Huhtikuun mutinat

mä en taas ymmärrä miten sain maailman helpoimmat kasvitkin kuolemaan, narsissin ja kanervan :D kaktuksenkin olen juu tappanu lapsena, siitä tosin syytän isääni ku sanoin hälle et antais YHDEN kerran vettä mun lomailun aikana. Ei antanu :D
 
Mä haluaisin niin kans orkidean, mutta mäkin oon kans sellanen hortonomi että raukka heittäis henkensä viikossa. Mä kans joskus ala-asteikäisenä onnistuin tappamaan kaktuksen. Vahingossa tuuppasin sen pöydältä alas ja vaistomainen reaktio oli ottaa se tietty kiinni ettei tipu lattialle, sen jälkeen vaistomainen reaktio oli heittää se seinään, siitä se reppana ei selvinny.. :rolleyes:
 
Ittekki kaktuksesta kurkun tehneenä ihmettelen miten sain pijettyä 2 orkkideaa hengissä 6 vuotta :eek: Tyttökö muutti viime kevväänä pois kottoota annoin hälle orkkideat ja kappas karva jalkaa...sai ne tapettua :p...Tahtoisin yrittää uudelleen jottain heleppoa ei kukkivaa kasvia...
 
kertokaas te viherpeukalot, mikä kukka on helppo hoitoinen ja elää pisimpään ?. katkus on siis jo onnistuttu tappamaan..( 4 viikkoa ilman vettä, sen jälkeen kun antaa paljon vettä, ei siinä muuta tarvitakaan)
 
minä ostin tossa joku kuukausi sitte tommosen onnenbambun lildlistä hetken mielijohteesta ja se on kyllä nätti eikä kuole millään! se ei oo ees mullassa, vaan pikkusessa ruukussa vaan vettä. eihän tuo kyllä kuki mutta tosiaan kun itekkin kuulun näihin "kaktuksentappajiin" niin tuo oli kyllä loisto-ostos :)
 
Palmuvehka ja viirivehka on molemmat aika helppoja viherkasveja, palmuvehka ei tarvii edes juurikaan kastelua ja viirivehkasta näkee millo se tarvii vettä ku lurpahtaa.
Pitää lisätä viel et tuo palmuvehka viihtyy varjossa ja valossa ni senkin puoleen helppo :)
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin tunnustan tappaneeni (vai pitäiskö puhua kuolemantuottamuksesta, kun ei ollut tahallista?) sekä kaktuksen että onnenbambun... Puutarhakasvit saan joten kuten säilymään hengissä (lue: en yritä hoitaa niitä vaan jätän luonnon hoidettavaksi), mutta onneksi mies on viherpeukalo. Aikoinaan kun muutettiin yhteen, mulla ei ollut yhtään kasvia ja hän toi omansa, joita on nyt joka puolella ja ihanahan sitä vihreyttä on katsella :love2
 
Mulla oli Aloe vera kasvi, joka oli ilman vettä noin kolme vuotta, kunnes raaskin heittää sen roskiin. Sitte kattelin sitä siellä roskapöntössä ja kävi niin sääliksi, että nostin sen takas ylös ja annoin sille vettä. Se virkos :)
 
Mä tykkäisin et kämpäs ois paljo viherkasveja ku ovat niin kauniita :) viherpeukkuu ei kummaltakaa meistä löydy ja veikkaan et meän nuorimmainen koira kävis maistelee kaikki kasvit läpi ku tykkää kaiken maiskuttelusta :D
 
Minä tykkäisin kantaa kodin täyteen viherkasveja ja kukkia, mutta mies ei innostu ajatuksesta, sen tehtävä kun on kastella ne :wink nytkin jo kiroaa kun meillä on altakasteluruukut ja saa parhaimpiin kaataa kerralla parisen litraa vettä :D minun huoleksi jos jäis kastelu niin ne kuolis varmaan :D mutta mullat minä oon kyllä niihin vaihtanut, kun sitä ei tartte tehä kun korkeintaan kerran vuodessa :wink meillä on nyt hengissä parit joulukaktukset, jotka silloin tällöin kukkiikin, yks kirjovehka, jonka tänä keväänä harvensin tai oikeastaan laitoin juurtumaan uusista oksista, kaks pahaa poikaa eli nukkatyräkkkiä, melkee puoltoista metrinen kumiviikuna ja muratti, joka on jo viis vuotta kasvanut, ostettiin se hääjuhlaan pöytäkoristeeksi. Rönsyliljan kissa tappoi, niitä meillä on ollu muuten aina vähintään yksi.
 
