Huhtikuun huhuilut

Marianna meillä on myös sellanen ainun räkäpumppu ja oon todennu ettei sillä tee mitään. Sillon kun tytöillä oli kova nuha niin ihan mitättömiä määriä sai niistettyä kun sen pumppuosan lämmitti eka pehmeemmäksi kuumalla vedellä, ja sillonkin se täytyi työntää luvattoman syvälle pikku nenuihin.
Ailime, meidän toisella tytöllä on kans semmonen iso tai painava pää mutta neiti hoksaskin käyttää sitä ankkurina. Pään kun saa heivattua oikeaan suuntaan niin muu kroppa seuraa perässä [:D]
Iona, täällä  myös yks itkupilli! Kaikki moneen kertaan nähdyt vauvatulossa ohjelmat ym hömpätkin saa hanat auki. Ja autappa jos mieheltä irtoaa joku varomaton kommentti tyttöjen hoidosta tai mun ulkonäöstä millä se ei oikeesti tarkota mitään pahaa: herne nenussa  ja kamala itkuvollotus päälle [:o] Eikö sen ois pitäny jo hellittää tähän mennessä.
Sanna pystyskö tota makuupussia jättää välistä pois? Jos et kevyempään haalariin halua vaihtaa vielä. Mun piti eilen laittaa tytöille keväthaalarit kun toppapuvut oli pesun jäljiltä vielä märät ja nehän viihtyikin vaunuissa paremmin ku ikinä. Ei kitisseet yhtään vaikka olivat hereillä ja vaunut jopa seisahtui välillä, tähän asti kun siellä on käyny sellanen tasainen ähinäkitinä jos ovat hereillä.. Niin ja siis meillä vaunuissa pehmeät kantokopat joista olen napannut ne päällysosat pois jo.
Jes, ensimmäinen herkuton päivä sujunut näinkin pitkälle hyvin kun on pitänyt ittensä kiireisenä. Makkarin ikkunat jo pesty [:)]
 
Jahas, meillä mielenkiintoinen yö ilmeisesti tulossa, sillä Olli nukkuu TAAS. Sille ei yhtään ominaista tällanen tirsailu.
 
Ailime: Ihan vaan on Suomen kansalainen, kun molemmat vanhemmat ollaan suomalaisia. Ei olla vielä päätetty tän nykyisen kotimaan kansalaisuuden ottamisesta, sen kuulemma ehtii myöhemminkin, riittää kun on syntynyt täällä. En oikein tiedä miks se on jäänyt, kai me ollaan koettu, että siitä ei vielä ainakaan oo kauheesti hyötyä. No, toi mun kertoma tilanne nyt tosin just oli yks sellanen, jossa sitä hyötyä OIS ollu. Hmm. Teillä Benjistä taisi tulla triplakansalainen, jos oikein muistan?
 
Riikka: Kiitos vinkistä!! Saakohan niitä Fridoja muualta kuin Suomesta... Ois pitäny kysellä jo ennen reissua parhaita laitteita, eikä mennä ostelemaan sikaa säkissä. Miten se eroaa tuosta Ainun pumpusta, siis onko tekniikaltaan jotenkin erilainen? Jos tiedän suurinpiirtein niin voin katella täältä vastaavaa. Kiitos Tinttis myös kokemuksen jakamisesta, kiva tietää, että vika ei oo pelkästään niistäjässä tai niistettävässä. Taitaa lentää Ainu tänään kohti vesilintua... Niin ja tsemppiä sullekin vähähiilariseen elämään! Täällä sujuu joten kuten.
 
Heruminen: täällä taisi useampikin jutella herumisen hidastumisesta öisin. Mulla sitä on ilmennyt päivisin, tai ylipäätään tuntuu, että maidon määrä on vähentynyt. Kun mulla vielä joku viikko sitten saattoi suihkuta maitoa ihan liiankin kanssa, niin nyt on tissit ku tyhjät lerpattavat rukkaset (NYT alan ymmärtää silikonirintoja [:D]) Koitan juoda entistäkin enemmän vettä, mut ei tunnu auttavan. Pumppaamisesta ei oikein enää puhettakaan ja eilen ensimmäistä kertaa Ollikin tuntu hermostuvan tähän. Voiko nyt sitte olla vaan niin, että maitoa ei sittenkään tuu enää tarpeeks yli 8-kiloisen täysimetykseen? Voiko niin tapahtua, jos aiemmin ollut maitoa jopa liiankin kanssa? Ehkä me sittenkin "joudutaan" maistelemaan ruokia jo aiemmin [;)]
 
Fiilikset. Tais olla Iona, joka kysyi itkuisuudesta, tällä kertaa siis äitien. Mulla on ollu jo suht pitkään aika normaali olo, selvä muutos oli kuukauden jälkeen synnytyksestä ja nyt tuntuu loputkin ylimääräiset itkut kadonneen. Tosin oon aina ollu herkkä itkemään ja nauramaan, joten vaikee sanoa. Sen huomaan, että lapsijutut herkistää entistä helpommin. Ja nyt ikävä kyllä on jokakeväinen pieni down-fiilis selvästi iskeny. Hassua, luulis että kevät on just iloista aikaa mutta mulla tuppaa tulemaan jossain vaiheessa aina sellanen ei-jaksa/huvita/innosta -kausi. Kaikki tuntuu raskaalta ja tunkkaselta. Onneks kuitenkin aina ollut ohimenevää ja kaikenlainen puuhastelu auttaa yleensä asiaan. Erityisesti urheilu, jota nyt pitäiskin sitte viimeistään kunnolla päästä aloittelemaan. Tosin toi lastakäsi voi vähän hidastaa mut treenataan sit pääasiassa jalkoja [:)]
 
Taidankin sitten lopettaa tän puheripulikohtaukseni tähän, palaan taas myöhemmin - heippa!
 
hohhoijjjaaa... kerkesinpäs tännekin...
Mä en käsitä mikä Veeralla on. se ei nuku!!! joka kerta kun lasken vaunuihin tai sänkyyn niin alkaa armoton itku. ja nyt se sit huutaa jo joka kerta kun laitan hoitopöydällekin makaamaan vaipan vaihtoa varten. miks? eilen illalla nukutin sitä kaks tuntia ja tänään sain sen just toisille päikkäreille kun normaalisti se on siis joka ilta nukahtanut omaan sänkyyn ilman mitään nukuttamista, ja päivisin on nukkunut kiltisti 5-6 päikkärit. mikä ihme nyt on? mietin jo että vaivaisko ne korvat jos siellä sitä tulehdusta oli, mut kai se silloin itkis ja huutais mutenkin kun vaan maatessa. äääh... ihan toivotonta. kakkakin tuli tänään joten masussakaan ei pitäis enää painaa. bataattia ja luumua ollaan edelleen syöty kerran päivässä pieniä määriä, että ei niidenkään suhteen ole muutosta ollut. onko sillä vaan joku ihme vaihe?? käsiä kyllä jyrsii hulluna että olisko sitten jo niitä hampaita tulossa? mut miks silloinkin itkis vaan makuulla? en kyllä käsitä...
huomenna neuvolassa rotan kakkos annos niin pitää kysäistä hoitajalta ja pyytää että kurkkaa korviinkin.
Muuten alkaa onneks rs-virus olemaan takana päin. pientä yskää vielä mutta muuten kunnossa [:)]

Nyt se flunssa pukkaa sitten mulle. kurkku älyttömän kipee ja nenä ihan tukossa. onneks ei kuumetta oo ainakaan vielä. toivottavasti ei mee pahemmaks.

Tissiä Veera ei enää päivisin huoli ollenkaan. olisko tohonkin syynä se että pitää olla makuu asennossa?!? tissittelyt alkaa siis täälläkin oleen ohi. öisin on muutamat imut ottanu, mut sen jälkeen saa pulloa vielä lämmitellä. oon yrittäny jonkun verran pumppailla päivisin, mut eipä sieltä ihme saaliita tule. ehkä tää alkaa sitten oleen tässä mun osalta. Ihmeen kauan sitä kuitenkin jakso noiden kumien kanssa räpeltää, vaikka olinkin jo luovuttamassa muutama kuukausi sitten.

