HUHTIKUUN hulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja amanita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä suvussa ollu ollu kaikki pienet melkei kaikki yli 3.5kg ja isoimmat pojat 4.5 kg . Ite oon ollu 2.4 kg että siihen nähen jos on 3 kilonen niin onhan se isompi mut oon vaa miettiny et onko kilppari vajiksella osuutta pieneen kokoon ?

Oumai, mullakin alkoi tänää virallisesti äitiysloma :D \o/ Paaarty paarty ;)

Meil tuo esikoinen on onneksi niin iso että ymmärtää aika hyvin (ainakin teoriassa) että vauva tulee viemään paljon äitin aikaa kun se syntyy ja noin. Näkee sitten että mitä todellisuus on :)

Me ollaan miehen kanssa oltu molemmat yli 3,5kg kun on synnytty ja esikoinenkin oli 3840g kun syntyi. Mun veli oli melkeen 5kg kun se syntyi. En odota että tästä mikää sirppana on ainakaan tulossa :D

Mies lähti kokoustelemaan ja ollaan esikoisen kanssa kaksin kotosalla. Ajattelin antaa likan pitkästä aikaa katsoa lastenohjelmia rauhassa telkkarista.. tai tallennukselta my little ponya tuo katsoo :D Mutta kuitenkin. Meil katsotaan arkisin todella vähän televisiota, joten onpahan jotain ekstraa :) Ulkona on todella hieno ilma ja pitäis ehkä miettiä vähän tota ulkoiluakin.

Satuvee, jos et löydä käytettynä koppaa tai pientä sänkyä, kurkkaa vaavisänky-sivusto? Sieltä saa vuokrata pienen, renkaallisen metallisängyn vauvalle ja mukaan tulee uusi patja. 85€/4kk ja jatkoaikaa saa. Ihastuttava! Edelleen harkitsen tuota, mua ei huvita iso sänky yhtään. Lisäksi helppo siirtely jne.

http://www.vaavi.fi

Jonsku88, mullakin epäillään pientä vauvaa mutta ei oo kyllä epäilty vajiksen liittyvän siihen mitenkään vaan enemmänkin omaan kokoon ja kun oon kans ollu alle kolmekilonen syntyessä vaikka olin kaks viikkoo yli. Mut parin viikon päästä on lääkärineuvola, niin siellä varmaan taas ultrataan niin kuulee mikä kirppu siellä on :)

Mut jos vauvat syntyy keskimäärin 3500 grammaisina, eikä nelikiloista pidetä mitenkään jättiläisenä, niin ei mun maalaisjärki ymmärrä, miten kolmikiloisesta pistetään neuvolassa huolestumaan! Mun mielestä kolmikiloinen olisi juuri passeli, tosin oon itse ollut melkein nelikiloinen, enkä ole pysynyt kunnolla erossa sokerista, joten lienee turha toivo..

Joo tuli jotenki semmonen olo että kauhee kun on pieni ja 7.5 joka on laskettupäivä niin lääkäri haluu tehdä uuden paino arvion jos oon viä yhtenä kappaleena ...

No jokainen vauva on yksilö :) Jos kaikki muuten näyttää olevan kunnossa, niin hän vaan on sirompi. Hyvät elämäntavat, vitamiinit ja lepo.. Eihän me muuta voida raskauden eteen tehdä ;)

Toisia pelotellaan, että on liian pieni ja toisia, että on liian iso. Yritä nyt siinä sitten olla stressaamatta... ei ne arviot ihan oikein aina mene kuitenkaan.

meillä ollu n. kolmekilosia kaks edellistä. samankokosta toivon..pelotteluista huolimatta.

kiitos vinkeistä! kierrätyskeskuksessa on täällä ollu aika huonoo kamaa, mut vois taas poiketa! mä oon nyt aatellu, et onhan meillä vaunujen kantokoppa, jota voi liikutella. sit miehen kaa mietittiin et meil ois valkonen pyykkikori, ja voishan sitä tuunata..mutta kun mulla tulee niin hirvee hormonimorkkis että mun lapsi ois pyykkikorissa :D!! niinku järki ja tunteet kamppailee, ois niin ihana ku vois ostaa just mitä haluu ja kaikki ihanuudet..mut ku tietää et käyttöä on niin vähän aikaa..

