Huhtikuun huhuilut

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2009' aloitti sinttu83, 1 huhti 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. sinttu83 Tuttu foorumilla

Kyllähän mies vois olkkariin mennä Veeran kans nukkumaan, mut en vaan raaski antaa sen valvoa kun on kuitenkin ensin päivät töissä ja sit illat koulussa. väsyneenä se jaksaa vielä huonommin keskittyä mihinkään kuin minä. Ja sen huonotuulisuus on jotain ihan hirveetä mikä tulee heti jos on väsy. Ja sitäpaitsi meidän sohva on niin pieni ettei mies mahdu siihen kunnolla oikasemaan, ja huonekalut pitäis järkätä uuteen uskoon jotta sais pinnasängyn jonnekin. (pirulauta tän pienen luukun kanssa[:@])

Mutta siis joo... mun kontolle noi heräämiset jää. Luin jostain että vois yrittää tarjota yösyötöllä maidon sijaan vettä. sit kun vauva tajuu ettei se olekaan niin hyvää niin voiskin nukkua pidempään kun ei saa sitä mitä haluaa. tai jotain. Ainoo vaan että Veera ei huoli vettä päivälläkään niin tuskin sitä yölläkään ilman huutoja ottaa. Jos laimentais maitoa??? päivä päivältä aina enemmän...? meneekö jo ihan hulluks mun ajatukset?

Sit kun mies kuorsaa öisin oikeesti aika kovaa, niin sekin voi ehkä herättää Veeran ja sit vaatii pullolle. Mutta milläs siirrät omaan huoneeseen omaan rauhaan kun ei oo omaa huonetta. jep. mutta tosin niinäkin öinä kun mies ei oo ollu kotona niin Veera syö silti niin usein. äääh... en mä tiiä... ihan sekasin tässä alkaa oleen...
  2. Ailime Tuttu foorumilla

Mä täällä käsittämättömän aikaisin jo hereillä, vaikka Benjikin vielä nukkuu. Halusin vaan herätä aamulla aikaisin, kun Nivealla on täällä sellainen nettikampanja, että joka päivä 2500 ihmistä voi tilata itselleen ilmaisen paketin, jossa on normaalikokoiset suihkugeeli, kiinteytysvoide ja aurinkorasva. Oon yrittänyt tilata sitä nyt monta päivää, ja aina olin liian myöhään siellä klikkailemassa, joten nyt aattelin koittaa jo ennen kasia tilata, ja onnistuihan se. Jee. Päiväni muuttui heti hyväksi.

Muutenkin olen iloisella tuulella tänään, sillä kun aamulla tarkastelin pikkuruista yrttitarhaani, niin huomasin, että siellähän on elämää! Rucola, rakuuna, persilja, lipstikka ja basilika kasvavat jo pientä vihreää. Itseasiassa basilika kasvaa todella nopeaa vauhtia, siitä taitaa tulla kunnon puska oikein. Minttu ei ole vielä alkanut kasvamaan, toivottavasti sekin nyt vielä innostuis. Metsämansikat pitäis vielä istuttaa, mutta kun mulla ei ole tarpeeksi isoa ruukkua siihen... Ja mies haaveilee, että kasvatettais vielä lisää rucolaa, että oltais koko kesän omavaraisia sen kanssa. Me syödään siis tosi paljon sitä.

Tuosta inhasta vaivastani vielä sen verran, että eilen sivelin siihen lääkevoidetta ekan kerran, ja heti hävisi kutina. Tais olla puoliksi psyykkinenkin vaiva, mutta kunhan nyt katoais kokonaan. Näyttää jo paremmalta. Lääkäri sanoi, että suurimmat jäljet ja kutina saattaa hävitä jo parissakin päivässä, mutta tuon voiteen käyttöä pitää jatkaa vielä viikon ajan ainakin, että sieni kuolee varmasti.

Prana: joo, mullakin on atooppinen iho, mutta kyllä tästä huomas, että on ihan eri jutusta kyse.

Voi Sinttu, kunpa te löytäisitte tuohon unirytmiin jonkun ratkaisun... Entäs auttaisko joku tuollainen rytmin noudattaminen? Suosittelen sellaista kirjaa kuin "Opi kuuntelemaan vauvaasi", kirjailijat ovat Tracy Hogg ja Melinda Blau. Kirjassa neuvotaan sellainen EASY-rytmi. Kuka tietää, ehkä tuosta voisi olla apua. Muutenkin ihan kiva kirja lukea, siinä neuvotaan mm. vauvahierontaa. Tietenkään ihan kaikki jutut tuossa kirjassa eivät ainakaan meille sopineet, mutta jotain vinkkejä otin siitä itsellenikin kuitenkin. Paljon jaksamisia sinne!!

