Huhtikuun huhuilut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinttu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta!

Tuik Kaapo on kasvanut vauhdilla...vieläkö teille menee noita 62cm vaatteita?
Aika rientää...ja lapsukaiset kasvavat!

Siis Valokin jo 5kk! Onnitteluja sinne! Kohta tulee se puolikas vuosi...herttileijaa kun aika lentää [:D]

Elegia jos yhtään lohduttaa, niin ihan sama meno täällä noiden öiden kanssa..tai oli sitten päivä taikka yö, niin poika syö parin tunnin välein! Ja ei auta mitkään vellit...toki Tuttelin määrä on pudonnut puolella, mutta olisin toivonut hiukan pidempiä syöttövälejä. Ehkä tuo joskus helpottaa. Oma pää on jo ihan tottunut tähän jatkuvaan heräämiseen ja pojan rytmiin. Unet on ihan katkonaiset ja turhan vähäiset, mutta tankkaan toisinaan päikkäreitä, kun alkaa moottori itselläkin hyytymään [;)]
Kummasti kuitenkin houkuttaa enempi istua koneella, kuin nukkua...

Kävin eilen kirjastossa ja vein pois ne kaksi kirjaa, jotka lainasin kuukausi sitten, enkä ehtinyt/jaksanut yhtään lukea. Kuitenkin löysin pari uutta ja mielenkiintoista kirjaa, joten ehkä mä nyt jopa luen ne iltapuhteiksi...poika kuitenkin nukkuu hyvin iltaisin, ja minä otan omaa aikaa sohvannurkassa...usein kuitenkin liian väsyneenä tekemään yhtään mitään.

Mies on jo ihan kypsä meikäläisen torjuntoihin, kun ei jaksa innostaa väsyneenä sitten minkäänsortin sessiot...ja yleensä on kuuma ja jotakin paikkaa särkee ja ties mitä...hormonitko ne vielä heittelee? Ei kiinnosta yhtään [:(]
Pitäishän tässä vähän petrata, mutta kun ei huvita niin ei huvita. Kai tää joskus helpottaa?

Käsi on jo parempi, kun lekuri löi ranteeseen kotisoni piikin. Sellaisen rannetuen se kehotti hakemaan, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
Jonne sen kun kasvaa, ja ei auta kuin kantaa ja tehdä, sanoi käsi mitä tahansa. Tuo poika on pian yhdeksänkiloinen!

Meille tuli jonkun sortin ihottumaa "Aurinkoisen" soseesta, jossa oli ananasta, että se ei sitten tainnut käydä pojalle. Pebanthenia poskiin, niin johan lähti ihottumat. Tuolla on jotenkin herkät nuo poskipäät muutenkin, kun iho on muutoin hyvä, mutta poskissa karhea, ja tulee herkästi pientä punaista näppyä...ihan vaikka yön jälkeen "hikoilusta"...

Sitten tuo oppi viikonloppuna "pörisemään", ja nykyään on kauhea pärinä ja puhina ihan heti kun herää...ja koko ajan on jollain tavalla äänessä [:D]...tosi paljon asiaa...
Sitten se puhaltelee! Kaikkein kivointa on puhaltaa justiin silloin kun sattuu olemaan mustikkasoseet suussa! [:D]..tuttiakin puhaltelee suustaan...
On se vaan aika veitikka. Ja naureskelee paljon, ja vielä kaikille ketä näkee...saas nähdä naureskeleeko tänään, kun mennään tapaamaan taas kavereita mammakaffelle [;)]...viimeksi oli väsynyt ja hiukan kiukkuinenkin, että toivon mukaan vähän paremmalla tuulella tänään kiitos!

Ihana Aurinko lämmittää niin mieltä kuin sydäntä...se kesä sieltä lähestyy. Ja nyt se on totta se mistä vielä viime kesänä vain haaveiltiin. Nyt se oma pieni on tässä, ja tästä kesästä tulee ihan erilainen, ja se on niin ihanaa! [:)]

Ihania multasormia siellä...voi kun mullakin olisi joku pläntti missä kuokkia...mutta toistaiseksi sellaisesta voi vain haaveilla. No..ehkä mä haen jotain kukantynkää tohon parvekkeelle...houkuttelemaan noita amppareita!

Meidän pitää nyt hiippailla pienelle vaunulenkille, että ehditään kaikki asiat hoidella ennen kaupunkiin lähtöä!

Mukavaa ja Aurinkoista päivää kaikille!

Heippa!

Täällä ollaan jo hereillä, ja Joona viittävaille valmis (tajuais nyt itekin sen :D) valmis päikkäreille. En viitti vaunuihin lykätä, kun sellaset tunnin unet ois tässä vaiheessa hyvä, ja kun yhden jälkeen lähdetään mammatreffeille, niin saa nukkua sit pidemmät unet. Yleensähän Joona heräilee yöuniltaan vasta tässä vaiheessa... ^^
Tuik, kiitos kysymästä, yö meni ihan tosi hyvin (eli normaalisti) vaikka rokotukset eilen saatiin. Laitoin yöks varuilta supon apinalle, tosin painon mukaan olis pitänyt laittaa 2, niin mä laitoin vaan yhden. Aattelin, että jos se yöllä herää itkemään, niin sitten voi laittaa toisen. Illalla jopa varovasti painelin kädellä siitä rokotuskohdasta, mutta ei vaikuttanut mitenkään kipeältä, tai Joona ei reagoinut siihen mitenkään vaan hymyillen pällisteli mua ja ihmetteli, et mitä se äiti nyt hoosaa ja tutkii kasvoja niin vakavana :D (hah, nyt apina simahti sitteriinsä rättinsä kanssa, jee!).

