Huhtikuun huhuilut

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2009' aloitti sinttu83, 1 huhti 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Ailime Tuttu foorumilla

Jasmine, siksi tuota Väinön ikää tuolla gallerian puolella kyselin, kun hänellä on jotenkin niin tarkkaavaisen ja "ison pojan" oloiset kasvot. Ihana vaalea pikkumies kyllä!

Maarinen: tervetuloa takaisin arkeen. ;)

Meillä tänään ei näköjään muuta tehdäkään, kuin käännytään selältä vatsalleen. [:)] Mikäs sen mukavampaa?
  2. Tiihuli Peruskäyttäjä

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Meidän reissu onneelisesti takana ja ihana olla kotona. Lähedettiin la aamulla Nivallaan ja palattiin sitten eilen iltapäivällä kotiin. Jussi nukkui sekä meno- että tulomatkan kiltisti. Tulomatkalla, kun pysähdyttiin ostamaan juomaa niin tietenkin heräsi, kun auto pysähtyi. Isosisko sai hetken lohdutella takapenkillä ja sitten taasen uni voitti. Väsyneitä oltiin koko sakki. Jussi nukahti illalla ysiltä ja heräsi syömään vasta puoli 6, ennätys[;)]. Sen jälkeen vielä pari tuntia unta. Ihana oli itsekkin saada kunnon unet reissun jälkeen. Mahtavaa kuinka tuo uni maittaa pinnasängyssä noin hyvin. Reissussa "joutui" nukkumaan äiteen vieressä niin oli melkoista ähellystä ja heräilyä vähän väliä. Ehkä enemmän vaikutti vieras paikka, toivottavasti[:)].

Olin äskettäin haravoimassa tuolla tuulessa. Sopivasti tuntuivat lehdet lentävän naapurin puolelle[:)]. Ihanaa kevättä ilmassa perhosineen ja ampparineen.

Mukava kuulla, että Elegia on piristynyt ja saanut asiat taasen oikealle raiteelle. Paistaa se aurinkokin sinne teille, ihanaa.

Muillakin on ollut jos jonkilaista säpinää viikonloppuna ja yhteistä tekemistä perheen kesken. Kuinkas Alime, tuliko sulle se vatsatauti? Eihän Benjamin kieriskellyt viimeyönä vatsavaivojen kanssa?

Mentävä, vaunuissa on herätty. Palataan!

3. Halipossu Peruskäyttäjä

Aurinkoista päivää!

Matkarattaista: Meillä on nuo Quinny Zapp -merkkiset matkarattaat, koska siihen runkoon saamme näppärästi kiinni tuon meidän Maxi Cosi -turvakaukalon kauppareissuja varten. (Tästä mä joskus aiemmin palstalla kertoilinkin.) Mä en ole vielä noita matkarattaita käyttänyt, mutta tuota kaukaloa on tullut monet kerrat sillä rungolla työnneltyä eteenpäin. Kyllähän nuo pyörät ovat niin pienet, ettei se työntäminen tuolla ulkona mitään herkkua ole, vaikka mulle (pituutta omassa varressa on 167/ 168cm) kärryt ovat oikein sopivat kokonsa ja mallinsa puolesta. Jalkakäytävälläkin on pienet pätkät joutunut noita kärryjä työntelemään ja se on yhtä tuskaa, kun kaikki pienet kivet menevät sinne pyörän väliin ja pyörät alkavat jumittaa. Eli mulle noi kärryt on varmaan tulevaisuudessakin vain kauppakeskuksia ja kauppareissuja varten (minne siis kuljemme autolla). Tasaisella ja puhtaalla alustalla työnneltäessä noi kärryt on kyllä ihan loistavat, kun ovat kevyet ja kääntyvät helposti pienessä tilassa. Ja sehän on ihan loistavaa, että ne saa pakattua sellaiseen pieneen kantokassiin, mutta esimerkiksi se lisävarusteena ostettava "kori" sinne kärryjen alaosaan (maksoi muistaakseni 35e), on niin pieni, että hyvä jos siihen saa edes kaksi litran maitotölkkiä mahtumaan niin, että ne ovat osittain korista ulkona. Painoraja tuossa korissa oli muistaakseni 5kg, mutta ei siihen koriin mitään ihmeitä mahdu. Leipäkin meinaa hypätä tilaisuuden tullen matkasta pois. Ja niihin kärryn kahvoihin ei saa kyllä edes sellaista verkkopussukkaakaan/ ostoskassia roikkumaan, koska runko kärsii siitä. Oon joskus roikottanut kahvoissa kevyttä apteekin muovipussia tms. pientä ja siitäkin on jo huomannut, että kärryt kärsivät. Hoitolaukun on aina oltava olalla kannossa, joten ostosreissuilla on parempi olla yksi "ylimääräinen käsipari" matkassa.

