Huhtikuun huhuilut

Moi!

Ärrinmurrin-ilmaa taitaa olla Espoossa liikkeellä. Joona on kätinöiny koko päivän, ja sen takia ollaan nyt sit koko päivä ihan vaan kotona. Mies toi kaupasta ruoka-tarvikkeita, mä sain apinan päikkäreille ja ajattelin, että teen sen ruoan nyt, kun poika nukkuu. Iltaa jos oottelisin, niin saattais olla yks syliapina roikkumassa koko aika kainalossa, ja se on huomattavasti vaikeempaa toi ruoanlaitto silloin. Noh, mies siihen sitten, että jos on kerran nälkä, niin söisin lounaaksi kaapista kanawokin ja lihapullien jämät, kun muuten ne pitää heittää pois! Eihän siinä, voin syödäkin, mutta pitää KUITENKIN tehdä se safka nyt Joonan nukkuessa, tai muuten jää mies ilman ruokaa/eväitä yöksi töihin. Ja arvatkaa vaan, kiinnostaako tehdä ruokaa ja tuoksutella sitä, ja sitten alkaa lämmitellä itelleen jotain jämiä tuolta kaapista??
Ärsyynnyttiin molemmat, ja mies painui kiukkusena nukkumaan, ja nyt mä sitten syön noita jämiä ja katson, että ehdinkö tehdä sen ruoan kun taas alkaa huvittaa... voihan olla, että Joonakin on sitten jo hereillä, koska tuntuu nukkuvan tosi pinnallisesti; itkuhälyttimestä kuuluu vähän väliä voihkintaa.

Halipossulle tosiaan sympatiahaleja! Ja hauvalle myös, voi toista... Toivottavasti isäntä muistaa illalla pyörät hoitaa, koska edelleen se on mun mielestä miesten hommaa ;)

Niin ja Tinttis, en mä aiemmin oo vaan tajunnut, että rivivälithän vois helpottaa lukemista! Iteki näitä kilometripostauksia kun rustailen, niin oon ihan samaa saattanut minäkin monelle aiheuttaa ;)

Ampun nukutusongelmiin ei oo vinkkejä... katotko kellosta nukkumaanmenoajan, vai pojan käytöksestä? Meillä kyllä Joonasta huomaa, että onko se nukkumaanmenoaika jonain iltana klo 21 vai klo 21.30. Toi puol kympin rajapyykki on sellanen, että Joona ei vielä välttis oo selkeesti osottanut väsymystä, mutta silti sen on saanut (ainakin vielä, koputan puuta!) ihan nätisti omaan sänkyynsä asettumaan. Nykyään useimmiten on jäänyt hiljaa uinumaan, mutta on se siellä joskus itse itselleen unisatuja kertonut. Me ei illalla enää jutella, höpöttelyt loppuu iltapesuun&vaipanvaihtoon, jonka jälkeen tullaan olkkariin (valoisaan, ja telkkukin on yleensä päällä) syömään iltapullo ja sitten heivaan apinan olalle, se (yleensä) röyhtäisee ja sitten kannan ton muutaman metrin makkariin. Sängyn vierellä annan suukon otsalle, lasken pojan sänkyynsä, laitan tutin suuhun, vedän peiton päälle, silitän päätä kerran ja sanon "hyvää yötä, aamulla nähdään", ja se on meillä ollut ihan riittävä. Ennen yöunia tuo tosin nukkuu (yleensä) vielä yhdet puolen tunnin tirsat joskus seiskan-kasin väliin, että ei oo ihan täysin yliväsynyt sänkyyn laitettaessa. Ai joo, onhan se pari kertaa jäänyt tosi levottomana sänkyynsä möllöttämään, mutta silloinkin on auttanut, kun oon jääny makkariin puuhastelemaan, tai ihan vaan istumaan siihen viereen, että se näkee mut kuikuilemassa siitä laidan yli...
Viereen saatan ottaa joskus aamulla kerran-kaks viikossa, kun pitää itse päästä suihkuun. Ja siis sillonkin kello on jo päälle kahdeksan aamulla, annan pullon, pidän kainalossa sen hetken että lapsi nukahtaa ja nousen itse ylös, eli käytännössä jää aina yksin isoon sänkyyn. Ihan pari kertaa kuussa saatan ottaa vaan kainaloon aamutorkuille kun itsekin vielä nukun...

Mutta siis (Amppu), kirjoitit, että pinnasänky tuntuu rangaistukselta? Onko näin herätessäkin, että onko heti sieltä pakko päästä pois? Ootteko just vaihtaneet äitiyspakkauksen laatikon pois sängystä, jos sellainen siellä on ollut? Tai jotain muuta tällaista muutosta tapahtunut? Onko teillä sellaiset reunasuojukset, nehän luo sellaista "pehmeyttä" sänkyyn, eikä pelota, kun sieltä laidan yli ei nää... Onko teillä mobilea tai jotain muuta, jota poika voisi tuijotella ennen unen tuloa?

Ja pointti siinä, että ei sais syliin/vaunuihin/muualle nukuttaa ja kantaa nukkuvaa lasta sitten omaan sänkyynsä, lienee just se, että lapsi ei sitten herättyään säikähdä, että minne on joutunut! Vaan jos lapsi ei herää sitten sängystään ihan paniikissa, niin enpä mäkään näe, että mitä muuta haittaa vois muualla nukuttamisesta olla. Sehän on fakta, että ne naperot sitä unta tarvii!

Halipossu, no et sä kyllä ihan oikeesti mitenkään mahdottoman isolta näytäkään! Oon varmaan kertonutkin, mutta kun mies sillon näki sut ihan viimesilläs tuolla centissä, ja pari päivää siitä kerroin, et paljon sulle oli tullut raskauskiloja, niin eihän se meinannut uskoa! Kun et kuulemma miltään ihan jätiltä näyttänyt sillonkaan! Tosin se on ehkä vähän hankala sen sanoa, kun mun jättipallomahaani ja edelleen leveitä kupeitani on tottunut tuijottelemaan ;) Mutta älä sure, muotoja sä vaan oot saanut lisää, ja se on kaunista, etenkin kun oppii taas löytämään ne omalle vartalolle sopivat vaatteet :)

Mä jatkan nyt urakkaani, eli syön kaapista herkut pois. Ja uusia ei sitten osteta, ainakaan tollasia "vuoria", niin ehkä tää herkkuperseily joskus vielä saadaan kuriin! Eilen tyhjeni viimeinen konvehtirasia jouluna saaduista ;)

EDIT: Kas, fabo sitten antoi aiheeseen sopivan vinkin... Syömishäiriöliitolla on 6.5. Älä laihduta -päivä...
 