Miullaki oli nukkatyrakki monta vuotta mutta en halunnu sitä enää tänne kotiin kun on kumminki myrkyllinen.. Kummitäti sai siitä ihan kauheet ihoreaktiot ku joskus päätti pätkii sitä.. Nuo joulu ja pääsiäiskaktukset saa varmiten kukkimaan uudelleen jos on mahdollisuus pitää kesällä ulkona. Kukkii melko varmasti sisälle tuotaessa :)
 
mullla ei mitää ongelmia huonekasvejen ja kukkienkaa.. mutta ku yrteistä puhutaam... miten ihmeessä saan ne kasvamaa.. osa homehtuu ja osa kuivuu !!
 
Mäki oon joskus koittanu noita yrttejä, mut ei.. No ei ehkä yllätä ton mun aloe vera kokemuksen jälkeen, mut äitillä on kaupan basilikasta kasvanu sellanen oikeesti halkaisijaltaan puol metrinen puska. En tajuuu.
 
Täällä ilmoittautuu kans yks, joka onnistuu tappamaan kaikki kukat kaktuksista lähtien. En vaan osaa kastella viherkasveja oikein enkä varmaan sijoitakkaan niitä koskaan oikeille paikoille. Tää voiski olla mun yks projekti keväälle. Kun kesäloma ja äippäloma alkaa, käyn ostamassa muutaman kasvin ja oikeesti selvitän kunnolla, miten niitä hoidetaan. Sit mulla on aikaa antaa niille rakkautta ja huolenpitoa. Ainaki siihen asti et bebe syntyy. Saa nähä miten sit käy :D
 
Viimeinen 12 tunnin työpäivä alkaa vartin päästä. Huomisesta alkaen enää kuutta tuntia kunnes kesäloma...huaah! Vähän väsyttää jo valmiiksi, mut kohta se on ohi! Lupaan halata viimeistä opiskelijaa, joka urheasti pitää oman esitelmänsä klo 19.45-20.00.
 
Tämän aamun tunnelmia: :smiley-angry019 BLÄÄÄHH!! En sitte tykkää yhtään tuosta murrosiästä :inpain: Tyhyjän aikasta huutoo ja ovien paukuttelua...nii minkä takia!?? Kun ei herra löytänyt pyörän avainta ja se oli ilmeisesti pienten syy et ovat hukanneet herran taskusta sen :eek: Kaikkia ne nuo pienet pystyyki tekee...taikomaankin ilmeisesti...Ja kappas karva jälkaa...Tadaa!! Äitikkä löytää sen avaimen herran TOISESTA taskusta...Silti piti raivona lähtä kouluun oikein läimäyttää ulko-ovi kiinni että ikkunat helisi...hmp:angry ...Noh...heräspähän naapuritkin et se on aamu.....huoh..mitähän vielä kerkii sattua...:smiley-angelic001
 
Täällä on takana taas levoton yö. Ekan kerran heräsin noin puolentoista tunnin unien jälkeen ja parin tunnin päästä taas uudestaan ja vähän ennen puol kuutta piti pelastaa kissa kun oli onnistunut saamaan muovipussin ympärilleen, toisin sanoen kävelly lenkin läpi. Samalla piti sit käydä vessassa ja sen jälkeen nukahdan vasta joskus kuuden jälkeen. Muutenkin aina herätessä nousi mieleen kaikkia kauhukuvia että jos eiliset kivut kertookin siitä että vauva syntyy just nyt.
 
Takaisin
Top