaana ja sitten jännittää kasvuseurantaa, että mitä sieltä sanotaan..

Liikuukohan muuten vauvat enemmän kun synnytys lähtee käyntiin tai lähenee? Tää mukula ei selvästikkään enää tykkää että mä kyykistelen tai oon "kiprulla" kun sitten alkaa niin mahoton punkeminen, hyvä ettei pikkuset jalat oo kurkussa asti! Sitä mä oon tässä miettinyt että miten toi synnytys voi olla aina telkkarissa just siinä selkä asennossa että on polvet ilmassa kun eihän tässä enää taivu edes semmoseen asentoon, saati että pystyis siinä asennossa hengittämään! :eek:

lituliina täällä kans sama juttu neiti ei tykkää yhtää että on kumarassa tai istuu, kunnon myllerrys päälle aina sillo ja jos sattuu yrittää oikeel kyljel nukkumista ku hän on varannu sen puolen itelleen ilmeisesti. en usko että sillä hirveemmin tekemistä synnytyksen lähenemisen kanssa on. neiti on laskeutunuki jo mut eipä pidä kiirettä näköjään.

Mä ressasin ensisynnyttäjänä jotenkin kumman paljon tota perinteistä ponnistusasentoa ja olin ihan varma etten niin halua sitä touhua hoitaa. Mutta kun ponnistustarve sitten oikeasti tuli, ei käynyt muut asennot mielessäkään. Se toimi hyvin , siinä sai hyvin voimaa pungettua niistä jaloista siihen ponnistukseen. Ei välttis toimi kaikille mutta huomasin taas omien ennakkoluulojen musertuvan kuin paperi. Että edelleen, avoimin mielin niin on helpointa!

Vauva on synnytyksessä jo niin alhaalla että on jo helpompi hengittääkin ja se perinteinen asento on mahdollinen. Mulla kaikki syntynyt siitä asennosta ja eipä tosiaan oo muu asento käyny edes mielessä.

Mulle sanottiin aika alkuvaiheessa raskautta, että kaksosia odottavien on turha haaveilla ja suunnitella erityisiä synnytystapoja ja toiveita :p säästyypähän turhalta suunnittelulta, ei ne kuitenkaan menis niinku ois suunnitellut.

Ja mä en tiedä mitä synnytysjuttuja Iituliina oot katsellut telkkarista, mut varmaan aika moni niistä on varmaankin hieman kaukana todellisuudesta...?? :grinYöks, en ees pystyis kattoo sellasia :sick006 Paitsi ehkä joku kauniiden ja rohkeiden tyyppinen synnytys, jossa äiti huulikiillot naamalla tekee kaks puhallusta ja pieni mussukka on syntynyt. Sitten Äiti ja isä lähtevät vatsalihakset hohtaen romanttiselle illalliselle ja juovat lasit skumppaa, kun lastenhoitaja vahtii pientä ihmettä.

Mulle sanottiin aika alkuvaiheessa raskautta, että kaksosia odottavien on turha haaveilla ja suunnitella erityisiä synnytystapoja ja toiveita :p säästyypähän turhalta suunnittelulta, ei ne kuitenkaan menis niinku ois suunnitellut.

Ja mä en tiedä mitä synnytysjuttuja Iituliina oot katsellut telkkarista, mut varmaan aika moni niistä on varmaankin hieman kaukana todellisuudesta...?? :grinYöks, en ees pystyis kattoo sellasia :sick006 Paitsi ehkä joku kauniiden ja rohkeiden tyyppinen synnytys, jossa äiti huulikiillot naamalla tekee kaks puhallusta ja pieni mussukka on syntynyt. Sitten Äiti ja isä lähtevät vatsalihakset hohtaen romanttiselle illalliselle ja juovat lasit skumppaa, kun lastenhoitaja vahtii pientä ihmettä.

Kiitos nauruista :laughing025 noita ohjelmia mä oon kattonut mitä töllöstä tulee, vähän naama punaisena suurin osa puskee ja sitten se vauva onkin jo rinnan päällä. Synnytysvalmennuksessakin näytettiin vaan semmonen video jossa äidillä tuli ensin pissa ja sitten hän puhalsi pari kertaa ja vauva olikin pihalla, tuumattiinkin että ompas se näköjään helppoa :laughing002 ei mittään vehkeitä onneks oo näkynyt missään ohjelmassa mitä mä oon sattunut katsomaan :grin koiran synnytyksiä olen kätilöinyt jokuseen otteeseen niin siinä on karaistunut hyvin, samoin lehmän ja hepan synnytys tullut nähtyä niin ei se oksu lennä niin herkästi..kai. tietty oman vauvan kohdalla alan mesomaan että viekään pesulle heti se vauva :smiley-angelic006

