Päivää!
Neuvola takana ja lapsiparkaa piikitetty... Käskytin isin toimimaan terkkarin apuna, koska mä en ois hennonut katsoa ja pitää kiinni, kun lasta pistetään. Mä sitten sain toimia pelle-lelun pitäjänä :D Upeasti taas Joona kasvanut, tänään siis ikää 3.5kk ja pituutta nappulalla vaatimattomat 67cm (synt. 51cm) ja painoa 7895g (3746g). Pään ympärille kieputetun nauhan pituus 42.5cm. Että tällainen pikkujättiläinen se täälläkin sitten :D Mä oon ollu saman ikäisenä 64cm ja mies 65cm, että jotain kasvuhormonia toi lapsi nappailee! Päästä tuli viimeks sanomista, että on vähän lättänä vasemmalta puolelta, mutta nyt kuulemma jo tasoittunut taas hienosti paremman malliseksi. Seuraavalla kerralla onkin sitten lääkäri neuvola, ja äitikin "pääsee" ronkittavaksi... Kerroin mun kellarin tilanteesta, ja neuvolatäti oli "kauhuissaan", että kuulostaa siltä, että siellä tikkejä olisi edelleen jossain syvällä! Tarjos aikaa jo huomiselle terveyskeskukseen omalääkärille, ja soitti jo Jorviinkin naistenpolille, mutta sitten sovittiin, että jos mulla itelläni ei asian kanssa niin suurta ahdistusta oo, niin voidaan oottaa se reilu kuukaus seuraavaan neuvolaan ja lääkäri sitten samalla tutkii mut, kun on joka tapauksessa meidän terveyskeskuksessa mun oma lääkäri. Eli ehkä saadaan tähänkin pulmaan jo jotain apua sieltä, ja mulla on viimeiset viikot armonaikaa toivoa luonnollista parantumista. Ihan hyvä näin, huominen olisi tullut jo jotenkin liian aikaisin, enkä varmasti olis saanut nukuttua tuloksia pelätessäni...
Marianna, en mäkään Joonaa koko ajan huomioi. Välillä saa kitistäkin keskenään, jos mä yritän syödä tai tehdä kotihommia... selkeesti osaa jo sellasen huomionhaku-kitinän, eikä mun mielestä oo hyvä ihan 24/7 olla mikään viihdytyspalveluiden tuottaja, vaan hiljalleen pitää löytyä kärsivällisyyttä ihan yksinkin oloon :)
(ja hei, unohdin sit kysyä niistä iengeeleistä, sori! :( )
On pitänyt vauvagooglettaa jo aiemmin, että onko täällä muita, joiden vauvat ei viihdy mahallaan kuin ihan pienen hetken? Joona nimittäin AINA puklaa, oli ruokailusta kuin paljon aikaa tahansa... ihan minuutin sisään vatsalleen laittamisesta näin siis käy. Muutenkin toki puklailee paljon, mutta en usko, että olis mitään refluksiin viittaavaa...
Halipossu, siis häh? Ainakin teille joutuu kiipeemään sinne mäelle samoin ku Lintsille menis, ja muutenkin oon Joonalle aina kuiskannut, että nyt lähdetään huvipuistoon! No mut jos ei näin ookaan, niin ei sit... :D
Tuikin mies saa sitten aimo annoksen isä-poika-aikaa! Ihanaa, että miestäsi ei tuollainen tunnu haittaavan, varmaan vaan tosi kivaa, että saa olla "rauhassa" poitsun kanssa. Ja tsemppiä peleihin! :)
Joskus palstalla ihmeteltiin, että olisko ruusunmarjasose ton luumun lisäks sellasta vatsaystävällistä kamaa. Meille neuvolan täti sanoi, että luumu- ja päärynäsoseet olis sellasia hyviä vatsanpehmittäjiä!
Tänään sitten seuraillaan, että kuinka rokote vaikuttaa... Ikävään saumaan sinänsä neuvola oli, kun oli vasta kahdelta, ja sit ei ukkeli oikein malttanut rauhottua päikkäreille missään välissä... Tunnin veti vaunuissa ennen neuvolaa, sitten syötiin nopeesti, ehti nukahtaa kaukaloon 10min, kotiin tullessa nukahti kaukaloon ja lykkäsin vaunuihin takas. Reilu puol tuntia uni maistui ja sitten kitinä ei laantunut, vaikka välillä annoin ruokaakin ja koitin uudestaan saada unille... Noh, täytyy tossa kohta taas vähän syöttää sitä ja sitten taidetaan lähteä kävelylle, niin saa äitikin vähän raitista ilmaa ja sitä kaivattua liikuntaa! Illaksi on kyllä parasupot valmiina, luulenpa, että unille mennessä sellainen laitetaan, vaikka oliskin turhaa ennakointia. Tosin vähän jänskää, että missäs meidän kakkapaketti viipyy, kun toissapäivänä edellisen kerran perille saapunut... Eli voi käydä supon kanssa vanhanaikaisesti :D
Ja ihanaiselle Valolle kuukausonnitteluita! <3