Huhtikuun huhuilut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinttu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ooh, Pranis! Megamultasormi! Kiitos tiedosta! enpä tosiaan tienny... enkä niin kauheesti tiedä muutenkaan, paitsi mansikan viljelystä.  Mutta se on niin taiturontia kanssa. etten tuonne kauheesti kehtaa panostaa.

saa laittaa kernaasti vinkkiä semmosista syötävistä mitä on oikeesti helppo kasvattaa! Ja hm... ehkä joudun laittaa tytölle kiikun sinne kasvihuoneseenkin....tai ainakin ulkppuolelle..

noh, meen taas,  mutta palaan.Kiitos.

Päivää!

Elegia, no niin juu, kyllä täälläkin taitaa tää vaimoke jäädä vaille riittävää huomiota, kun isi lellii kyllä poikaa ja autojaan... Mutta kyllä mäkin onneks päivittäin saan haleja ja pusuja, vaikka ei nähtäiskään kun pari minuuttia nopeasti illalla ennen miehen töihiin menoa. Tiedän sen, että kun taas on enempi aikaa, niin saan mäkin sitä huomiota :) Ja nyt nää pari vkl ku mies on ollut kotona, niin ollut ihanaa saada huomiotakin! Eilenkin mies hieroi päätä ja hartioita <3

Meitä on muuten täällä ilmeisesti aikas monta, jotka noiden miesten yötöiden takia kärvistelee kotona! Ainakin Tiihuli, Amppu ja maarinen on mun lisäks joutuneet kärsimään ainakin satunnaisista miehen yövuoroista. Meille se tosin ainaskin on ihan arkipäivää, koska mies on tehnyt säännöllisesti pelkkää yövuoroa koko tän kolme vuotta, mitä ollaan seurusteltu. Onneksi Joona on hyvä nukkumaan öisin, niin ei tarvii olla ite ihan helisemässä :)

Haikeena lueskelen maarisen intoilua uudesta kodista... Juhannukseksi! Ihanaa! Mä vaan TIEDÄN että meidän on PAKKO muuttaa tästä ISOMPAAN, JONNEKIN, JOSKUS LÄHITULEVAISUUDESSA! Ja haavetta on siinäkin ihan riittämiin, saati sitten jos paikka olisi olemassa ja tiedossa ja "läsnä", mutta sen valmistumista ootellessa voi vaan kaivella lähtökuoppia.

sinttu, mä huomasin kanssa, että toi vellitutti ei tosiaan toimi vellillä! Tai ainakaan siltä kaupan valmishyllyltä poimimaani velliin se on aivan liian iso (etenkin kun laitan 100ml velliä ja 30ml maitoa)... Joona kyllä saa silläkin juotua, mutta hengästyy ja suupielistä valuu, ei oo kovin mukava hetki iltapalalla rauhottumiseen. Mä sit laitoin aventin 3-tutin, ja siitä tuli läpi just sopivasti! Vellitutilla kyllä oon kerran syöttänyt myös ihan vaan itse sekoittamani maidon ja soseen, se tais olla riittäävän paksua, että ei ihan läkähtynyt siihen (muistaakseni). Se oli kylläkin päiväaikaan, ja silloin toi jaksaa keskittyä siihen syömiseenkin ehkä enempi...? Kokeilkaa tekin vielä Veeran kanssa päivällä uusiks joko paksumpaa velliä tai kolmosta, tai sitten tota jonkun ehdottamaa lusikalla syöntiä, niin ei mee ainakaan ilta pilalle ja unet karkaa sen takia! :)
Ja mä kans mietin, et pitää miehellekin sanoa, että ei saa raahata kotiin noita herkkuja, kun mähän kyllä sitten syön ne! Just tässä ohimennen söin 65g paketin noita simpukkasuklaita... eihän se oo sinänsä paljoo, mutta tuskin jää ainooks naposteluks tällekään päivää, kun kaapit pursuaa vaikka mitä ihanuuksia!