Mä mietin Amppu samaa kun SKoo eli voiskohan lapsen rytmi olla muuttunut myöhäsemmäks? Meillä nimittäin on venyny toi nukahtamisaika puolella tunnilla - tunnilla eteenpäin tässä viime kuun aikana. Kellon siirron lisäksi siis. Varsinaista huutoa ei kyllä tuu vaan kauhee narina ja sätkiminen alkaa kun laskee sänkyyn jos ei oo oikee hetki. Annan hetken kitistä mut jos ei mee ohi niin suosiolla tuon vielä hetkeks olkkariin oleilemaan ja yritän vähän myöhemmin uudelleen. Uudelleen hörppy maitoa ja melkein aina sitten jääkin silmät lurpattaen petiin ja nukahtaa saman tein. Mä melkein aina lähden samantein pois kun ei tuo malta nukahtaa jos jään siihen kuikuilemaan, joskus kyllä pitää jäädä pitämään kädestä kiinni kunnes nukahtaa. Rutiineina on vaipanvaihto ja pyllypesu, yökkäri ja matkalla makkariin Lapinäidin kehtolaulu hieman keinutellen ja kun tissi menee suuhun niin ollaan hiljaa siitä eteenpäin lukuunottamatta hyvän yön toivotuksia. Niin ja meillä kylvyn jälkeen mikään ei päde, sillon ollaan kiukkusia ja hermostuneita eikä nukuta. Eli onko iltaan tullut jotain uutta ohjelmaa?
 
Niin ja illalla eikä yöllä meillä voi röyhtäyttää ollenkaan, jotenkin herää siitä ja alkaa pulauttelemaan ja heihei unet. Ei tosin varmaan päde teillä jos niin ootte koko ajan tehneet.
 
Äh, mä tuun nyt leuhkimaan kaiken ärinän ja vikinän jälkeen, että meille taitaa tulla IHANA ilta.

Pistin saunan pesään tulet ja kuorin potut pataan.... Tulee kalasoppaa!!!
 
maarinen, ärtsyn päivän jälkeen tollanen huipennus on varmasti paikallaan :))

Meillä taas ärinät vaihtui ihan hyväksi päiväksi, mutta sitten kun vihdoin yritin tehdä sitä ruokaa, niin Joonahan oli hereillä... Ja kappaskuppas, pieni syliapina oli auttamassa äiskää keittiössä ja niin sitten lurahti sellasta tosi vahvaa chilikastiketta makkarakastikkeen joukkoon... tuloksena nyt sitten mun makuuni aivan liian tulinen pannullinen makkarakastiketta! Jää kaikki miehen syötäväksi, ja mä taidan syödä sit vaan leipää... (ja hoh, kaupasta oli kuulemma jo ennen puolta päivää hamstrattu lähes kaikki leivät! Onneksi sitä osaa itsekin leipoa, jos ei toi yks paketti sämpylöitä ja toinen paahtoleipää mukamas riitä :))

Joona on jatkanut ähistelyä ja teki toiset kakat jo tälle päivää. Aattelin, että jos siellä vielä joku takkuaa, niin otin uhkailut käytäntöön ja annoin sille sitten luumusosetta. Voi että, olis pitänyt saada se videolle, eikä ees kameraa ollut lähellä! SELLAISIA ilmeitä mä odotin jo noiden bataattien ja muidenkin kanssa, mutta nyt ne vihdoin sain pojan naamalle! Kyllä se sitä ihan hyvin söi ja maisteli, mutta ilme oli vielä monen "lusikallisen" jälkeen sellanen "ÄITI!! MITÄ IHMETTÄ SÄ MULLE NYT TYÖNNÄT SUUHUN?!?!" Hihih, mua nauratti ja lapsella nous kyyneliä silmiin ja suu meni mutruun, mutta silti se kiltisti avas suunsa ja söi lisää. Hassu lapsi!
 
Hellurei!

Meillä oli eilen eka äiti-lapsi kerho, yks äippä pojan kanssa mun lisäks, hehe...no, jos ens viikol tulis viel joku mukaan..kymmenen kutsuu oli kuulemma perhetyöntekijä kuiteski lähettäny..ja tänään käytiin vaunuilemassa mun työpaikalle..nuokin jo nostatti mielialaa mukavasti, ei se vaadi kun sitä että ottaa itestään niskasta kiinni ja lähtee ihmisten ilmoille!

..tytöstä: syöminen on sujunu helpommin, pelaan sen kans niin, että tyrkkään tissin suuhun heti kun toinen herää, ni sit ei tuu sitä alotusäänenavausta toiselta [:D]  ja sit jos vaikuttaa muullon nälkäseltä, ni rauhottelen, laitan tutin, annan tissin, rauhottelen, annan tutin, laitan tissin, annan tutin, laitan tissin jne kunnes kunnolla syö..ja on nyt sitten toiminu..toivottavasti toinen ei saa mitään traumoja näistä..[:)]
Nyt tyttö on keksinyt sitten sen, että nukkumaan käyminen ei oo kivaa, vaan pitää vähän huutaa nukkumatille vastaan, kuulemma serkullaan oli jakso 3-5 kk ikäsenä, että iltaisin kahen tunnin huutosessio, ennenku suostu nukkumaan..onneks ei vielä ainaskaan semmosta..mutta taitaapi olla jotain ikään kuuluvaa, kun kerta niin monella tuota..meillä toimii kanniskelu, sit rauhottelu kun laskee sängylle ja soittorasia, eikä huuda ku ehkä minuutin tai jotain, ku en kestä sen parkumista, vaan teen aina asialle jotain..

Lauranen: kyllä soi kellot!! [;)] ..taidettiin jokunen sana vaihtaakin siellä laitoksella, jos nyt oikein muistan..mitenhän kuvailisin itteäni..ööö...sellanen väsyny hortoilija olin, haalistunu punanen väri hiuksissa...hehe...ainaki istuminen oli sillon ihan out (eli tosi kipeetä teki)...ei ois kyl hullumpaa pitää joku miitinki kymenlaaksolaisella porukalla..kun tässä ainaki kolme meitä kirjottelee...

Tinttis: kohta jo kolme vuotta "raksanneena" (ja talo edelleen osittain kesken) tiedän tunteen, kun on vaan tiellä vaikka haluais auttaa jne..mie tosin oon itekin tehny tosi paljon oikeitakin hommia raksalla, mutta raskausaikana ja nyt tytön synnyttyä on hommat vähän jääny, hirveesti tekis mieli, mut ei pysty, kun lapsi vaatii kaiken huomion ja sillon ku ei vaadi, ni teen kotihommia, syön ja lepään, ja oon tietty tääl netis pyörimäs..pari kertaa mies on hoidellu tyttöä ja mä oon päässy tekemään vähän jotain..

sinttu:oisko kuitenkin korvat kun vaivaa makuuasennossa.. meilläkin tosin siis huutoa, kun laskee makuulle unia varten, rauhoittuu laulamalla ja olemalla tosi lähellä ja silittelemällä, oot varmaan kokeillukin kyllä nuo jo...hetken kestää vaan, ni rauhottuu..ja niinku ilmesesti sulla ja mariannalla, tuntuu, että maidon määrä vähentyny, mutta mulla kai johtuu siitä, kun tilaukset ollu vähissä viimeaikoina ja oon vähän stressannu tytön syömättömyyttä...eiköhän se siitä, ja onhan joka tippa ollu hyväksi!!