Hienoa, että Kotkan mammatkin pääsivät treffailemaan! Mä odotan innolla kesää, ja sitä, josko pääsisin itsekin osallistumaan treffeille tuolla Helsingissä. :)

Elegia, tosi hyvä, että poika tutkittiin nyt kunnolla! Mä toivon, että antibiootit tekis tehtävänsä, ja Eemeli parantuis pian.

Sanna: noi rattaat onkin tosi jämäkän näköiset, varmasti hyvät! Mä tosiaan jatkan sellaisten metsästystä, jotka menis näppärästi sinne lentsikan matkustamon hattuhyllyllekin.

No niin, tämän kirjoittamiseen on nyt kulunut melkein tunti, eikä Benjikään enää nuku, joten minä painun nyt takavasemmalle poikani kanssa leikkimään...
  3. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Ailime, tolla Brittonilla ja Chiccolla oli paljon sellasia malleja, mitkä menee ihan pieneen tilaan, kuitenkin kuomulla varustettuja, mutta aikalailla sateenvarjorattaiden oloiset. En muista, saiko selkänojaa alas... Toivottavasti löydät etsimäsi! :) (mitkäs ne sun kriteerit olikaan? Ei ihan pelkät sateenvarjorattaat vissiin käy?)

sinttu, mites ne Veeran päiväunet? Nukkuuko hyvin? Oon kuullut sanottavan, että kun lapsi nukkuu hyvät päikkärit, niin nukkuisi yönsä paremmin, kun ei oo ihan yliväsynyt... Ja veden makuun pitää tosiaan totutella, korviketta voi hyvin laimentaa, kun ei tollainen tunnin välein syönti ympäri vuorokauden ainakaan mun korvaan kuulosta enää ihan nelikuisen hommalta? :O Auttaako, jos kävisitte tunti ennen toivottua nukkumaanmenoaikaa pienellä kävelyllä, jolloin Veera saisi vaikka nukahtaakin. Kotona sitten iltapesut (ei välttis kylpyä, ettei virkisty) ja yöpuku, pullo ja unille? Tuu tänään tapaa meitä, jos vaan mitenkään jaksat, niin saat hetkeks aivot tuulettumaan meidän hölmöjen juttujen parissa! Siellä on muutkin väsyneitä levottomien nukkujiensa/heräilijöidensä kanssa, että et olis ees ainoa tummuneilla silmänalusilla varustettu...  :)
  4. Ailime Tuttu foorumilla

Nonni, nyt mä roikun täällä taas. Oli just tarkoitus lähteä kaupunkiin ostamaan miehelle festareille housut, mutta tuo meidän kränäpetteri päättikin ottaa ruokailun päätteeksi nokoset. Selvä.

Benji on kyllä ollut tänään ihan mahdoton. Se kääntyy ihan koko ajan selältä masulleen, mutta ei sitten kuitenkaan haluis jäädä siihen masulleen köllimään, eli mä saan juosta kääntelemässä sitä takaisin. Sitterissä se sitten vaan vinkuu, eikä suostu istumaan siinä yhtään ilman viihdyttämistä. Sylissäkään ei halua olla. Eli mikään ei ole hyvä. Jesh. Aattelinkin siksi, että nyt kun se herää, niin nappaan sen kantoliinaan, ja sit vaan menoks. Saa katsella maisemia siitä sitten....

Sanna: pitää sitten tutustua vielä noihin muihin Chiccoihin vielä, jos kuitenkin löytäisin niistä ne mieleiset. Siis ei mulla oikeestaan muita kriteereitä oo kuin se, että ei sais olla kauheen kalliit, ja se, että mahtuu hyvin meidän auton takakonttiin ja lentsikkaan.
  5. sinttu83 Tuttu foorumilla

SannaKoo: siis tänään? hitto... mä kun luulin että tänään on tiistai, ja olin jo tossa suunnittelemassa miten huomenna lähdetään keskustaan teitä muita nyt VIHDOINKIN [;)] moikkaamaan. voi juma! oon ihan sekasin.. siis nyt onkin siis jo keskiviikko. DAMN!

