Moooi!
Terkkuja ihan loistavan keväisestä Tallinnasta! Ihan oli jo melkein kesä kuulkaa, auringossa ja viileähköltä tuulelta suojattuna oli jo ihan hiki!
Huippureissu siis muutenkin, mutta löysin sitten ne meille sopivat matkarattaat! Täällä infoa: http://www.on24.fi/child/turva/rattaat/23602 Ovat toki jykevämmät ku monet muut matkikset, mutta meidän pituus ja askel -vaatimuksilla ei voinut sitten ihan niitä köykäsiä ottaa. Ja toisaalta, noi kestänee menossa mukana reissuilla vielä taaperollakin, kun ovat tosiaan ihan vankat. Silti kuitenkin ihan kevyet (eli portaissa jaksaa kantaakin yksinään) ja tosi näppärät laittaa kokoon! Oon ihan rakastunut! Hintakin jäi himpun yli sataseen, kattelin huutonetissä ja muualla olevan noita käytettynä myynnissä n. 80-120e, eli koen tehneeni ihan hyvät kaupat :) Sadesuoja tuli mukaan, mutta harsoa tms. ei välttämättä kovin yksinkertaisesti saa kiinnitettyä, mut eiköhän siihenki löydy joku hyvä ratkaisu :) Oon niin käsittämättömän iloinen noista!!
Toinen loistohomma oli, että Joona on ollut kiltisti hoidossa koko päivän äitini ja siskoni hoivassa. Syönnit ja unet mennyt hyvin, ja kun tulin tänne "kotiin" klo 21.10, niin nappula oli juuri käynyt nukkumaan ja oli ihan yhtä nätisti nukahtanut äitini "nukuttamana" "vieraassa paikassa" kuin olisi ollut äiti tai isi kotona nukuttamassa omaan sänkyyn! Eli jeee! Tuli hyvä mieli, kun tietää, että ton voi helposti jättää yöhoitoonkin mummolaan, jos tarvii :) Nyt tässä mietinkin, että kömminkö samaan huoneeseen lapsen kanssa nukkumaan, vai sanonko äidilleni, että se voi hoitaa loppuyönkin ja mä nukun rauhassa toisessa huoneessa :D
Pampula, kiva kommentti, tosin sama ollaan täällä huomattu. Tervetuloa vaan sivustaseuraajaksi tai kirjoittelemaankin, mutta varo vaan, tänne jää koukkuun! Etkä sä ainoo tammikuussa ponnistellut oo, älä sure :) Me ei olla niin kuukausorientoituneita, vaan meitä taitaa täällä olla näppärästi marras-tammikuisia ihana porukka!
Ailime, yöh, kuulostaa ikävältä toi silsa... Kannattaa varmasti selvittää, ettei oo Benjilläkin sitä sitten! Kuinkahan tarttuvaa se on? Että tarviiko koko perheen (miehesi, nukkunette kuitenkin samoissa lakanoissa) hoitaa tai ennaltaehkäist jotenkin, vai tarttuuko vaan siis eläimestä ihmiseen? Oothan säki saattanu sen saada jostain junasta/lentokoneesta/mistälie... tollasiahan nyt tarttuu, kukaties vaikka jossain vaatekaupassa sovittaa samaa paitaa, kuin joku "tartuttaja" aiemmin.
Elegia, hyvä tosiaan, että saitte Eemelille diagnoosin. Meinasitko alottaa antibiootit joka tapauksessa, vai vasta sitten, jos bakteeriviljelystä selviää jotain?
Tuuletukset myös Kotkan mammojen livetapaamiselle! Eikö ookin ihanaa tavata ihan livenä! Mä en tiiä, mitä tekisin ja kuinka jaksaisin tätä vauva-arkea, jos mulla ei ois noita ihania äiti-YSTÄVIÄ <3 (ja hei, seuraan sinttu mahtuu edelleen, huomenna keskiviikkona treffit klo 14)
Onks kellään tietoo, et kuuluuko toi unihiekka jotenki noihin elintarvikkeiden piiriin? Ku taitaa Nukkumatti kans lakkoilla, ainaki mun unet on olleet jo viikkoja hukassa... eipä silti, ihan hyvin sitä näyttää jaksavan tällä 4-6h/yössä unilla, mutta ku toi lapsiki nukkuis viel niin kivasti, että mustaki ois kivaa nukkua. Aamulla sit kuitenkin väsyttää, ja eihän sitä enää sit voi nukkua, ku Joona tahtoo "jo" nousta (hahaa, klo 10-11).
Ehkä meen neuvottelee äitini kanssa nukkumajärjestelyistä, josko se uni maittais "vieraassa" sängyssä paremmin!