Huhtikuun mutinat

Minäkin nukkunut huonosti nyt taas parina yönä, ei meinais millään jaksaa käynnistyä tähän päivään.

Miten murattia hoidetaan? Oltiin siinä uskossa, että se on helppo ja vähään tyytyväinen. No niitä on meillä menehtynyt jo vissiin neljä. Edes viherpeukalomieheni ei onnistu niiden kanssa. Varmaan kastellaan liikaa tai liian vähän.
 
Ei meillä ainakaan muratille muuta tehdä kun kastellaan kerran viikossa altakasteluruukkuun. Sit se vaan roikkuu amppelissa ikkunan edessä. Mutta eikös se ole joku vanha sanonta että "rakkaus ja muratti eivät viihdy samassa talossa" :wink eli ole onnellinen mikäli muratti ei teillä viihdy :D
 
Mulla ei kans peruskukat selviä, mut noi viherkasvit pysyy hengissä jopa meikäläisen hyppysissä! Toinen jopa on kukkinut monta kertaa vuoden aikana :) Meillä on siis palmuvehkaa ja kuunliljaa! Nyt ajattelin uhkarohkeasti kokeilla ottaa tosta palmuvehkasta pistokasta, josko saisin toisen samanmoisen siitä sitten kasvamaan, kuunliljaa pitäis kans harventaa, kun on niin jätti jo, et vanhat lehdet kuolee uusien alta. Sen saa kyllä äitini tehdä :grin
 
Miullaki on vaikka mitä kukkaa mutta murattia en osaa hoitaa.. Mut ketkä ootte poropeukaloita kukkien kanssa ni ostakaa se palmuvehka :wink sitä ei oikeesti tarvi kastella kukerran kuussa kunnolla ja viihtyy missä vaa paitsi ehkei ihan suorassa paahteessa.
 
Ääh. Sisko oli laittanu myyntiin aivan ihania tytön bodeja. Pakko oli ne siltä varata itselle, vaikka jotenkin on edelleen poikaolo jos se sittenkin on tyttö. Pitää sitten ite myydä eteenpäin jos poika tulee.
 
Viirivehka on on mulla ollu sellanen jota en vaan onnistu tappamaan, oli just kuukauden ilman vettä eli lehdet oli... krhm... hieman rapisevat, mutta niin vaan kun kastelin ahkerasti pari päivää ja vaihdoin uudet mullat ja poistelin kuivimmat lehdet, niin tuo taas kukoistaa :) Kliivia on kans pysyny mulla hengissä jo varmaan kymmenen vuotta ja kaks poikastakin siltä just laitoin omiin ruukkuihin. Palmuvehka ollut hengissä joku 7 vuotta. orkideatkin kukkii melkeinpä kerran vuodessa kauniisti kahdella vanalla. Mutta tuo hemmetin muratti! Kolme oon jo tappanu enkä vaan käsitä missä vika. Kai me ollaan sit liian onnellisia :D Ja kodinonni, niitä menee tasaseen tahtiin kompostiin. pari joulua vanha tulilatva tekee kukat kerran-kahdesti vuodessa ja toissa joulun Amaryllis kasvattaa kukkavanaa :) Mullakin oikeesti viherpeukalo keskellä kämmentä, mutta nää on mun luottokasvit :) Kasvihuoneessakin onnistun sen kesän verran pitämään kurkut, tomaatit ja paprikat hengissä.
 
Tykkäisin itse paljon kaikista kukista ja kasveista, mutta oon onnistunut tappamaan kaktuksen,palmuvehkan ja kaks orkideaa, enkä tiedä mikä meni pieleen ton palmuvehkan kans, muut märänty :p
 
Pitäis kai nousta sohvalta suihkuun ja syömään jotain, mutten tiiä uskallanko jos tekee kipeää. Mies taloyhtiön kokouksessa ni mitä teen jos koira päättää taas tukkia mun tien vessa/kylppäristä ulos.
 
En ollu vähään aikaan käyny foorumilla, nyt sit tuli kerralla luettua piiiiitkä pätkä kaikkien kuulumisia, ja ihan pikkasen hymyilytti että miten hauskasti yks kaks aihe muuttui häistä viherkasveihin.. :D Mä olisik kans ihan superkasvi-ihminen, mulla on vaan kotona kaks karvapalloa (kisulia), joista toinen on sitä mieltä et kaikki kukat on hänelle syötäväksi/retuutettavaksi/mullat möyrittäväksi...! Tämän vuoksi kasvien määrä kotona hyvin rajallinen ja samoiten kasvien sijaintimahdollisuudet... Joulukuusesta sen verran että se oli ihana kiipeilypuu jossa paljon roikkuvia leluja.. :D
Ja tosiaan, suuresti, paljon ja valtavasti Onnea MinäjaMaha!
 
