Huhtikuun hulinat

Sanko, mulla on myös aikalailla samoja fiiliksiä kuin sulla :)

Mua ei itseäni vaivannut, että olin tullut nuorena raskaaksi, mutta uskon, että ihmiset ympärillä saivat mutkin jotenkin varuilleen, että ihan kuin ei olisi ollut lupaa iloita asiasta, koska kukaan muukaan ei iloitse.

Ja tosiaan, elämäntilanne ei ensimmäisen kohdalla ollut mikään hyvä. Olin aika eksynyt koiranpentu, joka ei ollut saanut elämässään mitään aikaiseksi ja siitä mua aina muistutettiin. Tuli paljon kommenttia etten tule pärjäämään ja olen itsekäs, kun haluan pilata muiden elämän.

Esikoinen sai alkunsa, vaikka käytin e-pillereitä säännöllisesti. Kuulin jälkeenpäin, että oli muitakin, jotka oli tullut raskaaksi käyttäen samoja pillereitä.
Nyt tämä raskaus on suunniteltu yhdessä. Ja kaikki olivat jo odotelleet milloin toinen tulee.
Elämä on paljon tasapainoisempaa.
Parasta tietenkin on (siis itseni kannalta), että olen esikoisen syntymästä lähtien todistanut epäilijöille etteivät erehdy epäilemään toisten :p Että vaikka itse en ole saanut kovin hyvää alkua elämälleni, niin se ei tarkoita etteikö omat lapset voisi saada.

Kun tajusin oikeasti olevani äiti niin tuntui siltä kuin, että elämässä olisi vihdoinkin jokin tarkoitus eikä epäonnistuminen ole vaihtoehto.

Välillä tosiaan mietityttää, että miten otan uuden lapsen vastaan synnytyksen jälkeen. Koen kuitenkin olevani jo tässä vaiheessa paljon kiintyneempi vauvaan kuin mitä olin esikoiseen häntä odottaessa. Välillä siitä tulee huono omatunto, vaikka hölmöähän se on :smiley-ashamed008
On vähän sellainen jännittynyt olo, kun ajattelen, että kohta sylissäni on uusi ihminen, jolla on ihan oma persoonansa.

Mä kyllä kuvasin esikoista jo heti alussa vähän liikaakin. Videot on ehkä vähän sellaisia, että ainoastaan minä itse jaksan katsoa niitä edelleen, kun toinen vain makaa tekemättä mitään puoli tuntia putkeen :grin
 
Toivottavasti ei haittaa nämä mun avautumiset :oops:
Näköjään tämä raskaus on herättänyt enemmänkin muistoja menneistä ajoista..
 
Sitä vartenhan tämä palsta on! Ei tarvitse pidätellä mitään tunteita tai ajatuksia. :)
 
No, niihän se kyllä on :smiley-ashamed005

Täällä kun on muidenkin tuntemuksia ja ajatuksia lueskellut, niin kyllä jotenkin itsellenikin tullut sellaista helpotuksen tunnetta, että "jes, joku muukin tuntee samoin" eikä ole vain pelkästään mun omaa sekopäisyyttä :p
 
Mullakin on sitä videota ekasta. Leikkasin niistä kaksi versiota, toinen on tiivistetty muita varten ja toinen itselleni josta en raksinut jättää yhtään ähinää pois :D.
 
hoitopöytä.jpg
tällasta tänään...
mua jotenkin ärsyttää olla näin vaivanen kun on tottunu meneen ja touhuaan siinä missä toinenkin.tuntuu ihan tyhmältä vaan istuskella kun mies maalaa hoitopöytää,mut olin sen maalinhakureisun jälkeen jo ihan kuallu ja liitoskipunen jajaja o_Ono,lopputulos on kyllä tosi hieno!saatiin siis mun ystävän vanha hoitopöytä,semmonen kirsikan värinen,ja tehtiin siitä valkonen.tai siis mies teki.krapulapäivänä.peukku :eek::grin
 
Eniten mua ehkä ketuttaa se valokuvien puute, ihan ekoista hetkistä. Mut eipä sitä aikaa voi taaksepäin kääntää, joten näillä mennään. Tosin eipä meillä muutoinkaan ole kameran kanssa pahemmin hilluttu, joten kait mä vaan aattelen et pitäis ja silleen... Mut "kiva" et on muitakin, joilla edes samansuuntasia fiiliksiä / kokemuksia.