Ja joo, päikkäreitä nukutaan ihan hyvin. välillä parikin tuntia yhteen soittoon. ja yleensä illalla käydään vielä ulkosalla tekemässä pikku lenkki ennen yöunia, just sen takia että malttais vähän nukahtaa ettei mene yliväsymykseks. Kylvyssäkin käydään se pari kertaa viikossa, ja niinä iltoina taas tuntuu että rauhottuu paremmin. useammin ei voi käydä kun on niin törkeen kuiva iho [&o]

Mut siis en mä tosiaan tiedä mikä tohon auttais. kaikki keinot kokeiltu ja vitsit alkaa jo loppumaan. ehkä se on sit vaan syötävä niin usein. en mä pysty alkaa huudattamaankaan..
  6. Tiihuli Peruskäyttäjä

Voi Sinttu ja Tuik noiden teidän yöunien kanssa. Osaispa antaa jonkun viisaan neuvon, mutta kun en osaa. Uskon, että ootte kokeilleet kaikki mahdolliset keinot. Eikös Veerakin saa jo kiinteitä, että vatsa saa muutakin täytettä kuin maitoa.

Tänään on laiskottanut (taas), vaikka mies heräsi aamulla Jussin kanssa seiskalta ja mä sain jäädä vielä pariksi tunniksi nukkumaan[;)], oli kyllä huippua. Kävin toki tunnin kärrylenkillä, kun vietiin neiti samalla kerhoon.

Kuulostipas ihanalta Sannan reissu Tallinnaan. Hyvä kun kelitkin oli suosineet ja Joona oli ollut kiltisti hoidossa[;)].

Pampula tervetuloa vaan kirjoittelemaan tänne meidän kanssa ja on se asia niin kuin Sanna sanoi - tänne jää koukkuun. Uskon, että on paljon niitä sivustaseuraajia, jotka saavat näistä meidän jutuista apua omiin ongelmiin. Vaikka kaikki lapset ovatkin erilaisia, mutta jo tieto ettei ole askarruttavien asioiden kanssa yksin ja muillakin saattaa olla samanlaisia huolia vauva-arjessa. Täältä tosiaan saa tukea ja yleensä joku osaa antaa vinkkejä selviytyä eteenpäin asiassa kuin asiassa.

Ailime, onneksi löytyi syy ja helpotus ikävään vaivaan.

Kotkan mammat olivat myöskin päässeet tapaamaan kasvotusten. Kuulosti mukavalta. Onneksi Amppu on alkanut järjesteleen tapaamista myös Seinäjoen ja lähideudun mammoille. Oonko ymmärtänyt oikein, että Amppu sinä käyt aina silloin tällöin Seinäjoella? Minäkin siellä piipahtelen melko usein. Ajattelin josko törmättäisiin kahvittelun merkeissä pikapuoliin?

Ihanaa jos Eemelin nenän tukkoisuuten löytyi ratkaisu ja täten teilläkin yöunet helpottuisi. Kyllä se kannattaa hyödyttää jos vakuutus lapsella on. Meillä on jäänyt se jostain syystä ottamatta Jussille. Meillä kyllä toimii erinomaisesti terveyskeskus, joka lähettää helposti eteenpäin erikoislääkärille tarvittaessa.

Eipä ihme, että Valo viihtyy huoneessaan kun äiti sisustaa sen niin mukavaksi paikaksi. Ihan kateellisena täällä luen kuinka helposti Prana tekee itse reunasuojukset ja lokerikot. Tai ainakin se kuulostaa helpolta. Osaisipa itsekin.

Nyt tämä laiskuri juo päiväkahvit ja yritää ladata virtaa itseensä.

7. Saparo82 Vieras

Riikka,Niin tosiaan tuo raskaus...Noh, eihän noita luontaistuotteita mielellään suositella raskauden aikana, että ainakin omalla vastuulla koittamaan. Mutta tietty se on noita hyviä rasvahappoja mitä vauvain kasvaakseen tarvii, niin se on vähän hankala homma... Ite söin kyllä kalaöljyvalmistetta koko raskausajan...Otappa tämän tätin ohjeista nyt sitten selvää...[:D]

SannaKoon matka kuulosti ihanalta, ja tosi hienoa että Joonalla meni kanssa noin hyvin. Varmasti laskee kynnystä jättää seuraavallakin kerralla. Ja hienoa että löytyi rattaat.