Ääh. Sisko oli laittanu myyntiin aivan ihania tytön bodeja. Pakko oli ne siltä varata itselle, vaikka jotenkin on edelleen poikaolo jos se sittenkin on tyttö. Pitää sitten ite myydä eteenpäin jos poika tulee.

Tiiätkö kumpi tulossa? Mulla oli kanssa ihan tosi vahva tyttö olo ja kaikki sano et tyttö se sieltä tulee ja sanovat vieläkin, mutta kun eipäs ole tulossa :wink
 
Menosa nyt semmoset railakkaat vappumunkki-itkupotkuraivarit kirjaimellisesti ja oon itkeny lohduttomasti putkeen jo yli kymmenen minuuttia.. Räkä valluu ja parku kuulu varmaan naapuriin asti. :'( onneksi mies ei oo kotona, ties millasen nauruhepulin se sais ku onhan tämä nyt varmasti aika huvittavaa, varsinkaan ku syy ei oo mikään läheisen menettäminen niinku vois näystä kuvitella. Vaa nyt tuntuu pahalta voin kertoa. Voihan vappumunkit.. Ja hormoonit. Tasottuispa jo :sad001
 
Maiju...tiedän niin tunteen :sad015 Itku tulee piennimmästäkin asiasta..oli sitte ilo tai suru ..ihanat hormoonit...Ja sitten tuo lämpöpatterina olo :gen113Ei kiva kun on vielä ennustettu sitä intiaanikesää....Mulla vielä uutena asiana tullu toi lyhyt pinnasuus...Ei aikaisemmissa 6 raskaudessa ollu tätä..(Isäntä plus muut sano..) Kiihtyvyys 0-100 on ihan sadasosasekunnin luokkaa :laughing002 Mutta toisaalta sitte rauhoitus yhtä nopeesti Voi isäntä parkaa....
 
Tiiätkö kumpi tulossa? Mulla oli kanssa ihan tosi vahva tyttö olo ja kaikki sano et tyttö se sieltä tulee ja sanovat vieläkin, mutta kun eipäs ole tulossa :wink
En tiedä kumpi on. Kun rakenneultrassa ei vauva oli niin alhaalla istumassa ettei kätilö nähnyt.
 
Apua miten hirveet sokeriniksat on just nyt päällä! Mulla oli sokerirasituksessa paastoarvo koholla (5.4) ja joudun nyt seurailemaan arvoja. Oon neljänä eri päivänä ottanu paaston ja tunti jokasen ruuat jälkeen sokerit, eikä oo kertaakaan käyttänyt edes läheltä niit raja-arvoja! Silti yritän nyt vältellä sokereita (ainakin ilmiselviä sellaisia) parhaani mukaan, vaikken muuten hiilareita kartakkaan.

Tänään mun mies toi kaupasta jälkiruuaksi sellaisen ihanan rahka-persikkaleivoksen ja sekään ei tuhdin aterian päälle nautittuna pompsauttanu sokereita! Pään se kyllä pisti ihan sekaisin, nyt oon kuljeskellu ympäri kämppää valittaen kuinka haluun karkkia ja jäätelöä ja lisää leivoksia! Jouduin tekemään jätskin korviketta soseutetuista marjoista ja kreikkalaisesta jogurtista... Ei toimi! Onneks oon niin patalaiska etten jaksa lähteä hakemaan mässyä lähikaupasta :D
 
Tää vatsatautinen tahtoo munkkeja. . Ajatelkaa asia näin voi sanoa jo nyt et on toukokuu. Eli ensi kuun jälkeen viimeistään jokaisella nyytti kainalossa. Mulla se voi olla jo kesäkussa
 
Pörtsä79, täällä sama kun la 5.7. ja sekin saatto sillon mennä vähän huti kun jouduin arpomaan menkkojen alkamispäivän ekassa neuvolassa, sen jälkeen ultrat aina muutamasta päivästä viikkoon antanu sikiön ikäarvion vanhemmaksi kuin tuo la. eli eli eli huomenna voi sanoa että ehkä jo ensi kuussa sitten!!!
 
Takaisin
Top