En uskovettä siinä sitä "mönjää" paljon katsoo, kyllä sitä laskee varpaat ja sormet ja katsoo raikkaimpansa kasvoja ja sitä ihanan pienen pientä ihmettä minkä on just kovalla työllä tehnyt :Heartbigred

Joo mä luulen kanssa ettei siinä paljoa haittaa mönjät tai muut, pääasia että sais terveen vauvan syliin. :love7

Iituliina: Mie oon kyllä aivan valmis synnyttämää. On sen verta tukala olo ollu pitkään. Ja ihana saada pikkutuhisija rinnalle sekä opetella taas vauvaperheen arkea. Eikä se valvominenkaan enää niin haittaa. Äidin rakkautta jo nyt sydän tulvillaan pientä kohtaan. :Heartbigred

Taitaa se pikkuhiljaa olla parempi ruveta sitä sairaalakassia pakkaamaan täälläkin, vaikka edellinen muksu syntyikin vasta viikolla 42. Tuntui tänään kävellessä jo aika vahvasti siltä, että kaveri tulee kohta ulos sieltä.

mä aloin tässä yhtäkkiä ihmettelemään ku vatsa on toiminu taas ihmeen tehokkaast tänään, sit alko tekeen mieli karkkia ja oon ku kissa pistoksissa siis niin levoton ja hermostunu kokoajan. lisäks pihalla kävelles tuntu et neiti tulee alemmas ja alemmas, kivuttomia supparei ollu ja lisäks myös sit ollu kipua alavatsalla ja vihlontaa.

Ai hitto kun vatsa toimisikin, ruoka valiolla en saa mitään vaikutusta, kova vatsa vaan on. Sitä ummetus ainetta en uskalla juoda, mutta kai se on pakko kun pukamia vaan pukkaa ja salvaa menee. :mad: enhän mä kehtaa tämmösellä terttu persiillä mennä edes synnyttämään:oops:

Sori, hymyilyttää toi terttuperse :D
Ootteko muuten peilillä vilkaisseet alapäätä? Jos ette, niin älkää tehkökään niin!! En suosittele!!
Siis apua!! Kyllähän mä muistelin että se muissakin raskauksissa muuttui, mutta komoon.. Mulla on ainakin sellainen rämemajava, ettei mitään rajaa. Hyi olkoon! Ei käy kätilöitä juurikaan kateeksi!
Turvonnut, ihan tummaksi ja muodottomaksi muuttunut, roikkuva epäsiisti lortto, jossa häppäreitä koristaa mahtavat suonikohjuryppäät. Nice!
Ne vähätkin sänkyhommat mitä nykyään on, on todella syytä harrastella säkkipimeässä.
Toivotaan että palautuu tällä(kin) kerralla ennalleen.
Jessus mikä järkytys!

juu no nyt ku supparit alkanu tihenemään tässä päivän mittaan ni alko tulee mielee et alkaakoha tässä synnytys lähenemää mulla, alko etomaanki yhtäkkiä, ukko ehdotti supparin aikaa että alan hyppimää ni hyvä etten potkassu lisäks mikää asento ei ol hyvä enää. kiva ku esikosta ei ollu mitää ennakko-oireita vaan alko suoraa varsinaisil suppareil ni ei yhtää osaa mieltää mikä vois enteillä. no limatulppaa en ol huomannu viel.

rosita juu en ol kattonu mut kyllä sen pesulla huomaa ku sen tuntee kyllä selvästi.

Mulla vois luulla, että olen tummaihoinen.. Mutta niin on muuttunut nännienkin alue tosi tummaksi, vaikken muuten mikään tumma olekaan.

Rosita: Mä niin nauroin tota sun juttua, koska pystyin täsmälleen samaistumaan siihen mitä sä näit! :grin Mä tein pari viikkoa sitten saman virheen enkä ole sen jälkeen uskaltanut enää alapäätäni kurkkia :eek:. Mä niin toivon, että toi alapää palautuu nopeasti normaaliksi, ettei tarvitse lopun elämää hävetä :) Tosin mun äiti juuri puhui ongelmasta, kun sillä on pimppaloora kutistunut (oli tutkittu emättimestä ja hyvä että kuulemma reikää löyty :grin, että kait meillä on toivoa :grin

Takaisin