Huhtikuun huhuilut

No hemmetti, just kun mä kerrankin roikun täällä, ei tänne tule lisää kirjoituksia! Missä työ ootte?

Me käytiin Benjin kanssa käveleskelemässä tuolla aurinkoisella ostoskadulla, ja kävinpäs hetken mielijohteesta hakemaan simatarpeet. Meinaan ehtiä vapuksi vielä simat vääntämään. Ihan pikkusatsin ajattelin vaan tehdä, kun ei sitä kukaan muu täällä kuitenkaan juo. Mutta namskis, jo herahtaa vesi kielelle pelkästä ajatuksesta, että pääsen maistelemaan simaa. Saa nähdä, jos sattuisin innostumaan vielä munkkejakin vappuna tekemään... Mmmm...

Sanna, pitää katella, jos satun löytämään viikonlopun aikana jonkun merkin jota voisin suositella. Itse en kyllä ole ihan yhtä pitkä kuin sinä (174cm), mutta mulla on aika pitkä askel myös. [:)]

Ai niin, ja tosiaan, mä oon kyllä myös tykännyt tuosta kumipuvusta, joten ehkä voin hyväksyä sen, ettei me saatu sitä vanupukua.
 
Ailime: Me pk-mammat ei enää ihan hirmuisesti viestitellä tuolla omassa pinossa, koska ollaan pitkälti siirrytty Facebookin puolelle. Laittele viestiä palstalle, kun tiedät tarkemman Suomeen tuloajankohdan, niin eiköhän sulle kahvitteluseuraa löydy! Ollaan ainakin toistaiseksi treffailtu kerran viikossa... :)

Tämän vuoden äitiyspakkaus miellyttää enemmän munkin silmää kuin viime vuotinen, vaikka paljon harmaita vaatteita olikin tarjolla. Mä inhoan varmasti niitä samoja Sannan mainitsemia potkareita (ne raidalliset?!), mutta muuten oisin ollut halukas ottamaan tuon uuden version. Ehkäpä mä pääsen vielä sen haalimaan... ;) Se toppapuku oli mun mielestä parempi ja se uudistettu myssy. Hassua, että siitä helistimestä on luovuttu, mutta jostain luin, että sen valmistus olisi lopetettu. Toi purulelu tulee kyllä varmasti tarpeeseen...

Se olis taas perjantai ja uintipäivä :)

Nyt täällä on muuten jo paljon parempi mieli! Juteltiin eilen kasvokkain sellaisen fiksun lääkäritädin kanssa ja nyt on jotenkin turvallisempi olo. Se kertoili noista sairauden todennäköisyyksistä, ja se on loppu peleissä puolen promillen luokkaa, että Aleksilla olisi se vakava sairaus. (Rikkinäinen puhelin -efekti muokkaa aika paljon noita tarinoita...parempi jutella suoraan lääkärin kanssa.) Nyt on mukava ryhtyä viikonlopun viettoon. Meillä on ensimmäinen hääpäivä käsillä ja huomenna mennään todella hienosti syömään ja vielä hotelliin yöksi. Aleksi ei pääse meidän kanssa syömään, mutta hotelliin se tulee molempien vanhempien toiveesta. Aika hubaa!

Kaikille teille lämmin halaus ja ihanaa viikonloppua!
 
Normi iltaa!

Päivä pulkassa, tyttö unesa, mies töissä. Väsyttää! Eilinen luuhaaminen uuvuttanut tietysti tänään koko päivän. Tommonen "hurja" reissu näin äkkiseltään! On se kumma!

Joo, minä olen tosi tyytyväinen noihin matkarattaisiin, mitkä löydettiin! Mun askeleet ainakin mahtuu sinne pyörien väliin. Venlakin tykkäsi. Istua törötti niissä tärkeän näköisenä. Seuraili uusista ulottuvuuksista tarkasti, kun minä imuroin ja sytyttelin takkaan tulia. Hyvä ostos! Ja edullinen.

Nyt sitten tähän ARKEEN ilmaantui uusi harmitus. Huomena on ne kekkerit, mihin mies on menossa tekee poppia ja minut kutsuttu mukaan. No, meidän kamat ei mahdu autoon. Tai mahtuu kyllä, mutta minä, tyttö ja rattaat jäädään ulkopuolelle. Hiton, hiton, hitto. Meille oli varattu tuommonen pieni keikkabussi, mutta pojat lähteekin sillä kierueelle, niin se siinä sitten. Eikä noita valtavan kokoisia kaiutin kaappeja, kitaroita ja salkkuja ym.ym. laittais samaan tilaan vauvan kanssa.... Taidan sitten itkeä täällä tänä iltana tuon pettymyksen pois, ettei tarvi huomena märistä, kun mies pakkaa auton ja menee! Arvaa
harmittaako?