sinttu, kuulostaa kyllä aika uskomattomilta määriltä, mitä Veera yölläkin vaatii korviketta... Ootko kokeillut, että tyytyiskö vähempään, vai tuleeko kiukku? Ja jos se puuro ei meinaa muuten upota, niin sekota siihen vähän jotain noista makeista hedelmäsoseista? Joonan kanssa havaitsin ite, että sillä vaan vaati aikaa kässätä toi syömis-homma alkuinnostuksetsa huolimatta, ja nyt sitten syö kuin iso poika. Tuo, mitä Pranametri kirjoitti, että saattaa olla tytöstä vaan outoa, kun pullosta tuleekin eri kamaa, kuin mihin on tottunut, voi pitää paikkansa myös! Joona ainakin on joka kerta iltavellipullonsa kanssa ihan tyrmistynyt, että mitä kamaa tää nyt on! Mutta maku on tuttu päiväruokailuista, joten syö sitten kuitenkin... Ilmeisesti on vaan sitä mieltä, että maitoa sieltä pullosta kuuluis saada, koska veden kanssa on "tottunut" käyttämään nokka-mukia ja samalla tavalla jos pullossa onkin vettä, niin on hetken ekaks sellainen tyrmistynyt ilme :D
Ja Elegialle tietty myös tsempit, määrät on kovat sielläkin Eemelin yösyötöissä... Voi kun osaisin jotenkin antaa teille vinkkiä, että mikä tepsis pidempiin yöuniin! Onhan makkarissa mukavan viileää ja pimeetä? Joona ainakin jo hikoaa yöllä, ja sukkia/terällisiä yökkäreitä on turha kuvitellakaan pitävänsä... Ja peitto ei saa yltää kainaloita korkeammalle, kädet pitää saada sieltä vapaaksi. Ootte varmasti myös kokeilleet, että riittäisikö pelkkä tutti herääjälle?
Marianna siellä myös joutuu aukomaan maitobaariaan ahkerammin, mutta mulla on sen verran vähän tosta tissittelystä (etenkin öisin) kokemusta, että en osaa muuta kuin täällä nyökytellä myötätuntoisesti! <3

Tiihuli, kiva kuulla, että joku muukin kattelee +2 käyrällä kipuajaa. Mites se teidän Siiri (muistinko nimen oikein?), tasottuiko kasvu jossain välissä? Kun nyt sais alennusmyynneistä ehkä vielä ens syksyks/talveks jotain vaatetta, mutta mä en tiiä yhtään, että minkä kokoista sitä uskaltaa ostaa... Ja vieläkö ens talvenakin on hankittava monet uudet haalarit, kun ukkeli kasvaa niistä yli?? :O

Tossa taas pyörittelin aamupäivällä Joonan vaatelipastoa ympäri, kun aamulla huomasin että yks (MUN :D) lempparipaidoista on jäänyt pieneksi, ei siis mahtunut enää neppareista kiinni, niin aattelin tsekata, että onko siellä muitakin pieniä (vaikka joka pyykkikoneellisesta koitankin aina plokata ne pienet pois). Nauratti kovasti; meilläpä onkin vielä käytössä yhdet 56:n housut! :D Hölmöä sinänsä, kun sitten taas noit äitiyspakkauksen 70cm potkarit joutui nyt ottamaan pois, viime vkolla lapsen niihin tungin, ja ei ne nyt ehkä olleet enää kovin miellyttävät sillä päällä :D Nooh, enpä mä koskaan oo noita kokolappuja niin tarkkaan tsuumaillut, vaan laittanut päälle sitä, mikä mahtuu.

Jo ennestään lapsellisilta haluisin myös kysellä, että onko teillä ollut tollasta puolvuotiasta kesä-aikaan aiemmin? Kun Joona tosiaan yöllä jo hikoilee noissa haalarimallisissa yökkäreissä, niin miten sitä pitäis sit pukea yöksi kesemmällä? Vaihtaa peitto pois ja käyttää pelkkää lakanaa, ja noita haalarimallisia, vai kenties laittaa yöks pelkkä body tonne ja pitää peitto? Enhän mitenkään vaan oo ajoissa tän asian kanssa... ;)

Tiihulille piti vielä sanoa, että ei meilläkään nukkumisen kanssa oo ollu (Joonalla, mulla kyllä) ongelmia kahden ihan ensimmäisen yön jälkeen, vaan aika samaa ollut, kuin teillä Jussin kanssa. Mutta kiinteät otettiin neuvolan käskystä ruokavalioon nimenomaan sen takia, että Joona joi korviketta sitten niin paljon! Meidän neuvolantäti oli vaan siis sitä mieltä, että ei pitäis yli litraa korviketta kuluttaa vuorokaudessa! Tosin edelleen se litra menee, vaikka kasvissosetta syödään kerran-pari päivässä, hedelmää saman verran ja illalla saa vielä maitoon sekotettuna samaa kasvissosetta.... Mutta ero 1.5litran ja litran välillä on silti aika suuri :) En nyt muista, että olikos se kuitenkin niin, että Jussi vielä pääasiallisesti saa tissiä? Sillonhan tää sama ohjeistus ei tietenkään toimi :)

Hih, ihana Valo on tainnut toden teolla päästä kiinteiden makuun! Teillä tosiaan homma menee niin puhtaasti lapsentahtisesti, ihanaa! :)

Tuikille suuuuuuuuret tsempit illan peliin! Näyttäkää niille ja tuokaa kulta kotiin!
Ja joo, on tuo korvikekin aika makeaa, samaa luokkaa kuin joku vanhan mallinen hyla-maito. Molemmista maistelut on kyllä aika minimaalisia, mutta vahingossa on tavaraa eksynyt suuhun, kun tetroja hampailla avannut.. :D Aika samaa komppaisin, että ei noi nykypäivän hedelmäsoseet oo nin makeita, ihan erilaisia makuja vaan, kuin kasvissoseissa. Hankalimman kautta mekin jouduttiin oppimaan, että tärkeintä tossa pienellä on se syömisen oppiminen, sitten tulee ne uudet maut ja niihin tutustuminen. Ja Joona ainakin ekaks irvistelee kaikelle, vaikka lopulta (samalla syötöllä) ei sitten suostuis lopettamaan syömistään, kun onkin niin hyvää!