Nyt poikanen heräsi ja me lähdemme taas ulkoiluttamaan noita pikkukärryjä kauppaan... Jatketaanpa turinointia myöhemmin.
  4. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Aurinkoista ja ihanaa päivää!

Täällä sitä juu arkea taas vietetään myöskin. Koti kaipaa vähän siistimistä, joten pyykkikone hurisee ja astioita tyhjentelin juuri tiskikoneesta (niin, senhän laitoin jo eilen illalla epähuomiossa möykkäämään :D). Nyt on makaronilaatikkokin unilla, ja päivän sosiaaliviettiä on tainnutettu kera Halipossun. Kertakaikkiaan siis oikein loistava päivä, mitä nyt tuo mukelo koitti vähän pitää keuhkotreenejä kirkuen, mutta taisi sitten olla vaan väsymystä, koska kyläreissulta palattuamme jäi kiltisti ulos nukkumaan. Ulkona on kyllä niin kuuma, että kohtakohan se paahtuu tonne vaunuihin!
    Kaiken tämän ihanuuden päälle sain mukavan soiton, että olen voittanut arvonnassa 50e ravintolalahjakortin, ja äsken sitten selailin pitkää ravintolalistaa, kun piti päättää, että mihin ravintolaan tahtoisin sen mennä käyttämään. Nomnom, ihania herkkuja oli monessakin paikassa, mutta koitin katsoa sellaisen, mistä mies tykkäis. On se sen verran ihana, että voin sen kerrankin viedä syömään, eikä sen tarvii aina maksaa laskua ;) (okei, oon mä joskus mäkkärissä ehkä maksanu :D)

Ailime, kiitos matkaratasvinkeistä kuiteskii! Mulla on kans vähän sama, että en päälle 150€ (uutena) oikein niistä haluis maksaa... kunhan vaan löytäis sen, mitä haluaa, niin vois ettiä huutonetistä tai muualta käytettyinä. Noissa vaan noi systeemit saattaa nopeasti kulua, jos ees-taas joudutaan venkslaamaan (kuten matkarattaita luonnollisesti usein venkslataan), niin pitäis sit kai olla jokseenkin laadukkaatkin. Noh, niin tai näin, jatkan etsimistä! (netin kautta tutustuttuani oon jotenkin nyt tykästynyt tohon Babyweltin Moonkissiin, mutta saas nyt nähdä, et siihenkö päädyn. Se ei muistaakseni ollu kovin kallis mallikaan...
    Jasminelle vielä samasta aiheesta kiitokset kommentista!

Nyt oottelen tota makaronilaatikkoa uunista, josko kerkeis syödäkin ennen nappulan heräämistä! Ja huomenna sitten Tallinnaan päiväristeilee, jee! Toivottavasti on hyvä sää!
  5. Ailime Tuttu foorumilla

Halipossu: Just tuon Maxi Cosin takia mäkin olin Zappeja alunperin himoinnut, mut just tuo, ettei se selkänoja kallistu, sulki Zappin sit kuitenkin pois mun listalta. Siis hienothan ne olis, ja pienet ja kevyet, eli just hyvät lentsikkaan otettaviks, sekä meidän pikkuauton takakonttiin... Ehkä siksi siis haluun ne Titanium Baby Breezet, kun on sama ulkonäkökin...

Varasin itselleni juuri ajan lääkäriin huomiseksi. Jotain ihme ihottumaa on tullut käsivarteen, eikä se lähde millään pois... Kutittaa niin hemmetisti!!!
  6. Pranametri Tuttu foorumilla

Moikka, täällähän on tapahtunut vaikka mitä.