Voih satuvee, jos ahistaa ajatus niin ahistu ja sitten viskaat sen ahistuksen pois, sanot ihan itelles että nyt riittää, hassu ajatus! Minulla ei oo paljoakaa ja käytän aina mahdollisimman kierrätettyjä ja tuunattuja juttuja, ne on nykypäivää että pyykikori käyttöön vain :happy:
Täälläkin kierrätyskeskus ihan yllätti, normaalisti aika kehnoakin tavaraa siellä on välillä mutta nyt löytyikin tuo koppa!
Enkä tosiaan raski uutena ostaa paljon mitään :)

Oho, kahden tunnin päikkärit, nyt oon ihan kuutamolla :D

Heräsin äsken ja mies ja lapsi on poissa. Soittelin ni ovat puistossa. Meille on ilmeisesti muuttamassa uusi seinänaapuri. Toivoisin kovasti et olis lapsiperhe mis olis joku tuollainen esikoisen ikäinen mukula ja toivon kans et synkkais paremmin kuin edellisten kanssa.. Tiiä sitten. Lapsia noil nyt vissiin on kun näin aikasemmin (kun käytiin kaupassa) muuttokuormassa lasten sängyn ja patjan..

OOn nyt niin töttörää ettei korjottamisestakaan tuu oikeen mitään :D

Mäkin menin tossa torkkumaan hetkeksi ja yli kaks tuntiahan siinä vierähti :joyful:

Oon kyllä ollu tänään muuten reipas, kun oon pyykkiä pessy ja siivonnu, mutta mulla on ollu vähä huonoo tuurii matkassa... ekaa koneellista pyykkiä pestäessä mulla oli jääny se vedenpoistoletku auki ja ekan koneellisen pesuaineet oli sitten mukavasti siinä lattialla, tai ainakin osa, niin jouduin pyöräyttää koneellisen uudelleen :shifty: Sitten kun olin laittanu tiskikoneen pyöriin, niin siinä olikin valittuna huuhtelu ja kun menin parin tunnin päästä tutkimaan tilannetta, niin ihmettelin, kun astiat on niin likasen näkösiä ja tiskitablettikin vielä lokerossaan :wideyed: Senkin sai sitten laittaa pyöriin uudelleen... :arghh:

Mä oon miettiny että mites sitten vauvan kanssa, kun nyt on pää jo ihan hattaraa. Pyykit jääny märkänä koneeseen odotteleen kerran jos toisenkin.. :D Ei vielä onneksi ihan tunneiksi mutta enköhän siinäkin onnistu vielä. Matkalla kylppäriin tulee monta muuta asiaa mieleen mitä vois sitten siivota niin siinä sitten vaan miettii että mitähän mun piti oikeesti tehä :D Haha..

Siinä menikin sitten tää päivä sairaalassa ollessa.. Ei vauva oikein liikkunut ja supistellut enemmän eilisestä lähtien.. Menin näytille ja siellä olin käyrillä yms. Otettiin verikokeita ja pissanäytteitä jne. Ultrassa sitten todettiin napanuoran virtauksissa poikkeavuutta. Eli ei veri kierrä siellä kunnolla koko aikaa. Joudun nyt käymään kontrollissa muutaman viikon ennenkuin syntyy. Onneksi vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt. Voi kuulemma jo syntyä kun viikkoja tasan 37. Onko muilla kokemusta tuosta napanuoran virtausten heikkenemisestä!?

Itsellä ei ole ollut virtausongelmaa, mutta parilla kaverilla kyllä. Molemmilla vauva syntyi reilusti ennen la ja pienikokoisena.

Takaisin