Huhtikuun hulinat

Tuttuja ajatuksia. Ennen ultria olin varautunut tosi lujaa siihen että niisä löytyy jotain kummallista, sen jälkeen rauhoituin luottavaiselle kannalle mutta nyt taas olen miettinyt enemmän sitä että jos lapsella olisi joku sairaus tai kehityshäiriö. Ei ehkä varsinaisesti pelota mutta mietityttää kovasti että mitä jos.

Ihan kummaa et me käydään samoja ajatuksia läpi just nyt. Mä näin tänään kehitysvammaisen lapsen pyörätuolissa ja mä mietin, et kamalaa jos oma lapsi oiski sairas. En mä ole valmistautunu sellaseen vaihtoehtoon ollenkaan! Mä en kyl halua missään tapauksessa vammaista lasta, mut tuntuu kamalalta sanoa se ääneen.

Mitäpä sitä keksis taas yhen yksinäisen illan ajanvietteeks? Tuntuu ettei yhtään mikään jaksais just nyt kiinnostaa...

mie kävin seulonnassa-tuli hyvät tulokset ja rakenneultrassakin "kaikki kunnossa" :) eihän se oo 100% vielä että on terve... voishan se elämä vaikeutua kehitysvammaisen lapsen myötä, mut olis se silti oma lapsi niin rakas. Olis se kyllä pysäyttävä uutinen-tähän elämäntilanteeseen. Enkä ois raskautta keskeyttäny ellei ois edwardsin syndroomaa ynnä muuta vakavaa löytyny (eli hengissä selviäminen pikkusella lähes olematon :/ )... Oon kyllä ajatellu koko ajan että pikkunen on masussa terve, mitä nyt muutama heikko(hormoni)hetki on päässä käyny ajatus että onki jotin vialla...

Moniki arvostelee just tuon takia ku sanoo "etten halua sairasta lasta" ja musta se on väärin. Kaikki ei vaan kykene henkisestikkään huolehtimaan sairaasta lapsesta, ite en ainakaan. Ja kun eihän se ole aina lapsi. Seki kenen elämää oon seurannu on 20 vuotias "poika", täysin vaipoissa, ei puhu, ei voi kävellä eikä ees voi syödä eli hälle menee ravinto mahaletkun (mikähä on oikee nimi..) kautta. Semmonen on jo aika raskas nosteltava...mullekki on ihan sama kumpi tulee, toivon vaan että on terve.

Edelliseen puheenaiheeseen piti vielä kommentoida et mulle tulee useinkin mieleen noita ajatuksia että mitä sit jos sillä vauvalla ei ookaan kaikki hyvin, mutta oon vaan tylysti yrittäny haudata ne ajatukset ja miettiä jotain ihan muuta. Mulla on sellanen olo etten haluu etukäteen stressata itteäni murehtimalla ja pelkäämällä. Sit jos kaikki ei oo hyvin niin tulee varmaan murehdittua ihan tarpeeks. Elän siis siinä uskossa että vauvalla on kaikki hyvin siihen asti kunnes totuus paljastuu siitä uskomuksesta poikkeavaks. Raskausaika on ollu muutenkin raskasta ja vauva-aika uusine haasteineen varmaan myös ihan jotain muuta kun piece of cake niin koitan pitää mielen mahdollisimman positiivisena.

Mä oon kans miettiny noita sairauksia, en halua sanoo asioita ääneen, koska sit pelkään, että jotain käy. Mukava kuulla toisaalta, että muutkin painii samojen ajatusten kanssa välillä ja onhan se ihan normaalia.

On tää maailma vaan niin julma paikka, että hyvät vanhemmat ei ees välttämättä pysty lisääntyy ja sit nistit/juopot sikiää tänne naps vaan, käyttäen raskaus-aikana päihteitä ja vähät välittää. lapsettomuus ongelmia vierestä seuranneena saa olla niin onnellinen siitä, että oma on tullu ns. helposti ja luonnollisesti, jotkut ois valmiita maksaa siitä asiasta, vaikka mitä! Siks tuntuu välillä turhalta valittaa omista raskausoireista, kun joku nainen täällä maan päällä tekee kaikkensa sen eteen, että pääsis samaan tilaan.