Ai että on vattassa inha tunne. Meni pojan kans niin totaalisesti hermo, ei taas millään nukkumaan... Mut ei tää nyt supistuksiakaan ole, ei ole vatta pinkee ku koittaa, kun eiks sillon näin pitäis tapahtua?
 
Mä olen vieläkin itse vähän pihalla näiden supistuksien kanssa.
Oletan, että mua supistaa silloin, kun on todella epämukava tunne vatsanseudulla ja tavallaan tuntuu kuin vatsaa kiristäisi joka puolelta. Monesti tekee mieli mennä aina makuuasentoon.
Välillä on epämukava tunne vatsan alueella silloin, kun oon syönyt liikaa.. :rolleyes:
Ja silloin kun siivoan, esimerkiksi äsken, niin jo 10-15 minuutin jälkeen alkaa sellainen epämukava tunne, että pakko pitää tauko.
 
^ tolla perusteella mua sit varmaankin supistaa... tuntuu että kiristää mut painellessa se ei oo sellanen kova kuitenka.
mutta jos tähän tahtiin menee hermo, ja nää mahdolliset supistukset muuttuis kipeiks, niin voisin luulla synnyttäväni reilusti ennen laskettua (jos siihen nyt pystyy ite vaikuttaan)
mutta juu, esikosta koin supistukset ku synnytys alko, harjotussuppareista ei tietookaan.
 
Ounou meillä löyty lapselta kihomato :sad001! Nyt siivoamista ja pyykinpesua hulluna. Onneksi en ehtinyt vauvan tavaroita vielä levitellä. Viimeinenki mielenkiinto töitä kohtaan katos, voispa jäädä kotiin jynssäämään nurkkia.
 
hyi olkoon kihomatoja :O
mä olen kanssa huomannut paljon enemmän harkkasupistuksia kuin esikoisesta. Mulla kun supistaa niin ei varsinaisesti satu mut joutuu haukkomaan henkeään ja kylmää hikeä pukkaa...sit menee ohi ja olo ihan normaali :) ja näitä tulee useampi päivässä..
 
Täällä kans supistellaan runsaasti! Mä oon huomannu , että supistukset on kipeempiä lääkärin/neuvolan jälkeen, kun tahtovat olla aina niin kovakourasia. Mulla supistelee välillä niin paljon, että maha ihan kipeenä vaikkei supisteliskaan ja sitten saattaa vauvakin potkasta just oikeaan kohtaa, että ihan varmasti oon makuullaan. :D

Mäkään en ensimmäisen raskauden aika oikein tajunnu sitä, että musta oikeasti tulee äiti. Toisaalta esikoinen ei hirveesti liikkunutkaan, hikotteli vain. :) Mutta heti kun sain sen synnärillä syliin, niin mulle iski äidin rakkaus ja kaikki mahdolliset hormoonit pompsahti kattoon. Nyt toista oottaessa oon kyllä ollu jo nyt paljon kiintyneempi tähän huliviliin, joka meinaa säännöllisin väliajoin tulla ulos tosta oikealta kyljeltä kylkiluiden alta. :D

Pitääkin kertoa teille hauska juttu. :) Meidän pikkuneiti 1,5 v hoitelee sen nukke vauvaansa ja kun olen penkonut vauva kamoja, niin laittelee vauvaa koppaan ja kaukaloon jne. Olen aina silloin tällöin maininnut, että äitin mahasta tulee vauva ja pikkusisko. Neiti vain katsoo totisen mietteliäänä, että mitä se äiti höpöttää. Eilen sitten neiti hoiti taas nukke vauvaansa ja minä pötköttelin sohvalla ja kommentoin neitin leikkejä "mihin vaiva menee?" tarkoituksena, että vauva menisi kärryn kyytiin tai sitteriin (meillä on muuten babybjörnin balance sitteri, mitä tuo 1,5 v vieläkin käyttää tuolina, saa nähä millon joutaa vauvalle), niin neiti yllättikin äitin ja nosti äitin tunikan helmaa ja työnsi vauvan tunikan alle! :D Siis kaikkea nuo lapset keksii ja ymmärtääkin jo nuin pienenä. :)
 
Mulla supistelee kanssa kovin ja iltaisin polttelee isosti alavatsaa. Torstaina olis lääkärineuvola, että saapi nähdä, onko mitään tapahtunut. Äitini mukaan näyttää maha jo laskeutuneen, mutta tiedä häntä...
 
