Huhtikuun hulinat

Mä elättelen toiveita, että päästäs juhannukseen asti masun kanssa (la 17.6), mutta jos syntyy samoilla viikoilla kun edellinen, niin syntyis sit 30.5. Ja varmaan lähempänä tuo touko-kesäkuun vaihde on todellisuutta, kuin juhannus. Viime yönä valvoin pikkusta vaille 3 tuntia suht kipeiden ja melko säännöllisesti tulevien suppareiden kanssa. Välit 8-12 minuuttia ja vähän alle minuutin pitusia. Huomaa, että eilen tuli touhuttua pihalla....
 
Olipas kiva, kun mies tuli kotiin niin melkein ensimmäisenä kommenttina oli, että "joo, kyllä sulla alkaa olla aika iso toi maha". Tässä kolmessa päivässä kuulemma sen mielestä kasvanut :grin

Nyt sitten alkaa tämä, että aina kun nähdään niin oon sitten joka kerta isompi :p

Oon täällä valitellut tätä mun huonoa oloa ja stressiä, mutta jotenkin nyt tuli sellainen stoppi, että ei vaan jaksa murehtia. Voin vain yrittää tehdä parhaani ja asiat menee niin kuin menee :dance008
 
Asutaan siis saman katon alla virallisesti, mutta mies tekee hommia toisella paikkakunnalla niin yleensä on siellä osan viikosta. Niin sen takia " ..aina kun nähdään.." :)
Onneksi tämä on väliaikainen tilanne ja tänä vuonna loppuu tämmöinen jatkuva edestakaisin reissailu.
Sitten tulee vain silloin tällöin aikoja, kun joutuu olla pidempää pois kotoa.
 
Mullekin mies sanonut, että valtava maha esikoiseen verrattuna :) vaikka mun mielestä ole juuri isompi. Pari kiloa enempi on tullut painoa, mutta muuten ei mun mielestä juurikaan eroa.
 
Mulla tää vatsa on paljon pienempi kuin esikoisen kohdalla, mutta on kyllä munkin mielestä ottanut jonkinlaisen spurtin.
Esikoisen kanssa oli aika jäätävä vatsa, kun se tuli ihan tuolta jenkkakahvoista asti. Tämä vaikuttaa vähän sirommalta sivuilta, mutta on alkanut tulla jotenkin tuohon eteen tyrkylle, jonka takia moni arvuuttelee vauvaa pojaksi :)
 
Täälläkin mies sitä mieltä, että tämä maha on tuplasti isompi kuin esikoisesta! :grin No ei nyt ehkä ihan tuplasti, mutta onhan tämä iso. Sf-mitta huitelee yläkäyrällä kun esikoisesta se oli siinä keskikäyrällä. Ja mahanympärys oli jo viikko sitten sama kuin esikoista synnyttämään lähtiessä. Mutta painoa on tullut kyllä pikkasen vähemmän...

Täällä onkin tiedossa perjantai yhdessä esikoisen kanssa, mies lähtee ryyppyreissulle. Mitähän sitä keksis? Kaupungilla ajattelin illalla pyörähtää tytön kanssa, jos vaikka löytäisi uuden kevätpipon tytölle. Mutta vois tehdä jotain hyvää iltapalaa/ruokaa, olisko ideoita kun oma pää lyö tyhjää.. ?! :)

35+3
 
Iltapala ehdotus: dippiä ja vihanneksia! Ehkä vähän jo kulunut idea, mutta niin hyvää. :) Viime viikonloppuna syötiin porukalla ja meidän 1,5 v neiti veti kaksin käsin porkkanaa, kurkkua ja paprikaa, ei niinkään tykänny dipistä. Pitää varmaan itseni hakia porkkanoita. :)
 
Ulkoilu puistossa? Käykää syömässä jäätelöt jossain? Me tehtiin tässä yks ilta nämä kaksi, kun kyllästytti olla kotona :p

Tuo dippi + vihannekset kuulostaa munkin mielestä hyviltä :grin

Pilkotut hedelmät on mun mielestä myös kiva, vähän makeampi vaihtoehto kylläkin.
Ollaan myös tehty hedelmistä pirtelöä, jossa on jäätelön sijasta rahkaa ja maitoa.
 