Ampulle, synnytyksen jälkeinen seksi meilläkin vielä kokematta, tosin itsellä olis haluja, miehen haluista en oo niin varma..ei vaan oo oikein sopivaa saumaa sattunu, miehellä estot: ei voi harrastella, jos lapsi on samassa huoneessa, no yöaikaan ei sitte onnistu, kun pinnasänky kuitenki meijän sängyn vieressä..täytyy joskus nukuttaa päikkäreille vaunuihin sisään, ni voi työntää tytön toiseen huoneeseen [:)] niin ja tosissaan hirvee lukumaratoni on nykysin, tässä puol päivää lueskellu ja kirjotellu aina kun päässy hetkeks koneelle..niin ja tossa aiemmin mun nukuttamiskonsteja, meillä ollu aikasemmin kanssa nukahtaminen helppoa, mutta ei enää..ja hyvältä kuulosti tuo Maarisen kirjoitus unista ja nukuttamisesta!!!

Marianna: mä oon kans ainakin kerännyt maitoa samaan pulloon sen vuorokauden ajan (tosin pullo täyttyny jo nopeemmassa ajassa), että väärin on tullu tehtyy täälläkin, kun on saanu vaan ohjeet, että voi kerätä vuorokauden ajan ja sitte pakastimeen..tosin sieltä en oo vielä käyttäny ku yhen pussukan, eikä kyllä tullu mitään erikoista siitä...ja jääkaapista kerättyä kerran...eli pakastin onkin ihan täynnä sitä maitoa, googlailinki joskus, että voiko sillä tehä jotain, ni löysin sellasen amerikkalaisen ruokablogin, jossa äijä oli tehny siitä juustoa ja tarjos sitä ravintolassaan...tais olla sukunimeltään Angerer...

Niin ja vielä, näyttäis jo unihommelitkin helpottuneen...hyvä täs on kirjotella samalla ku lukee, mut sit huomaa lopussa, että "ahaa, toi asia onkin jo selvinnyt"...no, mutta jätinpä kuiteski omat ajatukseni asioista tähän viestiin, jospa jotain vertaistukea kuiteski..niinku ite sain, ku luin, että muillakin samoja juttuja..[:D]
 
Onneks tänne kirjoitetaan eikä puhuta. Meikäläisen kurkku ei oo IKIPÄIVÄNÄ OLLUT NÄIN KIPEE!!! siis aivan tautisen kipee!! ei voi puhua, ei voi nielasta, ja auta armias kun alkaa yskittää... auuuuuuuuuu!!! 20min niin terveyskeskus aukee. soitto ja anelu lääkärille. Nyt sinne on päästävä, mulla ei nimittäin oo mitään vakuutusta itelleni eikä rahaa yksityiselle [8|] Korviinkin koskee ja päässä humisee ja jumputtaa. yökin meni valvoessa kun kuola valu pitkin poskia nielasua pitkittäessä ja loppupeleissä hengittelin tunnin välein höyryä olkkarissa ja välistä syöttelin Veeraa. hittolainen mikä tauti. jos Veeran olo oli tämmönen sen rs-viruksen kanssa, niin ei mikään ihme että oli itkua ilmassa... huh...

Ja nukkuminen on täälläkin taas ihan normaalia. siis Veeralla. oli vissiin vaan muutaman päivän joku ihme kiukuttelu aina kun laski selälleen. nyt ihan kiltisti nukkuu ja makoilee niinkuin ennenkin. onneks!!
Ja meilläkin on nukkumaanmeno aika siirtyny entisen 19-20 ajasta 20.30-21.30 aikaan. eli ei väkisin sänkyyn liian aikasin. ja jos kiukku tulee niin ylös vaan ja myöhemmin uus yritys. toimii ainakin täällä.

Eilen kävästiin siellä neuvolassa. saatiin rotan toinen annos ja sit se tutkimus rokote piikki. ja voi jestas mikä huuto tuli. hoitajakin tokas että onpas tytöllä kova ääni. NIIN ON!!! onneks kuitenkin rauhottu melko pian. Painoa oli 6300g ja pituutta 62cm. käyrillä mennään. Ja nyt meidän omahoitaja on sitten muuttunut. onneks mukavaan n.30v tätiin. itsellä hänellä on 2v kaksostytöt joten ymmärtää ja tietää mistä puhuu. ihan kiva. saatiin taas tsemppausta kiinteisiin ja velleihin. Uusia makuja vaan kokeilemaan. yhdelle riittää kuulemma 3-4 päivän maistelu. siinä ajassa huomaa jos tulee allergiaa tms. ja jos pöperöt maistuu niin mikä estää syöttämästä ja kokeilemasta. ihana oli kuulla kerrankin tollasta!! [:)] nyt siis vaan perunan ja porkkanan keittoon. johan tota bataattia on pari viikkoa mussutettu. ja kuulemma vihannessoseilla ei oo pakko harjotella. vaan hedelmäsoseet käy yhtä hyvin alotteluun. niitä siis myös hamstraamaan kaappiin. meillä kun on vaan tota luumua annettu masun takia. ja se muuten toimii!

Että semmosta... eikä muuten päästy eieln sinne lastentarvikeliikkeeseen. ei unto antanu periks... ehkä ens viikolla sitten...
Nyt soittelemaan sinne tk:hon. Heipsheips..[;)]
 
Terve, toverit!
 
Täällä aamu alkanut äänekkäästi, onneks hyväntuulisella ölinällä. Olli selvästi keksii uusia äänenkäyttötapoja ja kämppä raikaa. En tiedä kumpi on innostuneempi näistä aarioista, äiti vai poika.[:)]
 
Tinttis ja Tanttu: kiitti, että kerroitte tekin lisäilleenne huonelämpöistä maitoa jääkaappikylmään - kiva kuulla, etten oo ihan ainoa äiti maailmassa, joka niin on tehnyt [:D] Meilläkään ei tosiaan oo tullu mitään oireita noista maidoista, vaikka varsinkin alkuaikoina tosiaan keräsin aina samaan pulloon, kun kerralla sain vaan jonkun 10-20 milliä pumpattua.
 
Ja vielä aiheesta SannaKoo, mulle tuli ihan hassu olo tosta Avent-ohjeesta, et oonko voinu ymmärtää täysin väärin, ja oli pakko tsekata. Mun englanninkielisessä lukee näin:
 
"If you are storing milk in the fridge to add to during the day, only add milk which has been expressded in to a sterile container. Milk can only be kept like this for a maximum of 48 hours (from first expression) after which it must be used immediately or frozen for future use"
 
Mun mielestä tosta saa käsityksen, että sitä saa lisätä sinne ilman mitään jäähdytyksiä..??
 
