HUHTIKUUN hulinat

Ja siinä vaiheessa, kun inkivääristä ois määrällisesti haittaa, olisit jo saanut alkoholia sen verran, ettei sillä inkiväärillä niin väliä ois vaan sillä alkolla :wink
 
Mä ainaskin oon popsinut inkivääriä koko raskauden ja hyvin on mennyt tähän asti. Enemmän huolehtisin lisäaineista joita tungetaan joka ruokaan, kuin luonnollisista raaka-aineista :)
Ps. Inkiväärisima kuulostaan niin hyvältä!
 
Täällä kyllä kannattaa aina aukaista suunsa, heti tulee hyvää tietoa monesta suunnasta :smug: Kiitti kaikille, kyllä mää taidan sitten uskaltaa simani nauttia hyvillä mielin :happy:
 
Maistaisin ihan varmasti inkivääriteetä, kuulostaa raikkaalle!

Hissukseen ollut muutaman päivän, mm. supistelujen ja RR:n takia äitipolilla kävin vauhtia ottamassa ja vuodelevossa onneksi kotona sain olla. Loput ikkunat pestään myöhemmin siis! Ensi viikolla sektio, jollain muulla olin lukevinani samana päivänä olevan.

Nyt ei jännitä yhtään mikään, levollinen olo. Tänään laittelin rauhassa vauvan sängyn (ystävän avulla saatiin reunapehmustekin valmiiksi sitten, jee) ja vaunut valmiiksi.

Vointeja kaikille! ❤️
 
Ite oon tehny inkivääri simaa jokunen vuosi sitten, oli hyvää ja meni hyvin kaupaksi! Suosittelen kyl.

Meil on kaikki aktiviteetti tältä päivältä peruttu koska likka oksensi aamulla, veikkaan kyl syypääksi tota räkäsyyttä koska ei oo muuten oksennellut tai valitellu pahaa oloa.

Oon ihan tööt.
 
Mmm, simaa. Mä olen toistaiseksi keskittynyt tippaleipiin. Tämä tuleva vauva onkin arvioitu esikoista isokokoisemmaksi. Onkohan noilla tippaleivillä osuutta asiaan?

Löysin kaappeja penkoessa loput viime raskauden äitiysvaatteet. Toivottavasti löydän vähän enemmän ajoissa loput varastoihin jemmatut vauvan tarvikkeet, erityisesti johonkin mystiseen paikkaan säilötyt lakanat ja peiton.
 
En voi suositella kyllä kenellekään kuuden tunnin juna/bussimatkailua enää näillä viikoilla. Supistuksista ja säryistä huolimatta ei tullut junavauvaa. Toivotaan että huomenna yhtä hyvällä onnella. Miten voi istuminen ollakin niin vaikeaa?!
 
Rosmariini, sama ongelma tuon istumisen kanssa. Matkasin eilen tänne synnytyssairaalan paikkaunnalle ja olipa hirveä ilta sitten.
 
Hmm ite oon miettiny kans et mitenhän sitä selviää tosta 100 km:sta ku aika koittaa
 
supistusten kanssa autossa on ihan hirveetä. kaupungissakin se kuitenkin kestää sen 20-40 min sairaalaan, ja jokainen töyssy sattuu, ja ku pitää istuu vöissä paikallaan..aargh. kandee lähtee ajoissa. mäki viimeks olin hyvissä ajoin, kävin sit miehen kaa tunnin kävelyllä sairaalan puistossa, ja penkistä kii supistusten aikana, ja sit oliki avautunu tarpeeks. et ei sieltä tartte kotio takas lähtä jos on käynnissä jo, vaikkei synnytyssaliin pääsiskään.
 
meilt ajaa kesänopeuksilla tunnin verran sairaalaan :D kaikeksi onneksi ne kesänopeudet on jo käytössä :wink Vielä kun tajuaisi lähteä ajoissa eikä viimetipassa sinne sairaalaan, se mua vähän arvelutaa. Ei nimittäin paljon nappais lähtee ajaan takasin päin kotio ja en oikeen nää miellyttäväksi vaihtoehdoksi olla missään muualla kuin kotona tai saaraalassa sen synnytyksen käynnistyessä pikkuhiljaa. Toki miehen veli perheineen asuu turussa ja noin ja miehen veljen vaimo on mulle ihan uskomaton tuki, mut en silti näkis itteeni heidän nurkissa supparikivuissani..
 
