HUHTIKUUN hulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja amanita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä ilmoitin miehelle puolitoista vuotta sitten, että voidaan ostaa asunto kymppikerroksesta, kunhan ymmärtää että ikkunanpesu on täysin hänen vastuullaan :D Mun korkeanpaikankammolla ei mennä lähellekään, eikä mies toki nyt päästäisikään.. Kaksi ikkunaa vielä tältä keväältä pesemättä, kun koko ajan tuulee liikaa!

Mä sain just esikoisen sänkyyn ja untenmaille. Normaalisti ei ihan näin aikasin oo menossa nukkumaan, mut eilen meni nukahtaminen 21 jälkeen ja heräs kuitenkin jo 6 jäljestä ja on ollu väsynyt ja kiukkunen koko päivän. Ei ollu toivookaan saada likkaa ees päikkäröimään, joten menkööt nukkumaan näin aikasin sitten.

Mies lähti vaalivalvojaisiinsa ja mä jäin tänne kotio tekemään samaa hommaa.. :)

Minä tykkään ikkunoiden pesusta. Tulos on aina positiivinen ja näkyy välittömästi.

Kävin kuitenkin nettishoppaamassa lyhythihaisia bodyja. Mutta olipahan taas työn takana löytää oman ulkonäkösihdin läpi meneviä vaatteita. On se rankkaa ja kovaa! :D Mua suunnattomasti ärsyttää esim. useimmat tekstipainatukset ja moni kiva vaate pilattu niillä.

Vaalit:
Ennakkoäänet jo jännitti. Vähänkö siistiä kun oman paikkakunnan jatkoonpäässeet selviää.

Mulla on kans ollu aika kriisi noitten saatujen vaatteiden kanssa, kun on tosi ronkeli ja ihan erilainen maku vaatteiden suhteen kuin lapsen kummilla tai mun serkulla :D Nooh, onneksi oon ostanu vähän itsekin juttuja ;)

Mä seurailen yleltä vaalivalvojaisia ja mies on tosiaan omissa valvojaisissaan tuol kaupungilla, tällä hetkellä mies oli saanut 85 ääntä mikä on tosi hieno saavutus tommoselta no name tyypiltä tämmösellä paikkakunnalla missä kaikki on kokoomuslaisia tai keskustalaisia :D Tosin, koko vaalipiirihän on varsinais-suomi, mut kuitennii :)

mä pesin jo aiemmin ikkunat sisäpuolelta, ja mies pesi parvekelasit, ja muut saa suosiolla jäädä. se on niin hirveetä hommaa muutenki korkeella ja kissat ja lapset hyppii ulos tai vähintään työntää mut ulos :D muutenkin kesäks pitäis saada pimennysverhot noihin ikkunoihin, ettei tää kämppä lämpeis..

on taas ollu sellanen päivä että huhhuh. vauva tunkee pyllystä ulos niin ettei pysty käveleen ja siivota piti koko kämppä kumminki ja järkätä kattomaalauksen jälkeen, myös pientä lattiavahailua jne. lapset oli aivan sekopäisiä ja kaikilla meni hermo. mut onpa siistiä ja huomenna onneks päiväkotipäivä!! (meillä ne ei oo kokoaikaisesti hoidossa siis).

Mietin että jos huomenna virkkais tiskirätin :D

Tehään sitä mitä huvittaa ja jos ei huvita niin sit saa levätä keräillä voimia :) mä oon ollu helmikuunlopusta jo lomilla eka kesä ja 30.3 alkaen mammalomalla :) vielä ei oo oikeestaan super tylsää tullutkaan :) oon nähny kavereita ja sukulaisia nyt oikein koko rahan edestä :)

Mamma cantante: Siivotaan, hoidetaan (vatsa)tautisia lapsia, pääsiäisestä lähtien jollain on aina ollut joku tauti, siivotaan taas kun ovat levitelleet tavaraa ympäri kämppää, katsotaan hetken päästä kuka kärsii mistäkin kivusta/oireesta/probleemasta. Sitten voidaankin taas vähän siivota/järjestellä/ihmetellä. Sitä minä ainakin teen;)

Tänään esikoinen ehkä kutakuinkin terve (koputan puuta....), mutta tunti sitten nuorempi huusi tuskissaan, vatsaa kai koski. Itselläkin on vähän etova olo... Mutta pienen pieni sänky on nyt pedattu (epäilin jo eilen illalla että tulee synnärikeikka, mutta väärä hälytys), turvakaukalo putsattu ja meidän vanhempien lakanat vaihdettu sekä peitot tuuletettu. Nyt on ihan pakko chillata hetken, voimat loppui:)

Joo, eiköhän tää tästä... Hoidan tänään nuo tekemättömät työt ja vien ne huomenna työpaikalle. Pesen vauvanvaatteita ja laittelen asioita valmiiksi kaveria varten. Keskiviikkona lähden loppuviikoksi vanhempieni luo. Eiköhän siellä osaa vähän asettua vaan lepäämään.