Sinttu, harmillisia on kyllä nuo teidät yöt ja tuntuu ihan tyhmälle antaa ohjeita kun ootte varmaan jo kaikki kokeillu. Rupeeko Veera heti siis ihan huutamaan vai onko se käninää? kun minä oon huomannu meillä että Kiira saattaa unissaan känistä mutta rauhottuu sitten itsestään nopeesti, tavallaan unissaan puhuu...Niin jos on levottomia öitä niin minä oon tehny niin että oon laittanu itselleni toiseen korvaan korvatulpan (kuulostaa varmaan tosi hyvälle [:D] mikä paskamutsi täällä...[;)]), niin en herää joka äännähdykseen ja on saatu hyviä öitä. Sitten taas kun oikeesti on nälkä tai hätä niin herään... Sinä olit muistaakseni jutellu terkkarin kanssa mutta et sieltä vissiin mitään apuja oo saanu?

Ailime
    , meillä on tällä hetkellä ihan sama tilanne kun siellä ja meinaa tämän äipän pinna katketa, kun ei oo missään hyvä. Ei selällään, ei mahallaan, ei sitterissä, ei sylissä...aina hetken päästä alkaa käninä. Paitsi sitten kun isi tulee kotiin, niin jaksetaan hymyillä...[:D] Varmaan siis liittyy tuohon liikkeelle lähtöön. Jännää...

Prana
    , Ihanaa kun teillä on menny hyvin tuo nukkuminen. Oon kuullukkin että lapsen siirtäminen omaan huoneeseen tapahtuisi kivuttomasti just tuossa 5 kk paikkeilla. Sillon ei vielä osata pelätä mörköjä ja rauhottaa kummasti kun ei vauva häiritse vanhempia ja ei myöskään toisinpäin.

Täällä jotenkin vähän veto poissa, on ollu paljon vieraita ja tosiaan tuo neiti on ollu vähän vaativampi kuin normaalisti. Illalla vauvauinti, niin varmaan taas mieli parantuu. Pitää muuten vähän hehkuttaa, että halut ovat pikkuhiljaa palanneet taloon...[:D]

Piti vielä Pampula toivottaa tervetulleeksi. On tämä palsta aika monen henkireikä ja turva.
  8. Pranametri Tuttu foorumilla

Moikka kaikki!

Olipa kiva kuulla Saparo että olemme vahingossa siirtäneet Valon oikeaan aikaan omaan rauhaan. Jee! sinnekin haluille ja himoille[:D] Mites olet kotiutunut uusille kujille?

Voi voi Sinttua ja unettomia öitä. Johan tuolla unen vähyydellä hankkii itselleen ties mitä sivuoireita. Väsymys on asia jolla ei pidä leikkiä. Elämä menee sillä yksinkertaisesti sekaisin ja kroppa kanssa, mutta tämänhän tiedät ja eipä minullakaan ole valitettavasti mitään niin fiksua neuvoa, mitä kukaan muu ei olisi jo sanonut. Toivon kädet ristissä että saatte isomman asunnon pikaisesti, koska se taitaa olla ainoa apu nyt tilanteeseen. Veera voi kummasti nukkua pitempiä pätkiä kun ei kuule ääniä läheltä. Voimia sinne! Meillä Valo saattaa päikkäreiltä herätä puolen tunnin jälkeen ja jos sattuu olemaan ulkona nukkumassa niin yritetään hyssytellä takaisin uneen. Sisällä ei onnistu.

Tiihuli ei näihin ompeluksiin kummoisia taitoja tarvita, mutta ihanaa saada vähän harrastaa[:)]

Eemeli sai apua, hurraa! Lieneekö paikallaan sitten nätisti informoida terkkariakin tuloksista? Ehkä seuraavalla kerralla osaisi eri tavalla kuunnella ja katsella toista mahdollista nuhanenää. Ei kaikkea aina tajua..

Ailime olipa tehokasta rasvaa, hieno juttu että helpotti noin pian. Onpa Benjilla tilanne, osaa mennä mahalleen mutta ei viihdy siinä[:D] Kotipuutarhasi alkaa kukoistamaan! Omat basilikani ovat kanssa jo niin pitkiä että pitäisi isompaan istuttaa.

Valo oppi eilen aamulla vahingossa kääntymään mahalleen sängyssään. (jokohan kirjoitin tästäkin eilen? sori jos tulee toistoa) Käänsi vain naaman patjaan ja loppukroppa tuli perässä. Hämmästyneenä toljotti sänkynsä päätyä. Nyt menee hermot kun ei pääse eteenpäin.
  9. Saparo82 Vieras

Ampulle pikakommentti: meillä opittiin yli kuukausi sitten kääntymään mutta ei vielä oo kyllä yhtään hajulla toiseen suuntaan kääntymisestä[:D] Veikkaan että oppii ryömimään ennen kuin kääntyy takas selälleen, pyörii jo mahallaan napansa ympäri 360 astetta mutta eteenpäin ei vielä pääse (onneksi[;)]).
  10. maarinen Ihastunut foorumiin

Oh, mikä meno meillä! Kotihommia, ei sen kummenpia, mutta kuitenniin.

