HUHTIKUUN hulinat

mä vedin kans kilarit kun nousin puolenpäivän aikaan, sain kai muutaman tunnin nukuttua, niin poika oli syöny mun munkin ja jengi veti mehujäätä ja banaania, vaikka oon jokusen kerran sanonu et lapsille pitää antaa lämmin ruoka klo 12 tai muuten helvetti pääsee valloilleen. no, hieman pääsi mutta väänsi se mies niille spagetti bolognesea, ja haki vielä illalla burger kingistä safkat ja lisää munkkeja :)

kuuntelin päivällä kaikkee vanhaa lempimusaa ja itkin.

mä oon kyllä niin kypsä tähän touhuun, ku ei jaksa mitään ja joka paikkaan sattuu. pitkään mä jaksoinki pitää hyvää fiilistä yllä. tää viikko vasta alkanu ottaan todella paljon aivoon. varmaan ku kaikki valmista silleen ja ei saa nukuttua eikä pysty käymään missään tai tekeen mitään ees kotona ku kädet puutuu niin pahasti.

:smiley-angry003
 
Mulla on ihan sama fiilis satuvee! Koko raskausaika mennyt ihan ok, ei mitään erityisiä hermojen menettämisiä, mut nyt alkaa olla voimat ja olo loppu. Pää räjähtää kun ei pääse liikkumaan enää kunnolla. Uimisen kanssa ei tiedä mitä tekis, voiko mennä enää vai ei. Kaikki kävely on no go, ei vaan onnistu. Kuntosalilla tuntee olevansa maanpuolisko eikä sielläkään enää kauheesti mitään voi tehdä kun jokainen kumarrus tuntuu kuin halkeisi kahtia. Kotona kaikki siirtymiset ja nousemiset on ähellystä enemmän tai vähemmän. Yöunet jo nyt katkonaisia. Ja aamulla kädet krampissa ja puutuneet. Ihana raskausaika :) Mutta täytyy olla kiitollinen, äkkiähän nää vaivat sitten unohtuu taas...
 
Me käytiin eilen tuttujen kans Cittarissa lähi kylällä kyllä oliki rankka kauppa reissu ähisin ja puhisin meneen siellä ja istuskelin semmosella jakkaralla :D illalla oltiin miehen veljen synttäreillä miehelle ostin saunajuomaks lonkeron ja olis drinksuja saanu juua mutta lonkero kannettiin takas kotiin:) no eipä tuo normaalistikkaan juuri kun 1 juo joskus seurassa, edellinen kerta ku joi lonkeron oli uutena vuotena :D me juotiin mammojen kans lastenkuoharia ja mä cittarista löysin holittoman mansikka-lime rekon :)
 
Hihii. Mulla tänään baby showerit. Ei mikään ylläri vaan ite järkkäsin. Eilinen meniki vääntäessä purtavaa ja tänään pitäis vielä tehä pullataikina josta yhessä sitte leivotaan meille vierasvaraa. Ihanaa nähä kavereita ku tuntuu että ihan liian harvoin pääsee näkeen. Tykkään muutenki järjestää kaikkia tällaisia juttuja. Vähän vaan harmittaa ku mies pitää häätää mutta onneks se saa sitte herkkuja ku tulee kotiin... Jos jotain jää :D
 
Täällä kanssa on hermot 'hiukan' normaalia herkemmät. Ärsyttää, jos jostain pikkuasiasta (tietty täysin turhasta) saadaan miehen kanssa pientäkin ristiriitaa aikaan, niin heti mua itkettää. Keskustele siinä sitten rakentavasti.
Liikkumattomuus laski varsinkin aikaisemmmin tässä raskaudessa mielialaa, mutta näin 38+ viikoilla olen kyllä ihan tyytyväinen, että pääsen sentään omin jaloin vielä vaikka tuohon lähikauppaan vappuostoksille.
 
Voimat alkaa vähentyä täälläkin. Eilen oli pikkuveli käymässä täällä "mammalassa" kahden pikkumuksunsa kanssa (6-vuotias poika ja 4-vuotias tyttö). Energisiä pakkauksia... :rolleyes: Päikkäreitä en siis kyennyt nukkumaan, joten väsymyksen määrä oli aika infernaalinen. Ihania ovat kyllä. Poika halusi nähdä minun paljaan masun, ja kun näytin, hän tutkaili ja silitteli sitä tovin ja antoi sitten suukon keskelle palloa :happy:

Onneksi mieheni tuli tänne juurikin eilen. Ihana on minun mies :Heartred Auttaa niin kovasti joka asiassa (laittaa tyynyä selän taakse ja auttaa ylös sohvalta jos olen onnistunut mölähtämään hankalaan asentoon jne..) ja tuntuu nauttivan siitä täysin. Olen minä onnentyttö!

