HUHTIKUUN hulinat

Tää oli muuten ihan loisto aloitus aamulle! Hyvin nukuttu yö (siis heräsin vaan kerran ja silloinkin klo 5 jälkeen ihmetteleen, kun niin hyvin nukkunut), aamukahvi ja muutama hyvän maun ulkopuolella (kuten mun huumorintajuni myös nannaemilia) oleva vitsi! Kiitos!
 
Kyfi nyt repesin jo oikeen ääneen :DDDD Aahahahahahaaaa :DDDD Nauran tääl kyyneleet silmissä suunnilleen ja vauvalla kauhee möngerrys päällä ei tää oo ees todellista :D
 
Nii ja (joo, mun pää on reikäjuustoa, en saa kaikkia asioita näemmä taas yhteen viestiin) Tosiaan siis.. Nyt saa vauva mun puolestani syntyä, opparin muutamat korjauspyynnöt korjattu, joten ei mitään esteitä enää :D \o/ Mä oon voittaja! Ainakin melkein... koulukaveri jolla on viikkoa myöhemmin ku mulla laskettu aika ni hän veti työssäoppimisenkin ja hänel on näyttöviikko tällä viikolla (ihan noin niinku muutaman viikon etukäteen ja silleen) mut hän siis valmistuu jopa! Oon kyl ylpee hänest, mut tiiän et mun kroppa ei olis kestänyt lasten kanssa touhuamista (lähäri ja suuntauksena lapset ja nuoret). Tää kaveri taas on erikoistunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon et vähän erilainen toimintaympäristö hänellä, piikkejä, katetreja ym..
 
Hatun nosto kaverillesi. Toi suuntautuminen on kaukana kevyestä, vaikka noita toimenpiteitä ym kuuluukin, mut on myös tosi paljon fyysistä puolta nostamisineen kaikkineen.
 
Sintti jep, niin on! Meil oli perusopintojen hohun harjottelu viime keväänä ja kyl se on ihan totista hommaa kun oot vanhusten kanssa töissä. Osahan pääs kirralle ja sisuksille harjotteluun, en sit tiiä millasta siellä on. Mulla oli vaihtoehtona suuntautua sahuun, mut totesin et ei pysty mun mielikuvitus kerää mulle kaikki sairaudet ja pää flippaa :D Ei toi lanukaa mikää kevyt homma ole, varsinkaa jossai päiväkodissa.. ja nuorispuolella taas on semmosia paikkoja mihin ei voi ees ajatella et raskaana oleva menis ihan vaan väkivallanriskin takia.
 
mikähän siinäkin on, että alkaa väsyttää aina siinä vaiheessa kun lasta pitäisi lähteä hakemaan päiväkodista. Oon ollu ihan skarppina, paits viimenen vartti ollu semmosta et haluun nukkumaan heti! Mut en voi näin lyhyeks aikaa mennnä nukkumaan, en sais itseäni ylös ja noin.. Hitto vieköön...
 
Musta tuntuu, että odotusaikana muutenkin mulla on aina ihan sama, mitä haluisin tehdä niin se ois justhetinyt...eikä just esim vartin päästä. Ihan sama mielihalujen suhteen, jos sattuu tekeen mieli jäätelöö, niin sitä tarttis saada heti.
 
Mä odotin koko aamun, että neuvolan jälkeen saisin kahvia. Sit sen jälkeen olikin menoa! Siivosin takapihaa, järjestin siellä paikkoja kuntoon, pöytää ja tuoleja en lähtenyt nostelemaan.. Grilli pitäisi hakea sinne ja vähän haluaisin laittaa kevätkukkia. Mutta kun ei onnistunut minulta yksin niin rupesi ärsyttämään suuresti. Tiedän, ettei mies jaksa heti työpäivän jälkeen ajatella kukkia ja haravointia :confused:
Haaveissa olisi grillata jotain hyviä vappuherkkuja :D
 
ei kannata normaalisynnytyksissä huolehtii alapäästä, ne lihakset saa kyllä reenillä kuntoon ja tiukoiks ku päivittäin jaksaa jumpata pari minsaa :)! (ja jos ei oo normisynnytys ni pääsee leikkaukseen).
 
