On taas tarinaa tullu. No ensinnäkin noista sairaalan yksityishuoneista. Esikoisen aikaan Jyväskylässä niitä oli, en tiiä onko enää ku ovat rempanneet ja muuta. Silloinniihin laitettiin ensisijaisesti tosi kipeitä äitejä, pahasti revenneitä tai sektiomammoja jne. Tai sit jos taustalla tiedettiin olevan jotain mielenterveysongelmaa tai muuta. Nykyläytäntöä en tiiä.
Ite meen mieluummin semmoselle vähän vanhemmalle mieslääkärille ku naiselle esittelemään toosaani tai sitten just valmistuneelle pojanklopille. Siis jos valita saa. Noi vanhemmat miehet on ollu pääsääntösesti hellempiä ku naiset ja noi nuoret miehet nyt on vaan kiusallisia, vaikka helliä ovatki. Oon kyllä melko parkkiintunu tän asian kanssa, et melko sama
Mun hiukset on ollu aina aika paksut, samoin kynnet kasvaa hyvin. Ehkä raskauden aikana kummatkin kasvaa paremmin. Yhenkään imetyksen aikaan en mitään suurempaa sulkasatoa tai hiusrajan karkaamista oo huomannu. Ja kaikkia oon tosiaan sen vuoden ja rapiat imettäny.
Meillä toi paikallinen koulu ilmotti, että SUvivirsi kuuluu heidän kevätjuhlaperinteisiinsä ja se siitä. Ilmeisesti ne jotka eivät tosiaan sitä voi kuunnella ni saa äänestää jaloillaan. Uskonnon opetuksen suhteen oon miettiny vähän samoja juttuja kuin röppö eli miksi uskonnon opetus ei vois olla yleissivistävää (jota se kyllä mun kouluaikana ainakin oli, eikä mitään Raamatun lukua) eli käytäis eri uskontoja läpi yleisesti. Eipä tarviis olla erillisiä opetusryhmiä. Vai onko joillekin uskonnoille sitten kiellettyä edes opiskella sitä mitä muut uskonnot sisältää
Joskus muuten naureskeltiin sitä, kun oli hirvee haloo tosta Suvivirrestä, että jos tälle linjalle lähdetään ni aivan hyvin esim. kirkkoon kuulumattomat voisvat sitten tehä normaalisti töitä kirkollisina juhlapyhinä

Eikö? Jos ei kerran ole minkäänlaista "uskonnollista arvomaailmaa" ni silloinhan joulu ja pääsiäinen esmes haukkaa paljon tehokasta työaikaa

Toim. huom. tää ei ollu nyt kohdistettu kenellekkään täällä henk.koht.
Maahanmuuttajistakin olen joskus vitsillä heittänyt, että jos pistetään se vastaanottokeskus vaikka tonne Inarijärven rantaan ja siitä lähetään. Siellä voi sitten asustella ja hoitaa vaikka poroja ku oottelee päätöksiä. Tietysti jos töitä saapi muualta ni sit voi lähteä. Mutta ei ku nää ihmiset nostaa liksaa sen aikaa ku hakemuksia käsitellään ja elelevät Helsingissä herroina. Ja tämäkään ei ollu kohdistettu oikeesti töitä tekeville ja yhteiskunnan kuluihin osallistuville maahanmuuttajille
Olen puhunut...