Ja sit se selvä kielto mulla ainakin menee näin:
 
"DO NOT add fresh breast milk to already frozen milk."
 
Eli mulla ei tässä ohjeversiossa ainakaan lue mitään lämpimän maidon lisäämisestä kylmään, ainoastaan tuoreen maidon jo pakastettuun. Siks tosiaan tuo JAIKS [:D]
 
Hih, mua rupes oikeen naurattaan, Maarinen ja SannaKoo annoitte loistovinkkejänne ja tuli niin sellanen olo, että ois voinu meikäläinenkin käyttää aikaansa nuorempana bilettämisen sijaan vaikka Marttakerhon penkillä tai sit ees käyttää omia aivojaan tässä nykyhetkessä [:D] 
 
Mut hämäs pakastamaan isoja määriä osittain täältä saatavat äidinmaidon säilytyspussit, ärsyttävän kalliita ja tilaa 180 millille, ei tullu mieleenkään pakastaa niihin vaan 50 mlää (en oo löytäny tavallisia minigrippejä [>:]) Ja mä muuten sulatan AINA kaikki ruuat huoneenlämmössä, ihme et oon vielä hengissä, heh. Eli KIITOS vaan kovasti vielä vinkeistä, toimin oikein sitten ainakin Ollin ruokien kanssa! 
 
Onnea Elegia hienosta startista!! Tuosta toi vähähiilarinen onkin niin kiva ruokavalio, et tulokset alkaa näkyä ja tuntua heti ja mä oon ainakin havainnu, että just oikeista kohdista lähtee läski, eli tällasen sokerihiiren ja oluenystävän pömppömahasta. Ite en oo vielä käyny vaa'alla, vasta maanantaina seuraavaks...
 
Ampun aloittamaan unikeskusteluun vielä (kiva lukea, että siellä menee jo paremmin!!), että meillä Olli kyllä nukahtaa aina syliin, viimeisen iltasyötön jälkeen. Ja joka syötön jälkeen yöllä myös. En tiedä sitten, kuinka pahasti joka kerta herätessään pelästyy, ei kuitenkaan vaikuta siltä... jostain muistan myös lukeneeni, että nukahtamispaikalla alkais todella olla merkitystä vasta 5-6 kuukauden iässä, sillon ois tärkeetä, että jo nukahdettais omaan sänkyyn. Oon välillä testaillu jo nyt meilläkin ja puoliunisena onnistuu omaan sänkyyn jääminen, mut ei kyllä täysin hereillä vielä. Kai se siitä vähitellen.
 
Nyt tuo ölinä muuttui sen verran vaativaksi, että parempi kai viihdytysjoukkojen saapua paikalle. Kivaa päivää kaikille!!
 
Eilen kovasti lueskelin myölhäsellä teän juttuja mut en jaksanu kommentoida, nyt en luonnollisestikaan muista mitä tuli mieleen...

Mut meillä on alotettu nyt maissivellillä ja hyvinon lähteny käyntiin, tuntuu maistuvan ja massukaan eiole menny pipiksi. Meinattiin tehdä iltavellistä iskän iltarutiini, neiti kun kuitekinon vielä mulla ns tississä kiinni. Nannista tulee pikkasen masuvaivoja niin mieluummin ei sitten sitäkään anna, pitäsköhän kokeilla sitä jauhetta tai jotain muuta, valmistaakohan tutteli maitoa... hmmm? Sais iskäkiolla enempi sit syöttöpuuhissa kun antais pullosta välillä...

Neiti on oppinu vierastamaan, saapa nää kun näkee toisen papan ens viikolla eka kertaa että kui suuri poru tulee...[:D]

Täällä oon miekin vielä mukana vaikka oonkin vähän taustalla.
 
Moikka!

Nyt ihan alkuunsa on pakko kysyä vierastajien äideiltä, että onko teillä lapset tottuneet kuin paljon näkemään vieraita/uusia ihmisiä? Kun mä mietin sitä, että me ollaan viikottain jossain reissaamassa ja Joona tapaa paljon uusia ihmisiä; toki välillä niitä samoja vanhojakin, mutta eihän se voi muistaa. Luulen, et sen muistiin mahtuu tällä hetkellä vanhemmat, isovanhemmat, täti, toinen kummitäti, Halipossu ja Aleksi :D Näitä kun näkee viikottain... Meillä ei onneks viel vierastamista siis oo ollut havaittavissa, vaan Joonasta kaikki ihmiset on tosi ihania! Ihan vallottavia hymyjä saa kuka tahansa lässyttäjämummokin, joka kaupassa sattuu sitä kattomaan ja sille puhumaan (siis jos Joona hereillä :D). Äitin naama on yleensä ihan tyhmä, mutta tänäänkin huomasin, että kun Joona oli nähnyt äitin vikan kerran eilen illalla nukkumaan mennessä, isänsä oli hoitanut aamutoimet ja mä tulin suihkusta ja kätinäapinalle sanoin jotain, niin ihan samalla tavalla loppu kätinät ja tilalle tuli valloittava hymy!

Sitten vielä kyselisin, että kuinka paljon teillä nauretaan ääneen? Kun Joona on alkanut nyt viikon aikana nauramaan ihan oikeesti kunnolla ja pitkään, on se ääneen nauranut ja hekottanut jo ehkä kuukauden päivät, mutta nyt ei tarvii ees kutittaa. Isänsä tossa justiinsa koitti viihdyttää kätinöitsijää, ja heilutteli sitä sillain "viikinkilaivassa" eestaas ja välillä piti "pitkään" pääalaspäin, niin Joona vaan nauroi koko ajan. Kun muistan jostain lukeneeni, että nauru ja itku on ihan "vierekkäiset" refleksit, ja ne saattaa tollasilla vauvoilla vielä mennä sekasin... Niin voiko luottaa siihen, että lapsen ilmeestä ja naurusta erottaa, että se jostain tykkää, vai voiko tollanen "huvipuistoajelu" oikeesti aiheuttaakin paniikin? Kun mä oon luullu, että ei ton ikäset vielä kikattele ihan tollain, vaan et nauru on enempi se ilme ja höööhööö ääni ja muutama hekotus sinne väliin...

Amppu, hienoa, että pojan unimaailma taas parani! Eihän sitä virkeänä kukaan halua käydä nukkumaan :)

Elegia, meillä on kans toi "tainnutustippa" (hih, hyvä nimitys!) ollut käytössä joskus päiväunien houkutteluun, jos ei meinaa millään lapsi ite tajuta, että on jo ihan töttöröö ja uni tekis hyvää. Silloin on saanut 30-60ml maitoa makuuasennossa, ja pullo vaihdettu tuttiin röyhtäyttämättä, niin silloin uni kyllä pikkumiehen vie!
Ja hienoa, siitä se painonpudots sitten lähtee kunnolla käyntiin! :)

Vähän jänskättää, että osaakohan tää meidän apina nukkua iltaisin näin hienosti, vai tuleeko toi teillä monella eteen tullut kiukuttelu meillekin. Joona kun kuuluu tän palstan juniori-osastoon...