YÖHOMMISTA: Meijän enkelipieru on päättänyt tässä muutaman yönä, että leikkiä pitäis. Tajusin sen luulot, kun yritin syöttää vissiin neljättä kertaa ennen kahta... Pöh. Viimeyönä keksittiin miehen kanssa, että "leikitään" nukkuvaa ja otetaan likka meidän viereen. HAHAHAHA:.. silmän raosta tiirailtiin salaa ja muka kuorsattiin. Tyttö katseli meitä huokaillen ja ihmetellen ja alkoi itekin matkimaan kuorsausta ja nukahti siihen tylsyyteen!!!

HAMMASITKUT on tulleet tännekin. Ylähampaat edessä "pullottaa" ja kuulottaa salakavalasti. Suppoa sulateltu (sormienvälissä ja) peppureiässä pahimpiin kipuihin.... Surkeeeta!

HYPPYKIIKKU (se paha) on ihan mielettömän hauska! Viisminuuttia, kun äiti tiskaa tai isi käy tupakilla, tää tenava tepsuttaa jalkaa lattialla ja jousi vaan vikisee! Suosittelen! Kunhan ei jätä siihen liianpitkäksi aikaa ja asentaa korkeuden niin  että koko jalkapohja ottaa lattiaan.

TALLINNAAAN HALUAAA TÄMÄ PERHE MYÖS... Mies kun hukasi sen vihkisormuksen viimekesänä meidän pihalle, niin se pitäis käydä hakemassa sieltä esim.... Noooh, joskus!

Tää mun kirjotus meni ihan jokelteluksi... mies huutelee väliin asioita ja kysymyksiä ....(pyykkikoneesta, ohjelmasta...) ja tyttö muksii pöydällä. Argh.... Mä meen!

Mutta olen siis täällä olemassa. kokoajan...
  11. maarinen Ihastunut foorumiin

unohin:

HAMPAIDEN HARJAUS, vauvan hampaat voi ihan huoletta pestä vaikka keskellä päivää. Tarkoitus on että oppii siihen touhuun, jollakin konstilla. Tissi ja pullovauvoja ei tarvi herätellä erikseen hammaspesulle.

Meillä iltapesun yhteydessä tyttö jyystää harjan pallopäätä... sitte sänkyyn tissille ja hyvää yötä. Iltarutiineihin se pesu sitten isompanakin kuluu, sillonhan tod.näk ei enää syödä mitään iltapesun jälkeen, joten näin....
    ------------------
    EDIT:Eli ei kait siinä sen ihmeempiä kommervenkkejä ole? Oppii sen harjauksen. Myöhemmin, pikkuhiljaa siirtää sen osaksi ilta-ja aamupesu-hommia, kun ruoka-ajatkin on jo "normaalit".

Saikohan tästä mitää tolkkua?
    -------------------------
    Yritän tässä samalla nukutella Venlaa yöunille... Kuunnella hänen unilaulujaan ja kitinän sävyjä. Toiveissa olis päästä saunaan ihan aikuisittain. Meni tuon sauna lämmitys näin myöhään, ettei tyttöä enää viittiny  valvottaa sinne kylpyhommiin. Kylpekööt ammeessa huomena, vaikka aamulla. Suihkussa seisottiin kuitenkin, että eipä se likainen ole!!! :)

OMEPLUKONE on ihme vekotin täälläkin torpassa. Viimeksi, kun saumailin Venlalle jotakin housun tapaisia uusiojuttuja, niin oli siinä tosiaana tytöllä ihmettelemistä! Niin se vaan voi pienenä innostus kuitenkin jäädä kytemään, kun näkee aikuisten touhuja. Mun oma äiti on pistäny minut ompelukoneen "rattiin" kun oli viidenvanha! Muistan, että pahimmat saumat liimailin erikeepperillä, kun ei mutsin kone vetäny paksuja kankaita.... Että saattaa siitä Valosta hyvinkin tulla RÄÄTÄLI!

