Huhtikuun vauva-arki

Niin, se on hyvä kysymys Triina. Toisaalta itselle käy se jos sopii jonkun julkisen paikan, puiston tms ja ajan. Pahimmassa tapauksessa sinne tulee joku ylimääräinen hiippari, mutta eiköhän me yhteisvoimin siitä selvitä. Jos joku keksii jotain parempaa niin tietty hyvä vaan!
 
Me ei varmaan päästä. Menen töihin kesäkuun alusta ja vapaita on harvassa. Jos nyt sattuu että kaikki tähdet on kohdallaan, on vapaata ja rahaa niin voitaisiin tullakin. Täältä Lapista on oma hommansa lähteä etelään.
Toukokuussa tulen pariksi päivää mutta poika jää isänsä kanssa kotiin :). Jee!
 
Jantteri nous nelinkontin ja nytkyttää siinä itteesä :D ja pakki löyty rytinällä,näinköhä nukkuu tänäyönä ku oppii kaikkee kivaa,naureskelee omille leikeilleen kun heittelee tuttia sängyssä mahallaa :D
 
Eikös jossain kohtaa mietinnässä ollut, että on kaksi tapaamista, pohjoisen ja etelän jengit erikseen?
 
Yhyh... pakko vähän raportoida tätä omaakin olotilaa.. eilen bongattu ekat "liitoskivut". Siis varmaan ihan vaan seurausta vaunulenkistä, ja jotain rasitukseen liittyvää, mut heti tuli mieleen se ihana vika kuukausi. Niin ja viidennettä viikkoa oksennetaan :D Huomen poksuu 11+0, ehkäpä tää pahoinvointi viimein katoais.

Mut siis mun mielestä pk-seutulaiset ja muutkin kynnelle kykenevät voitais tavata vaikka jo toukokuussa... ilmatkin varmaan jo lämpimät. Sit uusiksi myöhemmin kesällä. Joku näppärä vois luoda yksityiskeskustelun halukkaiden kesken niin ei pääse stalkkerit kiusaamaan? :)

Me tässä lähdetään puistoilemaan, nätti ilma :) niin ja oma olo paranee välittömästi, kun pääsee vähän ulkoilemaan.

Meillä muuten osataan jo vähän konttaa, vaikka aika työläältä vaikuttaa. Enempi menee sillei mittarimato-tyylillä. Apua ku nää kasvaa :D niin ja ylös on puhjennut hammas (se on vaan vähä oudos paikas, et onko kulma-vai etuhammas :P ).
 
Totta, että vois järkätä jo toukokuulle jotain kun ei tartte olla viikonloppuns. Tai siis viikonloput tuppaavat olemaan täysin ohjelmoituja, mut eiks me mammat keretä tapaa ihan viikollakin? :)

Meillä on tapahtunut ihme! Poika viihtyy lattialla jopa TUNNIN! Välillä vähän viihdytystä, mut eilen sain siivottua ja laitettiin pimennysverho jne ja poika se vaan leikki lattialla. Tän on pakko olla putkien ansiota. Öisin on nyt heräilty, mutta viime yönä vain kerran, joten eipä tuo haittaa. Pimennysverhon avulla uni jatkui aamulla tunnin pidempää.

Ja putkien laiton jälkeen poika ei ole tehnyt isoa oksennusta kertaakaan. Korvat ovat siis olleet isompi ongelmien aiheuttaja kuin olemme arvanneetkaan....
 
Niin siis tarkennukseksi. Aiemmin keskimääräinen lattialla viihtymisen aika noin kuusi minuuttia ja oksentamisen määrä 5-15 kertaa päivässä. Useammin tuo yli 10 kertaa.
 
Onpa upeaa kun putkista on ollut noin valtava apu! Ihan uskomaton juttu. Tosi mukavaa edes kuvitella, että joku toimenpide oikeasti auttaisi noin paljon eri vaivoihin.
 
En oo taas aikoihin kirjotellu mitään, mutta silti mielellään osallistuttais pojan kanssa tapaamiseen, jos vaan ajankohta sattuu sopimaan! :)
 
JaneDoe, mä olen ollut myös ihan äärimmäisen hämmästynyt. Ja toki on vielä aikaista iloita, mutta nyt mulla on jopa joku usko siihen että tuo lapsi alkaa ryömimään tai konttaamaan kun pystyy olemaan lattialla.

Ja näin montaa päivää ei olla puoleen vuoteen oltu ilman oksennusta, joten vahvasti uskon putkien vaikuttavan.

Kyllähän korvissa on aika paljon kaikenlaista mm. tasapainoon vaikuttavaa, mutta ihmeellistä on. Täytyy olla kiitollinen Mehiläisen lääkäreille kun päättivät ryhtyä putkitukseen huolimatta nuoresta iästä ja pienestä koosta. Julkinen puoli olisi laittanut meidät puolen vuoden päästä puolen vuoden leikkausjonoon.
 
Taalla huudetaan! Siis aivan kauhea moykka ei itkua vaan molinaa. Yollakin neljan maissa syotin ja sen jalkeen ikein kovaa huusi. Poika on nyt ruennut viihtymaan lattialla paremmim jos vaan on mukavia leluja.
 