Mä oon nyt kans tehnyt smoothieita joka aamu. Pakastimen tyhjäys siis käynnissä. Mä diirryin tänään virallisesti äippälomalle vuosilomalta! Sen kunniaksi siskolle Helsinkiin pojan kanssa, kun isimies 'kokoustaa' laivalla. Josko menis ihan Korkeasaareen huomenna :)
 
Hieno homma!
Tuutko kauaakin tänne päin? :)
Mä niin yritän tehdä kaikkeni, että saan kurssit suoritettua loppuu viikon 20 aikana viimeistään, että mäki pääsen aloittamaan äitiysloman silloin, kun mun pitäisikin :)
 
Ruokalistalle tälle illalle päätyi lopulta tortillat ja salaatti. Mutta dipit ja vihannekset varattiin huomisillalle! :)

Kiva päivä tytön kanssa, käytiin ostamassa tytön kovasti kinuamat kynsilakat (joo, prinsessa mikä prinsessa.) ja käytiin jätskillä + piiiiiiitkään puistoilemassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Me vietiin esikoinen tänään ekaa kertaa jätskille :) on siis syönyt jätskiä jo aiemminkin, mutta nyt oli eka kerta kun mentiin puistoon ja ostettiin jätskikiskasta irtojädee :)
 
Vielä olis muutama päivä ennen äippälomaa eli 1.5. alkaa:) Tosin sitte onkin aika laittaa vauvan tarvikkeet valmiiksi ja kevätsiivousta kaappeihin. Ikkunatki pitäis pestä. Meillä 3v jatkaa viel päiväkodissa vauvan syntymään saakka. Meillä kun ei ole hoitoapua täällä jos loppuraskaus ei sujukkaan hyvin, joutuu osastolle yms.
Tuleva synnytyskin alkanu pyörimään mielessä ja ei kyllä positiivisessa mielessä:sad001 ehkä tän neljännen kohdalla tietää liikaa mitä voi tulla.... neuvolan täti laitto mut käymään synnytyspelko polilla, joten sinne kahden viikon päästä. On varmaan hyvä päästä purkamaan nämä ajatukset.
 
Huomenta vaan kaikille!

Täällä perjantain hyvä fiilis ja viime viikon superenergisyys vaihtui viikonloppuna totaaliseen väsymykseen ja v*tutukseen. Miehenkin olin jo valmis heittämään pihalle. :mad::grin Mikä lie hormonikiukku olikaan, vaikka päällimmäinen selitys taisi kuitenkin olla väsymys. Päätinkin ottaa tämän päivän ihan rennosti, josko tämä tästä taas helpottaisi. Ainakin nyt on vähän kivempi olo suhteellisen hyvin nukutun yön jälkeen...

Muoks. kyllä se nyt v*tutus palasi, puhelin tilttas ihan yhtäkkiä eikä mene päälle ollenkaan. Ei ole vuottakaan vanha tuo kapine. :mad:

Huomenna pääseekin sitten neuvolalääkäriin, jonka seurauksena toivottavasti on se lähete kokotarkistukseen polille.

35+6
 
Mukavasta viikonlopusta huolimatta, minäkin olin koko viikonlopun tosi ärsyyntyneellä tuulella. Ei vaan pystynyt rentoutumaan, kun on niin paljon kaikkea mistä pitäisi suoriutua ja ne pyörii koko ajan mielessä. Odotan jo, että pääsisin ensi viikon puolelle, niin on kolme asiaa ainakin koulun osalta hoidettu.
Kunhan vaan nyt saisin siis kunnialla läpi kaiken...

Tällä hetkellä ahdistaa ja oksettaa ihan kamalasti...
 
Mulla kanssa allergia vetänyt ihan tukkoon ja hirveä väsymys. Laitoin esikoisenkin tänään jo miehen mukana kasin jälkeen hoitoon, et sain vaan nukkua. Jos nää olot vaikka paranisi nyt nopeasti, koska perjantaista lähtien nappula on jo päivät täällä mun kanssa :) ja mä sain eilen kanssa ihan kiukkuitkut, kun mies toi laivalta mulla väärän tuliaisrasvan. On se rankkaa taas...
 
Mäkin aloin itkemään, kun mies toi mulle väärää suklaata laivalta :smiley-ashamed005 Ai mitkä hormonit :grin
 
Takaisin
Top