Vaikka vuosi sitten sain Pranametriltä loistavia vinkkejä noiden tomaattien kanssa (pst, maarinen, kurkkaa vuoden takaiset keskustelut! ;)), niin nyt täytyy olla mentorini kanssa eri mieltä! Mulla kyllä onnistu, vaikka näihin aikoihin alettiin vasta siemeniä idättää! Ja ihan ilman mitään kasvihuoneitakin... satoa tuli vaikka miten, tosin vihreiksi ne jäi ja sitten unohdin ne pensaaseen. Mutta jos vihreinä olis ottanut sisälle kypsymään, niin olisi varmaan liki sata noita ISOJA pensastomaatteja saanut! :) Mutta varman päälle pelatakseen kannattaa ehkä kyllä ostaa se valmis taimi, ja malttaa sen ulos istuttamisen kanssa vielä ;)
Meillähän muuten viime vuonna oli koekasvatuksessa myös chilejä vaikka mitä laatuja. Ne teki kivasti satoa, vaikka olivat koko ajan ihan vaan sisällä, valoisassa keittiössä, ja mies hoiti hedelmöittämisen pumpulipuikoilla. Meistä ei kumpikaan miehen kanssa tosiaan oo mikään viherpeukalo, ja ihan huvin vuoksi vuosi sitten lähdettiin noita kokeilemaan... "ammattikotikasvattajat" väittää, että ne kaipais kaikenmoisia juoksevia vesijärjestelmiä ja lämpölamppuja, mutta ei tosiaan! Talveksi leikattiin ihan riskillä kaikki pieniksi, aateltiin, että varmaan kuolevatkin, vaan ei.... nyt on jo ensimmäisessä kuusi isoa hedelmää vihreänä odottamassa punastumistaan!

Helposti kasvatettavia ovat mm kesäkurpitsa, lähes takuuvarma ja esikasvatuskaan ei kestä kovin kauaa. Eli muistaakseni siemenet laitetaan itämään muutamaa viikkoa ennen ulos istuttamista. Lämpimän paikan se vaatii ja hiukan kumpareelle, ettei jää mahdollinen sadevesi/kasteluvesi seisomaan ja homehduttamaan satoa. Myös muut syksynsadon kurpitsat on helppo kasvattaa. Saisit puutarhanne upeita lyhtyjä pimeneviin iltoihin tai koristeeksi pihapiiriin, kuistille.
Yrtit, helpot ja nopeat kasvattaa ja kaupan taimistakin saa upeasti ruukut täyteen niin että niitä malttaa raksiakin kokkauksiinsa.
Hm, mitähän vielä? Amppelimansikkaa!! Helppo ja satoisa napostelutarpeeseen, kannattaa hommata useampi ettei tarvitse tapella herkuista. Avomaakurkkua   kannattaa laittaa, myös helppo eikä ole pakko edes esikasvattaa. Pensaspapu on helpppo, suoraan maahan kylvö. No siinä jotain aluksi[:D] Kasvihuoneessa voi kasvattaa mitä vain ja satoaika on piedempi kuin avomaalla kasvatettaessa. Esim basilika ei kokemukseni mukaan kestä sadetta vaan ränsistyy ulkona ellei ole katoksen alla. Timjami pärjää ulkonakin hyvin ja leudon talven kestää maassa seuraavaankin kesään.

SannaKoo chili kaipaakin tosi lämpimän paikan kasvaakseen. Kasvihuoneessa ei välttämättä edes ehdi punastua ne chilit. Oletpa sittenkin multasormi, kun olet vielä talvenkin yli saanut pidettyä. Pitääpä ottaa vinkki korvan taakse..
Niin ja hieno juttu että Joonasta syöminen on kivaa! Katsoin riemuilmeen galleriasta[:D]

Nyt rusahtelee Valon pöksyissä sen kuuloisesti että äitillä on kohta sormet paskassa.

Hei piti vielä kertoa kärryajeluistamme. Valo on nyt saanut olla rattaissa vähän kohoasennossa ja viihtyy loistavasti. Katselee tutkien vaihtuvaa maisemaa ja kaupassakin vain ihmettelee värikkäitä hyllyjä. Meidän pieni täyttää tiistainako se oli 5 kk. Niih.

Prana, no mä en noista chileistä voi ottaa kunniaa, ne on ihan miehen puuhasteluita edelleen... :) Vuoden aikana oon ehkä viidesti laittanut kavereille vähän vettä, mutta muuten ei. Ja ne tosiaan kasvoi metrisiksi, siksi leikattiin... Mies niitä vaihtoi sellaisesta "sisäkasvihuoneesta" (eli pöydällä muovirasia, jossa läpinäkyvä kansi päällä idätyksen ajan, pienet vihreät kun tuli näkyviin, otettiin kansi pois) aina isompaan ja isompaan ruukkuun. Talven tullen sitten menivät itsekseen unille, joten ukko otti sakset käteen ja leikkas ne n. 10cm mittaisiksi, nyt taas jo lähenee neljääkymmentä senttiä varsien pituus! Harmi vaan, että ovat menneet lajikkeet sekaisin, ja enää ei tiedetä, että mikä noista nyt oikeestaan onkaan parhaiten kasvua tuottava (kaikki jäljellä olevat kyllä kukkii, ja kavereille lahjoitetut taimetkin ovat kuulemma viime vuonna tehneet hedelmän tai pari, kunnes kuolivat heillä), kun laitettiin eri lajikkeita siemenpusseista kaupasta ostetuista valmiista chileistä poistettujen siemeniin lähtien. Eli uusintaa varten joutuisi taas kokeilemaan ;) Mutta kyllä noita on siis poiskin heitetty ja annettu, osa ei ollut kasvuvoimaisia ja olemme säästäneet vaan valioyksilöitä.

Yrttien kanssa mulla kävi myös aika ohraisesti... ostin jostain sellasen kolmen yrtin mixin, tais olla ruohosipulia, basilikaa ja tilliä. Tilli ei suostunut kasvamaan itämisen jälkeen sitten mihkään, ruohosipuli kasvatti vaan tosi ohkasia orsia, koska en sitä siirtänyt isompaan eikä niistä ohuen ruohon paksuisista ollut syötäväksi, ja basilika menestyi ihan hienosti, mutta oli mauton. Kaupasta ostettuja oon myös laitellut aina välillä ruukkuihin, mutta niissä on vähän sama homma; viidesti ehtii saada maukasta yrttiä, sitten ne uudelleen kasvaneet menettää mun mielestä makunsa.

Hitsi vie, nythän tässä tulee taas itelle syyhy laitella vähän jotain tohon keittiön pöydälle. (heh, jouduttiin laittamaan pöytään jatkopala kiinni, että meidän kasvustot ruukkuineen mahtuu siinä olemaan :D) Ehkä pitää jotain simppeliä, mitä en ulos edes siirtäisikään. Ton pihan hedelmällisyyteen en oikein luota, kun siinä on tollasta multamaata ehkä puol metriä ja sen alla sepeliä... Mies kyllä kaupassa höpötteli jotain pensaan istutuksesta, mutta turhauttavalta tuntuis tälle kesälle laittaa, kun '11 kesällä täällä tuskin (toivottavasti?) enää ollaan.

Johan nyt meni viherpiipertämisnäpertelyksi tää! Pitää ehkä liittyä Marttoihin, kun kohta opiskelijoiden biletyspiirit ei enää halua leikkiä munkaa, ku musta on tullut ihan tällanen :D

Sanna: Anteeksi, meni sitten nimet sekaisin tuolla gallerian puolella. Tosiaan Joonaa tarkoitin, enkä ollut juonut kuitenkaan kuin YHDEN lasillisen sitä viiniä:) Ensin oli raskausdementia ja nyt on imetysdementia... Sen jälkeen varmaan sitä aitoa dementiaa.

Sinun mies tekee melkoisesti yövuoroja ja tosiaan niinkuin sanoit onneksi lapsi nukkuu yönsä, ettei tarvi hänen kanssaan valvoa, kun kuitenkin pitäisi jaksaa hänet hoitaa vielä päivisinkin. Mieshän kuitenkin nukkuu sitten ainakin aamupäivällä, että jaksaa taas illalla töihin. Kun loppusyksyllä palailen työelämään niin mulla on myöskin melko tiheästi yövuoroja, joten mies saa hoidella lapsia.

Jussi sai maistaa myöskin sosetta, annoin persikka/päärynä sosetta ja se sai aikaan ensin hirveät irvistykset, mutta pian alkoi suu aukeamaan kuin linnunpojalla. Enpä myöskään uskaltanut paljon antaa, mutta pikkuhiljaa totutellaan erilaisiin makuihin. Myöskin maissinaksun oli saanut imeskeltyä nyrkistään pieneksi tahmeaksi palloksi. En usko naksujen aiheuttavan myöhemmällä iällä riippuvuutta sipseihin, ei ainakaan meillä ole niin tapahtunut. Eipä toki niitä syö meillä muutkaan kuin todella harvoin ja neiti ei syö ollenkaan.

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Meidän pihassa oli eilen västäräkki. Ja niinkuin se lorukin sanoo, että västäräkistä vähäsen kesään.

Moip, pikapäivitys

Mies maistatti Valolla oikein pilttimustikkasosetta, vähän vaan maistattaa..purkissa reilu puolet jäljellä... Hyvin maistui ja ruokailupaikka näytti parin aivastuksen jälkeen CSIn rikospaikalta[;)] POjalle maistuu käsittämättömän hyvin mössöt. Nytkin luulin että, koska herättyään jokin aika sitten imaisi tissiä, ei olisi vielä nälkä ja siksi voisi vähän maistattaa. Ja noin paljon meni. Pitänee parin viikon päästä (vaiko viikon?) kysellä neuvolasta vähän lisää tästä osaimetystouhusta, koska mietityttää sitten nesteen määrä. Pitääkö antaa ihan vettä lisäksi ja missä vaiheessa, eli kun vielä maitoa suurimmaksi osaksi vielä syö, mutta siis. Jos joku jo tietää, niin kiitollisena taas otan vauvagooglesta vastaan neuvoja.
Kerran päivässä tuo pikku-Vee on nyt saanut jotain maistaa vajaan viikon ajan säännöllisesti. Nyt sai kyllä eniten koskaan. Taitaa tykätä syömisestä[:)] Parempi näin päin. Olen lapsen jos toisenkin nähnyt, joiden kanssa ihan tosissaan on tehty töitä että on ruoka mennyt alas.

Juuh.

Käväisin keittiössä ja poika viuhtoo käsillään innoissaan ja maiskuttelee suutaan ja pitää ääntä "mmm ammamammma mmmmh mmhmmmammmamhh",vaikka ruokailu jo loppui. Iloinen iso poika. Suu ja hihansuut sinisenä. Mielenkiinnolla odotan huomista satsia vaipassa.

Prana, ei mulla virallista tietoa oo, kuin muistipuheet, että maidon pitäisi riittää nesteeksi, ellei lapsi (esim. kesällä) hikoile... Mutta meillä kyllä huomaa, että soseet aiheuttaa kiinteempää kakkaa, joten oon vettäkin antanut n. 40ml vuorokaudessa lisäks. Joona tykkää kovasti, etenkin kun saa ihan ite nokkamukista lipittää! Ja hurraa, se tupperwaren nokkamuki on ihan yliveto, kun on riittävän kevyt ja tiivis, niin sen voi antaa Joonalle ihan omiin käsiin pyöriteltäväks!

Hei vaan viherpeukalot! :)

Mittailin tänään sitä kasvihuoneen pohjaa... noin 2,5m x 4m. Sellaisella kaikenpäivää valoisalla rinteellä.  Ja samassa rinteessä, siinä "seinän" takana hiukan suurempi avomaa pälntti.  Täytyy ettiä jostain ne lasit siihen huoneeseen, kun olivat laittaneet ne talveksi jonnekin säilöön. Käsittääkseni siihen tulee semmopsia "lämpölaseja" muistuttavia avattavia korkeita ikkunoita ympäriinsä. Yks seinä on puuta, koska tuo hökötys on rakennettu siihen puutarhamajan kupeeseen. No, mutta ihanaa, kiitos vinkeistä. Täytyy suunnistaa taimikauppaan, heti kun ukko saa talvirenkaat pois takakontista!

Ja mä sain naapurilta tommosia CHILIN taimia... En kyllä yhtään tiiä, mitä SANNA tarkoitti sillä pumpulipuikko jutulla? Sanohan selvästi uuvestaan... Ja voiko nuo, nyt 10 cm taimet, istuttaa sinne kasvihuoneeseen kesällä?  OK. Tämä tästä aiheesta.

Rakkaus kutsuu äänekkäästi.....

maarinen, niin siis pumpulipuikolla on mies toimittanut mehiläisen virkaa. Sisällä kun eivät noi kukat pääse pölyttymään, kun täällä ei noita lentäviä kavereita oo vaihtelemassa kukkien pölyjä. Eli pumpulipuikolla pyöritellyt yhdessä kukassa ja siitä sitten taas toiseen ja siksakkia etiäpäin. Tällainen vinkki joskus viime vuonna netistä pullahti esiin ja on ainakin meillä tuottanut tulosta! Kasvihuoneessa varmaan on sama juttu, jos siellä ei luonto hoida hommaa?? Mulla ei oo kasvihuoneista kokemusta...
Ja sen chilin taimen voi varmaan kesällä hyvin laittaa sinne kasvihuoneeseen! Meillä oli viime kesän pihalla K-raudasta ostettu valmis pikku-chilipensas, joka tuotti sekin hienosti hedelmää ja ne kypsyivätkin ihan punaisiksi aika pian! Sellaisesta ihan mitättömän kokoisesta pikku"pensaasta" (ehkä 10l ämpärin kokoisesta) tuli kymmenkunta chiliä! Ja meillä oli avomaassa, tolla hedelmättömällä maaperällä tuulen ja sateen raiskattavana, eikä edes kaikista aurinkoisimmassa kohdassa. Siihen se sitten tietysti talvella kuoli, kun ei viitsitty alkaa sen juuria maasta metsästää...

Elegia, oon ite kans joskus kaupassa tuijotellut, että noita soseita on jos jonkinmoisia kaupassa aikuistenkin eines-kylmähyllyllä. En oo sen kummemmin sisältöä tavaillut, mutta miettinyt oon... Kuitenkaan tuo jätkä ei nyt ihan hirveesti syö, että pitäis kuitenkin pakastaa niin iso määrä, ja mielummin pakastaisin sitten ihan itse tehtyä. Nyt kun Joona on kieltäytynyt syömästä mun kotitekoisia, niin oon sit mieluummin antanut noita oikeesti vauvoille suunnattuja, niitä ainakin voi turvallisesti antaa murehtimatta! Ja menee just sopivasti se purkillinen parissa päivässä, kun jätkä vetää puol purkkia kerrallaan...
Ja älä sure, kyllä sä pian pääset niitä housujakin pienentämään :)
Pikku-Eemelille vielä iiiiiiiisot onnittelut! <3

Paljon onnea Eemeli ja EEMELIN ÄITI!

Anteeksi vaan kovasti, mutta mun nauruhermot on toikeen timmissä kunnossa... En tiijä mikä tuossa Elegian tuulipuvun ostossa oli niin hilpeää. Varmaan se myötäelämisen riemu. Itse kun tänää kaupassa huomasin kassajonossa seisovani ne kaikista kuheimmat VAALEANHARMAAT gollege verkkarit jalassa. Jotka oli ostanu raskaana iollessa ihan vaan hätä tilanteita varten. Vi** nyt on sitten hätätilanne vissiin kaiken aikaa! Ne kun on ne ainoot verkkarit joilla ilkee mennä tietäpitkin. Ja huom. niinkuin ne oli nolot ostaa sillon syksyllä.....

Ja sitten Sannakoo!!! Vai hoitaa sun mies pumpulipuikolla mehiläisen virkaa!!! Ha haa, anna mun kaikki ilo jakaa! Eihän sun sitten ole mikään kiire leikkaus pöydällle... paat vaan ukolle rasvatun pumpulipuikon kouraan ja komennat pölytyspuuhiin. Mutta asiaan, kiitos vinkistä(kin). Meillä sitten puikotellaan siellä kasvihuoneessa! Enpä olisi itse hoksannut!

* LESKENLEHDET bongattu sulaneesta maasta kaivon ympäriltä!
* UUSI KAMMOTUS oli tytölle eka oikeiden pihvien grillaus tapahtuma. Se sihinä kun grillikastike sipaistaan lihan pintaan ja se kiemurteleva savu samaan aikaan! Ei auttanu leikki ja lepertely. Minä sitten seurasin taaempana isännän grillauksia.Meidän perheen grillikausi on täten avattu. Mulle siideri ja isille olut. Kippis, kun olikin hyvää!

KAUPAN valmis porkkanasose. Idea kuulosti oikein hienolta! Onkohan ne soseet kotimaisia? Siitähän ne tosiaan sais kätevästi annoksiin pakkaseen, jos sitä sosetta saa uudelleen pakastaa. Täytyy lukea etiketit tarkkaan. Ainakin joulun laatikot on tullu tosi kätevästi just niistä! Kukas kurkkaa huomena kaupassa ja tulee HETI kertomaan?

Minusta on tullut tylsä. Meen tonne jonnekin muualle haukottelemaan. Ehkä huomen järki taas sanelee sujuvammin asoita.

Hyvää yötä!

maarinen, sitä se on täälläkin lähes naurettu, et saapa mies toteuttaa itteään mehiläistä leikkiessään...

Ja sitten linkkivinkki koira-tyypeille: http://www.staffit.info/viewtopic.php?t=179&postdays=0&postorder=asc&start=160
Voiko noiden jälkeen oikeesti enää aatella, että staffi ei sopis vauva-perheeseen? :D Suosittelen selailemaan ketjun muitakin kuvia, on niin söpistyksiä, että!

Pumpulipuikkoja ei tarvinnut kun tuttava taannoin kasvatti kasvihuoneessa chilejä. Jotkut kasvit lienevät helpommin pölyttyviä kuin toiset. Kasvihuoneessa kuitenkin lentää jos jonkinlaista öttiäistä ja joillekin kasveille riittää että hiukan heiluttaa oksia, pölyttyvät sitten itse? Eihän kaikkia pensaitakaan tarvita kahta merkkiä (tyttöjä ja poikia) esim tiedän ainakin luumupensaan, joka on itsepölyttyvä.

Vielä yökuulumiset. Valo nukkui ilta puolikuudesta aamu kuuteen! Vain heräten syömään useasti illalla, tankkaamaan yötä varten. Kahdeksalta meinasin syönnin päälle pitää vähän hereillä ettei tarvitse nousta jo puoli kolmen aikaan aamuyöllä, mutta Valo huusi loukkaantuneena yrityksestä niin lphduttomasti että vein vaipanvaihdolta takas petiin.

Hyvää huomenta!

Mikä lie tullut, kun piti taas viimeyönä mittailla maailmaa. Siinä yön ja aamun välissä. Nökötin koneellakin tunnin. Isäntä kuorsasi jotenkin roheemmin kun koskaan ja tyttö, unihymyilystä päätellen, oli voittanut edellispäivän pelkonsa. Minä meistä sitten ainoona pää täynnä ajatuksia, hulluuden rajoilla, katselin hämärän liukumista pois pihamaalta. Kevät. Tuvassa taas aurinkoa ja aamukahvin tuoksua. Saan varmaan syödä puuroni yksin, sillä samanlaiset uniäänet kuuluu tuolta vieläkin.

..vaan oisko? NE on tänään päivän myöhässä! Yks päivä sinne tai tänne, mutta niinkuin tiedätte, pistää heti kuulostelemaan. Oisko herkempi hajuaisti.... Maistuisko suussa amalgaami.... Tekeekö tässä mieli jotakin erkoista.... Toivois ja ei toivois. Tosin loppuyön tokkurassa kurkistin kai uniinkin hiukan ja siellä pistin saunanpesään kovasti puita. Tuommoset saunaunet on, melkeen aina, meidän suvussa tienny jälkikasvua. Uuuuu... heräis nyt tuo ukko, niin sais sille posottaa. Mut ei kai tässä nyt vielä kuitenkaan?

Tämmöstä tässä aamussa. Kyllähän tuo väsyttää...

Ohhoh, vai seuraavaksi jännäillään maarisen viestejä! Ja enneuniahan oot muutenkin tainnut nähdä, että josko se nyt sitten noin ois?

Huh, melkein jo säikähdin, että missä meidän palsta on, kun ylläpito oli muokannut uusille tilaa!

Kohta pitäis nakata taas apina vankkureihin ja suunnata kaupunkiin vähän tekemään opintoja... Toi yks on nykyään niin hiton levoton ja vaatis hirveesti aktiviteetteja, että katotaan nyt mitä tästä tulee taas... Joonan tahdilla kuitenkin on pakko mennä :)

Huomenta, ja hyvää uutta alkanutta viikkoa! Hitto, kun säikähdin, kun en löytänyt meidän palstaa tutulta paikaltaan listasta, mutta olihan se säästetty! Helpotuksen huokaus!

Mä en ehtinyt viikonloppuna muuta kuin tirkistelemään tänne aina välillä, ja sitten pitikin posottaa pää kolmantena jalkana jossain muualla. Vieraita pukkas sekä lauantaina, että eilen, ja tänäänkin olis vielä illemmalla vieraita tulossa.

Kiitos synttäritoivotuksista! Sain tosiaan lahjaksi paljon lämmintä auringonpaistetta. [:D] Mies oli kiltti, ja osti mulle uudet kengät, eikä olleet kuulemma edes synttärilahja, vaan ihan muuten vaan. Lahjaksi taas sain lupauksen, että saan ostaa haluamaani astiasarjaan tai lasistoon uusia osia. Tämä siis oli toiveenikin. Katselinkin jo Iitalan sivuilla Essence-lasistoa, ja toisaalta tykkäisin Tapio-sarjastakin...

Benjamin oppi viikonlopun aikana päristelemään kielellään oikein kunnolla. Se on nyt ehdotonta lempipuuhaa, ja sitä tehdään koko ajan. [:D] Toinen juttu, mikä on nyt melkein opittu, on selältä mahalleen kääntyminen. Jalat Benji saa jo kääntymään niin, että olisi jo periaatteessa vatsallaan, mutta käsivarsi perhana on vielä siinä tiellä niin, että menee hermo, ja ei pääse kääntymään. [:D] Nyt poika köllöttelee boxissaan, ja kurottelee mobilea käsillään.