Mitä vielä....hah... taannoinen "örisijä" ja "pärisijä"-vauva on taas ilmaantunut meidän tupaan! Kieli kääntyy siinä murinoiden lomassa tuhannelle mutkalle ja kuulostaa aivan sitä, kuin tyttö yrittäisi puhua turkkia selkokielellä! Se on niin hilpeätä! Ja tuon huumorintaju, kehittynyt sellainen.???!!!!Tyttö oikeen intoutui pieremään pitkiä pörinöitä syönnin päälle ja hassu nauroi makeasti jokaiselle turaukselle!!!! Eipä ole omena kovin kauas puusta pudonnu!

JA IHANIA KUVIA OLI PÖLÄHTÄNYT GALLERIAAN! Tänään kun oikeen ajatuksella niitä katselin! Kyllä on meidän karhukerhion vauvat kasvaneet kovasti!

Meen nyt tästä jonnekin tekemään hienoja ajatuksia!!!!
 
Iltaa!

Me käytiin päiväreissulla pahassa pahassa itä-helsingissä mun varaperheen luona (long-story short, ex-kihlatun entiset naapurit, mulle niin rakkaita edelleen!). Eivät olleet Joonaa vielä ehtineet tavata, joten oli jo aika! Perheen lapset, 5. ja 7. luokkalaiset on mulle kuin sisaria, joten voitte kuvitella, kuinka kova ikävä mulla olikaan! Tainnut jo vuosi kulua edellisestä kerrasta, esittelin ultra-kuvaa ja vein lapset vesipuistoon. Niin söpöä, kuin 13-kesäinen kovispoika halaa pitkään ja vielä ennen saapumistamme varmisti, että olemme vielä läsnä, kun hän tulee treeneistä. Ei olisi kuulemma lähtenyt treeneihin, jos sen takia ei olisi meitä nähnyt! Lisäksi varovasti esitteli, että hällä olis sellainen n. 70cm korkea amppari-pehmolelu, jonka viime kesänä voittanut Lintsiltä ja oli jo silloin ajatellut, että haluaisi sen "siskon lapselle" sitten vauvan synnyttyä antaa... Voi ihana poika! Tosin "ihanuus" hävisi, kun tunnusti jääneensä kiinni tupakoinnista, ja että oli alkanut alkoholiakin maistella... Läksytin lasta ja sanoin, että jättää tollaiset temput! Onneksi kertoi itse tajunneensa, että toiset piirit, joissa kovempaakin kamaa jo liikkuu (siis yläasteikäisiä, vaikka kuinka erityisnuorten parissa töitä teen, niin en ikinä opi tätä ymmärtämään!!), ei olleet hälle hyväksi ja vaikka saakin paskaa niskaan ja on joutunut jopa koulukiusatuksi tästä syytä, niin ei silti halua niiden kanssa enää pyöriä. Kotiin lähtiessä silmät itkettyneinä työnsin omaa vauvaani kohti metroa ja kotia, ajatellen, että millä sitä saa tämän pienen pojan varjeltua maailman pahuudelta, ja kasvatettua niin viisaaksi, että tajuais jättää tollaset tyhmyydet sivuun. Olenhan itsekin ollut tyhmä ja teini, muistan elävästi mitä se oli, eikä siinä paljon järki päätä pakottanut... Omat tietyt kokemukset on mut tälle alalle ajanutkin, toivon, että osaan sitten vielä "kalkkiksena" oman teinini kanssa käydä fiksuja keskusteluita, eikä poika toistaisi/tuplaisi äitinsä tyhmyyksiä.

Noniin, se siitä aiheesta! Turha sitä kai on vielä spekuloida, voihan tästä lapsesta tulla herkkä runopoika, jonka suurin tuhmuus on tallityttöjen pussailu peltojen katveessa! ;)

Ailime, ethän sä nyt sit oo kuin reilu viitisen senttiä mua lyhyempi, ja mun askeleet on ilmeisesti kovasti lyhyempiä kuin monen lyhyemmän! Eli jos satut löytämään susta hyvältä tuntuvan matkaratas-merkin, niin vinkkaapa ihmeessä! :) Ja tosiaan, kuten Halipossukin sanoi, niin ehdota ihmeessä tuolla pk-pinossa sulle sopivaa päivää, niin aika varmasti löytyy seuraa!! Mä ainakin tahdon sut tavata livenä, et pääsen vertailee, et kuin paljon muita yhtäläisyyksiä vielä löytyykään ;)

Hahaah, Halipossu, juurikin ne rumat raidalliset potkuhousut jäis käyttämättä uudesta 2010 äp:stä! Tosin mä uskallan melkein satavarmaksi sanoa, että tuo kyseinen pakkaus ei oo meidän talouteen tulossa. Jos käviskin niin, että seuraava pallero ois tuloillaan tuon jakamisen aikana, niin mä luulen, että me otetaan se rahana. Lähinnä tossa on noi makuupussit, harjat, sakset, huppupyyhe, lakanat sellasia, minkä takia pakkauksen ylipäänsä oon ottanut, ja ne säilyy seuraavallekin. Tietty jos se seuraavan lapsen aikainen paketti onkin joku tosi pähee, niin voin tän päätöksen vielä pyörtää ;) Ja Halipossun uutiset geeni-tieteestä sai onnenkyyneleet täällä silmäkulmiin, rakkaan naapurin tilanne tietysti koskettaa vielä enemmän, kun luulen että vahvoja tunteita olisi kenen tahansa teidän samankaltaisista uutisista tullut!