Nyt on pakko lähtee rauhassa kuumaan suihkuun ennen kun toi elohiiri herää. taitaa olla pitkä ilta taas tulossa kun isikään ei tule kotiin enne 23.00. huh... kunpa vaan viihtyis jossain muuallakin kuin sylissä..
 
Moikka!

Katotaan mitä ehdin naputella, ennenkuin apina herää.

sinttu, ettei vaan kuitenkin olis myös räkää/limaa poskionteloissa tai muualla? Itse ainakin tiedän, että poskaritulehduksessa on makuullaan olo yhtä tuskaa, mutta pystyssä ei satu yhtään! Mites, onnistuisko jos nukkuis vaikka päikkärit turvakaukalossa tai sitterissä, kun ois pystymmässä sitten? Pieni nosto pinnasängyssä kun ei taida riittää... tai sit koita vuorata tyynyillä lapsi aika pystyyn omaan kainaloosi yöksi? Kannattaa kysyä sieltä neuvolastakin, mutta jos nuhainen tai räkäinen on ollut, ja vain makuullaan itkee, niin noihin vauvoilla niin kapoisiin onteloihin tällain maallikkona sen syyn kyllä osottaisin! Tsemppiä sinne, toivottavasti jo pian loppuu se yskäkin! :)

Sitten vähän hölmö kommentti Tinttikselle, tää on hankala muotoilla taas pehmeäksi, mutta on siis oikeasti vain pieni vieno pyyntö :) Voisitko entterin avulla laitella kappalejakoja? Tää fontti/riviväli on foorumilla sellanen, että pitkää tekstiä on hankala ainakin läppärin ruudulta lukea... :) Tai en tiiä, onko vaan mun silmissä vikaa :D
Ja sielläkin oli opittu uutta pyhien aikana, hyvä hyvä! :)) Ja täällä tosiaan korviketta menee se 2-3 jauhepakettia viikossa edelleen, vaikka ollaan kiinteät kerran päivään jo ruokaan otettu! Tänään kävin taas ihmettelemässä vauvaneineksiä ja nappasin mukaan pari peruna-porkkana-velliä. Noita kun ollaan syöty jo muutenkin, niin täytyy varmaan alkaa illallakin antamaan vaikka sitten blandattuna! Viime yönä Joona nukku ekan pätkän vajaa 6h ja sitten heräili 3h välein... Meille se on siis tosi usein, kun pitkään mentiin se 12-13h yhdellä tai kahdella herätyksellä! Ja nyt siis ensin lisääntyi tohon kahteen, mutta viime "yönä" herättiin sitten useamminkin!

Ja sitten se äidin itkuherkkyys... joo-o! Mä oon kans päivittäin tippa linssissä, ties mistä asioita johtuen! Ihan hirveetä! Ja tuntuu siis oikeesti, että ihan pikkuseikatkin saa padot vuotamaan ja pyörittelen ihan naurettavia asioita yötä myöten mielessäni... Enkä ees imetä enää, että luulis nyt niiden hormonien jo kaikonneen??

Pranametrille halit! Ärtsyily on onneks tuttua varmaan jokaiselle täällä, ja ainaki ite oon ketutusta täälläkin teidän "niskaan" purkanut... Ja tosiaan, itse oon kans visusti pyrkinyt pitämään suutani supussa Joonan hoidosta, jos joku ei teekään ihan samalla tavalla sen kanssa kuin minä... Nauratti kyllä, kun vein pojan äidilleni hoitoon, ja oma mummoni oli siellä myös, niin lähtiessä latelin pitkät pätkän neuvoja ja vinkkejä, kunnes nauraen totesin, että onhan ne yhteensä viis mukulaa saanut aikuisiks kasvatettua, että ehkä ne pärjää :D Miehellekin yritän aina välttää sanomasta, jos hän tekee jotain toisin kuin minä, vaikka välillä tiukkaa tekeekin vain napittaa nassuni!

Tuuletuksia Elegian suuntaan uuden ruokavalion johdosta! Voih, saispa sitä itsekin itseään niskasta kiinni... mies jo tossa taas totes, kun kävin yks ilta leipä-iltapalan jälkeen vähän ylikierroksilla, että pitäiskö mun välttää noita hiilareita, kun kuulemma tosi usein flippaan niiden jälkeen :D

Pukemisvinkeistä taas kiitos kaikille! Otin lampaantaljan nyt sitten pois vaunuista ja laitoin viltin sinne pohjalle... toivotaan, ettei veto käy. Tänään päällä potkarit ja neulepusero, kypärämyssy ja äippiksen haalari. Hanskatkin jätin laittamatta, vaikka ne ois ehkä fiksut olleet, kun toi lapsi jäikin tonne ulos nukkumaan... Josko tää nyt sitten auttais. Totesin myös, että sitä koppaa en tonne edelleenkään laita, koska sit saa tarpeen vaatiessa nostettua tota selkänojaa ylöspäin, jos vaunuissa köllijä tahtookin nähdä jotain! Tolla vaatetuksella kyllä oli kahvilaan mennessä aika hikinen, etenkin niskasta ja kainaloista, mutta riisuessa en viitsi herättää Joonaa täysin, niin sillä jää aika kädet hihoihin ja kypärämyssy päälle... Ja ainiin, makuupussi ei oo enää kiinni, vaan jätin vetskarin auki!
Makuupussia en siis viitsi vedon takia jättää poies, kun kopattomiin vaunuihin veto käy ikävästi... myöskään haalaria en haluis vaihtaa, kun ton saa hyvin auki, enkä usko että noi vanuhaalaritkaan olis mitenkään viileemmät? Ehkä täytyy sitäkin koittaa... tässä käy pian niin, että on jo kesä, ennenku oon löytänyt sopivat kevätvermeet :D

Ehdinkin näemmä sivun loppuun teidän tekstejä, ja vielä lapsi untenmailla. Omia kuulumisia ei oikeestaan ookaan... vähän känkkäränkkä poika tänään ollut, sellaista kätinää ja levottomuutta, mutta noita päiviä nyt sattuu silloin tällöin! (tosin sen verran känkkis oli sankari, että ei kahvilta lähdetty enää kaupoille ettii mulle (edelleen) niitä kumisaappaita ja alemunajahtiin ;))

Palaillaan taas! :)
 
Terve!

Kirjoittakaa vaan ensimmäiseksi sanaksi AAMUÄRINÄ ja sen jälkeen kevyt kehoitus hyppäämäänn yli! Minähän siinä haukkana imen juttua itteeni, kohtalotoverit! Voi sanoa että V***U kun Vit***i (viimeinen V-sana on imperfekti muodossa) Siis ööö, sori, avasin koneen vasta nyt kun niin pisti hankalaksi tämän elon aamupäivä, en teistä hermostunu, päinvastoin. OMPA KIVAA ETTÄ MUITAKIN hiertää!

JA kun siis aloin lukemaan tuosta Riikan imetys tsempistä ja siirryin Ionan itkuherkkyys kysymykseen, niin johan siinä jo kyyneleitä vuodattelin! Semmosta se on! Niin ja neuvolan täti sanoi, että SAAN MINÄ vielä imettää, koska tyttö kasvaa niin kauniisti ja sopusuhtaisesti! Pituutta oli 67cm ja painoa 7280g. Nauraa retkotti sekä terveydenhoitajalle, että lastenlääkärille. Pelkäsinkin siis etukäteen sen vierastamisen kauhu hetkiä, mutta niin nopeasti ja tottuneesti nuo tyttöä pyöritteli, ettei ehtiny kun ihmetellä. Niin ja lääkäri täällä DELUX-neuvolassa antoi lapsen olla isin sylissä koko tutkimuksen ajan, kerta lapsi on alkanut vierastamaan! Vau, miten fiksua!