Monta sivua takaperin jo puhuttu vauvan nukkumisesta, meillä se sai tälläsen "vauvapesän" pinnikseen missä nukkuu sitten :love7 äp-laatikkoa en halunnu ottaa sängyks, pakkasin sinne jo sellasia vaatteita mitä ei vielä tartte :grin

Liitteet

• 2015-04-15 10.39.51_.jpg
    2015-04-15 10.39.51_.jpg
    195.6 KB · Katsottu: 40
Musta tuntuu, että tekemistä on ihan liikaa ja vuorokaudessa liian vähän tunteja, kun huomioi tarpeen pitää usein taukoja ja ottaa päikkärit jne. Tänään on pakko saada pestyä (ainakin) vauvan huoneen ikkuna, että saan verhot paikoilleen. Ja jos sit sängyn petais valmiiksi. Viikonloppuna sain turvakaukalon pestyä ja vielä pitäis etsiä siihen aurinkosuoja paikoilleen, jonka olen lykännyt johonkin. Puutarha kaipais hoitoa, piha haravointia, kaikki muutkin ikkunat pesua ja kämppä yleisesti siivousta. Millään ei vaan kaikkeen pysty eikä jaksa.

Mulla menee nyt ihan vinskinvonksin tämä raskaus ja äitiysloma! Voimia ei tosiaan vieläkään riitä kaikkeen (ja nyt pieni flunssanpoikanen vetää ihan petipotilaaksi), mutta toisaalta monessa mielessä voin paremmin kuin ekan tai tokan kolmanneksen aikana, enkä malta makoilla! Suunnittelen ihan sujuvasti työ- ja opiskelukuvioita (työkuviot vielä väärässä kaupungissa..) ihan kuin muksu ei tulisi vielä aikoihin! Kotona ei tapahdu oikein mitään, pesänrakennusviettiä ei ole kuin satunnaisen ahdistuksen muodossa, eikä hätävaravaippojen (pääosin tarkoitus käyttää kestoja) ja muiden ostaminen tunnu vielä yhtään ajankohtaiselta! Nooo, onhan tässä vielä 4,5 viikkoa laskettuun aikaan.. Mä en vaan osaa "mammailla" :D

Koko aika tosiaan olis jotain tekemistä, täytyy vaan huilata välillä. Ei malttais ollenkaan vaan. Ja sit kun sisällä hommat on tehty tekis mieli lähtee kävelylle mut ei jaksa enää, kiva. :D Ehkäpä sit illemmalla!

Huhhui, kai se on nyt uskottava, että nyt taitaa jo olla liian raskaana siihen, että kävis kuntosalilla :wacky: En nyt olekaan siellä pitkään aikaan kuin kävelly juoksumatolla ja tehnyt kevyitä yläkropan liikkeitä, mutta eilisen jumppailun jälkeen ei oikeesti meinannu päästä illalla käveleen ja sattu vaan :inpain: Eipä tuohon laskettuun aikaankaan ole enää ku alle kolme viikkoa, että eiköhän sitä voi hyvällä omalla tunnolla säästää voimansa tähän kotona touhuiluun :p

Kyllä tämä äitiysLOMA menee samaan tapaan kuin hoitovapaakin :p. Kaksi tytärtä (6/11 ja 10/13) kehittävät kyllä tekemistä vähän liiaksikin. Hieman oli helpompaa kun odotti esikoista

Mies sai 92 ääntä, eli ei päässyt läpi, Mutta todella hyvä saavutus tommoselle no name tyypille tällaisella alueella :)

Mun äitiysloma on mennyt oppariasioita tehdessä. Pitäis viel perehtyä tuohon opponoitavaan oppariin. Oon sen kerran lukenut läpi ja mun pistää vihaks tommonen tönkkökirjoitus. Mun mielestä pitäis kiinnittää huomiota siihen et asiatekstissä ei käytetä lyhenteitä jne.. ja aihe on vähän plääh mun mielestäni. Nooh, mut katsotaan nyt...

Mulla on ihan saamarinoinen hammassärky, enkä tiiä johtuuko reiästä vai ientulehduksesta. Todella ärsyttävää. Hammaslääkärintuoliin en haluis mennä enää tän mahan kanssa ja varsinkin kun puudutteen käyttö raskaana on vähän siinä ja siinä. Onneksi oon syönyt niin vähän särkylääkkeitä että jopa panadol tehoaa!

Mun ajatus katkesi kun alkoi särkemään >.< Taidan hilpasta särkylääkepurkille..

Tih. Eilen mietin etten oo kuullut yhtään vauva uutista tän raskauden aikana! Ei siis ketään silleen vähän perässä tulijaa niinku ennen. No nyt sitten tuli pahoinvointi ja väsymys valittelut alkutaipaleelta:dummy1::dummy: Ei siis kyllä kerkeä tälle vuodelle, eli eri ikäsiä tulee vauvoista. Niin ite jo unohtanut sen viiden kuukauden oksentelun! Matka vaivoista toisiin taaperrettu, loppusuora jäljellä!

Takaisin