Maarinen tuollainen eka reissu on meille kaikille varmasti tuskallinen, erossa omasta lapsesta. Mutta teit parhaasi ja kynnys on ylitetty!

ööh. Meillä on omaan sänkyyn nukahtaminen mennyt hienosti edelleen, nyt vain nuo ikenet kipuilee niin että itkua on ollut pari päivää ja viime yökin. Tyhmänä en tajunnut yöllä antaa kipulääkettä, mutta ensi yöksi menee. Valvoin kolmesta kuuteen ja sitten vajaan tunnin unet vielä. Voi toista. Tuskallista näkyy olevan lääkkeestä huolimatta. Niin, Valo jopa nukahtaa itsekseen, haluaa tehdä sen yksin. Jutella ja mölistä, kopistella sängyn pinnoja rauhassa ennen nukahtamistaan.

On se hienoa että miehellä ja minulla on nyt taas Oma sänky[;)] Varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan.

Olen ommellut pehmusteet Valon pinnasänkyyn pellavasta ja seuraavaksi jonkinlaisen taskujutun seinälle samaa sarjaa. Valo tykkää katsella kun äiti touhuaa. Tutkivin silmin tuumailee ja kääntelee päätään. Jos yltää, ottaa kankaista kiinni. SItteri keinahtelee mukavasti pöydällä ompelukoneen täristäessä pöytää ja poika tuijottaa ompelukonetta, jota on ihaillut jo aikaisemminkin. Innostuu ja huitoo käsillään konetta. Ommellessani pehmusteisiin kiinnitysnauhoja, oli Valo lattialla jalkojeni välissä, kuin pesässä, istumassa ja tuijotti käsiäni. Aika herttaista<3 Mutta jos tässä koneen ääressä istun ja laitan sitterin samalle pöydälle, ei ole ollenkaan enää kivaa pojalla.

Poika yrittää olkkarissa päästä yhden lelunsa luo, puolen metrin päähän, päättäväisesti mutta kun *kele ne jalat ei toimi! Itkua vääntää ja tuskastuu siihenkin hommaan. Joku päivä menee sitten ja lujaa.

Ailime taitaa liittyä ikään tuo ähinä, siksi meillä Valo siirtyi omaan sänkyyn ja rauhaan nukkumaan. Varmaan noiden pienten päässä tapahtuu yölläkin niin paljon, päivän tapahtumia tai jotain, että ääneen nukkuvat.

Nyt en jaksa keskittyä enempää, mutta kaikki luin ja mukana elin[:)]
  7. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Huh. Käsittämätön määrä pitää pakata pienelle pojalle rompetta mukaan yhdeksi vuorokaudeksi! Mami lähtee siis huomenna päiväreissulle Tallinnaan ja apina pääsee iltapäivällä mummolaan, jotta isi pääsee nukkumaan jaksaakseen töihin. Tää on oikeestaan aika hyvä pehmeä lasku Joonalle yökyläilyyn, koska mä meen sitten kanssa illalla laivan saavuttua satamaan äidin luo, jossa Joona toivottavasti jo nukkuu. Vaan jos ei suostu millään käydä nukkumaan, niin mun pitäis olla siellä jo klo 22 perillä, että ei sillain ihan hirveästi Joonan rytmikään tuu kärsii... Mutta eipä tota lasta paljoo tarvii nukutella, senku lykkää iltavellimaitopullon suuhun, syönnin jälkeen heittää olalle röyhtäsemään ja kippaa lapsen sänkyynsä, jonne se nukahtaa ihan hetkessä. Mukaan sille pakataan myös unipupu, että on sitten tuttu haju siinä ja muutenkin jotain turvallista :) Täytyy kyllä sanoa, että vähän silti jänskättää tätä äitiä! Lähinnä koska tiedän, että jos se ei asetu siellä aloilleen, niin varmaan vaan innostuu mun näkemisestä ja sit se nukahtaminen ainakin vie aikaa!