Voihan sinttu, ei kuulosta nyt yhtään kivalta! Toivottavasti pääset lääkäriin, ja jos et pääse, niin illalla päivystykseen, siellä niiden on pakko ottaa vastaan... Tosin kurkkukipu on aina vähän kinkkinen, kun sille on hankala tehdä mitään, ellei oo selkeesti sitten angiinaa/pusutautia/muuta...

Marianna, no joo-o, noin munkin aivot ymmärtäis, että ainoastaan jäädytettyyn maitoon ei saa lisätä päälle pumpattua lämmintä. Mutta väittäisin, et suomenkielisissä ohjeissa sanottiin myös, että maito pitää jäähdyttää, ennenku laittaa ees sinne jääkaappikylmän maidon sekaan. No, niin tai näin, niin tuskin tuo nyt kuolemaks onkaan :)
Ja siitä, että sulattaa juttuja huoneenlämmössä... sehän siis lisää ainakin listeria-riskiä ja muita bakteereita, marjojen kanssa varsinkin kannattaa olla tosi varovainen! Yleensähän suurin osa pakasteesta sulatetuista jutuista kannattaakin kuumentaa... ja niinhän moni lihaa sulattaessaan tekeekin, että kun se on sulatettu, niin yleensä se sen jälkeen vielä kuumennetaan kunnolla ennen käyttöä :D Ja muistin varassa nää munkin tiedot on jostain yläasteen köksän tunneilta, että tiiä vaikka olisivat suosituksetkin muuttuneet tässä vuosien (no siis ei siitä oo ku se kymmenisen vuotta aikaa!) varrella. Ja ainaskin noi mini-gripit on pestävissä ja uudelleen käytettävissä, tiiä sitten noista sun käyttämistä pusseista? Ja kai tohon hommaan pelittää ihan normaalit pakastuspussitkin, laittaa vaan hyvät solmut päähän, niin ei vuoda? Tai varmuudeksi vaikka sitten johonkin rasiaan ne pussit, niin jos vuotaakin, niin ei oo ihan niin iso katastrofi :)

Rinkku, onhan noita korvikkeita vaikka ja mitä! Nan ei todella oo ainoo ees noista ruokakauppojen perusmalleista, vaan tuttelilla ja semperillä on valikoimaa myös. Sit löytyy noita kalliimpi (vatsaystävällisempiä?) hypoallerginisiä ja ties vaikka mitä! Mutta en usko, että jauhe mitenkään kovasti eroo tosta valmiista tavarasta...? Ja jos ette hirveesti sitä kuitenkaan käytä, niin en ehkä jauhetta suosittele; pakkauksen mukaan avattu jauhepussi säilyy 2 vkoa, ja tuliskohan siitä joku pari litraa valmista kamaa sitten. Kokeilemalla selviää teille paras! (varoituksen sana, tutteli sit haisee ihan hirveelle ja ne pulautukset + kakat sen jälkeen on ihan yökyökyök :D Ite oon siis vallan tyytyväinen, kun meillä toi nan ei aiheuta vatsavaivoja, koska se on aika tuoksuton ;))
 
Heippa!

En päässyt eilen päivittelemään ollenkaan, kun Benji tuli kipeeksi neuvolareissulla saatujen rokotusten jälkeen, ja oli todella itkuinen. Päivä meni siis sylitellessä ja lohdutellessa toista. Eikä meillä tietenkään ollut mitään panadoleja jemmassa, joten anoppi joutui käymään apteekin kautta tuomassa meille lääkettä. Suppo meni pyllyyn puoli viideltä iltapäivällä, ja sen jälkeen olikin pikkumies taas jo melkein oma itsensä, tosin hyvin väsynyt.

Eilen illalla kippasinkin Benjin sitten normaalista poiketen jo klo 20:30 yöunille, ja meillä nukuttiin koko yö kuuteen saakka ilman välisyöttöjä! Benji heräs kyllä kahdelta vähäksi aikaa söhisemään itsekseen, mutta annoin sen söhistä rauhassa, enkä edes tuttiä käynyt lyömässä suuhun (neuvolan suositus) kun ei itkenyt, ja poika nukahtikin sitten itsekseen muutaman minuutin jälkeen! Kuudelta siis tosiaan syöttö (miehen herätyskello herätti Benjin), ja sitten unia vielä vähän vaille ysiin saakka! [:)]

Tänään Benji on ollut ihan reipas, ja väänsi vihdoinkin taas kakat viiden päivän tauon jälkeen. Neuvolassa muuten sanottiin, että ei haittaa, vaikka (rintaruokittu) vauva ei usein kakkailekaan! Maidon koostumus on kuulemma silloin vauvalle niin sopivaa, että siitä ei ylimääräisiä juttuja paljoa tule. Kiva kuulla, ei siis tarvitse tästä olla huolissaan.

Muita neuvolakuulumisia: pikkujätti on nyt 63,5 cm pitkä, ja painaa 7950g. Pipo 43 cm. Pää on hienon pyöreä kuulemma, ja kehitys aivan aikataulussaan. Jee! Näillä eväillä siis mennään. Ai niin, ja pelkällä rintaruokinnalla sais jatkaa ainakin kesäkuuhun saakka, kun on noin hyvin jätkä kasvanut.

(GRRRR, helvetin naapurit alkoivat pitämään kauheeta jumpsutusta yläkerrassa just, kun vein Benjin nukkumaan!! Heräsihän se tietenkin tähän meteliin!!! Nyt se tuolla ölisee, toivottavasti nukahtaa pian uudestaan.)

Tinttis: hihi, Benji ei ole vielä tajunnut tuollaista ankkurikikkaa!

Marianna: juu, no sen takia Benji on kaksoiskansalainen, kun meille oli molemmille tärkeää, että pojalla on sama kansalaisuus kuin itsellä. Tuo Ranskan kansalaisuus on vielä harkinnassa, ei olla jaksettu sitä vielä hakea. Siinä mielessä vois olla kätevää hakea sitäkin, jos se helpottais tulevaisuudessa vaikkapa opintotukien hakemisessa, jos poika päättääkin vaikka muuttaa Ranskaan opiskelemaan. Muutenhan monikansalaisuus EU:ssa ei oikeastaan anna kauheasti etuja, kun kaikilla kuitenkin on periaatteessa samat oikeudet ja velvollisuudet.

Elegialle tsemppiä edelleenkin dieettiin/elämäntapamuutokseen! 700g on jo paljon! Sitten joskus, kun mä voin alkaa laihduttamaan, aion liittyä sellaiseen nettipalveluun kuin StartYourDiet.com (sori, mainostan taas...). Sen avulla laihduin viime vuoden alussa 11 kiloa ennen raskautumista. Tykkäsin kovasti. Wiikin kiinnostaisi...