Säyseä ja seesteinen olen yhä mieleltäni. Melkein välillä saatan jotain äyskähtää, mutta en ihan :p
 
Kyllä täällä välillä kiehahtaa, mut pääasiassa oon ihan fine. En oo viel ehtinyt varsinaisesti kyllästymään tähän oloon vaik mahalla onkin kokoa. Eniten mua tympii noi sokereiden mittaamiset mut senkin kans elää kun tietää et se loppuu kuitenkin kohta puoliin sekin. Mies auttaa jos tarttee päästä ylös sohvalta enkä omin avuin pääse. Välillä väsyttää enemmän ja välillä vähemmän mut niitten kans mennää.

Tänään vietin päivän äitini kanssa kaupoilla ja mies oli lapsen kanssa kaverin muksujen synttäreillä. Olisin varmaan päässy helpommalla jos olisin lähtenyt synttäreille, mut mieluummin pysyttelen lähempänä tota omaa synnytyssairaalaa :D Vaikka näinhän mä jo aikasemmin unta et synnytin hämeenlinnassa :'D Käytiin äitin kans ikeassa (ei ostettu mitään!! :O) ja kodin1 ja siell äpääsin näpäyttämään kassaa :D OOn siis ollut joskus 5v sitten turun kodin1 työharjottelussa ja kesätöissä ja kassa on sieltä tuttu, semmonen ärsyttävä juoruakka :D Ostin vaaleansinistä puuvilla-bambulankaa ja kassa totesi että taidatkin tietää kumpi on tulossa. Vastasin että joo, kyl tiedetään, mut näist on tulos mun tyttärelle, vähän sen naama venähti :'DDD Mulla oli NIIIIIN hauskaa sen kustannuksella >:D Ja loppujen lopuksi suunnattiin sitten vähän kauppakeskukseen prismaan ja noin ja sit kotiin.. tai äitin luokse. Vetäsin tunnin nokoset sohvalla ja selkä ja häpyliitos huutaa hoosiannaa koko päivän kävelystä, mut ihan hyvä mieli kuitenkin on :)
 
Hei muuten kertokaas te joilla muksuja jo on, että kun talvisin on vissiin se 2viikon sisälläoloaika vauvoilla synnytyksen jälkeen niin mites nää kevät vaavit? Milloin saa lähtee ulkoilemaan :grin

Jännitys tiivistyy, enää kolme yötä :shy:
 
Mulla semmonen mielikuva (neuvolan synnytysvalmennuksesta) ettei tarttis odotella kai paria päivää pitempään ja nehän täyttyy jo sairaalassa ku eihän ne ensikertalaisia päästä heti sieltä kotiin. Korjatkaa jos väärässä :)
 
Mulla ei oo mitään käryä kevät/kesävauvoista :'D Ei nii mitään. En ees ymmärrä mitä niille pitää pukee päälle :D Syksy ja talvivauvat on nii paljon helpompia, villaa vaan ni hyvä tulee :D (Huom, stereotypiat :wink )

Mutta muistelisin et kun toi esikoisen "serkku" syntyi toukokuussa -10 ja heil esikoinen kans talvivauva ni oli tosiaan tää äiti ihmetellyt et koskas tän nyytin kans voi mennä ulos ni kuulemma ei tartte odotella samallalailla kuin talvivauvojen kanssa. Mut mistäs näistä sitten osaa sanoa.. :D
 
ei se oo ku se ilman lämpötila, mistä on kyse. sanoisin et jos on lämmintä ni ulos vaa, oman harkinnan mukaan :)

ärsykkeitä vastasyntyneet tietty kestää huonosti, ite mietinki enemmän sitä et ei liikaa hälinää tai sit pöpöjä ekoina kuukausina ettei turhaa ressiä beibille.

paitsi tää kolmas varmaan pelästyy jos ei joku kilju ja soita nokkahuilua korvanjuuressa XD
 
Niin mikä taas on lämmintä sille joka on hengaillu tuolla +37 lämmöissä 9kk hihi :happy: Ei taida nää pohjoisen lukemat riittää.
Möyrintää, möyrintää, todella vaikeaa saada unta ja potkut todella tuntuvat kovasti ja muutenkin liikkeet, osasyyn varmaan tekee se veden vähyys...jaaaaaa sama jatkuu kun herää, pari tuntia taukoa ja sitten alkaa supistukset ja iltaa kohden pahenee vaan kaikki turvotus, iskut, supistukset jne, hohhoiiiiiii... noh...2 päivää, isompi iik! :grin
 
Huomenta naiset! Toivottavasti ootte saanu nukuttua :D Mä nukuin yllättävän hyvin, mies ja lapsi kotiutui eilen vasta 21 jälkeen mikä on tosi myöhään tommoselle 5v:lle joka oli nukkunut koko matkan aikana ehkä 20min. Nooh, 22 aikaan malttoi vihdoin mennä nukkumaan kun oli ollut ikävä äitiä ja piti selittää kaikki juhlista ja noin :) :Heartred

Mulla tuskaa teki yöllä lähinnä vessakäynnit. Eilinen shoppailureissu äitin kanssa kyllä tuntui ja tuntuu hiukan edelleen sekä liitoksissa tuos edessä että alaselässä ja heijastuu kivasti pakaroihin ja reisiin </3 Kävelin kuin vanha mummo eilen.. ja yöllä.. nyt aamun aikana kun vein esikoisen hoitoon niin vähän on vetreytyneet noi liikeradatkin. Ihan tuska olo oli kyl koko illan.