Taitaa tulla meidän ihanaisesta Valosta sitten räätälimestari? Pellava lastenhuoneen sisustuksessa kuulostaa ihanalta! <3

Nyt hyvää yötä, aamulla jo ennen kuutta herätys! Mitenhän mahdan osata niin aikasin ees nousta? :O
  8. sinttu83 Tuttu foorumilla

Enpäs ole päässyt kirjautumaan moneen päivään sisään. Muka väärä salasana tai jotain. kyllä se ihan oikea oli kun nyt sit vihdoinkin suostu sen hyväksymään. outoo.. enkä edes ikinä kirjaudu ulos joten en tajuu miks yhtäkkiä olinkin vaan "vieraana" palstalla. noh, loppu hyvin kaikki hyvin. täällä taas!!

Lauantaina olin mun systerin synttäreitä juhlimassa ja Veera vietti sit päivän isin kanssa kotona. mamma könys yöllä kolmen aikaan kotiin ja muutaman tunnin unien jälkeen heräs julmettuun päänsärkyyn. buranaa napaan ja vielä parin tunnin unet. Sit ylös Veeran kanssa. Onneks oli joku tolkku taas takaraivossa kun skippasin kaikki drinksut ja boolit. pari lasia viiniä ruuan kanssa ja muutamat siiderit siihen päälle. joten krapulaa ei tullut hankittua. [;)]

Pari viime yötä on taas ähisty ja puhistu ja syöty tunnin välein. *ISO HUOKAUS*
    En tajuu mikä on. alkaa jo oikeesti epätoivo iskemään noiden öiden kanssa. koska noi unipätkät oikein pitenee??? ihan sama mtä syöttää ennen unia. puuroa, velliä, maitoa... lopputulos ihan sama.. [:(] sit ne hetket kun "nukutaan" niin pidetään hirveetä puhinaa ja heilutaan ja vispataan käsiä niin että tutti lentää jatkuvasti pois suusta ja sit sitä saa olla metsästämässa pitkin sänkyä takas suuhun. raivostuttavaa!!!!!
    Meikäläisen silmät seisoo päässä ja silmäpussit ulottuu napaan kärpäslätkä tissien kaverina. on niin hehkee ja ihana olla. PAH! [:'(]

Tää kämppäkin alkaa jo ahdistaa. Taas kun miehen poika oli sunnuntaina yökylässä niin oli niiiiin ahdasta. piti rakentaa kaikki hemmetin autoradat ja legolinnat.. tänne 56 neliöön ei oikeesti mahdu kahta lasta ja niiden lelut päälle. Mistä sen uuden kämpän nyt sais äkkiä.. kaupungiltakaan ei kuulu mitään vaikka ollaan kuulemma kiireisenä hakijalistalla. joopa joo. Pitäis olla musta tai mustalainen niin johan olis asunnot ja pelit ja vehkeet valmiina. ärrrsyttää... anteeks vaan vähemmistöjä kohtaan mutta on tää nykyinen käytäntö niin epäreilua!!!

ehkä mä nyt vaan lopetan tän. menee vaan valittamiseks. anteeks.... [&o] väsymys ja vitutus ei oo hyvä yhdistelmä...
  9. Ailime Tuttu foorumilla

Parempaa huomenta täältä Hollannista tällä kertaa. Mä päättelin, että Benjillä saattoi olla kylmä toissa yönä, niska kun tuntui muistin mukaan silloin vähän viileeltä, ja laitoin hälle sitten viime yöksi pitkähihaisen bodyn yökkärin alle. Ja tadaa: eipä herätty kuin kerran viime yönä! En tiedä oliko tuo oikeesti se ratkaiseva tekijä, vai olisko ne olleet sitten tosiaan vaan vatsavaivat, mitkä silloin valvottivat. Muutenkin oli pakko luopua nyt peitosta kokonaan pojalla, kun se potkii sen unissaan päältään pois. Benji nukkuu nykyään unipussissa. Laitan kuvan siitä tuonne galleriaan myöhemmin. Alun kankeuden jälkeen tykkään tuosta aika paljon oikeastaan. Eipä tarvitse pelätä, että toinen ryömii vaikkapa peittonsa alle ja tukehtuu. En oo kyllä tosissani tuollaista osannut muutenkaan pelätä. Tosiaan lähinnä tuo, että pysyy lämpimänä yöllä, meidän makuuhuoneessa kun on tosiaan vaan se 16-17 astetta lämmintä öisin.

