HUHTIKUUN hulinat

Meil on neuvola joskus kahden viikon päästä muistaakseni. Eikä oo ees oma terkkari silloin paikalla vaan joku sijainen.. tiiä sitten yhtään et millanen tyyppi on.

Mulla on nyt jotenki ihan saamaton olo taas. Kylläpä ärsyttää. Oon toki tehnyt tänään jo yhtä sun toista, mut mitään konkreettista en oo saanu aikaseks, niinku esim. makkarin uudelleen järkkäämistä. Sen sijaan kävin kangasvarastoni läpi ja heitin kaikkea ylimääräistä silpettä roskikseen ja vaihtotorille vietäväksi parit isommat kangaspalat ja verhoja.. Miks tää on taas tämmönen päivä? :D
 
Täällä oli puhetta puuroista niin meillä syötiin kyllä ihan normi puuro hiutaleita. Kun laittaa hiutaleet jo vähän lämminneeseen veteen ja sit sekottelee ja keittää normi ajan niin on ihan sileetä puuroa. Se just kunne laittaa sinne veteen jo ennen kiehumista niin ne ikään kuin sulaa sinne veteen ettei tarvii ostaa erikseen kalliita vauvapuuro hiutaleita.. :)
 
Ooh, äitiyspakkaus :Heartred Saatko Mamma cantante sen uuden pakkauksen?

Mulle tuli ilmoitus postista et EILEN tilaamani bebesin paketti on tullut. Nyt elättelen toiveita et mies pääsis lhätemään sen verran aikaisemmin töistä että ehdittäis ennen 17 postiin.

Hitsi kun harmittaa. Löysin kellaria läpi käydessä henkkamaukan mamma malliston farkkuminihameen koossa L, valitettavasti ei vaan istu enää mun päälleni niin et vois käyttää. Nyt olis just ihana sää käyttää sitä.. Yhyyy!!!! :sad001
 
Mä sain eilen jopa vauvan huoneen sellaiseen järjestykseen, että jos nyt tulee lähtö niin ei ole paniikkia, vaikkei siis kaikkea tarvitsemaa vielä olekaan. Ehkä sairaalakassi kannattaisi pakata myös ennakkoon, en oikein vain tiedä mitä sinne sitten loppupeleissä tarvitsisi.

Meinaatteko muuten nukkua vauva samassa huoneessa/vieressä vai miten? Meillä on vauvan huoneeseen matkaa ovelta pari metriä ja olen ajatellut että vauva nukkuisi huoneessa alusta alkaen, siellä on myös iso sänky tarvittaessa että voin nukkua siellä myös. Yritän kovasti miettiä miten se olisi helpointa niin että edes toinen saa aina nukkua ja varsinkin mies sitten kun palaa töihin kesälomalta. o_O
 
Meillä ei ole edes muuta vaihtoehtoa kuin et vauva nukkuu meidän makkarissa. Kerrostalokolmiossa ei ihan hirveästi tota jaettavaa tilaa ole, kun yksi huone on tietenkin esikoisen käytössä :D Tosin, vauva nukkuisi joka tapauksessa meidän makuuhuoneessa, niin nukkui esikoinenkin vaikka asuttiin isossa ok-talossa silloin kun hän syntyi.

Vauvalle tulee ensin koppasänky meidän sängyn viereen mun puolelle (joka tarkoittaa muuten sitä et joudun opetteleen nukkumaan uudella puolella sänkyä, eli vaihtamaan miehen kanssa paikkoja, outoa!), ja myöhemmin kun vauva on vähän isompi niin siihen tulee pinnasänky. Muutoin laittaisin pinniksen sivuvaunuksi meidän sänkyyn, mutta koska meillä on ikean brimnes sänky, jossa siis säilytyslaatikot sängyn alla, niin se ei ole oikein mahdollista.

Mä en ole vielä uhrannut ajatustakaan sairaalakassin pakkaamiselle :D Pitäisköhän sitäkin alkaa kohta miettimään? On mulla sentään sähköinen ennakkotietolomake lähetettynä tyksiin, et jotain oon saanut aikaiseksi :D

Mikähän päivä sitä saisi aikaiseksi tuon makuuhuoneen järjestää uuteen uskoon.. Ohhoijaa..
 
Jep, makuuhuone pitäisi saada uuteen uskoon ja olkkariin pari hyllyä seinälle. Voi kun miehelläkin olis tämä sama pesänrakennusvietti menossa niin täällä tapahtuiskin jotain, tietenkin ymmärrän että hän ei ehkä jaksa työpäivän jälkeen aina mun ideoitani toteuttaa kun mulla on täällä päivät aikaa pohtia kaikenlaista :D Meilläkin taitaa nukkumapuolet vaihtua pysyvästi, on nytkin välillä oltu kun mulla on ollu iltasin niin paha olo että jos tulee vessaan kiire nii ei tarvi seinän puolelta yrittää nopsaa könytä, että siihen puolenvaihtoon on vähän totuteltukin jo. Ja ihanaa tän kuun lopussa meidän vaunut tulee!! Tilattiin ne siis aikoja sitten mutta säilytystilojen takia otettiin sit niin et ne tulee vasta nyt. :)
 
Miten äipät uskallatte vielä matkustella? Itselläni ei istumisessa ole ongelmia, joten uskaltaudun vielä junamatkalle Kuopio-Helsinki-Kuopio viikonlopuksi. Junassa voi kuitenkin kävellä ja seistäkin tarpeen vaatiessa, ja tarkistin jo matkalle osuvat synnytyssairaalapaikkakunnat (Mikkeli ja Lahti). :grin Nyt olen siis rv 35+4. Viime viikonloppuna käytiin autolla 260 km päässä mummiani moikkaamassa eikä tuollakaan reissulla ollut ongelmia, etenkään kun oli kaksi kuskia!
 