maarinen, täällä vauva nauraa sille, kun isi pieree... :D Omat pierut ei vielä naurata, mutta joskus kakka-ähinän jälkeen on kyllä käkättänyt. Isi aina sanookin, että "pieru on iloinen asia" ja näemmä poika sen jo oppinut! :D
Huippua kun oot tyytyväinen teidän rattaisiin! Mä jo mietiskelin, et pitäiskö meidänkin katsella teutonialta, kun on noi teutonian mistralit meillä vaunuina toiminut huipusti! Toinen harkintaan laitettava vois olla sellainen, mihin sais ton Britaxin kaukalon (joihinkin teutonian vaunuihin ainakin saa, tiedä sitten matkarattaista), niin vois olla tulevallekin mukelolle käytössä..

Tosta turvakaukalosta onkin muuten pitänyt kysellä Ampulta ja Ailimelta, että eikös niissä joissain oo liki kymmentä kiloa se yläraja? Että vieläkö teillä on vauva-turvakaukalot käytössä, vai joko ootte siirtyneet seuraaviin? Tosin en tiiä, kuinka autoilevia perheitä te ootte... Kun meillä mennään painossa nyt varmaan jossain kasin kulmilla painossa, että kauankos toi kaukalo vielä pelittää, vai joko pitää alkaa katsella uutta? Voisinkin tarkastaa, että olikohan tossa meidän kaukalossa (jopa?) 13kg saakka. Vielä kuitenkin pää ja peppu mahtuu kaukaloon, niin kiva olis tollasta vauva-mallista käyttää, kun sen saa niin näppärästi ostoskärryihinkin kiinni, eikä vauvaa tarvii irrottaa kaukalosta ja kanniskella (=herättää) sitä esim. kauppareissun ajaksi.

Sellaista... talossa hiljaista. Mies lähtenyt töihin ja vauva nukkuu, vähän niinku siellä Hämeessä. Nyt ois aikaa tehdä jotain, mutta en vaan tiiä, et mitä sitä nyt sit pitäis suorittaa... Laittaa pyykit koneeseen ja ajastimella huristelemaan huomisaamuks? Huomenna mennään perheenä Lapsi- ja eläinmessuille, en vieläkään usko, että mies suostui lähtemään matkaan! Tosin kannustimena sillä oli että ystävänsä lähtee siis perheineen mukaan. Ja sitten sinne ravintolaan syömään, kuten taisinkin jo eilen naputella!

EDIT: Yhyyyyh.... katselin sitten noita 2004-2010 äitiyspakkausten kuvia, ja näyttää nyt siltä, että just viime vuonna on ollut ehdottomasti rumimmat kuteet! :'(
 
Huomenta!

Halipossu: ok, kiitos kun kerroit! Mä oon Suomessa 12.7.-8.8., eli sinne välille voitais joitain treffejä katsella. :)
Ihanaa kuulla, että siellä on huoli jo hiukan helpottanut. Onneksi tilastot on vaavinne puolella!

Äitiyspakkauksesta vielä, että mä taas tykkään tuosta raitahaalarista. [:D] Tykkään räikeistä väreistä, ja retrokuoseista. Ja meidän saama toppapukukin on mun mielestä kivempi kuin tuossa uudessa paketissa. Ja itseasiassa, tykkään tuosta meidän makuupussistakin enemmän. Mutta vaatteet on tosiaan tässä uudemmassa paremmat.

Maarinen: kiva, että rattaat pelittää! Saa Venla ihastella maailmaa uusista rattaistaan. [:)] Ja voi harmitus, ettette pääse mukaan poppireissuun. Sitten sulle lohdutukseksi vaan herkkuja, ja rentoudutte Venlan kanssa yhdessä pötkötellen! Mulla on tuollaiset suunnitelmat ensi viikonlopuksi, kun mies lähtee toiselle puolelle Hollantia Neurotic Deathfest-festareille. Onneks täällä on silloin myös menoa, kun on kuningattaren syntymäpäivät. Pääsen tonkimaan kirpparikasoja tuonne ostoskadulle. :)
Hihi, nauratti Venlan pieruhuumori! [:D]

Sanna: Mua myös jo huolettaa nyt jo valmiiksi Benjin teini-ikä, varsinkin jos asutaan silloin vielä täällä Hollannissa. Toivon, että siihen mennessä täällä olisi vähintäänkin tiukentunut coffeeshopien valvonta...
Niin, en oo vielä ehtinyt matkarattaita katsastelemaan, kun eilen hankittiin ne uudet vaunut. Tuollaiset Mutsy Urban Riderit hankittiin. Tykkään tosi paljon! Ne saa muutettua rattaiksi sitten, kun lapsi ei enää mahdu koppaan. Ja tuo auton turvakaukalokin menee siihen adaptereilla.
Ai niin joo, meidän Maxi Cosi-turvakaukalo menee 13 kg saakka! Hyvin mahtuu Benji siis siihen vielä!