Tänään sinne lekuriin. Toivottavasti saan kunnon tökötit tuohon kutisevaan ihottumaan. Tuun muuten hulluksi sen kanssa!

Sinttu: anteeksi, kun tulin tänne hehkuttamaan meidän hyvää yötä, kun siellä ei meinaa alkaa nuo yöt sujumaan. En muista, olitko aikaisemmin tätä sanonut, mutta oletko kokeillut kapalointia? Jos silleen pysyisivät kädet paremmin paikoillaan.. Entä syökö Veera tuttia? Jos syötön sijasta koittaisit antaa tutin. Olet kyllä varmaan jo kokeillut kaiken mahdollisen, mun neuvot tuskin on niitä kaikista originaaleimpia...

Sannalle hyvät reissut! Vaikka taidat olla kyllä menossa jo! :)

Prana: juu, olis tosiaan erittäin hyvä ikä vissiin nyt opettaa Benji nukkumaan omassa huoneessaan, mutta kun me ei voida tuon liikenteen melun takia.. [&:] Ottaa kyllä kupoliin, ihan turhaan laitettiin pojalle oma huone, kun ei hän siellä tuu varmaan ikinä nukkumaan... Hihi, Valo the tarkkailija. Ehkä hänestä tuleekin räätälimestari, niinkuin Sanna jo sanoikin. [;)]

Sit yhtäkkiä tajusinkin, että mulla on unohtunut onnitella Rinkkua! Myöhäiset synttärionnittelut!!!!

Sit meikkailemaan, kun Benjikin vielä nukkuu!
  10. Ailime Tuttu foorumilla

No niin, lekurista tultu. Ällöä: mulla on vartalosilsa, eli joku hemmetin sieni-infektio. Kiva. On kuulemma yleinen ihmisillä, jotka ovat paljon suurien eläinten, esim. hevosten kanssa tekemisissä. Niin, meillä ei oo muuta kuin tuo kotikissa, joka ei ikinä edes pääse ulos... Mistähän hemmetistä mä olen siis tällaisen sienen itselleni hankkinut?!? Tää alkoi silloin, kun olin Suomessa lomalla... Yritän kuumeisesti miettiä, että missäs mä silloin olen rymynnyt... Ja tyhmä minä, kun ei tullut mieleeni, että olisin antanut lääkärin katsoa Benjiä samalla, että olisko noi sen ihottumat tätä sientä myös.

Pampula: saat ainakin mun puolesta ihan rauhassa lueskella meidän juttuja, ja kommentoidakin, jos siltä tuntuu! [:)] Niin, ja tuosta toisten lyttyyn haukkumisesta ja ohjeistamisesta: mikäs sitä on muita haukkumaan, kun ei sitä itsekään varmasti kaikkea oikein tee! Ei tässä kukaan meistä täydellinen ole, luultavastikaan. [:)] Ja samassa veneessähän me ollaan kaikki. Enemmän on hyötyä keskustelusta kuin riitelystä.
  11. Riikka33 Tuttu foorumilla

Ailime - missä sulla on sitä ihottumaa ja miltä se näyttää? Mulla on kädet ihan järkyssä kunnossa ja raavin niitä niin, että henki lähtee kohta. [:o] Olen kyllä pannut sen tämän raskauden piikkiin ja olen kyllä atoopikko, mutta en ole vuosikausiin näin pahana kärsinyt. Yleensä vielä raskauden aikana vähäisetkin ihottumat on kadonnut.

