Sairaalakassi

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tehääs tuon kotiintulovaatteet-topicin rinnalle oma pinonsa sairaalakamppeista. :)

Mitä olette aatelleet ottaa mukaan?

Mun lista on lyhyt. Etenkin esikoisen hakumatkalla oli niin liikaa kaikkea mukana. :rolleyes:

Suunnilleen nämä...
- äitiyskortti
- kamera + laturi ja kännykän laturi
- synnytystoivelista ja TENS-laite
- korvatulpat ja unimaski
- kantoliina
- ehkä jotain pientä naposteltavaa, jos synnytys etenee taas hitaaaaasti.....
- harja, hammasharja ja tahna, neitsytkookosöljyä kasvoja varten

Toivon mukaan selviän sairaalasta kotiin parissa yössä. Ellen niin mies saa sit tuoda shampoon jne. Kakkosesta toivoin polikliinisen synnytyksen, mutta olin yhden yön sairaalassa, kun vauva syntyi illemmalla eikä lääkäri enää kiertänyt tekemässä lähtötarkastuksia sinä päivänä.
 
"Etenkin esikoisen hakumatkalla oli niin liikaa kaikkea mukana." - Todellakin. Ei siinä mitään kirjaa saanu luettua.. Mulla oli joku Sofian maailma mukana ja karkkiakin pussissa, muttei niitä tehnykkään mieli syyvä <voi kiesus sentään.

Pakkailen:
- äitiyskortti
- kamera + laturi ja kännykkä + laturi, rannekello
- synnytystoivelista (? ehkä jos saan aikaseksi... katotaan sitten missä tilassa sinne ollaan menossa)
(- korvatulppia en osaa käyttää, tuntuvat inhalta ja toisaalta en kuule sitten omaa vauvaani. Unimaskillakaan tee mitään. )
- ehkä jotain syötävää?
- harja,hiuslenksu, hammasharja ja tahna, shampoo, oma pyyhe. Kynsiviila ja pinsetit.(kuiteski katkee tai lohkee kynsi, ja kulmat kerkee kasvaa yhessä yössä)
- imetysliivit ja liivinsuojia, mieluisat vaatteet sitten kotiinpaluuta aatellen... jotkut mukavat jalkineet.. kroksit, jos on turvonneet jalkaterät....
- iPAD ehkä, jos joutuu oleen pitempään...

Lista täydentynee vielä tuonnempana tai sitten unohan jotakin joka on jo listalla. Katotaan ny. :excited001
 
Mulla ei ollut mitään viimeeksi :grin Ei edes kenkiä jalassa ku mies vei ne kotiin ku ei ambulanssin kyydissä kenkiä tarvittu eikä se muistanu tuoda mulle sit kotiinlähtöpäivänä kenkiä!! Et kiva, onneks oli kesä ja järjetön helle.

-Äippäkortti kai on ihan itsestäänselvä (eli varmasti unohtuu)
-Laturi puhelimeen ja kuulokkeet
-Hammasharja ja -tahna
-Shampoot, hoitoaineet ja saippuat, kosteusvoidetta, dödöä....., oon allerginen melkein kaikille sairaalassa oleville suihkusaippuoille, kun niissä on lähes aina natriumbentsoaattia.
-Hiuslenkkejä ja harja
-Liivinsuojia
-Pari supermukavaa vaatekertaa, ettei tarvi olla hikisissä vaatteissa hetkeäkään.
-Ne kengät.
-Juotavaa ja syötävää MIEHELLE, ku sillä on sellanen sairaus ettei se voi syödä oikein mitään mitä saa kanttiinista

Ainakin naikkarilta sai kuivattuja luumuja, mut ehkä hankin niitä varalta myös mukaan. Synnyttäneet ehkä tietävät miksi :wink
 
Mulla oli luumuja mukana kun esikoinen syntyi, mutta syömättä nekin jäi :grin onneksi kakka kulki mutkitta ilman......:rolleyes:
 
Mulla ei, vessa oli ku kauhujen kidutuskammio :sick009 Kumpikin toimitus oli kamalaa, hyi!
 
Mä olin aika sopivasti varautunut kerrankin... Tälläkin kertaa pakkaan
-kännykän, kameran +laturit
-neuvolakortti
-kirja tms luettavaa
-puhtaat vaateet kotiutumista varten
-hiusharja, shamppoo yms.
Lisäks voisin ottaa mukaan omat kengät osastolla hiippailuun kun sairaalan monot ei oo kovin mukavat...
Viimeks osastolla hurahti melkein viikko vauvan keltaisuuden takia. Tälläkertaa toivoisin että päästäisiin kotiin aiemmin, mutta henkisesti valmistaudun pidempään keikkaan...
 
Tulin silmät ristissä lukemaan tänne spermoista mut siellä tais ollakin sana supermukava.....
 
Ai kauhee!!! Sit seuraavassa neuvolassa kerrot hedelmöityspäivän olevan sama kuin vauvan syntymäpäivä! :D
 
Just tänään mietein että pitäisi aloittaa uus ketju ja kysellä teiltä kokeneemmilta, että mitäs siihen sairaalakassiin oikein pitäisi pakata.. Rosalina taas lukenut meen ajatukset ennennalta :happy:

:nicethread
 
Ekan aikaan synnyttäneiden osastolla oli jääkaappi, josta saattoi ottaa kaupan luumunektariinia.... Jos se kakki ei tahtonu hevillä tulla. Kannattaa kuitenkin pehmittää valmiiksi kuin odotella niitä timantteja asiointikäynneillä.