Täytyykin koittaa ottaa tavaksi nyt aloittaa aamut tälleen :wink mä sain viimein ajan kokoarvioon ensi viikoksi. Pientä tohinaa aiheutti, kun kätilö sanoi olevan aikaisen aamuajan, jos päädytäänkin käynnistelemään heti. Kääk! Tarvii siis jo maanantaina pakkailla sairaalakassia varmuuden vuoksi mukaan. Toivon mukaan ei kuitenkaan oo niin jätti, että käynnistykseen nyt jo päädytään.
 
Saa nähdä, kuinka moni meistä synnyttää nyt torstain myrskyrintaman alla... Olin kuullut tai lukenut jostain, että matalapaine saattaisi käynnistää synnytyksen, ja löysinkin suht luotettavaa tietoa siitä! PubMed-tietokannassa oli ainakin yksi tutkimus, jossa todettiin yhteys matalapaineen ja synnytysten käynnistymisen välillä. Linkki alla, artikkeli on tietysti englanninkielinen. Tiivistettynä siis: matalapainesäärintamien aikaan lapsivedet menee herkemmin ja synnytyksiä käynnistyy enemmän. :)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17004080
 
Matalapaineen takia mulla on vissii iltaa kohti menny olo kärttyisemmäksi ja tuntuu et noit kivuttomii suppareitakin on enemmän ja välillä jopa jomottelee toi alaselkäkin. :D Tai sitten mun kärttyisyys johtuu siitä et nukuin vajaan tunnin päikkärit 18-19 kun en tajunnu päivällä nukkua. Oon aina kuin hanuriin ammuttu karhu kun herään päikkäreiltä ja asiaa ei helpota yhtään se jos nukun päikkärit illalla.. Vielä pahempi. Hnnngh.. Lisäks ollu iahn paskamutsi olo kun hermostuin esikoiselle siitä et kävi hakemassa laatikostaan hupparin päälle (puhtaan) kun söi iltapalaa vaik olis voinu ottaa naulakossa roikkuvan neuletakin jota on käyttänyt muutenki palellessaan aamu/iltapalalla.. Hnnngh..
 
Jännä nähä kuinka käy matalapaineen kanssa :) nyt illasta vasemmassa nivusessa tuntunu juilimista äsken pisteli oikeelle alamahaan ku käveltiin kotio :)
 
Tuostako tämä supistelu tunne johtuukin! Sauna helpotti oloa muttei näitten kanssa nukkua voi.
 
18 vuoden päästä lapsi ois onnessaan kun synttärit ois ennen vappua.. aatella mikä ajatus tuli tänään. Tämän perään aattelin että meijän kaikkien vauvat syntyy ennen juhannusta:)

En kyllä itte haluis olla välttämättä vappuna sairaalassa.
 
Kaikkea sitä tutkitaankin :) Ja aika jännä yhteys tuossa tutkimuksessa, mut niin se taitaa luontoäidin polut olla omanlaisensa, varsinkin mitä synnytyksiin tulee...
 
No mulla supistelut hiipuili illan aikana, yöllä tuli pari sillee et jomotteli selkää, mut oon varma et on asentokysymys tuo, koska heräsin selältäni. Vauveli on ollut eilisen aika hiljainen, sain kuitenkin liikelaskuissa ekan kerran 7 (koska nukahdin ni varmaks sain sen 7 puolestunnis, et eiköhän se tyyppi liikkunu sen jälkeenkin) ja myöhemmin tuli kyl 10 täyteen helposti. Keräilee vissiin voimiaan tuolla massussa. Muutaman kerran tullut näitä hiljasempia päiviä silleen et pari-kolmekin putkeen ja sitten alkaa taas sen sortin melskaaminen et oksat pois. Ja tänä aamuna mua tervehdittiin hellästi kylkeä kääntämällä niin et koko maha muljahti :D

Mä en lähde ollenkaan käyntiin tämmösinä pilvisinä päivinä. Ärsyttää vaan koko ajan kun on tasasen harmaata :angry1

Tänään suunnitelmissa pyyhkiä kaikki ovipinnat, paitsi keittiön kaapistot jätän huomiselle koska ne on suoraan sanottuna vttumaiset. Eli kun saan lapsen vietyä päiväkotiin niin otan pesuainesuihkeen ja rätin ja alan hulluna hinkkaamaan ovia ja ovenpieliä :D Mitäs suunnitelmia muille tälle päivälle?
 
Takaisin
Top