Mjoo. Mun vanhemmilla molemmilla on kyl reikiä, eikä ennen vanhaan oo varottu tuota sylkikontaktia. Miehellä on huonot hampaat ja reikiintyy helposti. Lapset tykkää hampaiden pesusta ja harjaavat oma-aloitteisesti kahdesti päivässä, aika hyvin osaavat harjata ja välillä tarkistelen. Vielä ei oo ollut lapsillakaan reikiä, mut vielä on maitohampaatkin niillä. Makeaa meillä kyllä syödään, mutta yleensä ruokailun yhteydessä ja napostelua on äärimmäisen harvoin.
Mä olen antanut myös itseni ymmärtää, että syljessä on paljon muitakin tekijöitä kuin tuo bakteeri, jotka joko edesauttaa tai ei hampaiden hyvää kuntoa. Hammasluulla on kai luultua vähemmän tekemistä hampaiden kunnon kanssa, mut täytyy sanoa, että miehelläni on tosi huono hammasluukin, kun sillä ei millään pysy paikat hampaissa ja hampaat hajoilee suuhun ihan itsestään.
Mä olen antanut myös itseni ymmärtää, että syljessä on paljon muitakin tekijöitä kuin tuo bakteeri, jotka joko edesauttaa tai ei hampaiden hyvää kuntoa. Hammasluulla on kai luultua vähemmän tekemistä hampaiden kunnon kanssa, mut täytyy sanoa, että miehelläni on tosi huono hammasluukin, kun sillä ei millään pysy paikat hampaissa ja hampaat hajoilee suuhun ihan itsestään.