Sannakoo ja muut pukijat. (kaikki vissiin pistää lapselleen jottai päälle...) Meijän pikkuakka on niin hikinen tapaus, että nukkuu vaunussa just siinä äippäpakkauksen KUMIPUVUSSA! Se on niin ihanan ohkanen, että tuo ei raivostu pukemisesta. JA OLEN SIIS YLPEÄ koska meillä on nukuttu taas eilen ulkona!!!! Niin ja sitte tietysti lapaset ja villa sukat ja flees myssy päälle. Ipana makuupussiin sinne rattaisiin, eikä ole hiki tullut! Auton kyydissä mennään semmosessa CITTARIN kirahvi-ulkoilu haalarissa ja puuvillamyssyssä. (pannaanko kuvia, kun nuo tuolla toiset kuvaa palstoille vauvojen kotiintulo vaatteita?) Niin ja alla tuolla on pelkkä paita ja pöksyt ja pikku sukat!

.... höh.... miks tuo herää just sillon kun mä pääsen melkein vauhtiin?......

------------------
edit: kuvat laitettu. Syömiskuvaa en kehannu, kun kaikki tietää miltä tissi näyttää.
 
SannaKoo: Sitterissä ei uni tule. pystyssä on paljon kivempi tutkailla maailmaa kuin nukkua. Ja musta tuntuu että vika ei oo räässä eikä nenässä. ilma kun kulkee ihan hyvin eikä oo muutenkään räkänen eikä silleen tukkonen.
sängyn pääty on koholla ja vielä tyyny patjan alla, että reilusti ylhäällä on. kohta jo valuu sängyssä alaspäin [;)]
Jotain kummaa toi on. Nyt onneks nukkuu, vissiin univelka vei voiton. Viime yö oli tosi levoton...
Odotan vaan mielenkiinnolla ens yötä jos nyt vielä venyy noi iltapäikkärit pitkiks. Ite kun haluis nukkua kunnolla kun tuntuu että tää lenssuolo vaan pahenee... noh, vaavin ehdoilla mennään. kiusataan sit isiä koko yö pullon lämmitykseen.

Ja mä kans puollan näitä tyhjiä rivejä väliin. Meikäläisenkin simmut osaa siten paremmin lukea [:)] kiitos!
 
Heh, mäkin koitan laittaa useemmin tyhjiä rivejä väliin näihin metrisepustuksiini [:)]

Piti vaan Sintulle tulla huikkaamaan, että meillä Ollilla samanlaista tänään ja olin huomaavinani, että hammasoireilua olis. Parka jyysti sitä äitiyspakkauksen hammasharjan päätä ku viimeistä päivää kun vihdoin tajusin ikeniin helpotusta tarjota. Ihan samat oireet, makuuasento ei käy, levotonta unta (edellisyönä) ja kitinää. Meillä tosin kans lenssu takana, joten ei toi poskiontelo-oirekaan mahdoton oo, joskus oireilee räättömänäkin (kaunis tää suomenkieli [:D])
Edit: tosin Olli on tänään nukkunut tosi paljon, joskin levottomasti.

Kiitti vielä Riikka tuosta suorasta linkistä, tää vauva-Google on kätevämpi ku alkuperäinen!

Jahas, telkkarin eteen, mars!
 
Iltaa!
 
Tosiaan tekstiä tullut taas aivan ihanasti. Mun kone ei ole ollut mun kanssa oikein yhteistyö haluinen, mutta nyt iltaa myöden sekin on piristynyt.
 
Voi miten ihania on vastasyntyneet pienet vauvat. Tänään pääsin katsomaan viikon vanhaa poikaa, ihana. Kyllä oma 3kk:n ikäinen näytti isolta pojalta.
 
Voi mitä kuvia taas tullut tuonne galleriaan, syötäviä. Ja Sanna sai kasvot. Onhan poika perinyt äidin silmät ja muutenkaan ei voi erehtyä "kuka on äiti"[:D].
 
Mainitsin galleriassa, etti Jussi ole luonnossa noin tumma niin eipä tuo kuva vääristä kuin silmien väriä. Näyttää kuvassa ruskealta, mutta ovat tummansiniset.
 
Ajattelin hommata tuollaisen kävelytelineen Jussille. Esikoisella sellainen oli ja tykkäsin niinkuin neitikin, että hyvä värkki on. Telineestä saatetaan olla montaa mieltä, että tekee sitä sun tätä lapsen jaloille ja selälle. Neiti oppi kuitenkin 6kk:n iässä konttaamaan ja 10 kk:n iässä kävelemään. Telineeseen oli helppo laskea lapsi käsistään ja sillä hän huristeli ja tutki ympäristöään. Muistaakseni neidille kyseinen laite hommattiin alle 4 kuisena ja pikkuhiljaa siihen totuteltiin. Eipä siinä kovin kauaa mennyt, kun hoksasi miten sillä pääsee itse liikkumaan.
 
Toivotaan, että kitinät joita kuuluu olevan monessa perheessä johtuu hampaista ja loppuvat pikapuoliin, kun piikit alaikenistä tulevat esille.
 
Kuulostaa hienolta, että jotkut saavat otettua itsestään niskasta kiinni ja aloittavat dieettiä. Mäkin haluan, mutta kun keksit, suklaa, kakut ym ym on niin hyviä. Odotan aurinkoisia kelejä ja sitten vaunut saa kyytiä pitkillä lenkeillä. Mulla ei taida tehota kuin liikunnan lisääminen.Tekosyy: kelejä odotellessa [:)]...
 
Tämä oli tälläinen pikapäivitys täältä lakeudelta, missä kynnöspellot on menettäneet valkoisen peitteen ja muuttuneet synkän mustiksi.
 
 
 
 
Iltaa!

Amppu, mä YRITIN tamppoonia laittaa, mutta ei siitä tullut sitten yhtään mitään... sattuu niin perkeleesti, eikä se mennyt kuin puoliksi sisään. Luojan kiitos en oo vannoutunut kuukuppeilija! Nyt vaan vähän raivostuttaa, koska en pysty sopimaan noita perhesukellusryhmien vetovuorojakaan, kun mun menkat ei oo vuosiin olleet säännölliset. Ärsyttää! Tosin mua muutenkin "pelottaa" mennä uima-altaaseen, kun ei oo paikat vielä normaalit, niin pelottaa et sieltä sit vielä jonkun tulehduksen saa? Mulla olis parin viikon päästä se fysioterapeuttikin sen synnytyksessä tulleen kolmannen asteen repeämän takia, joten ehkä sieltä saa "uutta tarmoa"...? Tosin kuten oon kirjoittanut, niin ei mulla juur mitään lyijykynää paksumpaa varmaan tuolta reiästä mahtuiskaan sisään edelleenkään, että kai se on pyydettävä sitten lähetettä sairaalaan ja takas leikkauspöydälle... (anteeksi kun jauhan tästä, en vaan tiedä, minne muuallekaan tätä jatkuvaa ahdistusta aiheesta purkais!)