(nyt on ölinä loppunut, Benji nukkuu!)

Mä muuten innostuin eilen kokeilemaan sitä äitiyspakkauksen kumipukua myös. Ja hienostihan se pelitti, ja oli just passeli tähän säähän! Fanitan!

Amppu, meilläkään ei ole lakanat vieläkään synnytyksen jälkeen heiluneet.. Ollaan kyllä jo otettu ne kortsut tänne olkkarin puolelle, että jos jossain vaiheessa sitten ehkä mahdollisesti molemmat samaan aikaan innostuttais ajatuksesta. Siksi olkkarin puolelle, kun mua häiritsee ajatus, että Benji ois samassa huoneessa. Mies kyllä sanoi, että onhan se ollut meidän välissäkin. Niin, no joo... Mutta siis, mun pää ja kroppa ei ole vieläkään ihan täysillä mukana ajatuksessa.

Sinttu: kätevän näköinen allas oli teillä. Ei se nyt niin ruma oo, ettei sitä viittis käyttää kuitenkaan! Mä aion hankkia meille sellaisen, missä on hiekkalaatikko, ja sitten sitä kantta voi käyttää altaana. Joku muukin sellaisesta puheli... Hirmusti paranemisia sulle! En tiedä melkein mitään inhottavampaa "tautia" kuin kurkkukipu..

Toivottavasti Halipossun menkat on jo loppuneet! Aika horror-pitkiltä nuo jo alkaa kuulostamaan. Mä olen vieläkin välttynyt tuolta vitsaukselta. Ja tuosta leviämisestä, mä olen nyt myös suunnilleen kokoa 42, vaan niin olin kyllä ennen raskaaksi tuloakin, joten ihan normaalissa vaatekoossa itselleni alan jo olemaan. Ja hassua, että olen ihan oikeasti huomannut, että se Zumbaus on auttanut tuohon mun eturöllöön! Jee! Ei roiku enää maha housujen kauluksesta komiasti ulos. Tissit on kyllä vieläkin sen yhden kuppikoon suuremmat, eli toissa syksynä ostettu ohuempi välikausitakki ei todellakaan mene päälle tissien kohdalta. Möh.

Hienoa Ninoska, että sait soitettua itsellesi lääkäriajan! Mun vasen ranne on alkanut vähän oireilemaan myöskin, mutta ei pahasti. Pitää katsella, että miten tilanne täällä kehittyy. Ja toivon, että flunssa ei iskisi teihin pahana!

Marianna: mä myönnän myös, että oon välillä syyllistynyt sun mainitsemiin jaikseihin, vaikka se meidän kotiapukin neuvoi, että ei lämmintä kylmän päälle.. Nykyään kyllä en oo enää tehnyt noin, kun kertapumppauksella tulee tosiaan niin reippaasti maitoa, että yks maitopussi täyttyy sukkelaan. Täälläkään ei myydä sellaisia pienempiä minigrippejä, vaan on vaan niitä litran ziploc-pusseja, enkä niihin raaski pumpata. Me muuten ostettiin sellainen "turhake" kuin maidonlämmitin. Eipä tunnu sittenkään olevan turhake, vaan siinä se maito lämpenee tosi nopeasti, muttei liian lämpimäksi. Mies on tykännyt kovasti silloin, kun joutuu joskus hoitelemaan Benjiä.

Saparo: no, ei täällä tuo lääkäri edes itse uskaltanut mulla mitään määrätä, vaan tosiaan konsultoi apteekkaria ensin. Muuten, täällä ollaan muutenkin paljon varovaisempia kuin Suomessa kaikkien lääkkeiden kanssa, ja esim. antibiootteja ei määrätä useinkaan. Itse olenkin esim. angiinaan ja poskiontelontulehdukseen joutunut anelemaan antibiootteja, kun lääkäri on ollut sitä mieltä, että pärjäisin ilmankin. Ehkä ihan järkevääkin, mutta... Sama juttu niiden epiduraalien, sun muiden kanssa.

Hihi, Sanna, olis kivaa nähdä niitä Joonan ilmeitä! Benjin ilme on ainakin joka kerran yhtä pöyristynyt, kun annan sille D-tipat... Saa nähdä mitä käy sitten kiinteiden kanssa. [:D] Naurusta vielä, että kyllä Benjillä selvästi kikatus on merkki riemusta. Alkaa nauramaan esimerkiksi silloin, kun joku juttelee hänelee sellaisella vähän normaalia korkeammalla äänellä! Silloin kun Benjiä joku jänittää tai pelottaa, niin menee ihan vakavaksi ja hiljaiseksi.

Ampulle iso JEEE viime yöstä! Kyllä se varmaan sitten oli vaan väärä uniaika. Mä itsekin viime yön jälkeen oon alkanut miettimään, että laitankohan mä Benjin aina liian myöhään sänkyyn, kun tuntui nyt nukkuvan paljon paremmin, ja pitempään(!!), kun laitoin sen aikaisemmin nukkumaan eilen! Hoo. Pitänee kokeilla tänään samaa temppua vielä uudelleen.

Tantun äiti-lapsi-kerhossa oli aika vähän porukkaa, mutta tuostahan se on hyvä alkaa. Toivon, että seuraavalla kerralla saatte lisää mammoja ja muksuja seuraksi. Ja yääääk! Juustoa äidinmaidosta! En söis! [:D] Siis saattaishan se hyvää olla, mutta hrrr....

Vierastamisesta vielä, että ei ole Benji vielä ainakaan alkanut vierastamaan, vaan päinvastoin on riemuissaan uusista naamoista! Hymy ja kikatus on ekat jutut, mitä uudet naamat saavat Benjissä aikaan. Toivon, ettei alkaisikaan kauheasti vierastamaan. Vaan minkäs teet, sitten jos sellainen alkaa.

Aah, nyt pistän stopin tälle lakanapostaukselle, ja painun leikkimään Benjin kanssa. Se heräs tässä välissä, kun onnistui turauttamaan vielä toisetkin vellikakat housuun unissaan. [:D]
 
Hei muuten, milloin saa alkaa antamaan sormiruokaa?? Kun jossain joskus (KAI?) luki, että jopa ennen soseita, mutta ei kai nyt sentään... Joona ainakin yli-innokkaana vaan tukehtuis :D
 
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=140&Itemid=165
Tässä linkki (toiv toimii) kiinteiden aloittamisesta. Mielenkiintoista tietoa! Nyt en ehdi muuta, palaan myöhemmin.
 
No niin yritän saada jotain kirjoitettua. Asento ei ihan paras mahdollinen, istun emännänjatkolla ja Jussi nukkuu sylissä. Muutaman minuutin jälkeen selkää jumittaa, mutta mitä sitä ei tekisi, että ehtii jotain tänne kommentoimaan.
 
