HUHTIKUUN hulinat

Puutuu! Ja aamuisin kun herää, niin sormet ei ekaan varttiin taivu kunnolla, kun on niin kipeet ja turvoksissa :shifty: Tosi paljon vaihtelee, että missä tilanteessa kädet puutuu, välillä ihan vaan kun käyttää vaikka kännykkää, mutta useimmiten kyllä yleensä nukkumisen jälkeen.
 
Jonsku. Mulla oli omituista puutumista parina päivänä niin että vain vasemmasta kädestä puutui kolme sormea o_O Kesti aina kymmenisen minuuttia kerrallaan ja sitten meni ohi, toistui useasti.
 
Onko kellään kylkiluun kipua? Se on niin kovaa, ettei pysty istumaan tai seisomaan, vain makaaminen auttaa. :gen045
 
Jonsku mulla päivittäin, yön jäliltä pahin, mutta puutuu kyllä pitkin päivää kans
 
Kyllä muakin välillä kolottaa kunnolla kylkiluihin, alkaa tila loppumaan :) Istuessa varsinkin on ahdasta, seisominen helpompaa, makoilu parasta.
 
Samoin puutuu minullakin sormet. Mutta johtuu ihan turvotuksesta. Viime viikolla jouduin ottamaan jo sormukset pois kun alkoivat puristamaan liikaa :/
 
Tänään oon ollu aikaansaavampi kuin eilen. Kolmas kone pyykkiä rullaamassa ja oon käynyt läpi tavaroita jotka vien sunnuntaina vaihtotorille ja toivon et kaikki toi tavara häipyy :D

Eilen sain päähäni et järjestystä pitää vaihtaa ja sitten illalla miehen kanssa järkkäiltiin olohuonetta uuteen uskoon. Nyt odottelen iltapäivää ja sitä että pikkuveljeni tulee auttelemaan makkarin uudelleen järkkäämisessä. Mies auttais muuten, mut se on hoitamassa meidän äitin heppoja kun äiti miehensä kans lähti reissuun.

Ulkona on hirvee tuuli ja meidän rappukäytävässä viheltää. En tiedä mistä toi ääni johtuu, ihan kummallinen. Aamusta saakka kuulunut ja välillä kun ei oo niin kova tuulenpuuska niin ei kuulu. Eli joku ovi tai joku viheltää tuolla. Todella ärsyttävä ääni!
 
On tää kanssa.. Likka on herännyt viimeset päivät 5 jälkeen ja tuolla se posottaa edelleen unta kuuppaansa. Hyvähän se on, ei siinä mitään! Mä täällä kekkaloin jo pystyssä kun heräsin kun mies lähti töihin. Ihanan hiljaista! :Heartred

Ärsyttää kun toi häpyliitos on aina vaan kipee. Sattuu nyt sit jopa tällee levon jälkeenkin. Nooh, onneks tää on vielä tämmöstä selvittävää kipua eikä semmosta tuskakipua. Nukkuessakaan ei oikein tahdo enää löytyä semmosta rennon hyvää asentoa.. tuntuu et pitäis alkaa tuuppaamaan mahan alle jotain tueksi. Mun lidlistä ostettu putkilotyyny alkaa oleen jotenkin hankalan kokoinen, tai se ei asetu enää nii hyvin tohon unikaveriks kuten aikaisemmin. Oon vähän ärsyyntynyt siitäkin.

Voi voi, kylläpä nyt tuntuu siltä et kaikki vähän ärsyttää :D Ainakin kun tätä tekstiä lukee. Ei mua nyt sentää ihan kaikki ota pannuun :D Oon oikeestaan aika hyvällä tuulella :D
 
Mä en kans meinannu löytää mitään hyvää asentoa viime yönä ja sen seurauksena oonkin heilunu hereillä jo neljästä asti :shifty: Vasen kylki oli koetuksella, kun oikee kylki oli tosi huono ja kaikki puolivatsallaan makaamiset sun muut oli kans ihan nounou.. No mutta, nousin sitten reippaana leipomaan, kun on mulla ja miehellä molemmilla huomenna illanistujaiset kavereiden kanssa, niin miehet saapi suolasta piirakkaa omiinsa ja naiset makoista :hungry:
 
Mulla on hirvee ikävä leipomista. En vaan viitsi pahemmin leivoskella mitään, kun radin takia en kuitenkaan voi mitään semmosia syödä... Odottelen niin kesää ja sitä et voin leipoo sämpylöitä ja piirakoita ja syödä aamuisin PUUROA! :Heartred
 
Vähän jälkikäteen kommentoituna tuohon korvike asiaan...

Jos haluatte suosia Suomalaista tuotetta niin vauvojen maidoissa ja puuroissa on Tuuti-merkkistä Valion maitoa ja Onnipuuroja. Se on itse asiassa ihan erimakuistakin, jotenkin lähempänä oikeeta maitoa.

Ostettiin puolen litran purkeissa sitten isommalle ja laitettiin jääkaappiin pussinsulkijalla suljettuna niin säilyi hyvänä. Toki aina korviketta pitää joka kerta maistaa ennen syöttämistä, sillä avaamatonkin on voinut mennä huonoksi.
Esim. Kun kulkee paljon hoitolaukussa niin lämpötila vaihtelee...

Toki kaikki saavat itse valita mitä merkkiä käyttää, meillä tuo Suomalaisten tuotteiden käyttö on ollut tärkeää.
 
Heh he heh, jatkan vielä vielä...