IHOTTUMASTA: minulla joskus meni niin hirveeksi tuo kyynärpään ihottuma, että allergia sairaalassa sain hoidoksi kaikkien kokeiden ja testien ja koepalojen jälkeen SINKKIVOIDETTA ja SIDETTÄ! Jep! koko käpälä voiteeseen, side päälle.(molemmat käpälät ja jalat..) Viikko siinä aukomatta. Kauhee, kauhee kutina ekat kaks päivää ja sitten viileni. Siteet avattiin sairaalssa ja yllätys oli melkoinen, kun entisen verisen hilseen tilalle oli kasvanut uusi, ihana, vaaleanpunainenn iho! Seuraavan kesänä kellottelin Espanjan auringossa ja loputkin hilseet jäi sinne meriveteen.... Eikä ole tullu takaisin. Diaknoosi oli STRESSIPERÄINEN pitkälle tulehtunut iho! Eli olin hermostuksissani raapoinu paskaa kynsien alta iho naarmuihin vuosi tolkulla.... Silleen!

Kaikki luettu, ymmärretty ja nyökytetty. Kiitos. Poistun saunaan, lapsi on hiljaa!
  12. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Heip!

sinttu, no voihan tyhmyys! Tosin ite ihan samalla tavalla elän ties mitä arkipäiviä... taitaa olla niin, että joko on arki tai sitten on viikonloppu, ja niillä pärjää. Sitten on neuvolapäiviä tai puuhapäiviä monenmoisia :) Mutta ens viikolla tavataan sitten tiistaina, klo 13 vaappuu paikalle ensimmäiset ja loput sitten kun kerkiää, kahden kulmilla. Me Espoon tytöt (tai meidän pojat oikeestaan) ollaan aamu-unisia ja klo 14 on paljon realistisempi aika meille ehtiä huudeille täältä maalta ;) (ku junamatkaki kestää 22min :D)

Kun noita rehvejä nyt sopii jos kukakin, niin kuinka on käyny meidän kesäjuhla-ajatusten? Vieläkö on tarkoitus teiden kohdata isommallakin porukalla?

Kääntymisistä ja hampaista, lueskelinpa tuossa äitini luona omaa neuvolakorttiani... Hammashommatkin äiti oli muistanut mun osaltani ihan pepulleen (aiemmin sanoi, että ekat tullu 2.5kk), alas ponkasi mulla hampit 6kk ikäisenä, 2 hammasta perättäisinä päivinä. Ekat 8 hammasta poksuili suuhun parin kuukauden aikana! Lopuista en tiiä, ei ollu merkintää. (hammaslääkäri kyllä kertoi mulle n. vuos sitten otropanthoma kuvauksen jälkeen, että mulla tosiaan on vasemmalla ylhäällä edelleen yksi maitohammas, ja sitä rautahammasta ei kuulu mun kitavarusteisiini synnynnäisestikään, eli ei oo missään jemmassa! Myöskään viisaudenhampaita ei tällä blondilla oo ollenkaan, eli säästyypä niiltäkin harmeilta :)) Kääntyilyn suhteen voin edelleen rauhassa ootella ton apinan etenevän rauhassa omaan tahtiinsa; mäkin oli 5kk ennenkuin sellaista aloin harrastaa! Ja kävelemäänkin ryhdyin 1.2v iässä, että taitaa tästä tulla kitinäntäyteinen vuos, kun lapsi turhautunee tohon liikkumiskyvyttömyyteensä, kuten mäki oon tehnyt silloin. Ja huhhuh, kasvuvauhdin ei olettane hidastuvan hirveästi, joten taitaa tulla mun selälle aika rankka vuos myös! :D Onneks on kevyet rattaat nyt sitten, millä kurvailla kesäkaduilla ;)
    Katselin myös vauvakuviani, ja niinhän se tuo nappula on ihan saman näköinen! Jos laittais samat vaatteet päälle ja ottais kuvan, niin ei välttis kovin moni tunnistais, kumpi on kumpi! Tosin mä oon ollut vähän alipainoinen, 1-2vuotiaana liiankin paljon, posket ihan lommolla :'(

Ja sitten, pitikin joskus jo uteliaisuudesta udella... Että kuinka monella täsmäs ennuste lapsen sukupuolesta? Joonahan oli varmahko poika lääkärin ja kätilön mielestä jo np-ultrassa :D Ja parissa ultrassa sen jälkeen edelleen sanottiin pojaksi, ja oikeassahan ne oli :) Sonnin vehkeet jo syntymättömänä vai? :O (hahhaha, lisää sellaisia lausahduksia, joiden takia toivon, että nämä tekstit eivät koskaan päädy lapseni silmiin ;))
  13. Tiihuli Peruskäyttäjä

OOOH Venla saamassa hampaita, vau ja onnea! Ja vielä ylähampaita, en ole edes ymmärtänyt että ne voisi kasvaa sinne yläikeniinkin ensimmäisenä. Pitää tiirailla huomenissa onko minkäänlaisia merkkejä ylhäällä. Luulin jo, että Jussille olisi puhkeamassa tuonne alaleuan puolelle,mutta ei vaan ole näkynyt. Tulis nyt vaan, että hieman hillitsisi tuota kuolan määrää.