Ninoska, mä oon kans monesti meinannut kipasta kirjastosta jotain luettavaa, mut sit oon muistanut, että hittolainen, eihän sitä tuu kuitenkaan luettua. Lehdetkin lojuu tuolla lukemattomana... (lehdistä tuli mieleen, Halipossu, eilen huomasin, että meillä neuvolan siinä tuulikaapissa on pöytä, jossa on kaikenmaailman lehdyköitä. Siellä oli myös tällä kertaa uusinta Vauva-lehteä jaossa! En oo ite ainakaan aiemmin ees tullut huomanneeks!)
Ninoskan kanssa tänään nähdäänkin, jutellaan lisää noista poikien poskista, koska Joonalla kans muuten tosi hyvä iho, mutta poskipäät tulee usein karheeks! Näppyjä tai muuta ei kuitenkaan... Ja ite ehkä välttäisin noissa hedelmäsoseissa tollasia vahvoja aineksia, kuten ananas, ja oon pyrkinyt suosimaan sitten tota luumua, persikkaa ja päärynää. Mangoakin tais saada yks ilta mun omasta purkistani ;) (hah, ihanaa, että nykyään ei tarvii nolostella noiden vauvamössöjen ostamista, kun seassa on aina korviketta ja kasvissoseitakin, kenenkään ei tarvii tietää, että tää mami syö itsekin noita hedelmäsoseita ;))

SannaKoo - meillä vauvat on kesällä nukkunut pelkällä vaipalla.... ei ole kiva nukkua, kun on kuuma ja sitten vielä vaatetta iholle hiertämään. [:)] tietty jos alkaa kiinnostaa repiä vaippaa pois, niin sitten lyhythihainen body. 

Benji mölisee sängyssä, ja äiti meikkaamisen lomassa kirjoittelee täällä. Näin se menee.

Hei, tuuletusta: Benji oppi eilen nyt sitten ihan oikeasti kääntymään selältään mahalleen! Nyt sitä saa koko ajan olla kääntämässä takaisin selälleen, kun muuten tulee itku. [:D]

Viihdyttämisestä: mun on pakko myöntää, että mä oon kanssa välillä sellainen paskamutsi, etten jaksa koko aikaa Benjiä viihdyttää, vaan tuuppaan sen suosiolla leikkimatolleen tuohon lattialle, tai sitten boksiinsa ja saa poika itse itseään viihdyttää. Tietenkin, jos huomaan että toinen tylsistyy, niin sitten nappaan viekkuun tai syliin, ja höpöttelen, laulelen yms.

----
Jaahas, ei tuo halunnutkaan vielä nukkumaan. No, kohta lähdetään ulos, niin eiköhän sitten viimeistään toivottavasti vaunuihin nukahda. Mutta ensin pikakirjoitukset tänne...
----

Elegia, meillä oli pitkään leikkimattona ihan vaan viltti lattialla, ja siihen ympärille sitten vaan jotain leluja, tai muita tutkittavaksi kelpaavia tavaroita. Ihan hienosti se meni niinkin. Muuten tuskin oltais oikeaa mattoa ostettukaan, mutta kun alesta löytyi ihan hieno matto, niin tulipa sitten ostettua pari viikkoa sitten. Toisaalta, miten kävisi sellainen "lelukaari"? Täällä ne ainakin on ihan halpoja, eli ei uutenakaan maksa paria kymppiä enempää.

Sanna: jummi, on se teidän Joona vaan iso jätkä! Täällä kaikki väittää Benjiä isoksi, ja pituutta on 3 cm vähemmän kuin Joonalla, ja painoa saman verran! [:D] Mutta juu, ne geenit, ne geenit.
Ja hienoa, että pääset sinäkin nyt sitten pian lääkärin tutkittavaksi!

Äh... Nyt menee jo itkuksi... Jatkan myöhemmin!

Hahahaah, Ailime, täällä kans aina kaikki luulee Joonaa n. puol vuotiaaks, ja sitten silmät pyöristyy päässä, ku kerron että se on kolmikuinen. Onhan se vähän tollanen möllykkä ja kasvoiltaankin pitkään ollut jotenkin paljon isomman pojan näköinen... Kaukana on ne sairaalasta kotiin tulon ajat, kun meidän vauvakin vielä näytti VAUVALTA nuken kasvoineen! <3

Ah, nyt pinaattikeittoa. Aamupalaleivistä on taas melkein 10h aikaa, ja sen jälkeen oon ehtinyt nauttia 2 saavillista kahvia enkä muuta :S

Onnea Benjamin! Suuri merkkipaalu ohitettu, kun kääntyminen onnistuu noin hienosti. Täällä se on siinä hilkulla.

Tuikille täältä myös virtaa peliin!

Kiinteistä juttelin neuvolatädin kanssa ja antoi hyviä vinkkejä. Pari kertaa päivässä peruna-kasvissosetta, välipalana hedelmäsosetta. Hedelmäsoseet eivät pidä kylläisenä kovinkaan kauaa, meilläkin jo huomattu. Aamu- ja iltapuurolla voi antaa hedelmäsosetta mukana. Näitä kaikkia ei nyt samana päivänä aleta, mutta huomattu on että nuo herkkusoseet kyllä maistuu vaikka purkillinen kerralla (luulisin), mutta peruna esim ei niin lappamalla mennyt kun äsken yritin tyrkyttää. Hedelmäsoseet eivät ole vaikuttaneet imetystiheyteen. Olisiko sama juttu vaikka antaisi pullomaitoakin?
Huomenna illalla kokeillaan puuroa, jospa se yöunikin taas hiukan pitenisi. Ja ne päiväunetkin, alle tunnin pätkiä enää ja sitten herää kitisemään. Hampaat tietysti tuo myös oman porunsa.