Joten ollaan kaikki onnellisia, että ollaan saatu tällänen lahja ♡

Toi on kyllä totta! Ite tuskailin vaatekaupoilla, tämmöselle kellä lasten saanti ollu tosi hankalaa, että ärsyttää ku ei sovi mihkää vaatteisiin ja hää sit sano et ois onnellinen jos sais olla mun tilassa eikä tarttis ostaa vaa nuita tyköistuvia vaatteita. Auts, kyllä kirpasi kuin ajattelematon moukka taas olinkaa!

Mä oon kyllä superonnellinen siitä et oon tullu raskaaks ja tähän asti ollaan jo päästy.
Silti mun on pakko myöntää että tulee vinguttua turhista niin täällä kuin muutenkin ja joskus mua harmittaa että ihmiset ottaa sen niin tosissaan. En tarkoita pahalla, en omilla marinoillani pyri arvottamaan muiden marinoita tms. mutta joskus helpottaa sanoa ääneen vaikka asia ois miten pieni ja typerä!
Varmaan kaikki muutkin tyhjännapisijat tietää, että vois olla huonomminkin ja maailmassa on suurempia ongelmia mutta kyllä silti pitää saada olla oikeus sanoa ääneen tunteensa, vaikkei ne nyt niin ihmeellisiä olisikaan.
Positiivisuus on hyvä asia ja kantaa varmasti enempi hedelmää pitkän päälle mutta sallittakoon heikot hetkemme.
Ja toi lapsettomuusasia on aina niin vaikee, ei siinä vaan osaa sanoa mitään järkevää ja avuliasta vaikka miten yrittäis... varmaan mun ois parempi opetella olemaan hiljaa vaan mutta vaikea yrittää olla tsemppaamatta mitenkään.

Miehen serkulla lensi paska isolla kädellä tuulettimeen kun synnytyksessä vauva kärsi liiallisesta hapen puutteesta ja vauva sai pysyvän aivovaurion. Edelleen pari vuotiaana täysin autettava, ei liiku itse ollenkaan, ei syö tms. Lisäksi epilepsia puhkesi :(

Tätä mä mietin enemmän kuin sitä et olis synnynnäisesti vammainen. Entä jos joku menee pieleen? Se olis AIVAN KAMALAA!!!

Edit: Poistin toisen tarinan ettei tule kenellekään ahdistusta enempää!!

Muokattu viimeksi:
Sorry :( niin tuli mullekin! Vähän väliä tulee mieleen nämä jutut :( ei ollut tarkoitus aiheuttaa ahdistusta kenellekään, tämä on vain tosi-elämää, valitettavasti :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulle on muute tullu iha hirvee kaakaon himo!! :oops::oops: tekis mieli kylässäki pyytää kahvin sijaan kaakaota, lämmintä mielellään kermavaahdon kera :p

Mulla oli ekaa odottaessa kans kaakaon himo! Ja karjalanpiirakat kaakaon kanssa... Nyt ei ole kuin karkki :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on melkeen aina kermavaahtoa jääkaapissa kaakaoo varten. Se on ihan ylihyvää!!

Nallekarkkeja... osittain koska ei voi RD syyä ja koska jotain... vieläkää en oo niitä sairaalakassiin ostanu... ehkä pitää ohjeistaa mies tuomaan niitä sitten sairaalaan :p

Just kuulkaa nykäsin kaks mukillista kylmää kaakaota ja paprika-juustociabattaa muutaman siivun ja mukin. Nyt kelpaa mennä "nukkuu" :)

No nyt mä hihittelen täällä yksinäni tuolle mukin syönnille!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin