Huhtikuun hulinat

Tasan kaksi kuukautta olisi nyt matkaa jäljellä. Ja toivottavasti tämäkin päättää laskeutua jo muutaman päivän etuajassa eikä pidä odottamassa =) Vielä kahdeksan päivää töitä jäljellä (tai no, kahdeksan ja puoli). Tein eilen koe-erän rice krispie treatseja, kun ajattelin niitä tuoda töihin ja ei ole sitten jenkkivuoden tullut noita tehtyä.. Hyviä tuli ja oon aamun ollut töissä ihan sokeripärinöissä :D Perjantaina olis se ylimääräinen ultra ja on kyllä kiva päästä vähän kuulemaan kokoarviota tytöstä, kun ei ole mitään vielä neuvolassa ollut asiasta puhetta.
 
Mun täytyy oikein nyt vielä "kehua" meidän kunnan perhevalmennustakin. Jokaisen odottajan pitäis siis meillä saada automaattisesti kutsu pevaan, jonka olis tarkotus alkaa viikoilla 25-28, toka kerta viikoilla 29-31 ja kolmas 32-34. No ei kuulunut kutsua ja th:ltakin kyselin, sanoi, että tulee varmasti. No eilen, siis 31. viikolla, olin sitten ekaa kertaa kuuntelemassa aiheesta "Vanhemmaksi kasvaminen raskausaikana". Ööö, olisin ehkä kaivannut tän jo hieman aikasemmassa vaiheessa varsinkin näin ekakertalaisena. Seuraavat kerrat onkin sitten vasta toukokuussa, hyvässä lykyssä jää siis paljon hyödyllistä kuulematta ennakkoon, kun ehdin tässä jakaantua ennenkun pääsevät esim. synnytykseen asti. Jei! Miten muut, ootteko käyneet/kokeneet hyötyneenne pevasta?
 
Niin nämä kuukaudet vierii!! Ei olisi ihme, jos jo tässä kuussa syntyisi ensimmäiset ketjulaisten vauvat, mutta toki toivottavasti vasta ensi kuun puolella! :)

Omaan laskettuun aikaan enää tasan 8 viikkoa! Täysaikaisuuteen enää 5 viikkoa! :) (Mihin tämä aika on kadonut?) Töitä jäljellä tämä mukaan lukien 13 päivää. :smiley-bounce016


32+0

Muoks. Skylarin kysymykseen vastauksena, ei käyty ensimmäistä odottaessa yhdessäkään perhevalmennuksessa, ei koettu tarpeelliseksi. Ainoastaan synnärillä käytiin tutustumassa. Ja tässä toisessa raskaudessa ei valmennuksia olekaan.
 
Me käytiin kanssa vaan siinä synnytysvalmennuksessa ja oli kyllä aivan turha. Katsottiin vaan TAYSin sivuilta löytyvät videot ja sen jälkeen jätettiinkin muut käymättä. Synnärillekään ei tullut lähdettyä ennen h-hetkeä ja eka ei meinannut oikea ovi löytyä =) Nyt tosiaan sai vaan lirpakkeen käteen, jossa muuttuneista käytännöistä. Tampereella toi perhevalmennus tais alkaa joskus rv 32-34 paikkeilla.
 
Täällä viikkoja kasassa muutama päivä vaille 30. Vielä pyöreät kymmenen jäljellä..ehkä. Esikoinen syntyi viikoilla 37+0. Ja nyt on alannu tuntua, että tää toinen vois tulla ihan koska vaan. Selkä vetelee viimeisiään, maha kovettuu jatkuvasti ja nyt on ruvennut tuntumaan tuolla jalkojen välissä sellasia nopeita kipupistoksia tms. Muutenkin tuntuu, että pitäisi kokoajan pidätellä vaikkei ole edes pissahätä..
Onko muilla jo tällänen olo vai oonko mä "kypsyny" liian nopeaa? :sad001
Viime kerralla en ehtinyt viimeiseen lääkärineuvolaan kun vauva jo syntyi. Nyt oon päättänyt pyytää yhtä ylimääräistä lääkärineuvolakertaa tuohon vkolle 35 tai jotain, että näkis vähän mikä tilanne siellä on.
Oon myös miettinyt, että voisin yrittää pyytää lähetettä ylimääräiseen ultraan, jossa voisi tehdä vähän painoarvioo kun tuntuu, että tuo maha paisuu niin julmetun lujaa.. En kyllä tiedä voiko ylimääräiseen ultraan päästä itse pyytämällä..

Noh, kaikesta huolimatta, mä ja mun vartalo oltais jo niin valmiita lähteen synnärille
mutta toki toivon vauvan takia, että jaksetaan vielä ainakin se 7vkoa!
 
Mulla on toi lääkäri jo 33+4, kun eivät löytäneet myöhemmälle ajankohdalle aikaa.. viimeksi se taisi tosiaan olla joskus rv 38 paikkeilla. Ja joo, samat tuntemukset. Jotenki tällä kertaa kun alkaneet liitoskivut vaivaamaan ja maha kovana jatkuvasti, niin tuntuu, et tulis jo aiemmin ulos kuin esikoinen.
 
Mulla oli noita samoja tuntemuksia sillon noin viikoilla 28+. Nyt (rv 32) tuntemukset on kadonnut kokonaan, ja epäilenkin että yli lasketun ajan mennään...
 