Tänään ilmassa äänekästä kitinää ja raivoa suorastaan, muuten vaan tai Valo hermostuu kun on vielä pieni. Valon serkku kävi kylässä ja riehui mieheni kanssa. Valo tuijotteli heitä ja yritti huutaa väliin jotain. Sitten kai säikähti ja itkasi, rauhoittui saman tien ja huusi uudestaan. Olisi  ilmiselvästi halunnut olla mukana leikeissä jo! Vieraiden lähdettyä on ollut tyytymätön kaikkeen. Voi toista.

Kohta iltaunille, kun tolta kuulostaa.

Oijjoijjoijjoij.... nyt jänskättää, ja mies nukkuu ja mä en tiiä, kelle tässä vois pöpistä! Joten pääsette kohdeyleisöksi, hurraaa!

Mun mummillani on siis iso tontti Espoossa, tontilla on rakennusoikeutta kolmelle asunnolle, ja tällä hetkellä puolet tontista vie mun vanhempien rakentama okt. Mummolla on äitini lisäksi myös poika, ja kun mummosta joskus (ei pian, eihän?) aika jättää, niin äitini luonnollisesti perii puolet, tuon osan, jossa vanhempieni tönö on. Mun vanhemmat taas eros tossa kuus vuotta sitten, ja siitä lähtien äiti on asunut siinä talossa, mutta kun lapset ovat lentäneet maailmalle, niin tuo 130m2 okt on vähän turhan iso sinkkumammalle, ja tahtovat tietysti saada oman avioliittonsa ja eronsa lopulliseen päätökseen ja päästä eroon tosta heitä vielä yhdistävästä talosta. Ollaan mun miehen kanssa jo pitkään puhuttu, että mitä sitten, kun meidän pitää tästä vuokrakaksiosta muuttaa isompaan... Ihan oma koti on suunnitelmissa, ja mies tietysti haluaisi okt:n, mutta mä en halua poistua täältä edes jokseenkin ihmisten ilmoilta, ja meidän tuloilla ei ihan hirveästi saada asuntolainoja, että riittävän iso ja molempia tyydyttävä asumisratkaisu täältä löytyisi. Eli ollaan jo kaksistaan puheltu, että pitäis varmaan selvitellä, että oisko meillä saumoja tohon mun vanhempien taloon, jos saatais tontille jäädä vuokralle ja ostettais ainoastaan siis se talo. Nyt sitten äiti on ruvennut tosissaan puuhaamaan talon tyhjentämistä, ja pihakin pitäis laittaa parempaan kuntoon, ja äsken sitten puhelimessa jutteli, että talkooväkeä varmaan kaipais... Joten tilaisuus oli loistava, ja sain viimein sanottua, että meillä olisi kiinnostusta taloon, mutta pankki ei välttämättä kovin suurta lainaa meille suostu antamaan...Noh, tän koko hypetyksen pääpointti nyt siis on, että äitini ilahtui tästä ajatuksesta (sukutontti, ei tahtois sitä vieraille myydä) ja mun ei tarvii enää etsiä sopivaa rakoa ottaa asiaa puheeksi! Whoooo! Tietysti pitää vielä neuvotella myös isäni kanssa ja toivoa, että silläkään ei ollut suuria unelmia saada siitä kämpästä niin paljon rahaa, että me ei pystyttäis samaa tarjoamaan. Tonttihan siinä on kaikista arvokkain, sellaisista joutuu maksamaan hyyyyyvin paljon liikaa meidän budjettiin nähden tolla alueella, mutta koska tonttiin ei oo isälläkään mitään oikeuksia (ovat siis itsekin olleet "vuokralla" mummilleni), niin pelkästään talon hintaan meillä voisi ollakin saumat. Nyt vaan jännätään, että mitä tapahtuu ja millä aikataululla! Iik iik ja apua, oon nyt aivan täpinöissäni! Ja tietysti mies nukkuu tuolla, enkä pääse sille kertomaan uutisia!

En olis kyllä vielä vuosi sitten uskonut, että voisin edes kuvitella jääväni pysyvästi Espooseen (hah, sitten Halipossullakin olis lyhyt matka meille kylään, kuten on luvannut ;)) ja asuvani lopun elämääni OMAKOTITALOSSA! Siis minä, henkeen ja vereen edelleen helsinkiläinen, kerrostalojen kannattaja! Hurrrrrrrrjaa!

(ainiin, oliks tää se VAUVApalsta? :D)

Upeeta SAnnaKoo, tänne asti täpinäs tarttui ja munki pulssi nousi selvästi - toivottavasti asia järjestyy, toihan ois ihan napakymppi!!

Hirvee nälkä, joten toiste lisää, piti vaan tulla huikkaamaan tämä [:)]

Voi,että! Meidän totinen VAUVApalsta!

Jihaa, Sannakoon talohaaveet! Tuo kuulostaa täydelliseltä! Ajattele...saat sinäkin sen kasvimaan ja keinut, sun muut vekottimet pihaan! HErätä nyt se mies puhumaan! Mun yks kavari teki justa Vantaalla samanmoisen ratakisun äiteensä kanssa. Vaihtoivat päittäin asuntoja. Äiti muutti niitten kerrostalo kaksioon ja ne muutti mutsille liian suureks jääneeseen omakotitaloon omenapuiden suojaan! On siis vielä vauva tulossa, tiedä vaikka olis jo syntyny...

Ja-aaa... Taas oli tullut Pranametrin neuvolasta hienoja neuvoja. Ihan kuin olis kuullu nuo samat sillon miljoonavuotta sieetn, kun edellinen katras oli neuvolaiässä. Siksipä niin hyväntuulisesti aina huokaan teidän neuvoille. Ja sitten sä osaat ne vielä niin lempeän maanläheisesti jakaa tänne!