Elegia: tuli kyllä paha mieli sun puolesta.. Ei ole mielestäni hankaluuden merkki se, että haluaa viettää aikaa perheensä kanssa. Miehet!
Mutta hei, tosi hyvä juttu, että pääsette kunnolla tarkistuttamaan pojan röörit!

Nyt mä menen keittelemään lisää kahvia, ja sitten halailemaan juuri päikkäreiltään herännyttä pientä rakastani!

Hyvät lauantait kaikille!
 
Amppu - meillä tuo samainen kaukalo kuin teillä ja mä olen ottanut sen linjan, etä poika menee siinä niin kauan kunnes silmät tulee samalle tasalle mihin sivu"kaaret" loppuu, tosin uusi istuin on jo tulossa. No ne reunat(ja sitten alkaa aurinkosuoja), hitto mä osaa selittää. [:)] Tosin meidän poika menee siinä varmaan vielä monta kuukautta, kun on vajaa 8,5 kg [;)]

Turvaistuin on varmaan lentokiellon takia jumissa jossain, mutta kun se tulee laitetaan poika luultavasti siinä matkustamaan vaikkei kilot vielä kohdalla olekaan. Se koska siirtää isompaan istuimeen, riippuu aika pitkälti istuimesta ja vauvasta. Sinuna kyselisin tuolta liikkeestä missä niitä istuimia myydään, en neuvolasta. Liikkeessä on kuitenkin alan ammattilaisia neuvomassa ja siellä voi istuimia testailla. Ne myös asentavat istuimen autoon valmiiksi. [:)]
 
jihaaa...arvatkaa ketä oikeen tullaan hakemaan? Jes jes! Me päästään sittenkin reissulle! On kuulkaa kahet hienostelu vaatteet silitetty, mulle ja venlalle. Saan viedä Venlan alkuillasta mukaan syömään. Tuon sen sitten isolle siskolle ja hipsin takasin bileisiin.

Toivonmukaan! Ja yritän tälläkertaa olla sellainen maalaismutsi, joka ei ihan kaikista suurimmalla äänellä naura.... ainakaan omille jutuille! Oon varmasti limu-linjalla, mutt EI SE MITÄÄN!

nO NIIN... TYTTÖ käsipuolesta nukkumaan hetkeksi ja ite suihkuun ja tukan laittoon. Tässä onkin laittamista!

didi di di di.....iiii
 
Jee, Maarinen! Mukavaa reissua!

Me täällä vietetäänkin lauantai sitten ilmeisesti vatsataudin kourissa... Mahassa kiertää ja kramppailee siihen malliin... Toivottavasti kuvittelen vaan!
 
Samaa se olen mieki mietiskelly, että miten sais tuon lapsiparan sitte tulevaisuudessa pietttyä kaitasella polulla. Itelläkään ei paljoo tuo järki nuorena päätä pakottanu ja jos ois ollu pikkasenki isommat kuviot niin ei tiedä mihin kaikkeen ois sekaantunu... kai se on luojan lykky et on maalla asunu...

Nyt tää mamma on lähössä ekaa kertaa iltamiin, kauhealta tuntuu jättää mies ja lapsi keskenään, mistä hiivatista sitä äiteille kehkeytyy niin vahva hoitamis/suojeluvietti, huih! NOh kyllä se tuo mies sanoi että mee vaan rauhassa et kyl ne pärjää mutta miksihän sitä ei oikeen taho uskoa ?? Sain mieheltä synttäreitteni kunniaks punasia ruusuja ja alusvaateliikkeen lahjakortin, kyllä se osaa hemmotella, aamiainenki oli valmiiks tehty ja sain lehdenki lukea ihan ensimmäiseksi [:)]
 
Amppu:Meillä on kans se Brion primo... oon kans miettiny jo nyt vaihtoa(poitsu 3kk+vko).
Meidän Aaro painaa vasta 6,9kg,mutta tuntuu että ei siihen kyllä mahdu 13kg poikaa![8|]
Ja se "jalkarautakin"on jotenkin outo,ei se meidän autoon siihen mahdu...?
 
Moi!

Meillä on Britaxin baby safe, ja sen sanotaan olevan 0-13kg tai 0-12/15kk! Eli ohhoh, ei kyllä taida mennä meidän apinalle ees vuotiaaks :D Mä oon kans katellut sitä Britaxin seuraavaa mallia, minkä Amppu ostanut, just sen takia, et sillä selvittäneen siihen asti, kun pitää olla vaan koroke tai turvavyönalentaja. Ja hei, jos kyselet siitä seuraavasta istuimesta joltakin, niin kerrothan täälläkin tietosi! :)

Ahhahhaah... tällanen lintukoto tää Suomi on! Ihmettelin, että mitä ihmettä Ailime höpäjää, että joo-o, onhan täälläkin noita kahviloita, joissa on k-18 klo 18/20 jälkeen (vaikka ei ois ees b-oikeuksia), mutta en mä nyt niin huolissani ois, kun tuskin lapsella tulee niin paljoo rahaa olemaan käytössään, että se sellasessa paikassa kovin suuria kännejä sais aikaan. Että eiköhän ne höntön keitolla irtoo ne ekat kännit jokaisella suomalaismukelolla, tai sitten jollain tyyliin ofelialla. Ja vasta tämän ajatuksenkulun jälkeen tajusin, että JOOO, siellähän sitä saa pössytelläkin kahviloissa! :D