Siis oikeeeesti, mikä mun aivoja vaivaa. Ensimmäinen ajatus, kun aamulla herään on, että mun on pakko siivota.
Aloitinkin tänään heti tiskaamisella, jonka jälkeen hinkkasin keittiötä ja tytön huoneessakin kävin siivoilemassa (siis ihan älytöntä kuinka yksi lapsi voi saada niin kamalan sotkun.. liikaa tavaraa..). 11 jälkeen tajusin etten ollut aamupalaakaan muistanut syödä.

Jospa tän lopun päivän ottaisi vain rennosti, kun huomenna täytyykin sitten jaksaa keskittyä kouluhommiin. Ei vaan oikein näillä aivoilla pysty saamaan mitään niissäkään aikaisesi.. :rolleyes:

Ja edelleen oon vähän kireällä päällä..
 
me taas tehtiin just periaatepäätös miehen kans ettei näin hienolla kelillä siivota tai mitään :grin katotaan mitä keksitään...mut poltin sitten jo mahani auringossa o_O pikkasen kiukkunen arska,olin kissojen kans tunnin tossa pihalla,ja oli ihan vaatettakin päällä mutta silti paloin.au.
 
Joo, toi on kyllä äkäinen kevätaurinko, että kannattaa tosiaan olla varuillaan :p

Itsekin istuskelin jonkun aikaa auringossa tuossa aikaisemmin, niin saa nähdä tuliko yhtään väriä mihinkään :)
Miehen kasvoihin on ainakin heti tarttunut.

Saas nähdä minkälainen tuo alkukesä tulee olemaan. Sitä toivoisi kunnon kesäilmoja, mutta noilla viimeisillä viikoilla tulee (kun jo nyt on!) olemaan muutenkin aika raskasta..:oops:
 
no,tuli sitten kuitenkin siivottua.koko päivä...perus järjestely+imurointi+lattianpesu+lakananvaihto sai jatkumoo saunan pesusta ja pakastimen sulatuksesta.lisäks mies kasas pinnasängyn ja etittiin sille ja hoitopöydälle jo alustavat paikat.lisäks purin äippäpakkauksen ja ne lukusat kertyneet vaatenyssäkät ja jaottelin ne vähän väreittäin jne ootteleen pesua,ja yhen koneellisen jotain harsoja jne tossa jo pesasinkin.ny oon ihan kuallu o_O mut kerrankin saatiin jotain aikaan.jos si huomenna jatkas jotenkin :p
 
Hah, iski se pesänrakennusvimma sitten sinnekin :p

Onneksi tuli muuten siivottua eilen aamulla! Tuli kahdet eri sukulaiset päivän aikana käymään ja vielä oma kaverikin kävi illalla kylässä. Huh, olisipa ollut noloa se kauhea sotku :oops:

Eilinen päivä meni ihan penkin alle ruokailun suhteen.. Turvotusta, päänsärkyä ja tukalaa oloa sai sitten kärsiä yön aikana. Nyt olon olo kuin olisin krapulassa.. blaah...
 
Meillä (tai siis mulla, joka asiasta päävastuussa) kans periaatepäätös olla siivomatta kun sää on hyvä:)! meni eilen lounas, välipala ja päivällinenkin ulkona, saappaat jalassa- ei siis hienosti pöydänääressä vaan tyyliin pikasesti nuudelia kaivonreunalla..onneksi lapset tykkää kun koko päivä on yhtä piknikkiä:p
Karitsoinnit vieläkin kesken, niin kiva kun näitä hyviä säitä riittää, helppo juosta pihalla lastenkin, kun ei kurapöksyjä sun muita härpäkkeitä tarvita..
 
Kuulostaa kyllä Lambi siltä, että teillä on hyvät oltavat, varsinkin hyvän sään sattuessa :)
Oma tyttö yritti kavereiden kanssa tulla sisälle leikkimään, niin en todellakaan päästänyt (taaskaan :p), kun ei noita hyviä ilmoja halua hukkaan heittää. Ja on muuten nukahtanut saman tien iltaisin, kun on monta tuntia ulkoillut, joten toivottavasti hyvät ilmat jatkuu!

Nyt tässä teen puoleen päivään asti ainakin kouluhommia ja sitten lähden itsekseni ulkoilemaan :happy093
 
Takaisin
Top