Hm..alkaa olla jännät paikat. Kolme päivää myöhässä! Näinkö niitä tilasto-ihmeitä tehdään? Mies kyllä kovasti epäili, että noinkohan se olis muka voinu tärpätä. Tätäkin vauvaa kun väsättiin melkeen kaheksan vuotta. Että, jos nyt muka ekasta kierrosta ja täysimetykseen onnistuu upotus, niin se on jo ihmeiden ihme.

Meillä oli tänään ihku-ihku-ihku perheonnen hetki. Saapasteltiin uuden kodin remontista vähän tuulettumaan. Lompsittiin kevät purojen yli syysviljasta vihertävälle pellolle. Tyttö istui isin harteilla, niinkuin isompikin ja kiljui ja huuteli linnuille taivaan rantaan. Minusta tuntui, että ilma oli täynnä naurua ja onnea ja jostain kummasta ensimmäiset nokkosperhoset pyrähtivät tanssimaan meidän eteen! Tuli semmoinen suuri kaihertava, sydän alassa koukkiva TÄYDEN ONNEN hetki. Yhtä-äkkiä tuntui, että leskenlehtiäkin olisi noussut hapareisen heinä seasta, puron reunalta satapäin, siihen meidän ihasteltavaksi!

Siihen vielä makkaranpaistot ja auringon putoaminen kuusen latvojen taakse... Ja tyttö nukahti nuotiolle syliin. Oli aika meille kahden kuiskutteluille. Kyyneleet silmässä kuunneltiin sitä hauskaa lintua, joka pellolla viimeisenä ilalla keväällä kujertaa. Mies pudotteli hiljaa sanoja, jotka kertoivat meidä tuleen vihdoin kotiin, kaiken kiertämisen jälkeen! Tuolla ne rakkaat nyt nukkuu vieretysten. Mies kerää voimia yötöihin ja tyttö jatkaa niitä nuotiolla alotettuja sikeitä.

Taidanpa laittaa teetä ja hiippailla herättelemään iltapesuille ja syömään....

Kohta varmaan lisää...

Huhuuu!

Ihan kiva itekseen täällä kuikkia! Meni vähän pitkäksi tuo tyttären yöunille käyminen kaiken päivällisen seikkailun päälle.

Mies lähti töihin ja me sitten tytön kanssa telkkaria hiljaa vieretysten vahdattiin. Kun ei nukuttanu. Vaan nyt nukuttaa.

Ja tais osaua miehen aavistelut kohdalleen. Kiristää sen verran mahanpohjassa ja tihuttaa, että menkat sieltä on tulossa. No, saapahan JATKAA LAIHDUTUSTA! (mitä?) Kävin silti mieli haikeena katsastamassa kesäkuisten uudet hienot masukuvat... Kyllä tämä ihmisen/naisen mieli on niin herkkä! Ehkä täällä joku ymmärtää! :)

Nonnii, hyvvää yötä!

SannaKoo tuuletuksia teille ja suunnitelmillenne! Tosi hienoa jos pääsette sellaiseen kotiin missä molemmat viihdytte[:)]

Maarinen *sanaton* aivan ihana keväinen tunnelma ja juuri sellainen yksinkertainen, aito perhehetki. Noin se kuuluukiin kokea<3 Ilman suuria sirkuksia, ihan vain te ja se hetki.

Me kävimme eilen porukalla kaupassa ja kirjastontäti tuli samaa matkaa tullessa. Sanoi ääneen kuinka kiva on nähdä meidät kaikki yhdessä, sitä on mukava katsella. Siinä mietin, että nii in. Eipä perheitä liian usein näe koossa liikkumassa. Töitä töitä ja kaikilla omat menot. Kyllä se tavallinen kauppareissukin tai pikkukävely, pihalla pällistely, on arvossaan lapsen mielessä kun se aikuisenkin pysäyttää.

Eka aamupuuro (kaksi ensilusikallista löysää puuroa ja teelusikallinen hedelmäsosetta) kokeiltu. Maku ok, mutta ne hiutaleet tuntuivat oudoilta ilmeisesti. Pikkuhiljaa[:)] Noin pientä satsia ei saa kuin mikrossa ja jokainen tietää mikropuuron ja rauhassa haudutetun eron. Tästälähin siis syö puuron samaan aikaan meidän kanssamme. saapahan kunnon pöperöä.

Nyt takaisin nukkumaan.

ELEGIA: annatko maito-velliseosta pullotutilla vai ihan tavallisella? ihan mielenkiinnolla kyselen kun meillä toi vellikokeilu pullosta meni tosiaan useempaan otteeseen ihan puihin. tav. tutista ei tuu läpi ja vellitutista tulee liikaa. Mä en tosin oo noita valmis vellejä vielä kokeillu että en tiedä millanen rakenne niissä on. onko löysää vai paksua tavaraa??

Eilen sitten jäi koko puuro/vellikokeilu kokonaan väliin. oli niin häslinki päivä. iltatoimetkin veny kylvetyksineen yli yhdeksään illalla. helpoin oli iskeä vaan maitopullo suuhun ja antaa Veeran siihen rauhottua ja saada helpommin unille. turhat säätämiset taas uusien juttujen kanssa olis voinu saada katastrofin aikaseks. oli niin yliväsynyt tyttö..

Meikäläinen oli siis eilen viis tuntia systerin kanssa hulluilla päivillä [;)] ja voi jestas sitä ihmisten paljoutta ja rynnimistä... noh, sain sieltä kuitenkin itelleni muutamat ihan kivat kesätunikat ja Veeralle parit Benettonin housut ja läjän sukkia. sit sellasen ihanan barpapapa torkkupeiton. On oikeesti iiihana [:)] niih, ja sorruinhan mä sit vielä niihin neekerinpusuihin [8|] TAAS!!! silloin masua kasvatellessahan mä viimeks ostin niitä laatikoita neljä. joka makua yhden. ja nehän sitten hupeni ihan muutamassa viikossa. Nyt tyydyin vaan mansikkaan ja banaaniin. katotaas kauan noiden tuhoaminen kestää? viikon? hitsit. olis vaan pitäny jättää ostamatta. missä mun itsehillintä???