Voi ihanaa, maarinen pääsi sittenkin miehen mukaan ja hankkimaan "mustasukkaista omistuksenhalua" muiden naisten kuolatessa! Ja teksti "tyttö käsipuolesta nukkumaan" loi mulle mielikuvan, että sä ronttaat sitä Venla-raasua kädestä perässä raahaten unille :D

Me käytiin tänään sitten ekaa kertaa missään oikeessa jutussa Perheenä! Messukeskuksen lapsi-eläin-pienoismalli-messut tuli koluttua. Mukana oli Joonan kummisetä perheineen (=vanhemmat + 9kk ihana poika) ja siellä sitä riittikin pällisteltävää ja ihmeteltävää. Matkarattaat oli oikeestaan just passelit tonne, isoilla hyökkäysvaunuilla ois palanut pinna! Noiden ronttaaminen onnistu portaissakin hyvin, ku laitto vaan lapsen kainaloon ja toisen vanhemmista kantamaan rattaita! Mutta edelleenkään en tykkää niiden työntöominaisuuksista, siitä ei pääse yli eikä ympäri... Joona oli vähän kränkkis, kun ei siellä sille oikeen vielä ollut mitään puuhaa. Rattaista oli kiva toljotella ihmisiä, mutta suurissa ihmismassoissa oli vähän ikävää, kun oli siellä kaikkien reiden-korkeudella eikä nähnyt eteensä... Sylissä (isin) sitä aika paljon tuli kannettua, eli onneksi oltiin molemmat reissussa! Propsit täytyy ehdottomasti antaa "Muksu-ravintolalle"; niillä oli lapsille kolmen ruokalajin menu, jonka sai ihan ilmaiseksi ja oli vielä "hienot" tilat syömiseen! Joona tosin ei tietenkään vielä sitä kasvis-liha-sosetta saanut, eikä myöskään 8+kk maitojuomaa, mutta hedelmäsose otettiin.
Eläinmessuilla ei tosin oikeen ollut mitään, ei siellä eläimiä juurikaan nähnyt... Ehkä tunnin verran eläinmessujen puolella taidettiin viivähtää, jos sitäkään.

Kotiin tullessa mentiinkin sitten Amarilloon syömään, ja täytyy sanoa, että oli aivan ihana tarjoilija! Ihan ekaks kävi lämmittämässä Joonan maitopullon (mun ohjeistuksen mukaan 20s) ja pöytään tuodessa sanoi, että taitaa kyllä olla aika kuumaa, kun mikro on aika tehokas. Sitten otti meidän juomatilaukset ja koitin siinä jäähdytellä lapsen pulloa pitämällä korkkia auki ja heiluttelemalla sitä. Kun tyttö toi meidän juomat, niin kysyi huolestuneena, että menikö se nyt noin kuumaksi ja ehdotti vievänsä sen jäähauteeseen hetkeksi, että jäähtyisi nopeammin! Siis aivan ihana, tosi hyvää palvelua saatiin! Toi meidän espoon rillo on kauppakeskuksessa, ja me oltiin käytetty sisään mennessä kauppakeskuksen sisällä olevaa ovea, joka sitten lukittiin jossain välissä kun ostari meni kiinni. Noh, mepä oltiin sellaisessa "alasalissa", josta meni vain kapeat portaat ylös ja sitten olisi sieltä puolikas kerros ylöspäin mentyämme pitänyt mennä vielä 1.5 kerrosta alaspäin. Matkarattaat olis taas saanut kannettua helposti, mutta kavereiden vaunuja ei niin miellyttävästi... Joten henkilökunta päästi meidät käyttämään niiden omaa hissiä, joka ei siis asiakaskäytössä oo! Kerrankin tuli tosi hyvä mieli, ja ajattelin kirjoittaa vielä tipin lisäksi ihan palautettakin, jos netistä löydän palautelomakkeen! Espoossa liikkuville suosittelen siis lämpimästi Espoon keskuksen Amarilloa, jos tarvii muksu ottaa mukaan, eikä halua ihan pelkällä mäkkäri-linjalla olla!

Noniin, nyt meen takas saunaan, olin jo yhet löylyt, mutta vilvotellessa näköjään jumahdin tähän koneelle :D

EDIT:
Ah, Ampulle piti vielä sanoa, että täällä sanotaan Britaxin multitechistä näin: http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=398
Eli puol vuotiaasta menis jo! Enkä mä usko, että tollanen jäntevä nelikuinen paljoo eroo puolvuotiaasta tossa asiassa?
 
SannaKoo - onko se Espoon keskuksen kauppakeskus millainen paikka? Siis onko kauppoja mukavasti ja viihtyisä? Mä jotenkin ällöän Espoon keskusta ja käyn siellä vaan pakolliset jutut, mutta en huvikseni. Olenkin miettinyt, että millainen on se kauppakeskus ja sitten on vaan jäänyt menemättä sinne. 
 