Oi, täällä jo mietitään kasveja, ja kasvihuoneita. Meidän terassille ei valitettavasti paljoa mahdu, mutta ainakin yrtit aion laittaa laatikkoihin. Lipstikkaa jos jostain löytäisin, olisin aika iloinen! Chilitkin kävis muuten, vaan ei taida riittää aurinko eikä lämpö, Ja tuo Pranan mainitsema amppelimansikkakin kyllä houkuttelisi. Mietin vaan, että houkuttelisikohan tuollainen mansikkaruukku lokkeja vähän liiankin kanssa tuohon terassille. Paitsi, joudutaan me kyllä pitämään roskatkin jätesäkeissä siinä terassilla, ne ne taitaa vielä enemmän niitä lokkeja kiinnostaa! Grr, inhottaa jo valmiiksi se, että ne roskat kuumenee auringossa siinä terassilla, ihanat tuoksut saadaan varmasti niistä...

Maarinen, kohtahan se juhannuskin on jo ovella, pian jo pääsette muuttamaan! [:)] Ja huu, jopas on siellä jännät paikat! Jään odottelemaan päivityksiä...

Prana, kuulostaa niin oudolta, että Valokin on jo noin iso poika! Melkein 5 kk vanha! Mihin ne päivät ja kuukaudet oikein vilistää? Benjikin täyttää lauantaina 4 kk! Eemelille myös onnea 3 kk johdosta!

Nyt alkaa Benjillä tylsistymisnarinat, menen viihdyttämään!

Veera on nyt keksiny että miten alahuuli ängetään ylähuulen alle. Nyt se on koko ajan tollanen ihan hönö ilme päällä. On kyllä niin pöllön näkönen. Yritän nappaa kuvan teille naurettavaks [:D]

Velliä ei nyt olla sen epäonnistuneen kokeilun jälkeen annettu. Jos tänään taas yrittäis. ajattelin nyt sit tehdä vähän tuhdimpaa siitä ja antaa sit vaan vähemmän. Jos ei tulis niin tulvimalla siitä vellitutista. Jos alan lusikalla lappaamaan suuhun niin siinä menee ikuisuus ja puolet hukkaan.

Ja voi jestas mikä mölyapina meillä taas on. Ihan hullua mölinää pitää. Huomaa kyllä miten on alkanu kiinostua enemmän maailman menosta. ja oppii hurjasti koko ajan. tutinkin osaa ottaa niin nätisti pois suusta nappaamalla sen sormien väliin. vielä kun sais sen takas suuhun. ja masulleen täälläkin mennään hetkenä minä hyvänsä. käsi on vaan edessä ettei pääse pyörähtämään.

Viime yö ähistiin ja puhistiin ja syötiin TUNNIN VÄLEIN [:(] aamulla tulikin sitten jättikakka, joka jätti jälkensä myös mun housuihin, alushousuihin, paitaan ja sukkiin. että semmonen kakka! ja se oli ihan VIHREETÄ???? NORMAALIA???

nyt taas kutsu käy....

Kannatan tuota kotkalaismammojen tapaamista! [:D] Vielä kun keksis sopivan paikan... ehdottakaa te, ketkä Kotkaa paremmin tunnette!

Pikaheippa vain,

täälläkin yhä nopeammin kyllästymistä ja jatkuvaa viihdyttämisen tarvetta ilmassa, siis tuon Ollin [:)] Ajattelinkin kysyä uteliaana, että mitä te teette kotona, kun "viihdytätte" vauvaa? Täällä musiikin mukaan tanssiminen ja laulaminen sekä kodin tarkkailu sylistä kuuluvat suosikkeihin mut tuntuu välillä, et nekin kyllästyttää ja äidin mielikuvitus loppuu. Nyt vähän tällanen vaativa päivä menossa, joten lisäjuttuja toiste...

Paitsi vielä yks kysymys täytyy tänne vauvagoogleen jättää nopeesti: Mitä ootte mieltä puhkeavien hampaiden tuottamaa kipua lievittävistä, ikeniin levitettävistä lääkkeistä? Muistan hämärästi, et jostain oisin kuullu, ettei pitäis käyttää mut täällä suositellaan kovasti Calpol-merkkistä iengeeliä. Kokemuksia? Tietoa?

Kevätaurinkoa kaikille!

Ihanaa aurinkoista kevätiltaa!

Oisko kellään tarvetta ylimääräiselle energialle? Täältä heruis, puhaltelen tulemaan: puuuuuuhpuuuuuuuhpuuuuuh! Älkää kysykö, mistä tällaista tulee, en mä vaan tiiä :D Ehkä tää syömisen unohtaminen sopii mulle, sillä tän päivän ruokavaliossa on yks munariisipasteija, jugurtti ja 2.5 isoa mukillista kahvia. Illaksi oottaa pinaattiletut, mutta en viitsi alkaa tehdä ennenkuin tuo pikkumies herää ja vaatii omaa sapuskaansa. Käytiin kaupungilla ahkeroimassa mun koulujuttuja, kotiin tullessa hypättiin yhtä asemaa aiemmin junasta pois ja käveltiin tuolla ihanassa ilta-auringossa kotiin. MIIIII LAIKS!

