Huhtikuun hulinat

Eipä niitä tahtomallakaan lisää tule..vähenee vaan päiväpäivältä..:gen113

Menin ostamaan kangaskaupasta nappeja ja sattumalta silmään osui Angry Birds-verhokangasta. No tilasinpa sitten siitä lastenhuoneeseen uudet verhot :) On noi vanhat roikkunuki tuolla jo reilu 5 vuotta. Oon välillä etsiny kivaa verhokangasta lasten huoneeseen, mutta en ole löytänyt mieleistäni. Nyt löytyi :)
Ja en jaksa itse ommella, joten jätin ne sinne kangaskauppaan ommeltavaksi :)

Kiitos kun ootte mun tukena <3
Mies ei ees heränny aamulla kun yritin käydä pussaamassa heipat ennen lähtöä...

Surkeeta käyrää taas kun vauva aina päättää nukkua just sillon kun ei pitäis. 20 minuuttia käyrällä muuttukin nopeesti 40 minuutiks ennenkun kelpas. Hyvä ettei oo kiire minnekään...

Piti lähteä evakkoon kotoa kun ikkunanpesijät tuli mut en sitte millään jaksanukkaan, vähän hämää olla täällä möllöttämässä kun toiset tekee töitä! Yritän näyttää siltä että tekisin jotai järkevää koneella, kun en kehtaa maata sängylläkää vaikka väsyttää ihan älyttömästi.
Mut kohta on puhtaat ikkunat :)

Mun äiti kaivo tänään esiin mun ja isosiskon aikaiset neuvolakortit.. mun kortin kans löyty lappu kätilöltä mis oli ohjeet mistä tietää et synnytys käynnistyny.. hiuksan nauratti kun siel luki et jos on itsellä vähä hölmö olo niin synnytys on käynnistyny/käynnistymässä :D muutkin neuvot siinä lapus oli semmosia, et niide mukaa mun olis pitäny synnyttää jo moneen kertaan :D Selvis samalla et oon ollu tosi pikkanen syntyessäni, vaikka vasn kuus päivää etuajassa on syntyny, niin alle kolme kiloo painanu..et ei mikää ihme jos mun sisällä ei mikäö jätti kasva..

Mulla on ollut vähän hölmö olo koko raskauden, eikä mitään oo vielä syntynyt!

Mun äiti oli löytänyt imetyspäiväkirjojaan mun isoveljen ajalta. Silloin käskettiin vielä, että lapsi saa syödä vaan neljän tunnin välein... Äitiparka on kirjannut imetysaikoja ylös ja huudattanut nälkäistä lasta. Sieltä näkee, että se on huijannut välillä kun ei ole raaskinut enää huudattaa, ja korjaillut jälkikäteen kellonaikoja oikeaoppisemmiksi.

Mä oon kans kuullut noista imetysajoista joita ennen oli. Sillon kun me ollaan oltu vauvoja on ollut niin erilaisia oppeja, että muistakaa vähän suodattaa noiden mummojen vauvanhoito-ohjeita.

Mullaha meni anoppiin ihan hermot esikoisen aikaan. Joka kerta kun aloin imettää, se kommentoi, eihän sillä nyt vielä voi nälkä olla!
Koliikki hauvoja nukutettiin mahallaan ja nyt vauvoja ei saisi mahallaan nukuttaa.

Vaikka mummot olis 5 lapsen äitejä, ne on jo mummoja! Huomaatte sen kyllä!

Apuva, just tänään opin että siinä vaiheessa kun vauva huutaa, nälkä on mennyt jo överiksi. Että se yrittää monilla muilla eleillä ilmaista nälkäänsä ensin (maiskuttaa, kääntää päätää sivulle, työntää kättä suuhun). Ja että liikaa ei voi imettää, koska vauva ei vaan voi syödä liikaa.

Pitänee ihan itsesuojelun nimissä olla kuuntelematta imetysohjeita muilta kuin virallisilta tahoilta. Ja jos sen homman sitten saa haltuun itse parhaaksi katsomallaan tavalla ja vauvalle sopivalla rytmillä, niin hitokseenko sitä tarvitsee toisten kommenteista välittää.

mä sain miehen mummolta ehkä maailman parhaimman imetysohjeen esikoisen aikana: "Se nänni pitää olla siellä vauvan suussa kun imettää. Muuten se ei saa riittävästi maitoa."

Daaa......

Jep – onneksi mun äiti on synnyttänyt lapsia kolmella vuosikymmenellä, joten on jo nähnyt omalla kohdallaan miten neuvoloissa annettavat ohjeet muuttuivat. Ihan sydäntäsärkevää ajatella, että veljellä oli koko ajan nälkä, mutta nuori äiti ei uskaltanut kapinoida neuvolan tiukkoja tätejä vastaan, itki vaan yhdessä vauvan kanssa ja antoi välillä salaa tissiä.