Riikka, eipä se entresse oo kummonen, me käydään kyllä useemman kerran viikossa siinä s-marketissa, mutta siellä toisten kauppojen puolella oon käyny ehkä viidesti... En siis osaa sanoa. Tosin jos tiedän tarviivani vaan jotain Pentikistä tai Tiimarista vaikkapa, niin tottahan tohon ny lähelle suhaa ku lähtee kauemmas kauppaan. Tosin jos tästä menee tonne junalla se 4min ja Selloon, josta tykkään enemmän, niin se 9min, niin kyllä sitä tulee yleensä Selloon sit lähdettyä :D

Elegia, sitähän se on, ylämäkiä ja alamäkiä. Teilläkin kuitenkin miehen kanssa useamman vuoden taival takana, niin oishan se outoa, jos kaikki ois edelleen sitä pelkkää vaaleanpunaista unelmaa. Hanki ihmeessä "oma elämä", mutta pitäkää miehen kanssa silti huoli, että sitä yhteistäkin elämää on, ettette kokonaan kasva erilleen :)
 
Hyvää huomenta!

TÄÄLLÄ HELSINGISSÄ PAISTAA AURINKO!!!!! Mä oon täällä! eikä mulla ole krapulaa! Venla päiväunilla ison siskon sohvalla. Venlan isillä ON krapula IHAN VARMASTI...jahka tuo herää! Hih!

Entiiä haluutteko kuulla, muuta minähän kerron! Kun kerta on jotakin äin jännää tapahunu....

MAARISEN HAUSKAT RIENNOT. osa1 (toivottavasti uusia osia tulee vielä)

Kuljettajani saapui Härktielle, jokseenkin tunnin myöhssä, mutta odotettuna ja tervetulleena!.  Siitä sitten KAUHEA kuorma tavaraa autoon ja hurukyydillä YTIMEEN. Sen verran myöhään päästiin liikenteeseen, että ei ihan just akeritty siihen notkuvaan pitopöytään  (tai mikälienee..) Venlan kanssa.
Pihaan kuitenkin poppi kantautui ja isi tuli kuikkaamaan, kun vaihdoin nyssäkät omaan autoon. Ajattelin että Pitäjänmäkeen ja sukkelasti ne HIENOT vaatteet päälle.

Pitskuun sitten jäinkin! Minasi itku tulla kun Venla vaan vierasti ja vierasti. Mies soitteli moneen kertaan perään ja minä siihen, ette enkai mä voi lähteä, kun pienellä on hätä!!!! Päätin siinä, että ulos on mentävä aikaa tappamaan. Käytiin oikeen pikitiellä kävelyllä uusilla rattailla. Juna-asemalla ja takaisin! Käörryjen pyöristä kuului ihan kummallinen ääni rattaiden rullatessa asfaltilla!
VAU mikä KAUPINKILAIS tunnelma!!!! Tyttö tiiraili kuomun suojasta autoja. Tiiraili itsensä väsyksiin! Ja sain kuin sainkin lapsosen yöunille!

Minähän tohkeissani meikkaamaan ja auton rattiin! IHANAAAAAAA. Minä, auto ja suora kevään värinen katu! (oisko ollu hiukan ylinopeutta?) Juhlapikan pihalle. stop. Auto parkkiin ja korkokengillä sisälle humuun. Siinä se iski! KAUHEA syyllisyys lapsen jättämisestä. Väpätin pahvimuki kädessä (mehua) tekstiviestiä kirjoittamssa ja Venla kuvia puhelimesta selaamassa keittiön ovella. Niinhän siinä kävi, että jouduin sanomaan miehelle, että tää äiti EI NYT KERTAKAIKKIAAN kykene jäämään viinakulhojen ääreen! Arvatkaa mitä mies! Suuteli, sillä punaviinin lämmittämällä partasuulla, ja sanoi, että IHANNA; ETTÄ EDES TULIN! Oli lyönyt päässään vetoa, että tulen vaikka vapisten, jos olen se sama nainen johon hän on joskus rakstunut!!!! PÖKERRYTTÄVÄÄ.

BÄK. PItskuun. Tyttö nukkuu umpiunta tyytyväisenä. Lipitän hiljaa aikuisen tyttären kanssa keittiössä yhden siiderin jä pamahdan ommellisena sänkyyn...valvomaan. Taisin kai jossain välissä torkahtaa, mutta herään aamuvaloon puol viis, kun mies soittaa että tuunko hakee. Tuunhan minä! JA taas tielle.Juhlapaikan pihaan,stop. Sisältä kantautuu hiukan kömpelö valssi.... "Pohjolan yössä..." Mies kiepauttaa hapsutukkaisen vaimonsa valssiin. Siinä ne meidän jalat. Epätahtiin rahisee parketilla. Minun korkokengät ja isänän oluen tahraiset kiiltonahkatöpsyttimet, jokseenkin rintarinnan....