Tiihuli, mä kans näin Joonan ollessa jokusen viikon vanha, niin neuvolan eteisessä sellaisen varmaan ensikäynnillä olleen pienen kaukalossaan... ja se jo silloin tuntu niin pieneltä! Nyt oottelen, josko miehen duunikavereiden pari vkoa sitten syntynyttä prinsessaa pääsis kattoo... Se oli 46cm syntyessään, eli on vielä pienempi, ku mitä Joona on koskaan ollut!
Ja meidän apina on kyllä aika tasaisesti perinyt piirteitä meiltä molemmilta... selän taipumattomuus on isänsä mielestä hältä, nenä ja silmät multa, poskipäät+huulet+korvat mieheltä, ja raajat ja sorminivelet multa... Saas nähdä, kenen tukka sille tulee! Toivoisin vaaleuden (multa) pysyvän pitkään ja ihanat tuuheat ja luonnonkiharat isältään! Olis sitten nimensä veroinen pellavapää! (Joona nimenä siis on mulle sellanen skandinvaalea kiharapää, khihih)

Jakso Rimakauhua ja rakkautta odottaa boxilla play-namiskan painallusta, sen jälkeen pitäisi taas mennä houkuttelemaan Nukkumattia. Vielä en (muistanut?) antanut Joonalle velliä illaksi, kun se tuntui kakkaakin taas vääntävän vähän totisemmalla meiningillä illalla... ei sitten tukita röörejä heti :P (no okei, meillä väli on max. 2 päivää :D) Tosin saihan se kikkareen (aika kovaa kakkaa!) väännettyä vaippaansa, kun uhkailin sitä luumusoseella! Meillä alotetaan näemmä nää kiristykset, lahjomiset ja uhkailut hetimiten sylivauvasta!
 
Tän mamman pää on niin täynnä räkää että räjähtää varmaan kohta. ja kohta pitää kaivaa jonkun näkönen sylkikuppi viereen kun nielaseminen sattuu niin vietävästi! hittolainen...
yö oli ihan tuskaa. sohvalla, sängyllä, niistämässä, keittämässä vettä, vaipan vaihtoa, pullon lämmitystä... jooh, unta ehkä se pari tuntia yhteensä.

Veera sit alotti eilen ne "iltapäikkärit" viiden aikaan. heräs puol seiska syömään, nukahti, heräs kymmenen aikaan syömään, vaipan vaihto ja yökkäri päälle, pulloa, nukahti, nukku taas kolmisen tuntia ja söi ja sit unta vielä pari tunnin pätkää. Eli neljän aikaan oli sitten lopullinen herätys. Noh, pääasia että nukku. ja nytkin sain sen kellistettyä vaunuihin ekoille päikkäreille. Ja ilman itkuja. jes! Josko tästä päivästä selvittäis ilman hirveitä kitinöitä ja itkuja. Illalla sitten voi taas alottaa kun rokotteet on saatu. Onneks noita peräpuikkoja on vielä muutamat jäljellä. Taidan antaa jo hyvissä ajoin yhden josko se auttais.

Laitoinkin galleriaan kuvan Veerasta ja altaasta. Käytiin viime viikolla jyskissä ja mä bongasin sieltä tommosen (oikeesti tosi ruman) altaan. mut oli pakko ostaa kun halvalla sai! joo. noh, olihan se sit heti pumpattava ja katottava minkä näkönen on. Ja pitihän tyttökin sinne tyrkätä pällistelemään uutta ihmettä. Kesällä sitten koko vekotin parvekkeelle ja neiti polskuttelemaan. Ainoo kiva tossa altaassa on toi kaari missä roikkuu noi muutamat jutskat jotka vielä kilisee ja helisee. Niitä voi sitten heilutella ja mäiskiä kumiankalla [:D]

Tänään olis tarkotus lähteä vaihtamaan kesänakit alle ja hurauttaa samalla Tammistoon lastentarviketukkuun. Hyppykiikku ja jotain muuta "pientä ja kivaa" metsästämään. Jos nyt pääsen tän tonnin painavan pään kanssa liikkeelle.

Ja hei. Meidän parvekkeen oven välissä on kärpänen!!! kevät kevät kevät!!!!! ja kuulin eilen lokin kiljasuja. kevät kevät kevät!!!! ja näin myös ikkunasta kun joku ajeli jo moottoripyörällä. kevät kevät kevät!!!! pientä fiilistelyä [:)][:)]
 
Huomenta...ei voi uskoa...ulkona sataa hiljalleen LUNTA! :(

Täällä on Sintun tapaan saatu nukuttua yön aikana vain parisen tuntia. Huvittavaa sinänsä, koska pojat olivat täydessä unessa ja minä pyörin ja hyörin sängyssä läpi yön. Kolmen ja neljän välillä oli pakko nousta keittelemään teetä, kun alkoi niin sapettaa. En voi ymmärtää, mikä pisti mut tuolla tavoin valvomaan, kun Aleksikin oli ihan täydessä unessa. No sitten tietysti, kun uni olisi alkanut mulle maittaa, niin Aleksi päätti herätä. Tissiä suuhun, vaipan vaihto, toista tissiä ja toiveajattelua...ja sitten karvaan totuuden hyväksyminen. Aleksilla silmät lautasina ja jutustelutulva käynnissä. Ei auttanut kuin kammeta sängystä ylös ja kopata poika kainaloon. Tässä nyt sitten ärrimurrina kuuntelen, kun toinen tuossa kovasti iloisena juttelee ja mulla on pitkästä aikaa niin iso ketutus päällä, etten edes jaksa toiselle vastata. Tunnen itseni huonoksi äidiksi. No, eipä näitä "huono äiti" -fiiliksiä ole onneksi vähään aikaan ollutkaan, joten johan se olikin jo aika. Nyt saavillinen teetä, jos vaikka vähän alkais helpottaa.

Sintulle toivottelen jaksamista päivään ja paranemista räkätaudista! Nyt täytyy olla omalta kohdaltani onnellinen, kun ei ole kaktusta kurkussa, eikä räkää (normalia enempää) päässä. Toivottavasti sinä selviät nyt tuolla yhden yön kärsimisellä, eikä enempää olisi enää luvassa. Ja voi mikä huvittavuus tuo teidän allas! Nyt ei tarvitse kevättulvien koittaessa ostaa erikseen kumivenettä, kun tuon luulisi kelluvan. ;)

Meillä on nyt muutamana päivänä nukuttu useamman tunnin päikkärit, mikä on todella ihmeellistä. Ja vielä ihmeellisempää on vissiin se, että unta on sitten riittänyt myös yöuniin. On jokseenkin ihmeellistä, kun nyt muutamana päivänä minäkin olen ehtinyt puuhastella vähän omiani.

Ja pakko tilittää tänne, että meikäläisellä on menkat sitten kestänyt jo 10 päivää! Yleensä kesto on ollut sen 7-8 päivää, mutta nyt jo 10! Loppuukohan tää koskaan? Eilen illalla oli itku herkässä, kun asian tajusin. Että joo...kyllä täälläkin vielä itkeskellään milloin mistäkin! Huvittavinta on ehkä se, että jotkut tv-mainokset ovat saaneet mut vieräyttämään kyyneleitä. Onkohan niiden mainosten tarkoituksena oikeesti ollut saada katsojat itkemään?! Tuskin. Ihan pimeetä!

SannaKoolla on Rimakauhua ja rakkautta boxilla...Taitaa tää naapuri joskus joutua lainaamaan! Ihan huippusarja! <3
Ihan kauhee toi sun kellarin tilanne!!! Aina kun nähdään, niin on pitänyt sua asiasta tsempata, mutta se on kaiken muun ohella jäänyt. Anteeksi vain! (Siis kyllähän ne marmoroidut pikkuleivät on priorisoitava tärkeemmälle sijalle... ;) Nyt vaan kipin kapin sitä lähetettä pyytämään, jotta pääset sinäkin taas normaaliin kellarielämään joskus kiinni! Hirvittää ihan ajatella, kuinka piukkana ja kipeenä sun paikat on, jos ei edes tamppooni mahdu sisälle. :'( Ampulle kanssa tsempitykset "samaisesta" kohtalosta! Hauska toi sun mies. Taitaa siveysvyö alkaa kiristää, kun mielikuvitus laukkaa noin uljaasti. ;)

Dieettiä tännekin suunnalle pitää alkaa kaavailemaan, ei tästä muuten tule mitään! Ostin Prismasta viikko vaiko kaksi sitten itselleni halvat bikinit. Ennen raskautta käytin vaatteita kokoa 36/38 tai xs/s/m...nooooh...nyt sitten biksujen yläosa on kokoa xl ja alaosa kokoa xxl. Siis herttileijaa...en mä todellakaan koe, että olisin koka xxl! Apua! Eilen kävin sovittelemassa vaatteita mammakahvien jälkeen, niin 42 oli sopiva koko. Oonko mä oikeesti synnytyksen jälkeen noin levinnyt? Etenkin lantio, mutta myös tissit. Oli mulla ennen jo D-kuppi...nyt en uskalla edes liivikauppaan mennä, kun en varmaan mahdu edes ovesta sisään. Vaa'alla en ole uskaltanut enää edes käydä. Nyt pitäisi olla kevättä ilmassa ja mä olen ihan mieli maassa! Ja tota lunta tulee koko ajan vaan enemmän. Jurp! Just yöllä haudoin ajatusta piiiiiiitkästä vaunulenkistä koiran kanssa, mutta eihän tonne räntäsateeseen kukaan halua mennä huvikseen.