Muistan kun olin synnytyksen jälkeen käyny ekaa kertaa pissalla ja pitihän sitä värkkiä kurkata. Herramanvarjele mähän olin näkevinäni suoraan nielurisoihini ja mistä kohtaa sitä uskalsi pyyhkästä kö oli paikat niin kipiät.. :spitoutdummy::smiley-angelic001
 
Ai kauhia, ko mä traumatisoiduin jo myöhemmällä katselulla. Saatika jos heti kattoisin, varmaan pyörtyisin. :gen113
 
Niin ja kuten Himputtikin sanoi, kannattaa oikeesti olla myös omat sisäpopot, ku ne sairaalan sandaalit on tosi epämukavat ainakin täällä HUSissa. Mulla hiersi lopulta ihan kauheesti ku joutu vähän ekstraa olemaan.

Ja kyllä omat vaatteet jo siellä osastollakin on tosi mukavat olla, ne sairaalan yöpaidat on ihan kauheita kauhtanoita, eli ei pelkkiä kotiutumisvaatteita.

Et jos olo on muutenkin epämiellyttävä ja ällö synnytyksen jälkeen, sitä kaapua ja hiertosandaaleja pitämällä voi maksimoida pirttihirmutyylin ja -fiiliksen.
 
Mä taas diggaan niistä väljistä sairaalavaatteista! Ja ne saa vaihtaa niin usein kuin haluaa niin saa olla puhtaissa koko ajan. :happy: Eihän ne hienot oo, mutta so what kun kaikilla muillakin on siellä samanlaiset. :hilarious: Ihanaa hengailla rennoissa kuteissa eikä tarvi miettiä pyykkäämistä, ah!
 
Mä en uskaltanut kurkistella jalkojen väliin synnytyksen jälkeen enkä kyllä pitkiin aikoihinkin sen jälkeen, enkä kyllä päästänyt miestään sinne kurkistelemaan :hilarious: Tuli mieleen että mun kaverin äiti joskus varoitteli että ei kannata päästää miestä edes synnytykseen mukaan, siihen loppuu muuten seksielämä! No ei käynyt kyllä onneksi meillä niin vaikka mies joutui ihan olosuhteiden pakosta paraatipaikalle katsomaan kun joutui pitelemään mun jalkaani ponnistusvaiheessa :)

Mä myös käytin niitä sairaalavaatteita, mutta täytyy kyllä sanoa ettei niissä itseään kovin sexyksi tuntenut. Sitten oli mukavaa kun sai vetää omat vaatteet päälle kun kotiutui :) Mutta mukavan tuntuiset ne kyllä oli päällä!
 
Mä käytin ekat päivät sairaalan "mekkoa", sitten oli oma paita ja sairaalan housut. Mulla oli ihan liian vähän mukana esikoista synnyttäessä, etenkin liivinsuojukset on tällä kertaa ihan must ettei ole paita koko ajan märkänä...
Mä en tainnut edes tajuta ottaa shampoita ymv mukaan, mies toi ne jälkikäteen kuten myös sandaalit. Mulla oli äitiyskortti, puhelimen laturi, oma t-paita ja vauvan kotiutumisvaatteet pakattuna, hammasharjankin unohdin.

Eikä tullut mieleenkään että oisin tahtonut kurkata minkänäköinen alapää on, sen verran aralta tuntui ja tikkejäkin oli epparin ja repeämien takia niin ei kiitos. Pystyn myös ihan hyvin jättämään sen kurkkimisen tälläkin kertaa väliin xD Ihan paranemisen loppuajalla kurkkasin ja se oli enemmän kun tarpeeksi...
Luumuille ei onneksi ollut tarvetta ja kaikesta huolimatta pystyin istumaankin ihan ok ilman mitään tyynyjä :P


Tällä kertaa otan mukaan:
- Äitiyskortti
- LIIVINSUOJUKSET
- Omat vaatteet sairaala-ajalle (ehkä) ja kotia tuloon.
- Kirja tmv tekemistä
- Laturi, kamera
- HAMMASHARJA
- Shampoot yms tarvikkeet (hiusharja)

Vauvan kamppeet pakkaan tietty myös valmiiksi, tosin johonkin pussiin ja mies sitten tuo samalla kun kaukalon. Vitsi että toivon että sairaalasta pääsee sitten siihen aikaan kun pitäisi eikä joudu jäämään extrapäiviksi.. en vaan saa nukuttua siellä.
 
Mulle on kotona pakattu sairaala kassi sisältää tällähetkellä muutamat liivin suojat, puhtaat vaatteet tai oikeestaan pari vaate kertaa ja jotain pientä mut en muista mitä. Hygienia tarvikkeet ja muuthan ku mulla täällä on jo valmiina. :)
 
Mä en oo erikseen ottanu itelle kotiinlähtövaatteita. Synnytykset on startanneet sen verran hitaasti, että oon kotona kattonu päälleni puhtaat ja mukavat vaatteet, joissa oon tullut kotiinkin sit. :)
 
Mä oon miettinyt, että mukavimmat vaatteet olis varmaan legginsit ja joku pitkä toppi ja huppari jos on kovin viileä. Ei ainakaan purista ja kiristä mistään. :) Ja crocsit, ihan huiput. :D
 
Takaisin
Top