Ailime, myydäänkö sielläkin Iittalaa, vai tilaatko Suomesta? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen huvikseni, en mä tällä tiedolla mitään oikeesti tee :D Ja kokeile ihmeessä niitä chilejä siinä terassilla, jos ostat sellasen valmiin tuotteliaan taimen ja laitat isoon ruukkuun terassille, niin eiköhän sitä satoakin tuu! :)

Hah, enpä muuten huomannut tota Jasminen viestiä, kun katoin vaan tickeriä, että tuossahan on mun viesti... :D Noh, tervetuloa joka tapauksessa!! :)

Hihih, sinttu, hassu-Veerasta kuvaa vaan, jos saat napattua! Luettuani oli ite pakko kokeilla ja kurkata peilistä, että kuin hölmöltä sitä voikaan näyttää. Oon just näitä, joka luettuaan että "suurin osa ihmisistä ei pysty purasemaan kyynärpäätään" on tietysti heti kokeilemassa ;)
Eikös rintaruokituilla lapsilla oo ihan normaalia, että kakka vaihtelee vihreästä rusehtaviin väreihin? Tuskin on sen kummempi juttu, jos kerran tai pari tulee.. jos säännöllisesti, niin sittenhän sitä vois ihmetellä, että viittaako se esim. johonkin allergiaan tai vatsavaivoihin muuten. (ainakin ihan noilla vastasyntyneillähän sanotaan vihreänkin olevan normaalia, mutta eiköhän se päde myös näihin meidän "isoihin" sylivauvoihin ;))

Marianna, Joona tykkää kaikesta mahdollisesta hypyttämisestä ja pompittamisesta. Se on mulla usein myös käsipainona, eli nostelen sitä eri asennoissa ja treenaan lihaksiani. Yks Joonan lemppareista on tosiaan se, että seisova aikuinen pitää sitä "vauva-asennossa" sylissään ja yhtäkkiä kippaa pää-alaspäin ja takas pystyyn. Tätä toistetaan sitten niin vallan monta kertaa! Ja toinen uus lemppari on että Joona makaa selällään lattialla, mä teen naistenpunnerruksia siinä sen yläpuolella ja aina alas mennessä päristän sen mahaa/kainaloa/kaulaa. Hillitöntä hihittelyä ja ite saa päivän jumpat samalla ;) Mummolassa Joona kuulemma aina istuu papan sylissä ja tuijottelee vilkasta liikennettä kadulla! Jaksavat istua lähes tuntitolkulla siinä ja päristellä samalla.... hölmö poika, kukalie tollasta opettanut! (isi ;))
Iengeelejä en oo kokeillut, enkä ees tiiä, myydäänkö täällä sellaisia? Olikos se Pranametri joka oli sivellyt sitä oraaliliuos särkylääkettä Valon kutiseviin ikeniin?  Voin kysästä vielä huomenna neuvolassa, jos muistan :) Joonalla onneks vielä on riittänyt narskuttelu ja jäystäminen avuksi ikenien kutinan.

Noniin, sain taas postaukseni valmiiksi, ja apina nukkuu. Kohta pitää herättää, muuten menee yöunet! Taidan kuitenkin paistaa omat pinaattilettuni vielä ensin, niin voin toisella kädellä lapioida apinalle sosetta (tein mixauksen kahdesta purkin jämästä, luumu-persikkaa ;)) ja toisella pinaattilettuja omaan turpaan. Huomenna pitää muistaa kysyä neuvolassa omaa hemppaa mitattavaksi, kun ei oo jälkitarkastuskerran jälkeen mitattu, ja silloin alotin syömään rautaa (aina kun muistan), aika epäsäännöllisesti tosin vielä... Mutta jos ollaan alle 120:n edelleen, niin pitää alottaa syömään ahkerammin, vaikka ei väsytäkään, mutta monesti tuntuu et oon ihan höttöpää ja et verensokerit pääsee livahtamaan turhan alas usein! Josko sitten loppuis tää makeanhimokin!
(ja ainiin, mä liityn nyt painontarkkailijoihin, tavoitteena olis saada -10kg syksyyn mennessä, ihan siis realistinen tavoite ja silti jää vielä varmaan toiset 10 tai jopa 20 karistettavaa! Eli aika on... Täällä on nyt sen verran monta muutakin, että ehkä sekin motivoi, oma tukiryhmä <3)

Takaisin