About vuoden ajan otettu kaikilta rutiinisti meidän neuvolassa streptokokki. Tulee halvemmaksi näyte kaikilta kuin mahdollisten jälki-infektioiden hoito.
Ihan sellainen olo niin kuin olisi raskaana. :D Väsy painaa. Ei supista mutta menkkajomottelee ja lyö reisiin asti.
aargh, ei taas pysty oleen mitenkään päin, janottaa - pissattaa - närästää ja nää kolme vuorottelee!! ja pitäis yrittää nukkuaki jossain asennossa..! mun maha on niin TÄYNNÄ!
Kyllä se nykysuositusten mukaan pitäisi ottaa kaikilta äideiltä loppuraskauden lääkärineuvolassa! Kuitenkin tarkoituksena on imeväiskuolleisuuden vähentäminen edelleen, vaikka nykyäänkin se on jo huippuluokkaa meillä Suomessa. Tuo streptokokki-G tosiaan synnytyksen yhteydessä voi vauvaan tarttua ja jos se tartuttuaan aiheuttaa vauvalle infektion niin se on potentiaalisesti hengenvaarallinen. Kun tämän voi ehkäistä (kokonaan vai pienentää infektioriskiä edelleen, sitä en tiedä) synnytyksessä annettavalla iv-antibiootilla niin mahtavaa! On se nykylääketiede hieno asia, ainakin tältä kantilta tarkasteltuna. :)
Sain tänään keiteltyä noi tutit,tuttipullot ja rintapumpun osat.. :) Onpahan nekin sit jo valmiina.. Nyt enää muutama juttu ostamatta ja nekin on sellasia ettei oo pakko olla ennen synnytystä.. :)
Vauvan kotiin tulo kassi on pakattu melkein kuntoon mut omani pakkaan vasta lähdön koittaessa.. Lista mulla on jääkaapin ovessa et helppo sit vaan kerätä mitä pitää ottaa mukaan..
Joo, tosi yleinen on. Multakin näyte otettu vain tuon yhden kerran ja sen jälkeisissä synnytyksissä ei taas ole. Nyt otetaan tosiaan kaikilta, mutta mulle edellisessä neuvolassa th totesi, että lääkärineuvolassa ei välttämättä vielä oteta tai sit joudutaan ottaan uusiks, kun vastaus on kuulemma voimassa vain tosiaan 2 viikkoa.
Mullakaan ei tosiaan sillo reipas 5v sitten otettu sitä näytettä. Mut ilmeisesti on siis muuttunut rutiininäytteenotoksi se.
Mua ärsyttää mun mies. Sil on huomen vaalivalvojaiset kun on ehdokkaana ja noin, ni ajattelin et kun kuitenkin menee tänään töihin niin nousis sitte aamulla ton likan kanssa et mä saisin levätä. Pskanmarjat se mitää noussu ja kun manasin asiaa niin "mä nousen sit huomenna" olin sillee.. jjjust, eiks olis ollu kivempi nukkuu huomen pitempään kun joutuu kerran valvomaankin myöhempään huomen. Alkoi sit nousemaan ylös sängystä ja mä olin tässä vaiheessa siis jo ylhäällä ja pukenut vaatteet päälle jne.. Ärsyttää oikeen. Minä muutenkin olen täällä se joka nousee ton likan kanssa ja hoitaa sen aamupalat ja kaiken muun, niin prkl kun vois toikin joskus ajatella.. Kiukuttaa oikeen! Tyhmä mies. (tai mun hormonit )
Ai on vai voimassa 2 viikkoo vaan mitä hittoo no mulla onneks lukee neuvolakortissa ja on tulostettuna vielä paperisena ne vastaukset kun eihän täällä tuppukylässä sitä testiä kai moneen kertaan tehä :)
Nenna omissa hormoneissa ei voi olla vikaa :D hih hih