En vaan ole  saanut aikaiseksi varata lekurille aikaa.
  12. Ailime Tuttu foorumilla

Riikka: vasemmassa käsivarressa mulla on tuota. Yksi on sellainen ympyrän muotoinen, reunoiltaan enemmän kohollaan, aikalailla tämän näköinen, mikä tuossa wikipedian linkissä on: http://en.wikipedia.org/wiki/Ringworm. Ja kaksi muuta on pienempiä, ja ne eivät ole ympyrän muotoisia, mutta niissä on sellaista röhelöä myöskin. Tuntuu, että aina välillä helpottais, mutta sitten se tulee takaisin vielä hullumman kutinan kanssa. Onneks sain nyt tuota salvaa sitten.
  13. Pranametri Tuttu foorumilla

Onneksi sait apua Ailime! Itse kärsin vuosien tauon jälkeen kyynärpääihottumista ja kutisee kiitettävästi, tunne että pakko raapia iho rikki. Ja lääkärille joo pitäisi minunkin mennä. Koskaan eivät ole sen kummemmin asiaa tutkineet, mutta atooppiseksi on arvattu. Ihoni kuivuu herkästi myös, joten pysytään siinä diagnoosissa. Mutta kortisonia tarvitaan hoidoksi. Aikaisemmin jooga tehosi, lienee kyse siis stressinhallinnasta tai muusta sellaisesta.

SannaKoolle virkistävää päiväristeilyä ja mahtavaa tuo arvonnan voitto!

Pampula komppaan Ailimea, lue ihmeessä ja olipa kiva kuulla kommenttisi. Jospa se hyvä ja pitkäaikainen keskustelu on pitänyt hyvän hengen yllä tällä palstalla. Jos vain poikkeiltaisi ja täällä pomppisi ihmiset vain jotain asiaa toimittamassa, ei varmaan tulisi sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, joka mielestäni täällä vallitsee. Yllättävää näin nettituttujen kesken, vaikka onhan täällä jo useat tavanneetkin toisiaan, lähinnä nuo etelänihmiset. Tuli mieleeni, että joku kiinnostunuthan voi käydä bongaamassa noita kahvittelijoita jos seuraa aikatauluja[:D]

Kävin ostamassa lisää kangasta aikomuksena jatkaa Valon huoneen sisustamista. Poika nukkui viime yönä taas lähes 10 tuntia yhteen menoon heräämättä ja minäkin osasin ottaa ilon irti enkä turhaan hyppinyt ylhäällä  vanhasta muistista. On tämä ihmeellistä. Ja allekirjoitan, että väsymys on ärsyttävä vieras, voimia valvojille. Ihan oikeasti. Siinä unohtuu muu elämä ja keskittyy vain vauvaan ja välttämättömimpiin asioihin arjessa. Nyt pari yötä paremmin levänneenä on olo ihan toisenlainen.
    Maarisen miehen huomio meidän äitien tarpeesta pitää lauman pienimmästä huolta kaiken muun jäädessä helposti sivuun, oli hyvä huomio. Siinä seksihalutkin unohtuu, vaikka niitä olemassa olisikin.

jaha, minua tarvitaan taas.
  14. Riikka33 Tuttu foorumilla

Kiitos raportista Ailime. [:)] Onko kenelläkään kokemusta/tietoa, että onko perää tyrnimarjan avusta ihottumassa? Mä kuulin, että näin olis, mutta jäi epäselväksi, että jotain tyrnikapseleitako vai riittääkö, jos sitä mehua vetää vai mitä? Mä alan näköjään olemaan aika kypsä/epätoivoinen tämän ihottuman kanssa, kun olen valmis kokeilemaan kaikkea mitä satun kuulemaan... [:D]
  15. sinttu83 Tuttu foorumilla

Ailime: Veerahan nukkuu yleensä tutti suussa, joten sen tarjoominen öisin heräillessä ei tehoa. Ainoo millä sen saa hiljaseks on pullo. Heti kun nostaa sängystä ylös alkaa hirvee itku ja hiljenee samantien kun saa pullon suuhun. Ja jos ei nosta sängystä niin vähän aikaa kitisee ja sit alkaa itku. Kinkkinen tapaus..
    Ja kapalossa ei viihdy ollenkaan. ei ole ikinä viihtynyt. Aina saa itsensä sieltä riehtomalla ulos.
    Kai se on vaan odotettava ja odotettava sitä päivää, tai siis tässä tapauksessa yötä, että nukkuis pidempään kuin sen kaks tuntia kerralla...