Tänään luvassa todellakin niitä ompelushommia! Sain vihdoinkin ostettua eilen rypytystarranauhaa että saan keittiöön uuden verhon paikalleen, jee! Ja sitten ajattelin noihin imsevimsen flanelletteihin ommella ainakin osaan tassat et pysyvät paremmin.
 
Minulla taitaa keho yrittää viestiä että olisi syytä levätä. Ongelmana tässä on se että mies töissä Nesteen alueella täällä Porvoossa ja siellä tällä hetkellä seisokki. Eli mies on töissä joka päivä 7-19 ja mahdollisesti on myös viikonloppuja töissä. Seisokin pitäisi loppu 22.5 mutta se jää nähtäväksi. Synnytyksen käynnistys näillä näkymin 13.5 ja mies on kyllä synnytyksessä luvannut olla mukana mutta vasta seisokin jälkeen jää isyyslomalle. Heti kun istahdan sohvalle niin pää alkaa nuokkumaan ja silmät menevät väkisin kiinni. Ja pitäisi jaksaa kahta neitiä (6/11 ja 10/13) paimentaa :p
 
Huhhui, eilen laittelin lastenhuoneeseen tavaroita paikoilleen ja sain siinä rytäkässä ton vasemman lonkkani taas kipuilemaan :facepalm: Onneksi se nyt yöllisen levon jälkeen on jo paljon parempi, mutta illalla piti melkein itkua vääntää, kun koetti nousta ylös :sad001
 
Mulla oli tosiaanneilen baby showerit. Oli tosi mukavaa mutta yö oliki sitte kaikkee muuta. Hirvee närästys ja hiki päällä joko yön. Heräilin jatkuvasti ja jossain vaiheessa melkeen pari tuntia olin hereillä ku ei uni tullu... onneks helpotti ku nousin istumaan sängylle mutta sehän ei varsinaisesti nukkumista edesauttanut. .. nooh. Jos sitä ens yönä nukkuis paremmin. Tänään neuvola ja eilisen seurauksena paino pompsahtanu taas hulluna. En sitte eilen syöny ollenkaan oikeeta ruokaa ku jääkaappi täynnä herkkuja eikä niitä vieläkään olla saatu kaikkea tuhottua. On se ihanaa ku on tää radiki.... Mutta tänään täysiaikaisuus ja ke pääsee ultraan.
 
Tosta kipuilusta tuliki mieleen, et eilen ku kyykistelin tos hoitopöydän edessä ni iski hillitön kipu tuonne nivusenseudulle vasemmalle puolelle, helpotti aina ku nous seisomaan mut joka kerta ku meni kyykkyyn niin alko tekee kipeetä. Kummaa touhua :O
 
Ajattelin tänään pakata sairaalakassin valmiiksi, niin voi sitten kaikessa rauhassa odotella, jos ja kun mennään kuitenkin se 2 viikkoa yliajalle. Eilen sain järjesteltyä loput pienimmät vauvanvaatteet laatikoihin. Nyt kun vielä keksisi mihin ne laatikot saisi mahtumaan. Harkitsen vakavasti saunaa.
 
Tänään on kyllä oikein laiskimuspäivä. Yhtään mitään ei jaksaisi tehdä. Nytkin makailen sohvalla edelleen yöpaita päällä ja esikoinen tulee kohta jo koulusta kotiin. Taitaa olla pakko keittää kahvia, että jaksais sen voimalla edes hiukan pyykkejä laittaa, pestä lisää ja hoitaa tiskit. smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores011Onneksi kohta pääsee päiväunille:sleep011:sleep002 ja mies lupaili tulla töistä kotiin niin, ettei tarvitse lapsia ottaa mukaan neuvolaan tällä kertaa. Hiukan hirvittää sf-mitta, mutta jos nyt jo reilusti yläkäyrän yläpuolella, yritän puhua itselleni lähetettä eteenpäin. Varmaan pitäisi kohta alkaa sairaalakassin sisällöstäkin kiinnostumaan, vaikka ehtiihän sen sitten just ennen lähtöäkin. Nyt sentään on jo kassi, mihin tavarat pakkaan :) illalla on ihan pakko yrittää taas etsiä turvakaukalon aurinkosuojaa, joka edelleen hukassa. Ärsyttävää, kun mitään ei tunnu löytävän, kun tarvitsee.
 
Takaisin
Top