Ainun räkäpumpusta: Tähän perheeseen ostettiin sellainen kanssa joskus tammikuussa ja se on kyllä ihan pelkkää rahastusta koko tuote! Ei toimi, ei! Ja ohjeessa muistaakseni vielä sanotiin, että sitä ei saa lainkaan laittaa sieraimen sisään...millähän telepatialla sen pitäis toimia? Aivan turha tuote, vaikka muuten Ainun tuotteista olenkin tykännyt. Sitä nenäfriidaa on kovasti kehuttu, mutta toistaiseksi täällä on onneksi pärjätty ilman.

Bataattia on maisteltu täällä kolmisen päivää ja toistaiseksi pojalla on ollut hymy herkässä sen ensimmäisen päivän itkuja lukuun ottamatta. Saas nähdä jatkuuko sama iloinen linja tänään. Toisena päivänä maisteltiin bataattia kolme kertaa äidin sormesta (niin kuin Sanna joskus vinkkasi) ja sen jälkeen lusikka toimi hyvin. Eilen sitten lappasin sitä bataattia pelkällä lusikalla, eikä mitään kitinöitä tullut. On tainnut poikanen tykästyä uuteen makuun. Hip hei!

Ai niin...Viggolla oli eilen 4kk-synttärit. Muistinhan onnitella teitä eilen mammakahvilla? Muistinhan?! Muistaakseni totesin, että näillä meidän pojilla on melkein tarkalleen kuukausi ikäeroa, koska Aleksilla on tänään 3kk-päivä! Iso poika :) Oli tosiaan hirmu kiva kuulla, että sun mielestä Aleksi oli kasvanut, koska tietysti oma silmä ei sitä erota, kun omaa lastaan tulee tapitettua joka päivä... Viggo on kyllä niin ihana! On ne muutkin...tietty!

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta näinhän siinä käy, kun en nyt ole jaksanut niin aktiivisesti kirjoitella, että asiat vaan unohtuu, vaikka viestejä taaksepäin kelailenkin... Kovasti täällä olen teille nyökytellyt hiljaa itsekseni.

Hei! Aleksi nukahti! Jos vaikka pääsisin itsekin vielä nukkumaan ja sulattelemaan aamun kiukkua.
Aurinkoista päivää lumen sijasta toivottaen...!

-Possunen
 
Huomenia!

Kiitos vaan Marianna ja SannaKoo myöskin patistelemisesta tuon lekurin suhteen. Olen vissiin vähän huono lähtemään tuonne lääkäriin ilman tuollaista patistelua. [:D]...no..kun on tätä vaivaa jo ihan riittämiin ja ei viittis koko ajan ravata siellä ja kaikenlisäksi mä en oikeasti yhtään tykkää siitä tyypistä joka on mun oma lääkäri.
En säikähtänyt Marianna tuota sinun kertomustasi, vaan päinvastoin, oli tosi hyvä kun laitoit tarinaa...toivon mukaan mulla ei ihan noin paha juttu nyt sitten olisi...kun on tuo kystaleikkauskin tulossa [:(]

Soitinhan minä ja varailin akuuttiaikaa, mutta terkkari ei kuitenkaan sellaista antanut, vaan määräsi mut kiskomaan Buranaa 3-4 krt/pv. tulehduksen laskemiseksi, ja antoi ajan ensi Maanantaille [8|]...nyt sitten odotellaan.

Jännittää muuten aika paljon se tuleva leikkaus, joka on Toukokuun alussa. Ihanaa, kun sain ajan ja vielä ennen kesää ja pääsen patista eroon...mutta leikkaussali ja nukutussysteemit tuovat varmasti hyvin konkreettisesti taannoiset synnytysmuistot mieleen...nyt jo käyn hommaa läpi, etten alkais siellä parkumaan (jo pelkästä jännityksestä)!
Ihan mahdotonta on nykyään täälläkin...mäkin vähän odotin että noi hanat jo menisi kiinni, mutta kummasti äitiys herkistää, ja liikuttaa mieltä. Ei paljon tarvitse, niin tippa on linssissä [:D]

No..aiheesta hyppään sinne ja tänne...täälläkin ollut taas jälleen alkavaa flunssan poikasta ilmassa, mutta ei onneksi Jonnella. Ihanaa kun se nuhakin menoi pienokaiselta ohi, ja nyt pystyi taas laskemaan sängynpäädyn. Kaverilla on aika kovat jumpat tuolla sängyssä ja on milloin mitenkin päin [;)]

Hei voi ei..mitä tuolla ulkona sataa?!? Lunta jälleen???? Ei enää tarttis tulla kun on niin ihana kevät ja voimalla on sulaneet isoimmatkin kinokset ja kukkaset puskevat esiin seinän viereltä.

Ihanaa kun te jaksatte täällä porista aina vaan entistä enempi...ja koko ajan on uutta luettavaa. [:)]...mietin muuten tota että mihin tää "Joulukuun 2009 odottjat" putoaa sitten kun tuolla koko ajan tulee lisää noita uusia 2010 aloituksia/kuukausia...?...vai pysyykö täällä vaan ja tila kasvaa sitä mukaa kun uusia kuukausia tulee (ota tästä nyt selvää...ymmärsikö kukaan???) [:D]

Joo..no...ehkä mä haen aamukaffen ja koitan taas viihdyttää tuota aikaansa vaativaa poikaani joka koittaa herättää äidin huomion [:D]
Iloista Päivää kaikille!!!

 
Huomenta ja JAIKS!
 
Googlailin ohjeita siitä, miten kauan pakastimesta sulatettu äidinmaito säilyy jääkaapissa (laitoin maanantaina sulamaan ja ollut kylmän jääkaapin alaosassa siitä lähtien, melkein eilen vielä jäässä ja tänään pitäis Ollille juottaa ja mietin, että onko vielä tuoretta). Mutta siis: googlaillessani törmäsin tähän ohjeeseen:
 
"Huomioitavaa on että jääkaappikylmään äidinmaitoon ei saa kaataa joukkoon lämmintä, juuri lypsettyä maitoa, vaan ne pitää säilöä erillään."
 
Eli JAIKS [:o]: mä oon tosi usein pumpannut aiemmin pumpatun maidon päälle vielä toisen kierroksen (tyyliin vuorokauden sisällä), pullo vaan takas pumppuun ja tavaraa lisää siihen päälle ja sit pakkaseen!! Eikä mun mielestä mitään oireita oo tullu, sillä näin pumpattua tavaraa on kyllä jo juotu. Ootteko muut tehny näin?
 
Ja törmäsin myös samassa tekstissä tähän:
 
"Kun maitoa otetaan käyttöön pakkasesta, sitä ei saisi jättää huoneenlämpöön sulamaan. "
 
JAIKS 2 [:o]: Mä oon tehny just noin aina! Kun muuten tuntuu, ettei se maito sula millään, se kuuman veden alla huljuttelu kestää törkeen kauan ja muovipussia ei voi pistää kovin kuumaan veteen lillumaan. Mutta jälleen, en oo huomannu Ollissa mitään erikoista näiden maitojen juomisen jälkeen.
 