Amppu: Sopiiko ke ensviikolla? Veisin likan kerhoon ja olisin Sjoella 13:30 aikaan. Jos keliä voisin ottaa vaunut mukaan niin saisi Justus nukkua päikkärit meidän kahvitellessa ja liikkuminen olisi helpompaa, kun ei tiedä minne auton saa jätettyä. Riippuu tietenkin minne suunnataan, pääsekö vaunuilla kulkemaan. Olisko hyviä ehdotuksia? Epstori olisi ainakin paikka missä vaunuilla pääsee kääntyilemään[:)]. Ilmeisesti tästä pitäisi saada laitettua jotenkin viestiä sun henk.kohtaiseen postiin, mut kun en ymmärrä. Saadaanhan me toki asiat sovittua tääläkin. Onpas kiva nähdä ja vaihtaa kuulumisia kasvotusten.

Nyt kun Jussi on päässyt kiinteiden makuun niin äitiä alkaa aivan hirvittämään minkälaisia lasteja poika vetää. Eipä sille mitään vaivoja ole tullut ja peruna-porkkana sekoitus on herkkua. En soseuta muutakuin haarukalla ja lisään hieman keitinvettä ja Nan:ia sekaan.  Olen tänään antanut perunaa/porkkanaa aamu- ja iltapäivällä. Lisäksi sai illalla hedelmäsosetta. Eiköhän näillä eväillä pian aleta nukkumaan yöt syömättä. Nykyisin imetän kerran yöllä ja joskus harvoin kahdesti.

Nyt saunaan ja nukkumaan. Hyvää yötä kaikille! Kaapo ja Veera voisivat tehdä lupauksen, että tänäyönä nukutaan pitkiä pätkiä ja huomenna äitit näyttävät vierailta ilman pandasilmiä[;)]

14. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Laitetaan ny linkki vielä tännekin: http://www.roccaalmare.ee/?setlang=fin  Eli tuo on se ostari, josta matkarattaat kävin hakemassa. Jos maarisen tie sit vie myös tuonne perheineen ;)

Mitähän muuta mun piti sanoa? Tänään jopa väsyttää, siistiä, kello on vasta puolyö! Tuskin se oli mitään maailman tärkeintä, enkä ehkä joudu nousee tuolta sängystä ylös avaamaan konetta sen kertoakseni, jos muistuukin mieleen :)

EDIT: Haha, muistinpas. Piti vaan kertoo, että meille myös ilmaantui siis matkasänky (tai no, se ilmaantui mökille, mutta anoppi laitto kuvaviestiä tänään), eli nyt joudun keksii jotain muuta jännää, mitä lähen seuraavaks tuolta etelänaapurista hakemaan :D
  15. sinttu83 Tuttu foorumilla

Meillä meni yö kahdella syötöllä!!!! jee, toi olis hirmu hyvä saavutus jos meidän yö olis ollu pidempi kuin 5 ja puol tuntia...
    Ei jumaliste... Veera päätti sit herätä puol neljä!!!! auuuuh.... täällä on siis jo aamukahvit juotu ja kohta aletaan ekoille "päikkäreille" (klo.05) että näin....

SannaKoo: tosiaan ens viikolla sit uus yritys. Säkin saisit vihdoinkin sen sadesuojan [:D]

Vetäkin sataa taas kun esterin pers....tä.... *anteeks* toivottavasti ei oo koko päivä kökkö-päivä...

Ehkä sitä on itekin vielä yritettävä ottaa pienet unet. jos toi neiti nyt malttais nukkua pidempään kuin puol tuntia. meikäläisen unen saanti ei nimittäin tapahdu enää ihan hetkessä. Palataan myöhemmin!!!
  16. SannaKoo Rakastunut foorumiin

sinttu, voi iiik! Veera tosiaan vetää sut aika koville!! :( Miten niin pieni voi pärjätä niin vähillä unilla? :O Toivottavasti saitte unta vielä kukonlaulun kulmilla, molemmat!