Tuli semmonen vinkki mieleen missä sitten voi vastaavasti säästää! Osta suomalaista viljaa hiutaleina, (kaurapuurohiutaleita). Laita hiutaleet kulhoon ja jauha tehosekoittimella jauhoksi. Voit tehdä vauvanpuuro jauhoa kerralla vaikka paketillisen. Näin saat puuro ikäiselle vauvalle aikasintaan 4kk eteenpäin sileää puuroa mikrossa.

Tai vastaavasti jos haluaa tavallisesti hiutaleista tehä puuron niin kyllä se tehosekoitus kypsäänkin puuroon tepsii. Voi myös itse laittaa marjoja tai hedelmiä sekaan ja soseuttamalla saa makupuuron halvalla ja helposti!
 
palmikko, meillä esikoisen puurot tehtiin juurikin tolleen et normi hiutaleita hienonnettiin sauvasekottimella purkissa ja tehtiin siitä. Hyvin upposi. Ei mennyt rahaa kalliisiin vauvanpuuroihin. Samalla periaatteella mennään tämänkin kanssa, että niin paljon tehdään itse kuin se on järkevää ja kannattavaa. Minä esikoiselle tein aina ison satsin kerralla erilaisia sörsseleitä ja laitoin pakkaseen ym. Eikä oo koskaan ollu sihtikurkkuongelmaa, kun itse tehtyihin jää kuitenkin aina jotain kökköjä kun purkista saa ihan sileää massaa. Kivasti myös pääsee syksyllä keräämään marjat ynnä muut valmiiksi pakkaseen (jos siis vaan sattuu marjaa tulemaan) niin on sitten mistä vauvalle antaa kun tarpeeks isoks kasvaa :) Toki ne maistuu omaankin suuhun paremmalta kuin pakastealtaan kotimaiset marjat.

Meillä on kans toi kotimaisuus ollu tärkeä asia. Meillä ei syödä ulkolaista lihaa, eikä käytetä ulkolaisia maitotuotteita (paits toki homejuustot ym.). Aina pyritään valitsemaan kotimainen tuote, vaikka se olisi sitten kalliimpaa. Pihistellään sitten jostain muusta, mut ruuan laadusta meillä ei kyllä tingitä.

Korvikkeisiin vielä, et esikoisella kokeiltiin tuttelia, mut se sai niin pahanhajuiset oksupuklut aikaiseksi et se jäi muutaman purkin kokeiluun. Nan oli semmonen mitä pystyi sen pari purkkia juottamaan, mut ei yhtään enempää koska muuten hirvee huuto. Semperin toi sylki samantien ulos :D Nestlen Nutrilon oli silloin ainoa mikä kelpasi meidän neidille. Tällä kertaa toivon ettei korvikkeisiin tarvitsisi päätyä, että olis sen verran tuotantoa et sais sitten ämmää pullolla annettua jos tarttee. Mutta koitan olla ottamatta stressiä aiheesta. Onneksi suomessa korvikkeet on hyvälaatuisia ja vesi on puhdasta.
 
Nyt on pesukone puhdistumassa 90 asteen pesuohjelmalla! En ikinä pese mitään pyykkiä noin kuumassa. Ehkä valkoisia puuvillalakanoita voisi pestä, mutta niitäkin tulee sen verran harvoin ettei ole tarvetta. Lähdenpä pienelle kävelylle pesuohjelman loppumista odotellessa, sitten saan ekan satsin vauvan vaatteita pesuun. Ihanaa aurinkoista aamua kaikille! :love2
 
Meillä ei oo yhdenkään lapsen kohdalla ostettu vauvapuuroja (siis niitä jauheita) muutakuin pari purkkia valmista puolukkapuuroa kulkemaan hätävarana mukana. Kiinteet kun aloitettu, oon sauvasekottimella hienontanut riisihiutaleet ja sit kotimaisten viljojen tultua ruokavalioon on ollut helppo ottaa niitä yksitellen ja tehdä välillä omia sekoituksia esim kaura-ohra ja sit viimiseks päädytty syömään neljän viljan hiutaleita. Mikrossa oon veteen tehnyt ja sit vähän kun jäähtynyt, lypsänyt suoraan tissistä maitoa joukkoon.
 
Mä taas olen iloisesti käyttänyt Semperin vauvapuuroja, ja ainakin meidän penskoihin ovat hyvin uponneet:wink En tiedä jos vaikuttaa mihinkään, mutta niissä on lisättynä maitohappobakteereja (jotka luultavasti kuolee jos laittaa liian lämmintä vettä....), joten uskottelen itselleni että ovat tosi jees:wink Meidän lähiK-marketissa on sitäpaitsi sairaan "halvat" vauvahommelit esim Semperin puuropaketti maksaa vähän reilu 3€, ja on reilusti edullisempi kuin esim Piltti. Semperin vellitötsä maksaa siellä 40 senttiä ja muualla jopa 69 senttiä. Aika nopeasti tulee säästöä kun velliä menee 2 purkkia päivittäin. Kokeilin hetken aikaa tehdä jauheesta, mutta ei oikein uppoa lapseen ja mulla meni hermot. Jos jollekin jäi epäselväksi, niin meillä käytetään siis aika paljon Semperiä:)
 
Täällä aamu meni neuvolassa lääkärillä otettiin saga näyte ja tehtiin paino arvio ja painoksi saatiin 2171g joka vastas 33+0 vkoja ja täällä menossa tänään 36+0 et pieni mamman marakatti on tulossa :Heartred 3kg kuulemma jos laskettuun asti on mukana :) Ite oon syntyny vko:lla 38 ja painoin 2425g ja olin 46 cm
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top