Huhtikuun höpinät

Iltoja! Pakko nyt hehkuttaa, kun oon niin iloinen!!! Nimittäin mun verenpaineesta! Oon tässä pelännyt, et verenpaineet huitelee pilvissä, mutta tänään mitattaessani sain varmaan elämäni parhaimman tuloksen. En vaan voi käsittää, tekis mieli hyppiä seinille, kun oon niin happy :p Mulla on siis useimmiten ollut vähän koholla, mut nyt kun tupakan poltto on loppunut ja olen tehnyt elämäntapa muutoksia, varmasti edesauattaa parempaa verenpainetta.

Mites muiden verenpaineet?
 
Mulla ei oo hajuakaan omista eikä edes siitä mitkä on ne viitearvot o_O Mutta varmaan se neuvolassa tsekataan sitten. Mittailetko ihan säännöllisesti Rita29?
 
Kuutio, juu nyt olen alkanut mittailemaan, koska muistan ensimmäisestä raskaudesta sen verran, että verenpaine nousi pilviin ja silloin oli tuskaa. Silloin yläpaine oli 160, alapainetta en muista ja syke oli yli 100. Tänään näytti 113/70, syke 52. Tuo on siis mulla ihan loistava tulos :) seurailen kotona juuri sen takia, kun suvussa muutenkin verenpainetautia jne. Tosin aina lääkärissä mitattuna verenpaine on korkeammalla, koska inhoan olla lääkärissä.
 
Mun yläpaine on kotona mitatessa siinä 100, joskus vähän yli tai ali.. lääkärissä se on jotain 110-120 kun jännittää. :) välillä huippailee, varsinkin seisomaan noustessa ja saunasta tullessa pitää aina olla hetki pää alaspäin. :D mutta parempi kai alhainen kun korkea paine.
 
Mullakin alhaiset verenpaineet, saunassa ei oikein voi käydä kun meinaa pyörtyä. Viime raskaudessa olin paljon saikulla kun oli pyörtyilyä ja voimakasta huimausta :hungover:
 
Mulla tahtoo tuo alapaine nousta ja sitä on pitäny tarkkailla, onneks joulupukki toi verenpainemittarin ettei tarttee ravata neuvolassa mittailemassa :)
 
Mulla normaalisti 100-120 yläpaine ja alapaine 50-70. Viime raskaudessa lopussa kohosi paineet ihan ministi, mutta se oli vaan hyvä, koska alussa oli tosi matalana ja huimas kauheesti. Monesti töissä jos liikuin liian nopeesti meni näkökenttä ihan mustaksi ja sumeni päässä ehkä minuutiksi ja sitten oli taas ihan normaali olo. Työkaverit katto kauhuissaan kun raskaana oleva ottaa lähimmästä jutusta kiinni ja menee lattialle kyykkyyn ja kysymyksiin vastaa että huimas silleen että meinas mennä taju :p:shy:
 
Liityn minäkin keskusteluun - plussasin rv 3+4 jo ja sitä ennen oli jo selkeitä oireita. Nyt vasta rv 4+0 ja la siis 28.12. Jännittää kovasti meneekö kaikki hyvin. Raskaus on minulle toinen, esikoiseni täytti viime kuussa 3 vuotta.

Pahoinvointi sitten alkoi jo nyt - tänä aamuma piti käydä jo yökkäilemässä. Viimeksi alkoi joskus rv 6 tai 7, mutta kesti kaksi ekaa kolmannesta.
 
Mulla oli myös viime raskauden lopussa verenpaineet pilvissä. Jännitän mittausta, jos joku muu mittaa tai on edes samassa huoneessa ja siksi aionkin nyt kotona mittailla säännöllisesti, että näkisi oikean tason. Tällä hetkellä kotona noin 113/65 ja viime raskauden alussa neuvolassa 130/80 ja lopussa oli pahimmillaan 160/100.
 
Minulla on ihan normaalit verenpaineet. Loppuraskaudesta nousi himpun verran, mutta pysyi 140 kuitenkin, alapainetta en muista. Minullakin tuppaa jännistyksestä johtuen nousemaan paineet.
 
Aika hyviä verenpaineita teillä on, oon kade. Toivon vaan todella ettei tää nyt nousisi hirveesti raskauden aikana. Mut en ota siitä stressiä, tai koitan olla ottamatta :p
 
Tänään aamupissasta. Kyllähän tuo tummempi on, josko sitä tänään soittelisi neuvolaan :)

10f4b2f66c69910ce3b0869a5bbe79a8
 
Mitä te tekisitte mun tilanteessa? Mun sukulaisen lapsen piti tulla meille viikonlopuksi kylään. Eilen kuulin että siellä perheessä on sairastettu jotain vatsaflunssaa parin viikon ajan, viimeksi eilen oli joku oksentanutkin. Nyt mietin että olenko ihan hirveä ja itsekäs ihminen jos kiellän tulemasta meille...? :sad001 harmittaa tuottaa pettymys mutta en halua, varsinkaan nyt, tulla itse kipeäksi.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä te tekisitte mun tilanteessa? Mun sukulaisen lapsen piti tulla meille viikonlopuksi kylään. Eilen kuulin että siellä perheessä on sairastettu jotain vatsaflunssaa parin viikon ajan, viimeksi eilen oli joku oksentanutkin. Nyt mietin että olenko ihan hirveä ja itsekäs ihminen jos kiellän tulemasta meille...? :sad001 harmittaa tuottaa pettymys mutta en halua, varsinkaan nyt, tulla itse kipeäksi.
Et oo, en määkään ottaisi vatsatautista kyläilemään tieten tahtoen. Enkä myöskään äitinä päästäisi omaa lasta kenenkään luo ennen kuin tauti on varmasti ohi.
 
Jos on vasta eilen ollut oksennustaudissa, niin en tosiaan ottaisi sairastuttamaan :confused: Ymmärrän, että vanhemmille on rankkaa ja heitä auttais, jos lapsi olisi hoidossa, mutta pitäis myös ymmärtää, ettei voi olettaa että toiset ottaisi tautia vastaan avosylin...
 
En ottaisi sairasta kotiini, koska en haluaisi itse sairastua. Ei se tee sinusta itsekästä :)
 
En ottaisi minäkään sairasta lasta hoitoon. Ei siinä ole mitään itsekästä. Toisekseen en vatsataudin aikana enkä heti jälkeen kehtais edes pyytää ketään toista lastani hoitamaan.
 
Ilmeisesti tämä lapsi on jo suht ok kunnossa, mutta joku sisaruksista oli tullut eilen kipeäksi. Ja voihan sitä virusta kantaa ja tartuttaa vaikka itsellä ei olisikaan enää oireet rajuina päällä. Ihan muun asian vuoksi kävi ilmi että heillä on joku tauti kiertänyt koko perheen läpi. Eivät ole sitten kuitenkaan aiemmin mitään maininneet koko taudista vaikka tätä kyläilyä on suunniteltu jo viikko sitten. :confused: ei ihme että tässä maassa kaikki taudit aina vaan leviää. No taisi perheen äiti vähän suuttua, mutta päätin kuitenkin siirtää kyläilyä. Harmitti kyllä lapsen puolesta, mutta pakko on välillä olla itsekäs. :)
 
Takaisin
Top