Veera oli siis iskän kanssa kotona kun mamma shoppaili. ja neiti oli sitten nukkunu koko ton ajan. heränny kerran välissä syömään ja painunu takas unille. noh, eipä sitten loppu päivänä enää päikkäreitä nukuttukaan. joten koko ilta oli sitten yhtä kiukuttelua kun alko menee yliväsymyksen puolelle. siis puurokokeilut jäi suosiolla väliin.

Tossa tunti sitten keitin maissijauhosta puuron, löysensin nanilla ja lätkäsin muutaman lusikallisen herkku kuningatar sosetta joukkoon. pulloon 80ml maitoa, Veera sitteriin ja eikun kauhomaan puuroa nassuun. Ja hei, sehän melkein tykkäs siitä. pikkasen irvisti aluks mutta söi kuitenkin kymmenkunta lusikallista ja maidot pullosta päälle. jeah! ja nyt nukkuu [:)]
Eli siis puuron sekaan vaan herkkusosetta niin hyvin uppoo!!! jee! illalla sit uusiks.

Uskaltaiskohan sitä riisipuuroa antaa? jos siilais sen tasaseks ettei oo hiutaleita jotka tökkii nielemistä... se vois maistua paremmalta kuin toi maissi, ja antais vähän vaihteluakin. Tutkin eilen kaupassa noita valmispuuro paketteja. ja nitähän oli ihan hirveesti. ostinkin sitte muksun päärynäpuuroa. siinä on maissia ja riisiä sekasin. ja vesi vaan lämmitetään ja jauhot joukkoon. ei siis tarvii mitenkään keitellä. eli helppo olis ainakin valmistaa. mutta ikäsuositus tässä oli 5-6kk. onkohan lian aikasta kokeilla? vaikka sama kai se on kun tota maissipuuroa menee nyt jo muutenkin..

Noista öistä piti vielä sanoa sen verran kun joku kyseli onko makkarissa liian kuuma kun ei nukuta pitkiä pätkiä. Ei oo. patterit on kiinni ja iltasin vielä avaan ikkunan ja tuuletan/viilennän huoneen. Ja Veerahan ei nykyään nuku ollenkaan peiton kanssa. Kyllä mä sen sille aina laitan, mut suostuu nukahtamaan aina vasta sen jälkeen kun on saanu potkittua sen pois päältä. ihan sama päikkäreillä ollessa. ei siis peittoa!! nyt ajattelinkin ottaa sen kokonaan pois. laitan jonkun ohkasemman fleesepeiton tai jonkun (ehkä uuden barpapapan :) ) tilalle. mutta siis toi paksumpi täkki ei ainakaan kelpaa. yökkäri päällä siis mennään. Ja ihan hyvän lämpöseltä tuntuu kun oon keskellä yötä kokeillu. ei hikinen, eikä kylmäkään.

Se siis herää nälkään. ei oo muuta vaihtoehtoa. ja viime yönä mei taas syötöillä se 120ml kerralla. oliskin hyvä jos siitä pullosta sais sitä velliä syömään niin vois tarjota yölläkin. rasittaa jatkuva herääminen syöttämään..

SANNAKOOllahan on ihana tilanne!! peukut pystyyn että taloprojekti onnistuu. kuulostaa ihan huippu hyvältä!! [:D]
Me marssitaan tänään stadin asuntojen toimistolle vähän sepustamaan asunnon tarpeesta. paperit ollu sisällä ehkä 10 vuotta eikä kertaakaan ole asuntoa tarjottu. Ja nyt olis tosiaan isommalle tarvetta. Miehen poikakin virailee nykyään niin usein ja vielä yökyläilee niin tänne ei yksinkertasesti mahdu enää. sit kun on joka paikaa tännä lelua ja vempelettä niin oikein pelottaa kävellä Veera sylissä jos vaikka vahingossa johonkin kompastuu tai jotain... huih!! kylmät väreet tulee pelkästä ajatuksestakin..

Tää oli nyt taas vähän omaa napaa... hyppikää yli jos ei jaksa lukea... hyvähän se on tänne loppuun kirjottaa [;)]

Pranametri - kannattaa kokeilla 5-6 kk tarkoitettua jauhekaurapuuroa, nopsa, helppo ja tosi sileetä. Sitten siihen pikkuhiljaa sekaan aitoa(en keksinyt muutakaan sanaa[:D]) kaurapuuroa. Mä tein alussa niin ja vielä karapuuronkin soseutin sauvasekoittimella ja sit pikkuhiljaa sekin karheena. Ei tullu sihtikurkkua, puurot menee ihan tosta vaan ja karheampikin ruoka. 

Vinkistä kiittäen riennämme kaupan kautta lenkillä Valon kanssa ostamaan hienompaa puuroainesta[:)] Meillä vielä tuo normaalisti käytettävä on sitä isohiutaleista kauraa.

Elegia  kiva kuulla että jotain helpotusta on jo öihin tullut. Terkkari sanoi, että pojat aika useassa tapauksessa tarvitsevat aikaisemmin tuhdimpaa sapuskaa kuin tytöt.

Nyt katsomaan kuinka perunasose menee tänään alas.

Hei, Pranametri! Joko sä kerkisti lähtee kauppaan ? Sen tavallisen ihanan herkku-kerkku nami-nami kaurahiutaleen saa "hienommaksi" sauvasekoittimella. Sillä silpun-teko terällä. Millä pistetään sipulit ja pähkinät hienoksi, kun tarvitaan oikeen pientä silppua. Sama "jahatus" käy myös niille riisi hiutaleille.
Täytyy vaan olla semmonen astia, mistä se kuiva hiutale-jauho ei lentele ympäriinsä pitkin keittiötä! Sitten vaan keittelee puurot ihan normisti ja hauduttelee. En sousittele tavallista aikuisten puuroa sekoittimella soseuttamaan, koska siitä tuppaa tulemaan semmosta LIMAA!

