Hui, kun ollaan jo aika lähellä

Sormuksista en tiedä mutta viimeksi kun olin synnytyshommissa niin käskivät ottaa napakorun pois. Nyt otin sen pois jo kun mulle tehtiin kesällä se lapsivesipunktio.

Joillakin, niinku mulla saattaa se turvotus tulla vasta synnytyksen jälkeen, siksi en ota sormuksia mukaan.

Mäkin muuten turposin synnytyksen jälkeen , en muuten saanut samoja kenkiä jalkaan millä olin kotoa lähtenyt o_O mulla ei oo sormusongelmaa kun ei ole sormuksiakaan :grin

Mitä, mä kun olen koko ajan luottanut siihen että synnytyksen jälkeen ei ainakaan turpoa lisää :grin ymmärrän kyllä että sairaalasta ei varmastikaan lähdetä kotiutumaan missään skinnyjeansseissa, mutta mä todella toivon että olo olisi huomattavasti pienempi kuin sairaalaan tullessa :p

Sekin on yksilöllistä. Toisilla vatsa katoaa parissa viikossa, toisilla ihan raskausmahan näköinen vatsa parikin kuukautta. Sama tuon turvotuksen kanssa. Toiset turpoaa paljonkin, toiset ei. Yleensä täysimetys auttaa palautumaan nopeammin, mutta kaikilla se(kään) ei tehoa..

No onhan se maha pienempi mut mulla tosiaan oli parin päivän ajan turvotusta käsissä, jaloissa ja naamassa sairaalasta kotiuduttua, ja sen lisäksi niveliä särki käsissä. Olo ei tod.ollut mikään kovin hehkeä ekalla viikolla mut sit se lähti siitä paranemaan,olo kohentui ja kroppa palautui melkein ihan entiselleen jo ristiäisiin mennessä (n.2 kk):)

Mulla ainakin edellisen synnytyksen jälkeiseen turvotukseen vaikutti sekin, että olin sen pari päivää tipassa. Neste kertyi kudoksiin ja olin kyllä niiiiiiiiiin turpea kun kotiin lähdettiin.

Mulla kans hirveet turvotukset myös synnytyksen jälkeen, vaikka vatsa pieneni niin muuten koko kroppa täynn' nesteitä :eek: Luulen kans että johtuu siitä sairaalassa laitettavasta tipasta -ei ollenkaan kiva ku haluais näyttää vähemmän pöhöttyneeltä synnytyksen jälkeen eikä päinvastoin!
:smiley-angry017

32 päivää vielä ni ois la...saas nähä meneekö sinne asti..jostain syystä mielessä on kovasti 14.12...se oiski ihan hyvä päivä ni kerkeis jouluks jo parantua ja imetyski luistais jo jotenki...jotenki mun unissa se maaginen päivä on aina jouluaatto ilta tai 25 päivä...tuo aatto iltaki ois ihan kiva heti ku lapset nukkuu...mutta ehkä tilaukseen pistän kuitenki tuon 14 tai 25..:)vaikka tuskia ja kipuja onki liikaa nyt jo ja estävät ne kaiken tekemisen niin kai tuon loppu rutistuksen jaksaa..ny jo vollotusta joka päivä ku sattuu ja ahdistaa olla...ja pahempaa vaan luvassa...rupeaa pakokauhu jo iskemään,mihin sitä on ittensä taas tunkenu,aina tässä käy näin...:confused:

mä oon pistän tilaukseen jolianna tän viikon jo käytännön syistä koska ukon porukat ei ol täs kaupungis ku lähtevät pariks viikkoa toisee kaupunkii tänää inshaAllah. sais rauhas palautua synnytyksestä ja tutustua pienokaiseen.

Tännekin kävisi jo tällä viikolla, alkaa olo olla jo niin tukala, vaikka laskettuaika on "vasta" 12.12

no nii ja nyt oikeest vois hiljallee se synnytys käynnistyä mun puolesta ku on sairaalaa varten rahat, on vaipat, yösiteet, juotavat, syötävät yms valmiina joten nyt ois sit valmis lähtee sairaalaa ku ukko tulee vaa töistä inshaAllah... kaverin paketissa oli kunnol xylitol purkkaa, oli lakritsi teetä, lakritsijuurta, vaatteita vauvalle, paita esikolle ja kynä, kyniä koko perheelle ja suklaata :)

Mä olen varannut synnytyspäiväkseni joulukuun ekan! Tuolloin on nimittäin oma syntymäpäiväni :p Tulevana sunnuntai-iltana ja maanantai-aamuna teen kaikkeni että synnytys saataisi käynnistymään (LA 28.11.). Myös miestä olen etukäteen varoittanut että on "valmiina" :wink Katsotaan kuinka käy...

Satru: Sopii hyvin! Vaihdetaan päittäin päiviä! En missään vaiheessa ole uskonut että tää marraskuun puolella ulostautuisi, siksi mä täällä joulukuisten puolella pääsääntöisesti kirjoittelenkin.:grin

*koputtaa puuta*

Mä en halua vielä synnyttää....mitään ei ole vauvalle koottuna eikä laitettuna valmiiksi, ainoastaan vaatteita olen pessyt. Ei viitsisi tänne vanhaan kotiin edes koota mitään kun muutto tulee kuukauden kuluttua... inhottavaa välivaiheen seilaamista. Plus mä haluaisin vaan levätä enkä häseltää mitään ylimääräistä. No eipä ole liiaksi miettinyt raskautta ja synnytystä kun on melkein joka päivä pitänyt hoitaa joitakin muita asioita.

Sulla on LiLLY 3vko laskettuun aikaan etkä meinaa laittaa mitään valmiiksi?
Eihän se mitään pinnasänkyä tarvitsekaan, mutta onneks on ainakin vaatteita.

Pitäisköhän munkin hakea kohta ne pinnasänky ja turvakaukalo ja vaunut sieltä veljen varatosta, siis onhan täs nyt vielä reilu 4 viikkoa laskettuun aikaan....vaatteet on kaikki pestynä ja viikattuna kaappiin ja on vaipat ja tutit ja salvat ja tuttipullot ja korvikettakin valmiina odottamassa, isot tavarat vaan puuttuu.

Takaisin