Oon toiminu Aventin pumpun mukana tulleiden ohjeiden mukaan lähinnä ja mun mielestä näistä ei ollu siellä mitään puhetta [&:]
 
No mutta aion nyt juottaa sen maanantaina sulamaan ottamani maidon Ollille, kun se on sulanut jääkaapissa ja samaisessa, imetystukilistan sivuilla olleessa tekstissä sanottiin, että jääkaapissa maito säilyy noin viikon. Luulis et ihan tuoreena pakastettu (tää maito sattu vielä olemaan kerralla pumpattu) ja jääkaapissa sulanut maito ois vielä n. 48 tunnin jälkeen täysin ok. JOS ois kyse vaikka korvikemaidosta en tietty epäröis vaan heittäsin reippaasti roskiin, mutta mulla vaan pussit pakastimessa hupenee vaikka yritän täyttää varastoja aina kun sieltä käytetään. Mut maitoo ei vaan tuu enää entiseen tapaan [&o] 
 
Sori pitkä maitosepustus, heh, mitäköhän tää tulee oleen sitten kun kohta tässä huushollissa alotetaan ne KIINTEÄT! [:D] Kiva oli lukea teidän kuulumisia heti aamusta. Toivottavasti Halipossu ja Sinttu  jaksatte huonosta yöstä huolimatta! Meillä nyt vuorostaan paranemaan päin, jo kahtena yönä peräjälkeen meille ruhtinaalliset 4 tunnin unet alkuyöstä - voi kun tää ois pysyvää kehitystä, alkaa riittää jo ne 1-2 tunnin välein herätykset täälläkin...
 
Ja Ninoska, hyvä ettet liikoja pelästyny meikäläisen tilityksestä. Kovasti tsemppiä vaan tulevaan operaatioon - ei varmaan helppoa mennä näin pian takaisin leikkaussaliin ja onhan se muutenkin aina omalla tavallaan pelottavaa, vaikka todellakin tietää että kaikki tulee menemään hyvin ja kyseessä rutiinioperaatio. Tsemppiä vaan!!!
 
En oo muuten ees kommentoinu Kivagallerian kuvia, vaikka siellä ramppaan joka päivä. Kaikki on NIIIN ihania ja suloisia pikkuihmisiä ja jotenkin oudolla tavalla "tuttuja" kun täällä on yhdessä kehitystä seurattu aina plussaamisesta saakka. Mahtavia tyttöjä ja poikia (ja noitia [:D])!! Koitan nyt uudestaan liittää Ollin kuvaa sinne, kiitti Sanna ohjeista taannoin.
 
Koittakaa kestää siellä sen ikilumen kanssa, jos yhtään lohduttaa niin täälläkin on +20 kelit muisto vaan ja ikkunasta näkyy maakuntasade ja sisällä pitää olla valot päällä, että näkee. YÖK.
 
 
Huomenta
Täällä on syöty aamupala ja pyykätty eka koneellinen jo pyykkiä tälle aamua, nyt rauhassa kuppi kahvia koneella. Ihme juttu, molemmat tytöt nukkuu tähän aikaan! Väsähtäneet raukat kun en yöllä hakenut niille pullomaitoa vaan sinnikkäästi imetin molempia vuorotellen. Jäivätkin syömisreissuiltaan nukkumaan taas meidän sänkyyn joten minä nukuinkin sitten loppuyön koiran kanssa sängyn jalkapäässä [:D]

Sanna, kiitos vinkistä. Mulla on itellä niin pomppivat silmät, että oon tottunu lukemaan tekstit hiiren kanssa maalaamalla. Mutta yhtä kirjainpötköähän nuo mun rustaukset näyttää olevan nyt kun niitä kattoo. Oisit vaan maininnu jo aiemmin, koitan parantaa tapani ja muistaa painaa tota enteriä yhen ylimääräsen kerran aina [:D]

Halipossu on sentääs hoksannut olevansa isompaa kokoa kuin ennen raskautta. Pointsit siitä sulle :) Ite edelleen sinnikkäästi kattelen noita kokoja 36/38 tai S/M eikä luonne anna periksi että sovittais isompia. Kamalaltahan ne aina näyttää kun kinnaavat joka paikasta. Kuljen siis samoissa vanhoissa rätkyissä jotka on ennen olleet tota pientä kokoa ja venähtäneet käytössä isoiksi [:@]  Ja tissit: Mulle ei enää löydy esimerkiksi H&M:ltä rintsikoita! Sieltä oli niiiiin kiva aina ostella hempeilyhöpöilytarkotukseen kun halvalla sai. Ehkäpä sitten taas kun imetys joskus loppuu. Josko tämä kurja herkuttomuus (päivä 2 jo) tuottais tulosta.

Täällä ei sentäs sada lunta ja pitkät vaunulenkit koiran on muuten ihan kivoja keväisen sulaneilla teillä, mutta niiden jälkeen meille puhkeaa pienimuotonen helvetti. Koira räähkäsee ekana sisään. Tietää kyllä oman paikkansa, mutta siitä huolimatta onnistuu levittään sekunnin murto-osassa ihan joka paikkaan hiekkaa,rapaa, paskaa, karvaa.. Ja nykyään aika ei yksinkertasesti riitä enää siivoomiseen joka välissä. Ollapa kesä ja kuivuus.

Marianna, sillon kun maitoa riitti pumpattavaksi asti niin myönnän syyllistyneeni samoihin rikkeisiin. Varsinkin saatoin sekoittaa samana päivänä pumpatut lämpimän ja kylmän maidon [:o] Ei kyllä tullut minkäänlaisia vaivoja tytöille siitä.

Oi piti kommentoida vielä moneen asiaan ja galleriakin käydä kurkkimassa mutta pakko lähtee tässä välissä kiskomaan nuo tytöt ylös. Meillä on neuvolapäivä niin pakko ehtiä syöttään ne vielä ennen lähtöä. Ja kai pukemaankin ne ja itteni [:)] Palaanpa asiaan päivitetyin mitoin iltapäivällä.
 
ou nou... näin unta, että Sannan kuva oli tuolla! Ja hitsi, siellähän se oli!

Nyt meen ulos lenkille pään tuuletukseen. Pistän oikeen lenkkarit jalkaan kumisaappaiden sijasta ....

Maitohommiin huikkaus... Minä oon pakastanu eri erät erikseen minigripeissä. Sillai 50 ml eriin jaetuna. Mutta sulattaminen tapahtuu ihan juoksevan hanaveden alla. Siinähän se lämpeekin nopsaan, jos pakastuksessa on onnistunu ja maito on sillai "levynä".  HÖH: ihan kuin meillä ois ollu tarvetta.Pari kertaa vaan sillon alussa kokeilin sitä pullo hommaa. No ei tästä tän enempää.

Se on menoa nyt!
 
Huomenta siskot[:D]

Täälläkin tosi ankea keli vaikkei taida mitään taivaalta sataakkaan. Ihan harmaata ja märkää...Ei tee yhtään mieli lähteä vaunulenkille, eilenkin vaan laitoin neidin parvekkeelle nukkumaan kun en itse viitsiny lähteä ulos.

Maariselle
piti kommentoida tuosta vierastamisesta, täällä havaittu vähän samoja oireita, kun mentiin mummoloihin pääsiäisenä niin ensin vähän itkusteltiin että mitähän tyyppejä nämä nyt olikaan...[:D] Mutta ensijärkytyksestä toivuttuaan, hyvin kelpasi mummojen ja ukkien sylit. Ja käytiinkin ihan kahdelleen jopa 2 kertaa pääsiäisen aikana ulkona;syömässä ja Kalpan pelissä.  Niin ja noista syömingeistä, mekään ei olla aloitettu kiinteitä eikä varmaan vielä aloitetakkaan kun maitoa riittää ja tyttö kasvaa. Ihana oli sun noita ja Venlan kuvat ihan mahtavia. On kyllä veikeitä ilmeitä!