Juu en mäkään haluais olla muitten nähtävillä, riittää se että menee synnärin vastaanotolle jossa aula täynnä ihmisiä.
.
 
Inhottavan pitkiä synnärimatkoja teillä joillakin. :sad001 Itse asun 25 km päässä sairaalalta ja sinne ajaa rajoituksia noudattaen 20-25 min (ruuhka-aikaan tuo pidempi aika) ja hieman nopeusrajoituksia soveltaen pääsee jopa 15 minuutissa... :grin Itse siis uskaltaisin vielä lähteä kotonakin käymään, jos tilanne näyttäisi hyvin epäkypsältä synnärillä käydessä.
 
Kannattaa ennen synnytystä treenata hauikset kuntoon :) mä ponnistin eilen synnytyssängyllä niin tosissani jaloistani kiinni pitäen että tänään on kädet aivan kipeenä ja vauvankin nostaminen tuntuu joka kerta :D
 
Meilläkin on matkaa onneksi vähän reilu kilometri, ei paljon tarvitse lähtemisen kanssa höntyillä :D paitsi sitten tietty onnistun synnyttään eteiseen, kun ajattelen et "ooonhan tässä vielä aikaa, matkaakaan ei ole ollenkaan"..

Eilinen oli vähän erilainen ilta! Poikettiin synnärillä tarkistamassa tilanne, kun kovat ylävatsakivut ja lämmönnousu säikäytti. Muksulla oli onneksi kaikki hyvin :) Illan vietin vielä ensiavun puolella,mut mitään hälyyttävää kun ei löytynyt, pääsin kotiin seuraamaan tilannetta. Nyt olo onkin jo parempi, ehkä se oli vaan joku ärhäkkä pöpö. Mutta ihanan tarkkaan tutkivat kaiken :)
 
suvitus hauskaa siis toi et onnistut synnyttään eteiseen koska "ei täs viel kiire ole"

Me ollaan tääl esikoisen kans siivoiltu ja tolleen, Likka suuttui kun ei saanut laittaa vauvan vaatteita laatikkoon. Lykkäsin siis vaan kolme bodya ja sano siinä vaihees et hän haluu laittaa kun olin jo laittanu ne laatikkoon. Ei sitten alettu niitä sieltä kyllä enää pois repimään. Oon pska äiti ton 5v:n mielestä :D Onneks lohdutti se et kaveri toi meille nipun barbie dvd:tä tolle puolikuntoiselle lapsoselle viihdykkeeksi.

Vauva oli eilen koko päivän tosi hiljainen ja meinasin jo huolestuakin, mut tänään on jatkunut samanlainen mylläys kuin mitä normaalistikin on ollut, ei tartte murehtia ja alkaa miettimään liikelaskuja.

Kaveri mulle tos vajaa 5v sitten sanoikin et ei olis uskonut et synnytyksen jälkeen kaikkein kipeimpiä ovat haukkarit ton alakerran sijaan :D Eli joo, hyvä haba on hyvä juttu synnytyksessä :wink Mullahan nyt ei siitä ole mitään kokemusta kun esikoinen syntyi sektiolla.
 
Mihin hupsuuksiin tää viimeinen raskaus naisen saa? Kävin ostamassa tervetuliaislahjan tulokkaalle ja itkeä tihrustin korttiin höpinöitä. No enpä ole aiemmille lapsille tällaisia spessuhupsutuksia tehnyt normishoppailujen lisäksi. Piuhat mulla menee poikki, joten luopumisen tuskaa kaikki. Viimeinen ä-neuvola, viimeinen vauvamasu, viimeinen se ja se ja järjen häivä.
 
Minua arveluttaa vähän tää muutto ja miten olisi järkevää toimia. Mie muutan edeltä lappeenrantaan 1.5. Miehellä työt vanhassa työpaikassa jatkuu kuitenkin Tampereella 17.5 asti. Laskettu aika 26.5. Uskaltaakohan luottaa ettei lapsi synny etuajassa että olisin yksin Lappeenrannassa siihen 17 päivään asti vai pitäisikö vain muuttaa tavarat ja tulla itse puolityhjään asuntoon esim. 8 päivä (jos olisi uusi kämppä laitettu valmiiksi jo) Tampereelle varmuuden vuoksi. Lähinnä ettei mies missaa synnytystä jos tyyppi päättää syntyä ennen aikojaan. Mitä mieltä työ ootte?
 
Takaisin
Top