Tässä siis ollaan! Kaupungin ääniä, linnun laulua avonaisesta ikkunasta. Mun tekee mieli kadulle kuuntelemaan omien kenkien kopinaa. Matkailu avartaa!

(saattoi tulla kirjoitusvirheitä, mutta en korjaa, ne kuuluu nyt asiaan. ajattelin silleen...)

Ps. kyllä ne naiset vaan kilvan mulle kerkes kehua, miten tuo mies on niin ihana!!!! ;)
 
SannaKoo - Jos jonain päivänä on tylsää ja sitä rataa, niin treffataan Sellossa vaikka jätskien merkeissä. Me aina välillä siellä käydään, enemmän miehen kanssa yhdessä, mutta välillä kaksin pojan kanssa. [:)]
 
Riikka, treffataan ihmeessä! Mutta oothan sä tietty tervetullut myös tonne pk-mammojen treffeihinkin, seuraavan kerran ollaan näkemässä ens keskiviikkona, tutussa ja turvallisessa Sanomatalossa Waynesissä klo 14 :)
Mutta sopii mulle Sello-treffitkin :)

Voi maarinen, pääsithän sä nyt sit kuitenkin vähän kattelemaan elämää, ja ehkä jo seuraavalla kerralla maltat olla hetken pidempään :)
 
Moikka!

Vitsi miten ihana kuulla, että Ampun poika pyörii ja harjoittelee ryömintää, vaikka onkin sellainen isompi rotjake. Oon vähän pelännyt, että mitähän tolla meidän jäpikällä tosta liikkumisesta tulee, kun aina vaan kuullut, että noi skrodemmat vauvat ei lähtis niin ketterästi liikkeelle. Tosin Joona ei sillain skrode oo, vaan paino ja pituus sopusuhdassa, mutta onhan se vähän möllykkä silti :) Eikä osota mitään mielenkiintoa liikkumiseen, ei alasti, ei pelkällä vaipalla ja bodylla, eikä vaatteetkaan päällä. Ehtiihän tuo, helpompaa mulle näin :D Vaan kun olis kova tahto touhuta ja puuhata, niin sinänsähän ois helpompaa, jos nyt vaan kässäis, et kuinka toi liikkuminen toimii, edes sen pyörimisen verran!

Jasmine, mites ne Gracon matkarattaat sitten? Ootteko olleet tyytyväisiä? Vielä kiinnostais tietää, et minkä pitusia lykkijöitä teillä siellä on, kun tuntuu että tää pituus ois nyt nimenomaan se suurin kompastuskivi näissä matkaratas-asioissa. Eilinen kyllä opetti, että ei kannattais noita meidän Carenaa hirveästi lykkiä, kun tulee kädet ihan julmetun kipeiks. Tänään tuntuu, että kädet on yhtä pullamössöä, ja mikä tahansa pikkuhommakin rasittaa ja särkee ihan pirusti tota kyynär-ojentajaa. Vaan lihaksillahan tästäkin selviäis ;)

Eemeli poika se sitten on päässyt maistelemaan pottua! Hieno juttu! Mä kanssa siivilän läpi sohlasin porkkanaa, mutta se ei tullut riittävän tasaiseksi soseeksi ton meidän sihtikurkun makuun. Tai no, siitähän on jo kuukauden päivät, kun sitä yritin, ja nyt ollaan oikeesti opittu toi syöminen, niin ehkä taas meni. Mäki mietiskelin sitä sauvasekotinta, että onko hukkaostos, mutta toisaalta se taitaa olla ainoa mahdollisuus saada lihatkin soseeseen?? (ja kaverilta ostan kympillä sauviksen, kun heidän taloudestaan löytyy 2)

Saanko tunnustaa? Oon ihan hirveä naapuri! Jos täällä ei oo pikkupoika karjumassa, niin sitten tää akka pyörittelee sähkölaitteitaan... Tossa tein Joonan mentyä nukkumaan itelleni smoothien blenderissä, sitten laitoin vielä epähuomiossa tiskikoneen päälle. Oikeesti piti se tiskikone laittaa vaan valmiiks ja käynnistää aamulla, mutta niin sitä vaan tuli ajatuksissaan nappulat paineltua ja vasta äsken huomasin, että hittolainen, eihän sen vielä pitänyt pyöriä! Noh, se on onneksi aika hiljainen, kun ei linkoa tms ja asutaan kuitenkin alimmassa kerroksessa, eli ei vedetkään pidä mitään hirveää meteliä. Ja eilenillalla minä hirveä ihminen lotrasin keskiyöllä sitten suihkussa saunoessani... :S

Lisäks mulla on dementia... musta on koko päivän tuntunut, että oon sopinu huomiselle jotain, mutta en vaan tiiä, että mitä ja kenen kanssa! :O

EDIT:

Höh, ei täällä oo yön aikana tapahtunu mitään! :D Noh, huikkaan sit vaan huomenet ja meen tekee itelleni aamupalaa. Joona uskollisena aamu-unisena vetelee edelleen sikeitä, tällä kertaa äitin ja isin (tyhjässä) sängyssä, kun päätti sitten kasilta vääntää kakat ja pullon jälkeen jätin isoon sänkyyn välillä ja nousin kuitenkin ite ylös :D
 