Eipä ole tullut pitkään aikaan täällä foorumilla kirjoiteltua... Ajattelin hakea täältä vertaistukea, kun kesken aamiaisen tajusin, että tässähän on jäljellä enää 9 viikkoa laskettuun aikaan. Siis 9vko x 7pvä/vko = 63 päivää laskettuun aikaan! :eek: Ja kun ajatellaan, että pieni voi syntyä pari viikkoa aiemminkin, niin päiviä on vieläkin vähemmän. Äitiysloma alkaa tämän kuun 26. päivä, eli hirveästi ei ole enää aikaa siihenkään. Onneksi kaikki alkaa olla hyvällä mallilla, asiat hoidettu ja tavarat hankittu, eli ihan positiivinen paniikki oli tämä. Tuntuu vaan hurjalta, miten nopeasti aika on mennyt. :eek:
 
mä panikoin kans tota lasketun lähestymistä...mun koulu on viä niin vaiheessa,että todella toivon ettei likka päätä ennen aikojaan tänne maailmaan ilmestyä :confused:

oon täs vähän miettiny et ottasin MLL:lta doulan...sen verran mietityttää ja ahdistaa sen synnärikokemuksen jälkeen,että siinä olis si se tuttu ammattilainen mukaan...pitää vaan eka kysyä mitä mieltä mies on,ettei se luule et mä aattelen ettei se pärjää siä ja siks tää :p:)
 
Pakko vilauttaa teillekin, kuva ei ole kummoinen kun pimeessä asunnossa ilman luonnonvaloa äsken otin. Mä kudoin meiän vauvalle toukkapussin eli villakapalon :) pitää ottaa huomenna parempi kuva :)
1480603_10152279072686893_603002589_n.jpg
 
Ihana! Mä kans haikailin tollasta, jos siis joku innokas käsityöihminen olis tehny. Mut sit aattelin et onkohan sillä kuitenkaan keskellä kesää kuinka käyttöä...? riippunee varmaan myös langasta. Syksymmällä ainakin mut viihtyyykö vauva enää sillon... Mutta ihana se silti on. :)
 
Mä tein tuon 7 veljestä raitalangasta. Mä uskon et meillä tulee käyttöön kun kuitenkin kesä taas ollaan mökillä ja villa on siitä kiva materiaali et se hengittää, siirtää kosteuden pois ja ei hiosta, niin ja lämmittää :) Tämmönen on helppo tehdä, noita ohjeita on erilaisia mutta kaikkein helpoin lienee jos tekee yhtä isoa pötköä ja lopuksi neliötä ja sit vaan ompelee päät umpeen. Tuossa mun on vähän levennyksiä ja kavennuksia mutta hyvin pystys tekemään ilman niitäkin. Nopea tehdä tollanen, sen varmaan tekis päivässä jos ei olis muuta ohjelmaa, mulla meni 3 päivää mutta pystyin neuolomaan vaan kun esikoinen nukkui kun se muuten vei mun lankakerän, ryöväs puikot tai tuli istumaan syliin tai tuon päälle niin ettei voinut tehdä :D
Mä sovelsin tätä ohjetta http://pienilankarulla.blogspot.fi/2013/11/toukkapussi-villakapalo.html
 
Mä hei kans katselin tuollaista jostain blogista ja mietin et kutoisin. Sanoin kyllä jo mummolleni, et saa ryhtyä kutojaksi, jos en saa aikaiseksi =)

Ja toi doula on varmaan kyllä hyvä ajatus, jos synnytys ahdistaa. Varmasti olisi meinaan paljon apua enkä kyllä usko, että mies tuosta loukkaantuisi. Kuitenkin niin erilaista tukea pystyy antamaan.
 
Ihana tuo villakapalo. :)

Tekipä eilen hyvää käydä vähän paremmin lenkkeilemässä koiran kanssa. Illalla olo oli kyllä ihan tukala ja kaikki paikat jumissa, mutta tänään on paljon parempi olo kropassa. Pitäisi jaksaa paremmin vaivautua liikkumaan vaikka se vähän vaikeaa jo onkin.
 
Mahtava alku tälle viikolle! Eilen poistettii viisaudenhammas ja tänää aamulla ambulanssilla sairaalaan selkä/rintakivun takia. Turhaa actionia näille viikoille (31+3)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hui! Mulla hammashygienisti maanantaina ja toivottavasti selviäisin vaan hammaskiven poistolla...
 
Mä kävin hammaslääkärissä eilen ja löytyi 3 paikattavaa reikää. Yksi paikattiin ja loput jätettiin seuraavaan kertaan, joka on elokuussa. Tuli vähän nuhteita syömistottumuksista, näkee kuulemma että on makeaa naposteltu normaalia enemmän viime aikoina. Eikä tämä hammaslääkäri ole mua edes hoitanut aiemmin, hyvin ne osaa hampaista päätellä asioita. :grin Nyt olisi kuulemma viimeiset hetket muuttaa tottumuksia, vielä kun hampaat ovat ihan ok kunnossa.
Pisti kyllä vähän hirvittämään, että kuinka pahaan kuntoon hampaat olisin voinutkaan saada turhalla karkin puputtamisella, sillä suu on kuitenkin vielä imetysajankin normaalia herkempi bakteereille. Nyt siis jotain rotia tähän hommaan, onpahan kunnon motivaattori. :smiley-angry007 Kilot saa laihduttamalla pois, mutta pilattuja hampaita ei saa entiseen kuntoon millään.
 
Voi haukotus! Tytöllä korvatulehdus iski viime yönä eikä paljon nukuttu. Ei meinaan tule töistä saati sitten mistään muustakaan yhtään mitään... o_O

Mulla on suuhygienisti edessä ensi viikolla, saas nähdä mikä on tuomio. Ainakin niitä makeita herkkuja on mennyt enemmän kuin laki sallii. :grin

32+2
 
Takaisin
Top