Meillä nukahdetaan iltaisin omaan sänkyyn kiltisti. Jos on syötön aikana nukahtanut syliin niin herää kyllä sänkyyn laitettaessa, mutta nukahtaa samantien. Yleensä hereillä viedessä sänkyyn, iltalaulu ja hyvät yöt. Nukahtaa melkopian itsekseen. Kerran olen sängystä hakenut pois, kun tohotti ja ähki eikä ollut vielä tarpeeksi väsynyt nukkuakseen.
 
Vierastaminen: Ei ole varmaa, kummitädille kyllä Jussi venytti alahuultaan ja alkoi itkemään joka kerta kun otti syliin. Toki tilanne oli muutenkin rauhaton. Isommat lapset leikki suht äännekkäästi ja kummisedällä on myöskin melko kantava ääni, joka varmaan Jussin korvaan ei ollut kovin miellyttävää, kun on tottunut hieman rauhallisempaan elämän menoon.
 
Halipossu, toivottavasti sun menkat on pian ohitse. Itsellä ei ole vielä kyseiset "mäkiviikot" alkaneet ja toivon niiden pysyvän vielä pitkään poissa. Toki sitten saisi tuon kierukan asennettua. Hieman kyllä arveluttaa sekin, kun kuunnellut mitä vaivoja se on Pranalle aiheuttanut. Onko jo muuten ne helpottaneet?
 
Rytminmuutosta ilmassa. Tänään aloitin sitten muokkaamaan Jussin päiväunia. Jussihan on nukkunut säännöllisesti 5 tuntia päivällä n. 12-17 välillä. Eipä niinä päivinä sitten päässyt minnekkään, kun ei malttanut miestä herätellä. Nyt sitten laitoin Jussin  vaunuihin aamupäivällä kympin jälkeen ja pihalle kärryttelemmään. Nukkui sitten 2.5 tuntia. Norm aamupäiväunet sisällä olleet n puoli tuntia. Sitten valvottiin kolmisen tuntia ja sitten uudelleen ulos vaunuihin, mutta unta vain 1 tunti. Heräsi kuumuuteen, ...kele, omaa vikaa kun en huomannut että aurinko oli alkanut paistaa vaunuihin. Eipä sitten uudelleen enää unta tullut, kun hikipäänä oli. Nyt sitten ottaa pikkutorkut sylissä, no saanpahan aikaisin sänkyyn. Huomenna aion kyllä kokeilla uudestaan tätä rytmitystä, koska olisi tarkoitus käydä kaverilla päiväkahvilla.
 
Olikos se Sinttu, joka flunssalla. Pikaisia paranemisia sinne. Teillä nyt sairastellaan vuorostaan urakalla. Meillä oli sairastamiskierre reilu kuukausi sitten. Alkoi tuntumaan jo toivottamaalta, kun kokoajan joku pää prakasi[:@].
 
Sanna: Kyllä suurin osa Jussista otetuista kuvista on sitä kameran ihmettelemistä, joskus saa sitten narrattua sopivasti nauramaan oikealla hetkellä.
 
Vitsi, kun hyviä Ionan ottamat kuvat ja mallikin oli kyllä söpö.
 
Täälä myöskin syyllistytty pumppaamaan jähtyneen maidon päälle uutta ja hyvin vaan on kelvannut, eikä vatsavaivoja ole tullut.
 
Palaillaan!
 
heipsan!

nopee huikkaus:

SORMIRUOKAA saa antaa heti kun kädessä pysyy, eikä ole allegisoivien eväitten listalla. Kattoo ite vierestä ettei tukehdu! (kuulosti kauheelta?) No, meillä on tolla ollu porkkana kourassa aika kauan, samoin omppupala ja se tuorekurkku. Eilen tökkäsin sille käpälään oikena näkkärin ja siitäkös riemua riitti! Eihän tuo vielä niistä mitää saa irti, mutta on menossa mukana kun me muut syödään!

VIERASTAMISESTA. Sehän on vauvan elämän eräs tärkeimmistä kasvun "oireista". Ja siitä pitäisi olla iloinen ja ylpeä, että lapsi erottaa omat vieraista. Sillon tietää, että maailma on alkanut taas hahmottua uudella, jännittävällä tavalla. Samoin kuin lasta ei pidä liika suojella vierailta ihmisiltä, niin ei kai sitä pidä väkisin kenenkään "vieraan" sylii tyrkyttää siinä toivossa, että oppii. Esim. edellinen anoppi yritti oikeen tiukasti  ja vängällä tunkea lasta lähelleen, kun pikkuinen alkoi vierastamaan ja sai kauheita pelkoitkuja!

ja jotakin vielä... mutta täällä huushollissa on taas tapahtumia...

------------
edit. sehän se oli... tuoreen maidon lisääminen jo valmiiksi jäähtyneeseen. Siinä on semmoione juttu, että se "vanha" maitoerä lämpenee joka kerta pikkuisen uudelleen, kun sinne lisää uutta. Ja sitähän ei periaatteessa sais lämmittää uudelleen. Että sen bakteerikannan kasvua tuolla ohjeella halutaan poistaa. Mutta ei kait kukaan lisää päivä tolkulla maitoja samaan pulloon. Olen ymmärtänyt, että ne keräilyt kohdistuu yhteen päivään ja syödään taikka pakstetaan samana päivänä? Ja tod. pakaste erät pitää olla "koskemattomia" samasta syystä. (sulaa,jäätyy,sulaa,jäätyy)
 
Huikkaan täältä että komppaan Maarista tuossa vierastamisasiassa, just neuvolassa kyselivät että onko neiti ruennut vierastamaan. Neljän kuukauden hujakoilla kuulemma monesti alkaa erottamaan tutut vieraista, mikä on siis normaali kasvun merkki.
 
Hei!
 
Amppu, tosiaan oli mennyt sun huutelut ohi tapaamisista. Hyvä idea, olisi kyllä mahtava nähdä ihan livenä lähiseudun porukkaa vauvoineen. Olitko ajattelut vasta kesällä vai nähtäisiinkö aikaisemmin?
 
Sormiruokana on erinomainen maissinaksut, jotka sulaa suuhun. Ei tarvi pelätä, että menee paloja kurkkuun. Eipä ne miltään maistu, mutta mukava lapsen niiden kanssa on sotkea. Pitääkin muistaa ostaa niitä seuraavalla kauppareisulla, menisköhän leipänä jos ne on hyllystä loppu[;)].
 
Täälä käy ihana sateenropina peltikattoon, sitä on mukava kuunnella unta odotellessa. Toki harvemmin ehdin sitä odottaa, kun tuntuu luikkivan jo nurkan takana ennekuin sänkyyn ehdin.
 
Prana oli laittanut hyvän linkin kiinteistä ruuista, olipa mielenkiintoista. Olen alkanut kans pohtimaan niiden aloittamista lähiaikoina. Jussi nyt 3,5kk ja katsotaan tuonne neljään kuukauteen saakka ja mietitään vaihtoehtoja. Täältä saa kyllä hyviä vinkkejä, koska monella on jo kokemusta niistä.
 