Amppu, no tosiaan kateellisia, kun treffaat Tiihulin ja palstan hurmuripojan! :) Mutta kivaa, kun pääsette treffaamaan! :)
    Ja stadi-treffeistä, niin meitä on vaihtelevasti 2-8 äitiä + lapset, yleensä kuitenkin joku 4-5 äitiä. Ja älä sure, eilenkin porukkaan tuli yks uus (joka ei oo palstalta, vaan tuli "kuokkimaan" kun on samanikäinen poika ja äidit tuntee toisensa) ja ihan hyvin hänkin näytti viihtyvän. Toki voidaan sopia pienemmälläkin porukalla (tai vaikka kaksin, niin ei tarvii rajata mitenkään ;)) treffit, jos lauma kaakattavia äiti-ihmisiä hirvittää ;)

Nyt tällä ois tukka pestynä, meikit naamassa, kohta aamupalaa huuleen ja sitten onkin Joonan ihan hyvä aika herätä yöuniltaan, että mäkin ehdin sen kanssa hetken olla! Yhden jälkeen pitää lähteä suuntaamaan kaupunkiin vähän kokoustelemaan!
  17. Ailime Tuttu foorumilla

Heips! Täällä muuten hyvä aamu, mutta miksi tuo lapsi ei viihdy masullaan muuta kuin silloin, kun pääsee nuolemaan meidän ällöä kokolattiamattoamme? :D

Saparo: joo, meinaa tosissaan pinna katketa tuon rutinan kanssa aina välillä. Illalla oli vielä sama meininki kun mies tuli kotiin, ja sekin oli selkeästi hermot kireellä. Sanoin vaan, että mun koko päivä on ollut tällainen, sain vissiin säälipisteitä ainakin jonkin verran, kun mies oli loppuillan erittäin avulias. Haha. Hei, ja noi korvatulpat yöksi onkin loistava idea! Ei muuta ku kaupoille tänään!

Prana: juu, tosiaan kyllä tehos nopeesti tuo rasva. Tuo jälkikin on jo haalistunut tosi paljon. Jee. Valolle tuuletukset kääntymisestä!! Pian alkaa sullakin kääntelyralli.. [;)]

Hihi, Amppu, mehän ollaan pian tosi hoikkia tyttöjä, kun koko ajan rampataan eestaas lastemme luona. Mä tosin olen kompensoinut tuota ylimääräistä liikuntaa syömällä tänäkin aamuna voikkarit suklaaströsseleillä (Hagelslag on nimeltään tuo täällä Hollannissa, erittäin yleinen leivänpäällyste)...
    Me käytiin muuten täällä kotivaa'alla eilen Benjin kanssa, ja jos tuo ei hirveän väärin näytä, niin B painaa n. 8,3 kiloa, eli on jäämässä teidän ukkelista jälkeen...

Maarinen, olit kirjoittanut "hammasitkut", mutta mä luin koko ajan että "hammastikut". [:D] Muuten ei tietenkään naurun asia tuo hampaiden puhkeaminen. Meillä kanssa sujahti suppo eilen peppuun, aattelin että jos pahimmilta kitinöiltä säästyttäis yöllä. En tiiä, että oliko siitä oikeasti apua kylläkään, kun ihan samalla tavalla heräsi yöllä kuitenkin. Aattelin tänään käydä ostamassa jotain iengeeliä tuolle ukolle.

Sanna: Benji vilautteli pippeliään myöskin jo silloin np-ultrassa siihen malliin, ettei sen jälkeen tarvinnyt enää edes miettiä, että olisko se sittenkin tyttö. [:D]

Auts, Sinttu, toivottavasti saitte tuon aamun jälkeen uudestaan unta!

Ahaa, yläkerrassa alkoi taas jumalaton jyske ja jumpsutus, tietty just, kun B on päikkäreillä. Kuinkas muuten?
  18. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Hihih, mäki muuten luin vaikka kuin monta kertaa ton maarisen sanan hammastikuiksi :)

Ailime, oho-oho, kohtahan meidän Joona-apinakin (vai gorillako kuiteskin? :D) on jo Benjiä painavampi!
  19. Tuik Peruskäyttäjä

Jou!

Mehän ei tiietty etukäteen kumpi siellä masussa asustaa. Tosin kaikki veikkas, että poika siellä on niinku olikin. Ihme juttu kyllä, miten ihan oikeesti _kaikki_ sanoi, että poika.

Klassista, että heti ku rupesin kirjottaa niin kaapo heräs. No ei voi mitään! Moro!
  20. maarinen Ihastunut foorumiin

eh hee... mä olen sitten tartutanut lukihäiriön kaikkiin! HAMMASITKUT JA TIKUT....

Jaa tämä sivu