Aaargh! Täällä todella nuutunut ja väsynyt Ailime. Ihan helvetillinen yö takana. Päästiin mekin nyt sitten kokeilemaan sitä, minkälaista on, kun lapsi herää vähintään kahden tunnin välein. Siis hirvee suhina ja tuhina läpi yön. Ei tuo kertaakaan itkenyt, mutta siis just sellaista käsittämätöntä heilumista ja touhottamista ja suhinaa piti. Kävin laittamassa tuttia, ja silittelemässä ja vaikka mitä. Ja syötin kolme kertaa yöllä. Mitä ihmettä? Mikä tuota lasta vaivaa? Ennen on nukkunut niin hyvin! Kävi sääliksi mies, joka muutenkin joutuu heräämään ennen kuutta aamulla, ja nyt sit tietty hänkään ei saanut nukutuksi kunnolla. Sanoin kyllä jossain vaiheessa, että mee vaan sohvalle nukkumaan jos haluat, muttei halunnut kuitenkaan...

No, sata kuppia kahvia nassuun, niin eiköhän tää tästä.

Sanna: kävin eilen testailemassa matkarattaita, enkä löytänyt mieleisiä. Siis sellaisia, joissa hinta ja hyvä käytettävyys kohtaisivat edes jollain tasolla. Ihan käsittämätöntä, että kehtaavat pyytää rattaista jotain 300 euroa! Siis käyttömukavuudeltaan tykkäsin esim. Quinnyn rattaista jotkut on ihan ok (Buzz on hyvä), mutta hintaa on tosiaankin liikaa. Lisäksi esim. Quinny Zapp, joka muuten on näppärä, niin siinä ei saa selkänojan asentoa muutettua, eli ei sovi sitten pienemmille lapsille kuitenkaan. Nyt mulla on harkinnassa Titanium Baby Breeze, joka on samantyyppinen kuin tuo Quinny Zapp, mutta siinä kallistuu se selkänoja. Ja hintakin on parempi. Testasin myös Chiccon Litewayt, ja en tykännyt, sillä niissä on mulle huonossa kohdassa käsiaisat (mulla on pitkät käsivarret). Joutuu pitämään käsivarsia silleen sumpussa. Ja pyörät ei niissä kääntyneet mun mielestä kunnolla. Maclareneita olisin halunnut testailla, mutta siellä liikkeessä, missä käytiin, ei niitä ollut kuin yhdet, ja ne oli niin kalliit, että jätin suosiolla toiseen kertaan testailut. Eli ei musta varmaan kummemmin apua sulle ollut, mutta tulipahan kirjoitettua jotakin tähän. [:D]

Amppu: juu, Benjillä on tummat tosiaan tummuneet. Isäänsä tullut, omani kun näkyvät vain, jos sotken niihin kilon väriä päälle. [;)] Toivon, että ei sais isänsä yhteenkasvaneita kulmakarvoja, vaan pahalta näyttää, kun muu malli on ainakin sama. Onneksi miehelläkin vasta teini-iässä kasvoi tuo unibrow. [:D]

---
Kappas, poika makaa vatsallaan tuossa lattialla, äsken oli vielä selällään. [:)]
---

Elegia: kiva, että saitte vietettyä aikaa perheen kanssa! Sitähän sä olit kaipaillutkin. Se on kyllä jännä, miten sitä voikaan piristyä ihan vaan sillä, että käy supermarketissa!

Jaahas, käsky kävi, leikkimään!
 
Ahaa! Se on arki. Tässä. Pyykkikone ja pino tiskejä. Toisesta lähtee ääni, jota kutsutaan kilinäksi ja toisesta ääni, jota kutsutaan hurinaksi. Tähän mennessä täällä on kuulunut tuota hurinaa! JA hiljaisuutta kera linnunlaulun! Kotona oli ihana herätä. Tyttö kainalossa maiskuttelemassa puoliunisena aamu maitoja....
Hämmästyin, kun kello näytti puolta kahtatoista herätessä ja koko sakki oli vedelly paksuja unihuuruja kellon ympäri. IHANAA!!!

Tänään ajattelen, että vois istutella vähän orvokkeja koreihin portaan juureen. Vappu kun tulee, niin olis nättiä! Keltaisia, sinisiä, oransseja ja violetteja! Tuossa ne kuistilla odottaa iloisen näköisenä istutusta. Venla katseli ihmeissään, kun nokkosperhonen levitti siivet ihan käsien ulotuville, siihen sinisen orvokin sydämeen. Heivahtamatta sitä yhdesä tuijotettiin, kevään ja kesän ihmettä! Oltiin siis  aamukahvilla tuossa kuistilla auringossa ja tyttö sylissä pipo päässä hämmästelemässä! Kyllä on pieni onnellinen, kun ollaan taas kotona! Ja maailma täynnä uusia, omia ihmeitä!

Jaahaaah.. mies huutelee kainaloon. Pitäskö mennä? Vauvakin nukkuu..
 
Takaisin
Top