Tää mamma sai ketutuksen lähtemään kun hinkkasin koko kämpän lattiasta kattoon. Ja tilaakin tuli muutama neliö enempi kun viskasin yhden rahin roskikseen ja raahasin ylimäärästä romua varastoon. huh. nyt vielä petivaatteet sisälle ja puhtaat lakanat kehiin. sit sauna päälle, Veera samalla kylpyyn ja koko porukka nukkumaan puhtaisiin sänkyihin. aaah. se on niin ihanaa!!
  16. Saparo82 Vieras

Riikka, tuo tyrnihomma liittyy varmaankin noihin omegarasvahappoihin. Apteekissa on myynnissä tyrniöljykapseli jossa on omega7-rasvahappoja (sen nimikin on siis omega7) ja sen uskotaan auttavan atoopikkoja. Kirjotin sen takia että uskotaan auttavan sillä tutkimusfaktaa asiasta ei taida olla mutta kannattaa koittaa, tiedän että joillekkin apua tuosta on ollut. Se on siis suun kautta otettava, ainut haitta että on aika tyyris...

Meidän neiti on ruennu syömään varpaitaan, onkohan merkki siitä että pitäis saada jo jotain muutakin evästä kun maitoo...[:D]
  17. SannaKoo Rakastunut foorumiin

Moooi!

Terkkuja ihan loistavan keväisestä Tallinnasta! Ihan oli jo melkein kesä kuulkaa, auringossa ja viileähköltä tuulelta suojattuna oli jo ihan hiki!
    Huippureissu siis muutenkin, mutta löysin sitten ne meille sopivat matkarattaat! Täällä infoa: http://www.on24.fi/child/turva/rattaat/23602 Ovat toki jykevämmät ku monet muut matkikset, mutta meidän pituus ja askel -vaatimuksilla ei voinut sitten ihan niitä köykäsiä ottaa. Ja toisaalta, noi kestänee menossa mukana reissuilla vielä taaperollakin, kun ovat tosiaan ihan vankat. Silti kuitenkin ihan kevyet (eli portaissa jaksaa kantaakin yksinään) ja tosi näppärät laittaa kokoon! Oon ihan rakastunut! Hintakin jäi himpun yli sataseen, kattelin huutonetissä ja muualla olevan noita käytettynä myynnissä n. 80-120e, eli koen tehneeni ihan hyvät kaupat :) Sadesuoja tuli mukaan, mutta harsoa tms. ei välttämättä kovin yksinkertaisesti saa kiinnitettyä, mut eiköhän siihenki löydy joku hyvä ratkaisu :) Oon niin käsittämättömän iloinen noista!!

Toinen loistohomma oli, että Joona on ollut kiltisti hoidossa koko päivän äitini ja siskoni hoivassa. Syönnit ja unet mennyt hyvin, ja kun tulin tänne "kotiin" klo 21.10, niin nappula oli juuri käynyt nukkumaan ja oli ihan yhtä nätisti nukahtanut äitini "nukuttamana" "vieraassa paikassa" kuin olisi ollut äiti tai isi kotona nukuttamassa omaan sänkyyn! Eli jeee! Tuli hyvä mieli, kun tietää, että ton voi helposti jättää yöhoitoonkin mummolaan, jos tarvii :) Nyt tässä mietinkin, että kömminkö samaan huoneeseen lapsen kanssa nukkumaan, vai sanonko äidilleni, että se voi hoitaa loppuyönkin ja mä nukun rauhassa toisessa huoneessa :D

Pampula, kiva kommentti, tosin sama ollaan täällä huomattu. Tervetuloa vaan sivustaseuraajaksi tai kirjoittelemaankin, mutta varo vaan, tänne jää koukkuun! Etkä sä ainoo tammikuussa ponnistellut oo, älä sure :) Me ei olla niin kuukausorientoituneita, vaan meitä taitaa täällä olla näppärästi marras-tammikuisia ihana porukka!

Ailime, yöh, kuulostaa ikävältä toi silsa... Kannattaa varmasti selvittää, ettei oo Benjilläkin sitä sitten! Kuinkahan tarttuvaa se on? Että tarviiko koko perheen (miehesi, nukkunette kuitenkin samoissa lakanoissa) hoitaa tai ennaltaehkäist jotenkin, vai tarttuuko vaan siis eläimestä ihmiseen? Oothan säki saattanu sen saada jostain junasta/lentokoneesta/mistälie... tollasiahan nyt tarttuu, kukaties vaikka jossain vaatekaupassa sovittaa samaa paitaa, kuin joku "tartuttaja" aiemmin.