Mun äiti kans kertonut tota samaa neljäntunnin sääntöä- oli alkuun ihan ihmeissään kun mä imetin esikoista kokoajan- ja myöhemmin huvittuneena asiaa puitu, ja itsekin ihmetellyt mitä pajunköyttä heille syötettiin! Se on se propaganda- AINA kannattaa kyseenalaistaa viralliset suositukset:p

Miehen esikoinen piti kuulemma syöttää neljän tunnin välein, oli lapsella nälkä tai ei. Siis öisinkin herätettiin, että nyt syöt. Syynä oli se, että hörppäsi synnytyksessä lapsivettä ja tietystihän sen paino sitten laski "dramaattisesti" seuraavina päivinä.

Totesin, että minä en tervettä lasta ala kyllä yöllä herättämään, saa luvan kitistä tissille jos ruokaa tahtoo.

Miehen mamma yli 90-vee muisteli kanssa, että 4 tuntia oli aikaväli kun sai syöttää, tasaiseen tahtiin. Hänellä muutenkin ihmeen hyvä muisti ja nyt mietti, että oli se hölmöä :)

Ootteko kuullu vanhan kansan suusta sitä, että yöllä pitää vauva herättää myös vaipan vaihtoon? Muuten menee iho rikki. Ehkä menikin. Sillon 1900-luvulla ku vaipan virkaa on toimittanut mikä lie rätti, mut en ikinä lähtis moiseen touhuun nykyajan imukykyisillä vaipoilla.

Aretha, mun tyttö alkoi maiskuttamaan suullaan ja sit hamusi suuhunsa kaikkea. Siitä tiesin, että nälkä on. Sitten jos siihen ei vastannut sai ihan hirveet raivarit, eikä meinannu rauhottua vaikka sai tissin suuhunsa. Eli överit!

Kerran oltiin mökillä porukalla ja mentiin miehen kans saunaan. Sanoin lähtiessä anopille, et anna pullosta maitoa vauvalle. Taas alkoi tietäväinen päpätys, eihän sillä vielä nälkä ole! Eihän sitä nyt jatkuvasti syödä!

Istuttiin saunassa miehen kans ja mä olin ihan raivona, että mikä tuota naista vaivaa kun ei voi antaa sitä hemmetin maitoa vauvalle? Kuuntelin, kun vauva alkoi jo varoitella ääntelyllään...

Mies huusi äidilleen, että anna nyt perhana sitä maitoa sille tytölle! Sit tuli liikettä anoppiin ja meni lämmittää pulloa. Tyttö huusi jo ihan kurkkusuorana ja raivoissaan. Eihän siitä meinannu mitään tulla kun anoppi paniikissa lämmitti liikaa ja piti odotella maidon jäähtymistä.

No ei vauva mitään traumoja tuosta odottamisesta saa... Mutta mua niin riepo tuo anopin asenne! :mad:

Kaveri sano kans et hänen ois pitäny vauva herättää useammin yössä syömään et tulis enempi painoa(tyttö siis nukku tosi hyvin yöt, kerran tai ei kertaakaan heräten) ja kaveri muutamana yönä sit kokeili ja herätteli syömään ja tyttö vaa nukahti ni totes että hän ala ketään yöllä syömään herättelee ku nälkääkään oo. Järki käteen varmaan tuossaki.

Joo-noi vaippajutut kans istuu sitkeessä mummupolvessa- kauhistelee välillä, etkö vieläkää ole vaippaa vaihtanut..tais olla vähän eri tehot niissäkin sillon ennen. nyt menee päivä vaikka kahdella vaipalla tollasella taaperolla, siis jos pääsee unohtumaan se vaihtaminen:wink-kyllä sen sitten huomaa kun viistäävaippa polvissa että on aika..

mäki oon kuullu noita hyviä vinkkejä imettämis ajoista ja vaipoista.... tää samanen mummo sano kans ku eka oli 5kk, että on niin painava poika, että pitäis dietti jo alottaa. on muuten ongelmia myöhemmin painon kanssa.... meinasin tirvasta, mutta tyydyin vaan sanomaan, että kuule niin sinunki pitäis..... siitähän mä vasta satikutia sain :confused:

Hei mun on ny pakko mennä suihkuun ja nukkuu... Olis hyvät hulinat täällä!

Mutta vielä tän kirjotan. Missä on Cranberry Lips! Ihan oikeasti ei ole näkynyt foorumilla pariin päivään! Synnytys?

Lähetetään kaikki telepaattisia voimia Cranberrylle! o_O

Takaisin