Kyllä mä oon matkustellu ihan normaalisti ellen vähän jopa enemmän ku oon nyt ollu lomalla ja mammalomalla pari viikkoo sitten kävin tädin luona 400km tuli reissulle mittaa,ollaan paljon nyt kätköilty lähikunnissa melkei joka reissulle on tullu mittaa 100-200 km :) ens sunnuntaina lähetään Helsinkiin lapsimessuille matkaa on kotoo n.300 km eli 600km reissu :) ja ainakin tänään oli paikat "ummessa" ja onhan sitä matkalla isoja paikkoja mihin pääsee synnyttään jos siltä tuntuu :D
 
Kuukiurusta kesään :) me mennään kaverin ja 1 v pojan kans ja Tottakai ne käsityö messut kiinnostaa kanssa kovasti :)
 
Aion uskaltaa vielä kotona ja mökillä reilun parinsadan kilometrin päässä käydä. Ensimmäisellä äitiyslomaviikolla, silloin on viikot 35+. Pääseehän siellä sitten Tampereelle tai Jyväskylään synnyttämään jos niin kävisi..! Mutta enpä usko, että käy.

Junalla ajattelin tässä tilanteessa mennä, mies voi sitten tulla autolla viikonlopuksi niin pääsee sillä takaisin. En rupea enää itse useamman tunnin matkoja ajamaan.
 
Enemmän toi reissaaminen on mun mielestä kiinni siitä omasta jaksamisesta kuin siitä et lähteekö synnytyskäyntiin. Toki kannattaa pitää äitiyskortti varuiks mukana jos käykin ylläripyllärit et tarttee lähtee synnyttämään. Kyllähän sen mukulan saa pusattua pihalle missä vaan sairaalassa missä synnytysmahdollisuus on, vaikkei oliskaan just se oma sairaala.

Mulla reissaamista rajaa se, että selkä ottaa pitkän päälle itseensä ja jalat ei tykkää olla alaspäin koko ajan, ei niihin turvotusta tule, mutta kipeytyvät ja se on vähintäänkin epämukavaa.

Mikähän siinä muuten on et vaik kuinka tuntuu et ois nukkunu yönsä hyvin niin silti on jotenkin tosi uupeloinen olo?

Meillä on tänään siivouspäivä. Tänään on myös ainoa päivä koko viikolla kun ehditään kirppistelemään, joten mun tarttee hoitaa koko siivouspäiväily itsekseni. Ei sillä, mulla on koko päivä aikaa, mut on se silti vähän nuivaa et yksinään joutuu kaiken tekemään. Onneksi ei ole lakanoiden vaihtoa kun juuri vaihdettiin ja sama pätee lattianpesun kanssa. Pesen siis meidän lattiat n. kerran/kk. Tietenkin pyyhin jos jotain likaa lattiassa on, mutta tollee kunnolla pesen vaan sen kerran kuussa.

Tosin ennenkuin aloitan mitään siivoiluja vien lapsen päiväkotiin ja syön aamupalani rauhassa ja noin. :)
 
vedän täällä monologia itsekseni :D

Lapsi päiväkodissa ja ihanaa, saan syödä aamupalani rauhassa ilman että typsy on koko ajan vieressä ja kyselee ja höpöttää ja pöpöttää. Niin ihana tyttö kuin tuo omani onkin niin kyllä se on silti hermoja lepuuttavaa kun on ihan hiljaista aina välillä!
 
Mulla on reissaamisen kanssa enemmän se ajatus, etten kovin kauaksi tahdo enää kohtapuoliin miehestä joutua. Missä tahansa voi tosiaan synnyttää, mutta ilman miestä en synnytä! Mut viikkoja vasta vähän, ja ensisynnyttäjänä ehdin todennäköisimmin odottelemaankin miestä..
 
Mä en taida enää reissata kuin kaupungin sisällä... ei siksi ettenkö uskaltasi, vaan ihan siksi ettei ole nyt just paikkaa mielessä, mihin menisin :woot:

Oon kans huomannu saman, että vaikka sitä kuinka nukkuis, niin silti sitä on nykyään ihan tööt vaan koko päivän...
 
Eipä meilläkään oo sen kummempia tarpeita lähteä mihinkään. Ja ajattelisin kuitenkin niin, et jos johonkin on asiaa niin kaikki paikat on suhteellisen lähellä tyksiä et jos lähtö tulee niin ollaanpahan hollilla :D Ystävän tyttöjen synttärit tän kuun lopussa jää mun osaltani ainakin välistä, en jaksa istua tota reilun kahden tunnin matkaa autossa kuitenkaan ja oon vaan ärtynyt. Toki siinä on riski että tää mukula päättää syntyä just sillon ku mies ja esikoinen on muualla kuin täällä :'D Se olis just niin mun tuuria!
 
Takaisin
Top