Elegia, hyvä tosiaan, että saitte Eemelille diagnoosin. Meinasitko alottaa antibiootit joka tapauksessa, vai vasta sitten, jos bakteeriviljelystä selviää jotain?

Tuuletukset myös Kotkan mammojen livetapaamiselle! Eikö ookin ihanaa tavata ihan livenä! Mä en tiiä, mitä tekisin ja kuinka jaksaisin tätä vauva-arkea, jos mulla ei ois noita ihania äiti-YSTÄVIÄ <3 (ja hei, seuraan sinttu mahtuu edelleen, huomenna keskiviikkona treffit klo 14)

Onks kellään tietoo, et kuuluuko toi unihiekka jotenki noihin elintarvikkeiden piiriin? Ku taitaa Nukkumatti kans lakkoilla, ainaki mun unet on olleet jo viikkoja hukassa... eipä silti, ihan hyvin sitä näyttää jaksavan tällä 4-6h/yössä unilla, mutta ku toi lapsiki nukkuis viel niin kivasti, että mustaki ois kivaa nukkua. Aamulla sit kuitenkin väsyttää, ja eihän sitä enää sit voi nukkua, ku Joona tahtoo "jo" nousta (hahaa, klo 10-11).

Ehkä meen neuvottelee äitini kanssa nukkumajärjestelyistä, josko se uni maittais "vieraassa" sängyssä paremmin!
  18. Riikka33 Tuttu foorumilla

Saparo - saako sitä syödä raskaana? Ja kiitos, kun valaisit mua! [:)]
  19. sinttu83 Tuttu foorumilla

Ei jumaliste... taas koko viime yö syötiin tunnin-puolentoista välein.... aaaarggggghh!!!!
    ei tätä kyllä oikeesti enää kestä. mitä ihmettä mä teen?? vaikka mies hoitaiskin osan syötöistä niin mä herään silti joka kerta. ihan käsittämätöntä touhua. eihän tästä tuu yhtään mitään. oon kohta kuin elävä kuollut....
    Millä ihmeellä ton neidin saa nukkumaan pidempiä jaksoja??? APUAAAAA!!!!!!
  20. Tuik Peruskäyttäjä

Sinttu I feel you! Meillä on ollut nyt viikon pari ihan sama meininki. Kaapo ei kylläkään syö, mutta kitisee ja vaatii hieman hyssytystä ja tutin suuhun, että nukahtaa uudestaan. Kaapo nukkuu alkuillan hyvin siihen puolille öihin asti ja sit se alkaa. Justiinsa tunnin/puolentoista välein. Ja sit puol seiskalta ylös. Jää tosiaan aika paljon tota univelkaa kun pisin yhtenäinen jakso on max 2h. Pystyttekö te tekee silleen, et mies menee Veeran kanssa toiseen huoneeseen nukkumaan ja sulle korvatulpat päähän. Silleen me tehään viikonlioppusin miehen kanssa ja ukko tuo Kaapon mulle vaan sillon kun sillä on sit nälkä. Saan nukuttua jonkun 4-5 h putkeen ja on kyllä levännyt olo.

Me ollaan kanssa hieman maisteltu lisää kiinteitä. Siis tyyliin yks teelusikallinen kerralla, mutta kuitenkin. Päärynä menee tosi hyvin. Vetäis varmaan purkin kokonaan jos antais. Pikku linnunpoikasen suu auki vaan ammottaa kun lusikka lähestyy. Peruna on sit hieman vaikeempi tapaus. TUlee rassukalle ihan oksennusrefleksi ja ei meinaa millään upota. Hieman paremmin menee nyt parin päivän harjottelun jälkeen, mut ei kyllä suu aukee laisinkaan kun ollaan perunaa syömässä. Mutta kyllä se siitä kun pari päivää vielä totutellaan. Nyt ostin persikkasosetta sit seuraavaksi mauksi. Saa nähä kuinka se uppoo.

Jaahas nyt herätään! moro!

Jaa tämä sivu