Semmonen vinkki puurohommiin. Anteeks, kun en ole aiemmin älynny sanoa. Lukenu olen teidän  onkelmia, mutta ite vaan tyytyväisenä myhäilen ja tietoja panttaan!

Nyt yritän haalia lakanapyykkejä sisään kun radiossa huutelevat siitä Islannin tulivuoripöly pilvestä. JA minähän neurotisoin, että meidän lakanoihin ei muuten laskeudu rikkipölyjä. En tiedä, että oisko se etes mahollista?

Moooi!

Kiitos myötäelämisestä, oli taas hilppasen hankalaa saada unen päästä kiinni... Ja sitten kun se uni viimein koitti, niin jouduin taistella ties missä painajaisissa. Viime yönä olin reipas, ja murhasin mm. miehen eksän kirveellä... :D Että näin. Ja en oo siis kyseistä eksää ees koskaan tavannut, enkä hirveesti mitään kuullut, mutta jostain syystä se silti ahdistaa mua ilmeisen paljon. Herättyäni siitä unesta mua lähinnä kyllä nauratti, että josko tää ois sellanen ylitsepääsemisavitus ;)

Elegia, niinno... en mä nyt voi varsinaisesti sanoa edelleenkään haaveilevani omakotitaloasumisesta, mutta toi nyt sattuis olemaan sellainen asumismalli, mistä päästäis miehen kanssa jotenkin yhteisymmärrykseen. Ja maarinen enempi mua hirvittää se liian iso piha, jota on PAKKO laittaa ja hoitaa... Ja tosiaan ne kaikki öljy- ja sähkölaskut jänskättää jo etukäteen, koska ne ei tosiaan ihan ilmasia oo. Mutta tarkasti laskien siitäkin selviää :) Ja eipähän tartteis sit ostaa toista autoa (ja mun ajaa sitä korttia, tosin sen joudun hankkimaan kyllä varmaan joka tapauksessa), joten säästyis niiltä kustannuksilta. Tuolla olis siis ihan hyvät julkisenliikenteen yhteydet ympäri Espoota ja pari linjaa menee ihan vierestä Helsinkiinkin. Lisäks neuvola-hammashoitola näkyy keittiön ikkunasta, samoin ala-aste. Yläasteelle ja kirjastolle kävelee 5min. Ja tosiaan kaikki muutkin palvelut löytyy ihan kilometrien säteeltä, eli tulevaisuudessa ei tartteis stressata välttis myöskään lasten harrastuksiin kuskaamisista, toisin kuin jos asuis jossain vielä enempi maalla, missä lapset ei ite pääsis kulkemaan olenkaan!

Huoh... ihana ihana perhehetki maarisella! Ja Pranemetrin perhettäkin ihasteltu... Teillä molemmilla kyllä kuultaa kirjoituksista aina läpi se, kuinka ihanan paljon puuhailette perheenä! Välillä vähän itseä harmittaa, kun me ei ehditä aikataulullisesti puuhata perheensä juur mitään, eikä tälle tilanteelle kovin pikaisesti oo muutostakaan tulossa. Viikonloput ja lomat on sitten eri, mutta kyllä ne meidän arkihommat toimii just aikalailla kiireisen nuoren perheen etämeiningeillä...

Jahas, Joona on sitä mieltä, että äiti on nyt dataillut ihan riittävästi :D Palataan taas!

Hei vaan!

Tänään uutta kokeilua tän kirjoittelun kanssa. Eilen tosiaan lähdettiin sitten kärryttelemään ulos, kun Benji ei suostunut nukkumaan sisällä päikkäreitä ollenkaan. Oltiin tunteroinen reissussa, ja kun tultiin kotiin, niin anoppi tuli soittelemaan ovikelloa, ja pyysi kahville. Ei muuta kuin Benji uudestaan vaunuihin ja liikkeelle. Oltiin vasta varttia vaille 6 illalla kotona!

Minä sain ostettua eilen itselleni hemmottelujuttuja. Kävin ostamassa synttärilahjaksi saamillani kempparilahjakorteilla puhdistusjuttuja ja rasvoja. Iiiiiihanaa! Ostin vähän luksusmerkkiä (KenzoKI), kun ei niitä muuten "omilla rahoilla" raaski ostella. Illalla meninkin sitten ihanan kuumaan suihkuun, ja läträsin aineilla pitkään, ja sillä välin mies kylvetti Benjin. :)

Sanna: oijoi, niinkuin Mariannalla, munkin sydän rupes pampattamaan sun puolesta vähän nopeampaa. Ei muuta kuin hirmuisesti onnea matkaan. Mä peukuttelen täällä, jotta saisitte kaiken sujumaan niinkuin pitääkin! Me aletaan myös ehkä tämän vuoden lopussa katselemaan uutta asuntoa. Siis tarkoitus olisi ostaa. Saa nähdä miten käy. Ihanaa olisi ostaa oma koti, ja laittaa sinne sauna! Mun unelma...

Benjamin kiittää ja kumartaa onnitteluista. [:)] Kyllä sitä kääntymistä nyt sitten ollaankin harrastettu oikein olan takaa. Koko ajan saa äiti olla "pelastamassa" toista, kun ei yhtään tykkää tuo poika jäädä masulleen kääntymisen jälkeen. [:D]

Maarisen tunnelmoinnit kyllä herkistää aina.. Teidän perhe-elämä kuulostaa ihanan seesteiseltä. <3 Ei ole sitten vielä uutta pientä tulossa, mutta saapahan Venla vielä vähän pidempään sitten olla perheen pienin.