Mekin ollaan kiinnostuneita tapaamiseen :)

Poika aloitti eilen päristelemisen ja tänään pyöriskeli selällään pitäen varpaistaan kiinni, ei ole enne ylettänyt.
 
Varmuudella voin sanoa, ettei päästä tapaamiseen, ellei se ole heinäkuussa. :) Muutenkin kesäsuunnitelmat ovat aivan up in the air. :)

Voi, että tätä vauva-arkea. Olen siis palannut töihin, teen kolmea päivää viikossa. Ja yhtään enempään ei kyllä tässä vaiheessa rahkeet riittäisikään. Kesäloman jälkeen menen taas täyspäiväisesti töihin ja se tulee olemaan muutos. Vaikka odotin töihin paluuta ja se on kyllä niiiiiiiin paljon helpompaa kuin vauvan hoitaminen kotona, kaipaan silti vauvaa koko päivän. Mutta samalla on ihanaa tehdä jotain omaa. En ainakaan vielä koe syyllisyyttä siitä, etten ole vauvani luona 24/7, koska silloin kun olen kotona, tuntuu, että minulla on enemmän annettavaa ja olen parempi äiti. Osaan myös ehkä arvostaa aikaa vauvan kanssa enemmän. Tytölle se, etten ole päivisin kotona on ollut muutos, ja isovanhemmat sanovat, että hänestä tulee pieni aurinko heti, kun minä ja mieheni tulemme kotiin. Se tietenkin nipistää äidin sydämestä, mutta tiedän, että hän on todella hyvässä hoidossa eikä minulle ole mahdollista jäädä kotiin. Näillä mennään. :)
 
Teillä on siis isovanhemmat tyttöä hoitamassa nyt?

Luulen, että noin se juuri menee töihin palatessa. Vauvaa on ikävä, mutta yhdessä olo on tuplasti ihanampaa. Tsemppiä Libra!!!! Toivotaan, että yötkin paranevat nyt viime öisen imussa :)

Meillä mies lähti pojan kanssa kauppaan ja kahvittelemaan, jotta saan siivota rauhassa! Aika luxusta..... hommat saa tehtyä loppuun saakka. Just mietin että vauva-arki on aika paljon sitä, että yrittää tehdä asioita yhdellä kädellä, lähes äänettömästi tai sitten vaan sairaan nopeasti :D
 
Meillä poju on kohta 5,5kk ja kääntynyt massulleen kuukauden ajan. Aluksi heti tuli kiukku, mut nyt viihtyy jo pitempiä aikoja massullaan ja vaihtelee paikkaa kääntyilemällä selälleen ja takas massulleen. Lelut ja sormet on suussa koko ajan, kuolaa valuu, mutta vielä ei hampaita oo näkynyt. Uusina juttuina on esineiden nappaaminen käteen ja istuminen sylissä. Pojusta on hauskaa napata pöydältä joku esine suoraan suuhun ja varpaatkin on löytynyt pari kertaa, mutta vielä ne ei oo päässy maisteluun. 5kk neuvolassa ei saatu viel syöttötuoliin istumislupaa, mutta sylissä saadaan istuttaa, joten nyt sit pieniä hetkiä treenataan istumista muutenkin.

Yöunet on vähän vaihtelevia, mutt normaalisti menee nukkumaan 19-20 aikaan ja yöllä on 1-2 syöttöä joten aamulla heräillään pirteenä 6-8 välillä. Useimmiten heräillään ihanaan höpinään ja kun pinnikseen kattoo sieltä nousee pieni käsi missä on tutti. Pari aamua sitten otin pojun kainaloon aamuyöstä ja heräilin parin tunnin päästä kun mun huulta räplättiin pienillä sormilla ja silmät avattuani sain aurinkoisen hymyn ja aamuhöpinöt.

Kaipasin jo jonkin aikaa ensimmäisiä kunnon naururäkätyksiä ja nyt niitä ollaan saatu pari kertaa, mut toistamiseen sama asia ei enää nauratakaan, joten helpolla ei nauru irtoa.

Vappuna joudun testiin, kun poju jää isänsä kanssa kotiin ja oon itse yön poissa. Saa nähdä miten kova ikävä illan aikana tulee. En usko et poju on mitenkään kummissaan mun poissaolosta koska isi rokkaa. Toivon että tuon jälkeen voisin jossain vaiheessa antaa pojua isovanhemmille yökylään ja nauttia omasta ajasta miehen kanssa.

Ihana kun säiden lämmettyä on voinut pestä ja laittaa topppuvut ja pipot säilöön ja ottaa käyttöön kevyemmät ulkoiluvaatteet. Meillä kun ulkoilu lähinnä vaunuissa vanupussissa päikkäreillä ja joskus otan pojun ulkona sylkkyyn ihmettelemään maisemia. Aurinkoisia kelejä siis toivotaan.
 
Ainiin ja mäkin juuri ilmoitin töihin palaavani uv jälkeen, mutta onneks sitä voi vielä siirtää jos taloudellisesti on mahdollista jäädä kotiin pitempään. Tällä hetkellä ajatus töistä tuntuu todella kaukaiselta ja jos en voi olla kuin pari tuntia pois ilman hirveetä ikävää niin miten sitten koko päivää...:sad001
 
Takaisin
Top