Huhtikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja palmikko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips vaan kaikki! Vieläkö sekaan mahtuu? Tänään tein ensimmäisen positiivisen testin. Näillä näkymin la olisi 28.12., mutta neuvolasta sain lähetteen varhaisultraan, jos vaan sairaala huolii.

Tällä hetkellä on jotenkin pää vielä sekaisin, mutta todella toivottu on tämä papunen. Toivottavasti pysyy matkassa mukana :)

Rv 3+5 taitais nyt olla. Eli vielä niiiin alussa. Ootteko neuvolaa jo varanneet? Mulla on eka neuvola jo ens viikolla. Aloin vaan miettii että esikoisen aikaan eka neuvola tais olla rv 7 tai 8, mutta kai tää johtuu nyt tästä mun epäselvästä kierrosta että nyt on näin aikaisin jo eka neuvolakäynti.

Sydänkäpynen tervetuloa :) ja onnea muillekin plussanneille!

Minulla on neuvola vasta ensiviikolla, rv silloin 8+1. Pohdin varhaisultraa. Miksi ihmeessä ensimmäinen ultra on vasta niin myöhään. Mielestäni kaikille saisi kuulua varhaisultra jo aiemmin.

Jee Sydänkäpynen! Tervetuloa!
Minullakin on neuvola vasta parin viikon päästä. Pyysin saada ajan ultran jälkeen. Eli parin päivän päästä ultrasta on neuvola.

Mä en ole kanssa värjännyt tukkaa juurikaan pariin vuoteen. Äitini on parturi-kampaaja, joten ilmaiseksi saisin, mutta olen mieluummin siirtynyt pikku hiljaa omaan väriin (joka ei niin kaukana värjätystä edes ollut). Väriä laitettiin viimeksi reilu vuosi sitten ja sitä edellisellä kerralla alkuvuodesta 2015 :D

Mulla ei ole työpaikkaa johon palata, kun valmistuin vasta viime keväänä. Töitä kyllä tein jo opiskeluitten lomassa. Nyt on ollut kova työnhaku päällä syksyksi, katsotaan nappaisiko joku. Kyllähän se vähän mietityttää, mitä miettivät, kun jäänkin sitten äitiyslomalle, mutta ei voi mitään.

Air4M, toivottavasti saat töitä. Kerkeetkö olla sillein töissä että saat ansiosidonnaista äitiyspäivärahaa?

Täälä kamppaillaan sotkujen kanssa. :( pitäisi löytää tahtia arkeen, että sais pidettyä paikat puhtaana. Kotiäidin työvuorolista ois kans joskus ihan kätevä:D

Työt alkaisi elokuun alussa (luokanopettaja). Eiköhän tuo äitiysraha nouse silti hurjasti, kun edellinen laskettiin opiskelijatittelin mukaan minimimäärillä, vaikka en siis ollut saanut opintotukea moneen vuoteen. Kuuden kuukauden tulojen mukaan siis pitäisi mennä ymmärtääkseni, joko niin, että palkan mukaan lasketaan paljonko saisin puolelta vuodelta tai sitten taakse päin katsoen työhistoriaa niin, että saadaan puolen vuoden mittaiset palkkatulot yhteensä.

Miten teillä on puoliso/kumppani ymmärtänyt raskaana olevan naisen mielialaa etenkin esikoisraskaudessa, kun kaikki on uutta? Meillä on ollu vähän vaikeeta ymmärtää mielialoja ja väsymystä, kun ei silleen muuten mitään isoja näkyviä oireita ole..esim vaikka oksentamista. Pitääkö iskeä joku opus käteen jossa kerrotaan et hei, vaimosi on vähän poikkeavassa tilassa [emoji3]

Kyllä tuo mun mies ymmärsi ihan täysin... Välillä vaan oli mun mielestä ihan super ärsyttävä, kun kehtasi tyrskähtää nauruun, kun mä jotain naurettavaa asiaa raivosin. Ja sitten se nauroi lisää, kun rauhotuin ja purskahdin itkuun, kun olin ollut niin kiukkuinen sille :D Sitten onneksi jo nauratti itseäkin.

Miten teillä on puoliso/kumppani ymmärtänyt raskaana olevan naisen mielialaa etenkin esikoisraskaudessa, kun kaikki on uutta? Meillä on ollu vähän vaikeeta ymmärtää mielialoja ja väsymystä, kun ei silleen muuten mitään isoja näkyviä oireita ole..esim vaikka oksentamista. Pitääkö iskeä joku opus käteen jossa kerrotaan et hei, vaimosi on vähän poikkeavassa tilassa [emoji3]

Mun mies tänään oli huolissaan mun syömisestä. Heti kun tulin töistä niin alkoi ehdottelemaan, että josko söisin jotain välipalaa. Ensin ajattelin, että onpa söpöä, mutta jos se koittikin vaan välttää niitä mielialoja :D

Mulla on nyt ollut maha aivan sekaisin. Voisiko liittyä raskauteen? En muista aiemmasta raskaudesta tällaista...

Anna joku opus käteen, niin ehkä ymmärtää paremmin, ettet omasta päästä keksi kaikkea :grin Minun mies ymmärsi ihan OK, mutta yksi kunnon raivokohtaus taisi hänet säikyttää niin pahoin, ettei enää uskaltanut alkaa kanssani vääntämään ja riitelemään :hilarious: varmaan pelkäsi, että käyn oikeasti päälle, kun jatkoi vaan räkyttämistä ja minä vain kiihdyin ja kiihdyin. Siitä kerrasta oppi, että ei ala vääntämään raskaanaolevan kanssa, niitä väittelyitä ei voi voittaa! :angel4 Enkä siis mikään hormonihullu ollut, mutta tietenkin välillä mielialat vaihteli ja tosiaan kiihdyin normaalia herkemmin, mutta silti iham kesy olin.

Suosittelen antamaan opuksen tai ainakin kannattaa lukea ne tärkeät kohdat ääneen miehelle :wink Välillä on tälleen tokalla kierroksella myös mies vähän pihalla kun ensin raivoa, sitten itken, nauran ja alan yökkimään :grin:rolleyes:

Ai joku raskauskirja? Varmaan sekin hämää kun oon ollu suht tarmokas, ainakin välillä. Eikä ole ollut mitään oksetusoloja.. en siis varmaan vaikuta raskaana olevalta :D

Plääh, tää taitaa olla ihan jotain mahatautia :( Ihan kuralla maha ja voimat sen myötä pois...

Apteekissa ainakin jaetaan ilmaiseksi sellaisia kirjaisia, jossa on viikko kerrallaan. Mielstäni siinä tai jossain muussa jutussa oli joku ihan miehille suunnattu esite. Muistaakseni niitä saa myös sitten ekasta neuvolasta :)

Välillä sanon miehelle ihan silleen ääneen, että ''joo, makaan tässä sohvalla, mutta se johtuu siitä että mua väsyttää kuin en olisi nukkunut yöllä ollenkaan ja oksettaa silleen, että varmaan lentää laatta jos nousen ylös'' Menee vähän paremmin silleen tajuntaan kuin että vaan sanoisi, että väsyttää ja on huono olo :wink

Kävin yhdessä yliopiston apteekissa ja kysyin onko teillä mitään raskausesitteitä :D oli ihan kuutamolla, et mitä toi kysyy.. no ehkä niitä on vaan joissain toimipisteissä.

Takaisin