 Ailimelle on pitäny sanoa vielä niistä allergialääkkeistä, kun meni niin ristiin minun ja lääkärin ohjeet (ettei vaan mun uskottavuus kärsi[;)]) että tosiaan aika jännää miten eri maissa on erilaiset hoitosuositukset. Mutta hyvä jos pärjäät paikallisesti annosteltavilla, aina parempi niin!

Nyt Kiira heräilee, mutta pikaisesti vielä: eilen oli 4 kk lääkärineuvola, hyvin meni, ei löytyny poikkeavaa ja saadaan jatkaa pelkällä maidolla. Terkkari sanoi että makupaloja voi silti rueta antamaan niin suun motoriikka kehittyy ja tottuu tavallaan ruoan tunteeseen suussa. Mitat oli 6950 g ja 64 cm[:D]
 
Moikka!

Huh... täällä on kyllä nyt suuri motivaation puute, niin äidillä kuin pojalla. Samaa kätinää havaittavissa kuin eilen, vaikka vielä aamulla tuli uusi paketti, eikä siis enää luulis vatsassakaan painavan, kun tavara oli ihan sitä normaalia vauvantuotetta ;) (järkyttävää, kuinka sujuvasti sitä keskusteleekaan paskasta, ennen oon vaan jauhanu paskaa, mutta nyt puhun siitä itsestään!) Tarkoitus oli siis lähteä etsimään niitä pirun kumppareita ja tehdä samalla ruokaostoksia niiden sekoilevien eläkeläisten keskellä (ruoka siis ehdottomasti on loppumassa kaupoista, kun ellarialan lakko kestää sen kolme päivää!), mutta tällä kertaa annoin periksi lapsen "tahdolle" (?). Ollaanhan tässä nyt taas oltu liikenteessä, joten ollaan nyt sit vaan kotona. Kauppahommelit hoituu miehenkin voimin, se kun pääsi jo koulustakin ajoissa ja on juuri suuntaamassa kaupan kautta kotiin. Oon vaan huono kirjottamaan kauppalistaa tekstariin, kun oon vähän sellanen tunne-ostaja ja päätän vasta kaupassa, että mitä ruokaa tekee mieli! Nooh, enpähän pääse katselemaan pääsiäisnamien alennuksia ;)

sinttu, toi Veeran allas oli kyllä lystikäs! Rumahan se on, kuten sanoit, mutta vois melkein harkita meillekin! Tosin haluisin ehkä sellasen "kovamuovisen", minkä voi sitten täyttää hiekallakin tulevina vuosina? Tai sit täytyy hankkia 2, koska onhan noi pikkualtaat isommillekin taapertajille ihan hauskoja kesäleluja :)
Kovasti myös paranemisia sinne sulle! Onneks Veera on jo vähän nukkunutkin, niin taitaa pikkuneidin tauti olla taakse poistumassa, toivottavasti säkin koet pikaparantumisen! (ja jeet siitä vaunujen sadesuojasta, en jaksanu tonne ostopalstalle enää kirjottaa, mutta tosiaan elä muualle lupaile :))

Halipossu, et sä oo huono äiti! Sen verran sua ja Aleksia katellut, että sillä rakkaudella, millä Aleksi sua katsoo, niin tollaset satunnaiset "en jaksa edes vastata" kohtaukset ei teidän sidettä riko :)
Ja häh, sun menkat jatkuu?? Mulla alko sua myöhemmin sillon, ja loppu jo viikonloppuna! :O On tää naisen kroppa tosiaan omituinen, ikinä voi tietää, mitä pitäis odottaa!
Niin, ja toi Cold Feet ei valitettavasti löydy sellaselta dvd-boxilta (vaikka niitäkin kaupassa usein pyöritellyt ja melkein ostanut, on se sen verran hyvä!), vaan kun subi (?) on nyt alkanut lähettää niitä ekasta jaksosta alkaen, niin oon tolle boxille laittanut. Oiskohan kolme jaksoa nyt jo tullut? Kuinka pitkälle sieltä kaistalta näkee vanhoja ohjelmia?
Ja tiiän kyllä sympatiaa heruvan tän mun kellarin takia, mutta eipä se itkeskelemällä parane... Neuvolassa otan kasvokkain asian puheeks (nyt on jopa muistilappu kortin välissä, et mitä kaikkea pitikään taas jutella!), niin ehkä mekin jo kesällä saadaan jotain sutinaa peittojen väliin. Vaan eipähän tarvii pohtia ehkäisyasioitakaan, tai tuhlata niihin rahaa ;)
Onnittelusuukkoja myös Aleksille kuukauspäivän johdosta! <3

Ninoska, tuskin ylläpito aktiivista palstaa poistaa, vaan jäädään roikkumaan uusien tullessa jonon jatkoksi! Toivottavasti ei jouduta siirtyy tonne vauvautuneisiin, koska siellä ei saada yhtä kätsästi luotua kuvagallerioita ja treffipalstoja "oman kuun" alle!
Ja onneksi pääset maanantaina sinne lekurille, joskushan noi saattaa tollasia venyttää viikko/kuukausitolkulla!

Marianna, kyllähän noi sun JAIKSit lukee siinä Aventin ohjeessa, ainakin mä muistan lukeneeni ;) Mutta tuskinpa sä mitään ihmeellistä vahinkoa oot saanut aikaan! Ja huoneenlämmössähän ei saa koskaan sulattaa mitään pakasteita (leipä taitaa olla poikkeus?), mutta vesiastiassa saa. Veden pitäisi mielellään olla viileää... Vesikupin voi laittaa myös jääkaappiin, jolloin se nopeuttaa vähän tota sulamista. Ja tosiaan, pieninä levyinähän se on helpointa sulattaa, tai sitten isosta levystä halkasee aina tarpeellisen palan! Itse saatan jauhelihaa ostaa tarjouksista, laittaa pussiin levyiksi ja pakkaseen, ja sieltä sitten halkasen aina tarpeen mukaan sulamaan!

Jaha, Joona kaipaa seuraa. Päikkärit ei taas maistu sisällä...
 
Da daa!

Minä sitten hiki päässä reuhdoin vaunujen kanssa neljä kilsaa, lapioin OMAAn suuhun porkkanavelliä, rystin yhen 0% olusen, imuroin, pyykkäsin,viikkasin.... Ja sitten antauduin suihkun alle virkistymään. Kyllä läskit lähtee, jos vaan joka päivä jaksais jotain hikoilla. Mun on pakko vaan tehdä kaikki jutut aamupäivästä, kun oon pohjimmiltani niin LAISKA, että haluan nauttia KOKO LOPPUPÄIVÄN tästä elosta!

Tässä nyt sitten teetä hauduttelen, eikä ole edes suklaakakkua... Tyttö jo toisilla päiväunilla.

Amppu. Pohdin tuota teidän nukahtamis ongelmaa ja se kuulosti kovasti samalaiselta, kuin meillä joku aika sitten. Minähän meinasin mennä siihen lankaan,että tissillä yritän ja yritän ja yritän. Sitten tajusin että ei hitsi tästä tule mitään. NO: parina iltana otin vaan syliin takaisin ja kiikuttelin keinutuolissa uniin. Tuvassa sekä kammarissa valot himmeellä. (dimmeri) Sitten laskin varovasti sänkyyn ja jo nukkuu. Nyt olen antanut sen itekseen "laulella". Ja jos laulu kovenee, niin sitten puutun jollakin konstilla, mutta en enää tissillä. Ajttelen, että TURVAA ne pienet varmasti kaipaa kaiken päivällä opitun päälle. Uskon, että et mene yhtään metsään, vaikka nukuttaisitkin vaunuun. SIellä teillä kun on rutiinit jo olemassa, niin ei tuommonen ohimenevä hyssyttely varmasti haittaa tee. Sitten jonain iltana taas huomaat, että lapselle riittä vanhat kuviot!