Nyt kuuntelemaan sitä sadetta, Hyvää Yötä!
 
jepjep..

eilinen meni oikein hyvin, samaten tänään aamupäivä, mut sit tää ilta oli suoraan sanottuna ihan perseestä..en tiiä enää, mitä tekis..ruokakaupan jälkeen tyttö söi hyvin (n. klo 16.30), sit söi vähän puolihuolimattomasti ku kävi pikkupäikkäreille klo 18.30, niiltä heräs tunnin perästä täyteen parkuun, ei suostunu syömään tissiä missään asennossa, joten lämmitin sitten pulloon 70 ml, joka meni kaikki samaan syssyyn (oli muuten nyt sitten erikseen viilennetty ja kylmänä sitte yhdistetty [:D])..sitte loppuilta itkua aina kun yritin laskea pois sylistä, paitsi ne kerrat, kun hoitopyödälle laskin vaipanvaihtoon jne..siinä sitten höpötin ja nauratin tyttöä, ettei jäis kauheet muistot sille täst illasta..eli siis, tyttö sylissä koko ilta, kunnes oli puoliunessa ja sain laskettua sänkyyn (isoon sänkyyn) ja ite kömmin viereen, ni rauhottu nukkumaan klo 21.30 ilman itkua..omaa oloa helpotti vähän se, että kun tyttö havahtu hereille tos kymmenen jälkeen, ni söi tissiä ihan ku ei olis mitään ongelmaa koskaan ollutkaan...

nyt sitte oon lueskellu keskustelupalstoja ja imetystukilistan sivuja tuosta imemislakkoilusta ja alkaa hahmottua asiat paremmin..päätin jo aikasemmin illalla, että jos tää oli tässä, ni mie sitte lämmittelen pulloja ja pumppailen maitoja jatkossa ja piste..mut luettuani noita aattelin, että jos vielä yrittäis...onneks mies tulee kohta töistä, ni pääsee vähän purkamaan sille omaa pahaa oloa...
 
Huikkaan nyt ihan nopeesti. Kirjoitin hervottoman pitkät pätkät ja lähetettäessä sitä jonon jatkoksi, se koko raapustus katosi johonkin bittiavaruuteen [:@] Nyt mun on pakko mennä nukkumaan, mutta koitan huomenissa (= tänään) kirjoitella tarinat uusiksi. Hyvää yötä.
 
Heippa!

Ah, käytiin sitten Halipossun kanssa shoppailemassa, ja nyt on mulla uus puklunkestävä välikauden takki! Jes! Samalla piti taas noita ah, niin vietteleviä sloggin alushousuja ostaa, kun pitää saada tuettua nää löllykät alushousuihin, eikä vanhat, muutoin omaa ja miehen mieltä lämmittävämmät pökät tosiaan istu päälle. Edelleen näytän siltä (joku tän joskus palstalla naputteli?) että oisin sitä pullataikinaa verkkokassiin tunkenut. Hommaahan ei tietenkään helpota se, että piti taas hamstrata vähän suklaata kaappiin, kun sai halvalla ihan huippuhyvää! Eli taas hommat seis ton herkkukaapin tyhjentämisen osalta...
Apina sai myös vähän uutta vaatetusta, naurattaa vaan, että ostelen tolle kolmikuiselle noita 74cm vaatteita ja kaikki ohjekokotaulukot sanoo, et ton kokosia käyttäis ne n. 9kk mukelot. Nooh, eipähän ehdi noita isompiakaan vaatteita niin monesti käyttää, että kestävät hyvinä ja siisteinä seuraavillekin, eikä oo ees konttauskulumia ;)

Aaa, että nelikuisen siis "kuuluukin" alkaa vierastamaan? No hyvä tietää! :) Seurataan sitä sitten, siihen tosin on vielä liki ne kuukauden päivät aikaa... Mä oon jotenkin kuvitellut, että vierastaminen ja eroahdistus tulis yhtäaikaisesti sitten siellä vuoden hujakoilla!

Ja maariselle kiitokset sormiruokavinkeistä! Ehkäpä tollekin vois törkätä muutakin kuin lusikan siis käteen :) Noita maissinaksuja, Tiihuli, nyt ei kuitenkaan vielä, ettei sitten totu sellaisia rouskuttelemaan, vaikka niissä ei mitään lisäaineita tai muuta ylimääräistä ookaan. (ps. aikuiset hei, ne on ihan sikkehyviä, kun kastaa suklaafondueen!)

Älä Amppu vielä nyt kuitenkaan sinne töihin, ku sit et ehtis meidänkaa täällä naputtelee! :) Ja sielläkin ollut tuottoisa shoppailupäivä, jee! (ja hihih, makkara, mäkin välillä Joonaa makkaraksi oon sanonut, etenkin jos sillä on jotkut raidalliset vaatteet päällä, niin silloin tulee usein kutsuttua "raitamakkaraksi" :D Mistähän sekin tulee??)

Huomenna saan lepopäivän apinataloudesta, ja pakenen "tienaamaan" kokouspalkkiota amk-hallituksen pariin. Noinkohan sitä osaa puhua viisaista opiskelijapolitiikasta, kun tässä taas mennyt monta päivää ihan sujuvasti kakkavaipoista rupatellessa? Eikä tilannetta auta yhtään sekään, että unta ei näy eikä kuulu mun silmiini, vaikka Nukkumatti kävi pikkumiehen jo tunteja sitten omakseen viemässä... Päässä pyörii niin vimmatusti taas nykyään kaikki kämppä ja opintoasiat, että en mä osaa vaan unta houkutella. Toivottavasti se uni kuitenkin vie, ja Joona nukkuisi taas aamuun (viime yönä nukkui, ennen kahta kävin kahdesti nostamassa tutin suuhun, koska mun mielestä ei ollut vielä ruoka-aika, mutta se meinas alkaa jotain möykkäämään, vaan nukahti sitten kuitenkin ja heräsi vasta joskus aamulla kuuden jälkeen syömään ekan kerran kun isi oli jo syöttämässä!), annoin sille ekaa kertaa täksi yöksi sitä porkkana-perunavelliä tetrastakin, katsotaan onko vaikutusta! Tosin enpä taida noiden kahden kokeilutetran jälkeen sitä ostaa, kun halvemmalla ja helpommalla tuntuu pääsevän, kun heittää sosepurkista maidon sekaan vaan ihan ite. Ihan hyvää velliä se niinkin! Tosin sintulta meinasin kysellä vielä, että teitkö sä siitä maissijauhosta velliä? Niin millä suhteella? Ja turvotitko/keititkö sen jotenkin eka, kun eikös jauhot turpoo sitten mahassa hirveesti? Tällasia tietoja kun ei tän kodinhengettären aivosolukoista löydy!
 
Takaisin
Top