Jess, tänään herätys 7.03 kun esikoinen ilmoitti että hän on oksentanut sänkyyn. Sitten, juuri kun olin pessyt ja puunannut ja saanut hänelle uudet vaatteet, niin oksentaa taas, olkkarin lattialle. Sohva ja rahi säästyi just ja just. Kummallakin ollut vatsa sekaisin pari päivää, joten olihan tämä odotettavissa, mutta... No, joku noro olisi ihana juttu juuri sairastetun flunssan päälle, jee...Ja onneksi olen yksin lasten kanssa koko päivän ja tuo nuorempi sotkee ja repii tavaroita ja kiukuttelee muuten vaan oikein urakalla. Nyt pyykkikorin sisältö on levitelty pitkin lattioita ja mun yöpöydällä olleet paperit revitty alas ja osittain palasiksi. Että hyvää huomenta kaikille
Menin sit hetkeks koittaa saada unenpäästä kiinni, torkuin ehkä 10min silleen oikeesti ja muun ajan koomasin ja edelleen oon väsynyt ja kiukkunen. Oli kuitenkin pakko herätä kun mies lähti töihin. Onneksi tälle päivälle on luvassa aktiviteettia kun mun äiti on tulossa käymään kaupoilla ja mennään sit sen jälkeen tuon lapsen kanssa mummin ja vaarin hoteisiin loppupäiväksi ja mies tulee meidät sitten sieltä hakemaan. Pääsee esikoinen heppailemaan ja mä saan vaikka nukkua jos siltä tuntuu <3 Mulla on ihana äiti <3
Voi perse! Menin lupaamaan lapsille, että kokoan trampoliinin. Mies on töissä, niin hippasen enemmän pakertamista itselle. Luvassa mitä luultavimmin paaaaljon supistuksia...
Sintti, sen siitä saa kun menee lupaamaan :D Ei pitäis lupailla mitään :D Oon oppinut tässä että ei parane lupailla mitään kauempaan puistoon menemisiä tai muita kun kroppa ei vaan jaksa enää samallalailla. Turhauttavaahan se on.
joo mä oon huomannu kans ettei kannata mitään lupailla :D
aina ku oon esim. luvannu et mennään makuuniin niin lapset ei syö sit koko päivänä ja on hiton kiukkusia, ja loppujen lopuks tekee kaikkia tuhmuuksia niin et reissu perutaan ja kaikille jää paha mieli. mut ku ei lupaa, tekee vaan yllärinä yhtäkkiä jotain kivaa, niin se onnistuu paljon paremmin! nyt se makuunin reissukin vaatii kyllä iteltä paljon :D
Kylläpäs oli taas mukava kirpparireissu. Paikallisella lastenvaatekirpputorilla on kuin karkkikaupassa kävisi! Eurolla tai parilla täysin käyttämättömän oloisia söpöyksiä :). Melkein alkaa olla tuo 50-56 cm vaateläjä vihdoin täysi. Potkuhousuja, -pukuja ja puolipotkareita ehkä vielä jokusen käyn sieltä poimimassa. Maanantaina käydään ostamassa lipasto vauvanvaatteille, ja sitten eikun pyykkikone pyörimään!
Onneksi mun ei tarvi lupailla kellekään mitään Tänään laiskottaa joten olen vain vähän pyykännyt ja siistinyt paikkoja, elukat toki on hoidettu ja koirat lenkitetty mutta muutoin olen tehnyt kuoppaa sohvaan, nyt syön ja kunhan mies tulee parin tunnin päästä kotiin niin palkitsen itseni tästä uurastuksesta päikkäreillä miehen kainalossa
Iiks, kohta on maanantai ja sitten selviää synnytyskohtalo osapuilleen!
Moi pitkästä aikaa! Viestittely on näköjään käynyt ahkerasti sillä välin, kun en ole käynyt lukemassa.
Meidän poika voi nyt aika hyvin. Grammoja on tullut jo kivasti - syntymäpainon päälle on tullut puoli kiloa lisää. Pieni hän toki vieläkin on. Kotiin pääsy sairaalasta ei enää ole luultavasti kovin monen viikon päässä. Luulisin, että laskettuun aikaan mennessä on viimeistään kotona. Ihana rakas poika, joka näytti heti elämänsä alussa sitkeytensä ja lähti paranemaan ja kasvamaan. Rakastan häntä niin paljon!