Niin, eikä lastakaan kannata väkisin nukuttaa! Voihan se olla, että uni vaan ei tule! Niinkuin aikuisillakin! Siinähän hermostuu turhaan koko sakki ja sitten ei uni ainakaan tule! Ota hetkeksi valvomaan ja sitte
uus yritys, ilman rituaaleja. Monesti pelkkä rituaali saa muksun rähinöimään, kun ne hassut muistaa, että HEI; EILEN OLI KAUHEETA.... Jos ei olekaan yllättäen PAKKO nukahtaa niin se uni saattaa yllättää ja olla turvallista! MÄ luulen, että VEnlalla oli just tuommosta muistin mukaan kapinointia ja minä hullu olin vähällä opettaa sen kapinoimaan lisää. Mieshän se meillä sitten sanoi, että HITTO; TUOSTA TULEE JO TAPA!!!

Hm.. ja sitten vielä... miten paljon rutiinia se pienokaine tarvii siihen iltahommaan? Minä menasin myös järjestää tuolle hoitamisen ihanassa huumassa KAIKKI mahdolliset nukkumaanmeno kuviot. Jopa iltasatuja ajattelin. Taas tajusin jotain vauvan määrästä sulattaa asioita. Että,, jos, tungen sen iltaa ennen nukkumaanmenoa sitä sun tätä, niin sen pieni pää on täynnä hullunmyllyä. Niinkuin mulla liian JÄNNITTÄVÄN elokuvan jälkeen. Siinä rutiinit jo syö itse tarkoitusta. EN tiedä.... Meillä on VAAN se suihku, hetki iholla kylpytakin alla (matkalla kammariin) ja siellä unipuku hämärässä päälle ja tissi suuhun. Unilauluja laulan vaan siinä sylimatkalla! Kun tuo pikkuakka on alkanu laulamaan mukana ja sänkykamarissa se sitten sekoittaa laulun ja marinan keskenää.....

Ohhh... siinä pari sanaa nukahtamisesta. Saa olla mieluusti samaa mieltä tai sitten erimieltä :)

ps. tuolta Vau'sta tuli joskus sellanen pikku unikirja, onko kukaan lukenu sitä? Minä oon hukannu koko opuksen!!!
 
Pakko päästä avautumaan. Tää nyt on tällainen vuodatuskanava, kun ei ole mieskään (omaksi onnekseen) kotona, että voisin kaataa kaiken kuran sen niskaan kiukuspäissäni...

Tää on suoraan sanottuna ihan paska pävä! Alkuun ne täydelliset yöunet, joita en päässyt edes aamupäivällä jatkamaan. Sitten unohdin väsyneenä ja riutuneena vilkasta aamulla (kuuden tunnin sisällä) sen mun persona-laitteen, johon olisi sitten tänään pitänyt ilmeisesti pissiä sellainen testitikku. Nyt se halvatun kone näyttää punaista päivää, vaikkei menkatkaan ole varmuudella loppu, kun eilen vielä tuli ihan silmin nähden puolukoita.

Ja sitten se ärsyttävin juttu. Eilen oltiin mammojen kanssa kaffella ja kotoa lähtiessäni tajusin, että vaunujen rengas on sen verran tyhjentyny, että se oli vähän lerppu. Pakko oli junaan juosta ja sitten kahvilassa koitin sitä rengasta pumppailla. Luovutin jo kertaalleen ja soitin jo miehen hakemaan meitä, mutta sinnikkäästi vielä yritettyäni sain sen renkaan täyttymään. Sanoin miehelle reissusta kotiuduttuani, että se on miehen homma täytellä noi renkaat (Sanna oli samaa mieltä...!). Asia unohtui. Tänään mun piti lähteä lenkittämään tota meidän karvakuonoa, koska mies ei sitä ehtinyt ennen töihin lähtöään viedä, vaan päästi sen hetkeksi pihalle. No minä sain sitten vihdoinkin poikasen aamutoimet tehtyä (siinä promillen humalassa, jonka yöllinen valvetila mulle aiheutti) ja ajattelin nyt sitten nopeasti ne muutkin tyhjentyneet renkaat pumppailla, kun asiaa tuli eilen kerran harjoiteltua. Hittolainen sentään, kun eihän se onnistu! Yhden renkaan sain täytettyä ihan helposti, mutta siiten tuo yksi rengas tyhjeni vain entisestään ja nyt se on ihan tyhjä! 45 minuuttia sitä koitin pumppailla, vääntää ja kääntää, mutta ei toimi! Kolmet itkuraivarit sain aikaiseksi ja sitten luovutin. Ostettiin sellainen hieno, pieni, sievä käsipumppu noita vaunun pyöriä varten, mutta se ei myyjän vakuutteluista huolimatta oikein istu noihin venttiileihin. Pyörän pinnat on pahasti tiellä. Täytyy ilmeisesti hankkia vielä uusi pumppu. Taidanpa mennä sinne erääseen lastentarvike kauppaan avautumaan. Nyt jäi koirulaisen lenkki sitten väliin ja jouduin taas päästämään sen pihalle. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tuo ei osaa omalle reviirilleen kakkia, niin voi kurjuus, kun ajattelen, jos se tuolla nyt kovasti joutuu pidättelemään. On se yhden kerran tehnyt ison hädän pihalle, kun sen oli aivan pakko, mutta senjälkeen hauva oli "syvästi pahoillaan". Katseli minua kulmien alta ja pyyteli anteeksi. Olen niin itku-potku-kiukku-raivarin syövereissä :'(

Ja Tinttikselle tiedoksi, että eilen vasta ekaa kertaa sovittelin vaatteita siten, että otin rekiltä suoraan koon 42 testailtavaksi. Kyllä vielä viime kerralla (kun ostin ne biksut ja yhden takin), aloitin sovittelun urheasti koosta M. Silloin meinasi itku tulla, kun oli koko ajan haettava aiva vain isompia vaatteita hyllystä. Enkä mä nyt mielestäni mikään ihan hirmuisen kokoinen mimmi ole. Eilen lähinnä hihittelin asialle, mutta muutaman kerran meinasi tulla samalla kiukku. En oikein tiedä, miten asiaan pitäisi suhtautua. Siellä pukukopeilla kaverin kanssa juttelin ja se sanoi, että vuosi sitten, kun meillä vietettiin häitä, olin sen mielestä niin laiha, että se ajatteli mua jo melkein anorektikoksi. Okei. Oon 167cm pitkä ja painoin silloin 59kg, mutta silti olin normaalipainoinen painoindeksin mukaan. Nyt sitten porskutetaan jossain ihan muualla. Edelleen se +15kg kaverina. Lohduttaudun sillä "äidillisen pehmeällä sylillä" ja sillä, että koska mulla on kasvoja hallitsevat korkeat poskipäät (hoikkana ollessani olen aina ihan "lommoposki"), niin nyt mulla on vähän "pehmeämmät muodot" kasvoissakin. En ole koskaan ihannoinut laihuutta, mutta eilen kyllä kaipasin kapeampaa varttani! Kaupassa oli aivan ihania toppeja ja puseroita ja vaikka koitin sitä "jättikokoa", niin eihän ne vaatteet istu...ei edes sellaiset A-malliset jutut. Täytyy varmaan kohta alkaa itse ompelemaan vaatteensa, niin saa edes jotain päälle istuvaa. Mietin eilisen jäkeen, että kai mä kohta löydän itseni jostain Sokokselta, kun siellähän on niitä pukeutumisneuvojia. Mä olen aika toimeton, että millaista vaatetta mä nyt voin käyttää. Siis edelleen sujuvasti käytän mammavaatteita!

Näin tällä kertaa...näköjään pahin suuttumus ja kiukku laantuivat, kun sain taas muuta ajateltavaa...kukkakepistä betoniporsaaksi :)
 
Takaisin
Top