Sinttu: täällä kanssa eräs ilman itsehillintää. Tänään on mennyt aamukahvin kanssa jo kaksi suklaista kaurakeksiä. Eivätkä ole sitten mitään pikkukeksejä, vaan sellaisia reippaamman kokoisia...
Riisihiutaleista sen verran, että eikö sitä ennemmin suositellakin vauvoille, kuin esim. kauraa. Siinä kun ei ole sitä masuvaivojakin aiheuttavaa gluteenia. Näin siis ainakin täällä. Täällä riisihiutalepaketeissa lukee 4+.

Nonni, nyt taas meikkailemaan, ja sitten pihalle kitinä-Kallen kanssa....

Maarinen olipa hyvä vinkkaus, mutta meillä ei ole mitään tiivistä missä hiutaleet voisi jauhaa, harmi. Joissain sauvasekoittimissahan on mukana pikkuastia, muttä tässä ei. Enkä yhtäkkiä keksi miten sellaisen tekisin..Hm. Pakasterasian kanteen kolo? No, katsotaan uhraanko rasiaa [:D] Puurojauhepakkaus tuli jo ostettua. Se vaan, etten kaupassa tullut katsoneeksi paketin tuoteselostetta, se sisältää maitojauhetta. Höh. Ajattelin että olisi vain hienompaa tavaraa. Ei kai tuon ikäisten puuroon vielä maitoa tarvitsisi laittaa?  Mutta hyvällä halulla veitikka söi ja mummummammamtteli samalla. Valo on kyllä ihan herkkuperse[:D] Sopii perheeseen, kaikki tykkäämme syödä hyvää ruokaa.

Pikku-Vee on tehnyt tiettäväksi, että makeat sössöt on jees ja peruna menee marinan kanssa[:D] Söi kyllä, mutta kauhealla valituksella. Ja makoisat päiväunet päälle. Äsken sain hiukan välipalaa (persikkabanaania) ja MMMmmmmMMM:tteli koko ajan ja tuijotti iskäänsä, joka perunaa tarjoili aiemmin. Että tää on hyvää!

Mukavaa iltaa joka kotiin ja muistakaa että huomenna on kaupat lakon takia kii! Äkkiä vielä hakemaan vimpat jos jotain on huomenna tarvis!

Ailime hiukan mukavaa hemmottelua teikäläisellä. Koskahan sitä saisi itselleen edes ripsiväriä laitettua, muuten vaan. Kauneudenhoito ON kivaa!

Haloo, maissisosetta tarjonneet!! Ootteko huomanneet, että tulis vatsanväänteitä tai näppyjä poskiin??

Joonalla oli nyt eka päivä, ku maissisosetta sai. Ei siitä oikeen tykännytkään, eli valmisruokapurkista sitä meni ehkä vajaa kolmannes. Jokusen tunnin päästä sitten poika alkoi itkeä ihan hysteerisestä sellasta kipuitkua ja poskessakin huomasin pientä näppyä, ja Joonalla ei tosiaan oo ihossa mitään näppyjä oikeestaan koskaan! (tai on sillä välillä sellasia ihan pikkusia finnejä, mut niissäkin on valkonen pää, ja noi oli punaisia).
Illalla en sitten enää toiste antanut sitä, koska vahvasti epäilen, että se ei nyt sitten ainakaan vielä sopinut tolle lapselle. Maissi jääköön nyt vielä hyllylle, ja kokeillaan uusiks joskus toiste. Palataan taas takasin porkkana-perunaan, koska noissa valmissoseissa ei pelkissä kasvisvaihtoehdoissa hirveesti vaihtoehtoja oo... :( Ja jos hiljalleen alkais ukkeli taas suvaitsemaan äidinkin kokkailemia, niin saatais enempi variaatioita :)

Oih, ihanaa, Ailime ostanut ansaitusti hemmottelutuotteita itselleen! On se hölmöä, että "omalla rahalla" ei viitti tuhlata noihin luksusmerkkeihin, mutta joskus just oon iteki lahjakorteilla niitä ostanut. Tosin tuntuupa sitten vielä enempi luksukselta, kun ei oo arkikäytössä :)

Ailimea komppaisin myös siinä, että oon kuullut noiden kotimaisten viljojen olevan paljon herkemmin allergisoivampia kuin just riisi tai maissi. Mekin saatiin muuten joskus vauvakinosta paketti jotain vauvapuuroa, täytyykin etsiä se tuolta kaapista ja katella, että mitähän siinä oikeestaan on. Itelläki on vaan mielikuva, että taitaa kaikissa lukea se 5+kk suosituksena täällä Suomessa.
Onko siellä Hollannissa siis ne vauvapuurotkin hiutaletta? Että ei sellasta jauhetta, josta tulee tasasempaa...

Me voitais kyllä ottaa aamupäivään toi puuro, kun Joona syö yöllä niin vähän ja harvoin, niin aamulla on sitten ihan huutava nälkä! Tois vähän tasapainoa päivään ehkä sekin. Sitten vois siirtää kasvissoseen ennen pitkiä ip-päikkäreitä, alkuillasta vois ottaa vähän hedelmäsosetta ja yöks antaa tota vellimaitoa.

Pranametri, ainiin, mites teillä, eikö perheenne ollut enempi ja vähempi vegaaninen? Sama ruokavalio tietysti varmasti myös Valolla? Ja aika jännää, jos noissa vauvapuuroissa on jo valmiina maitoa! Tosin jos allergian/vakaumuksen takia joutuu tiettyjä aineita välttelemään, niin kai sitä eri tavalla oppii myös automaattisesti tuoteselosteet lukemaan. Saanko Prana vielä udella, että jos Valo on vegaaninen/semi-vegaaninen myös, niin saako hän missä vaiheessa päättää itse, jos lihaa/tms tahtoisi maistaa? Olen siis vain utelias, ei todellakaan ole pakko vastata, jos kyselen liian henkilökohtaisia :)

Takaisin