Huhtikuun höpinät

Kävin ostamassa päiväkirjan, johon pääsee nyt rustailemaan raskaudenajan juttuja :) Tekeekö moni samaa? Kiva on nimittäin nyt ollut palata esikoisen aikaiseen kirjaan ja verrata oloja. Näkee myös koska on ollut neuvolat, ultrat sun muut.
4c467869cbde75bd0fb160c359f5ea36
 
Onko kukaan kertonut vielä tulokkaasta kellekkään?

Mä kerroin mun vanhemmille heti plussan jälkee kun mun äiti heitti ilmoille "ettet oo raskaana?" (Siis ennen testiä). Olihan se pakko kertoo että oikeessa olit! :D
 
4c3908080e08e1d6d4a7f7379e348639
Air4M : mä kirjaan tähän. Siinä on aina joka viikolle ne omat muistiinpanot ja infoa miten pieni kehittyy.

Nika: mä oon jo kertonu perheelle ja läheisimmille ystäville. Aluksi päätin että en kerro kellekään ennen 3kk mut mites kävikään :D ja joka päivä miettii kelle vois vielä kertoa.

Enska: mistä teidän äiti arvas :D
 
Sillä on joku kuudesaisti. :D toisaalta ku aloin kertoo esikoisesta et arvatkaa mitä.. se luuli että meille tulee toinen koira :D
 
Me ollaan kerrottu lähimmille ystäville (eli noin seitsemälle). Periaatteena on ollut se, että niille voi kertoa joille kertoisi myös keskenmenosta.
 
Onko kukaan kertonut vielä tulokkaasta kellekkään?

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille, sisaruksille ja isovanhemmille.
Ystäville ja tutuille kerrotaan varmaan nt-ultran jälkeen :)

Meiänkin äiti oli kuulemma aavistanu, että olisin raskaana! Vaikka ties että lähes mahdotonta raskautua ilman hoitoja. Hänelle oli vaan tullu semmonen fiilis ja oli kyllä tosi liikuttunut, kun kuuli ilouutisen.
Just ku olin tehny plussatestin ni äiti laitto viestillä mulle kuvan meidän turvakaukalosta, joka on heillä säilytyksessä ja kysy onko meidän. Aattelin sillon jo et hitto mikä ennustaja:grin
 
Me ollaan kerrottu melkein kaikille jo :) Mulla on niin vahvat oireet, että näitä ei oikeen voi piillotella jos aikoo yhtään tuttuja, ystäviä tai sukulaisia nähdä :rolleyes: Meillä myös ohjenuorana, että niille kerrotaan ennen 12 viikkoa, joille sitten kerrottaisiin myös keskenmenosta. Toisaalta on kiva, että kaikki tietää. Jos tulisi keskenmeno, niin kaikki ymmärtäisi miksi olen niin hajalla. Kiva myös ettei tarvii selitellä miksi en kanna muuttolaatikoita, miksi olen huono syömään ja miksi väsyttää koko ajan. :shy:
 
Mä kerroin kanssa heti kolmelle parhaalle ystävälle ja nyt viikonloppuna kerroin mun perheelle (äiti, isä ja sisko&veli perheineen). Miehen perheelle kerrotaan varmaan seuraavan kerran kun käydään siellä.
 
Minä olen kertonut kahdelle hyvälle ystävälle ja tänään kerroin lähimmälle työkaverille, koska paha olo vaivaa jo niin paljon että en pysty sitä kohta töissä peittelemään (tänä iltana itse asiassa jouduin jo oksentamaan ekan kerran).
 
Mä kerroin mun siskolle kun sain digiin plussan. Muille en oo vielä kertonu, mutta luulen että mun äiti aavistaa kyllä jotain. Vappuna vietän aikaa mun parhaiden ystävien kanssa ja niille kerron silloin. Mun (ja miehenkin) muulle perheelle voidaan kertoa sitten varhaisultran jälkeen, mitä ikinä onkaan kerrottavaa. Töissäkin ajattelin odottaa siihen varhaisultraan asti jos vaan pysyy salassa eikä pahoinvointi paljasta. :D
 
Mun puolen suvulle kerrottiin varhaisultran jälkeen viime viikonloppuna. Miehen puolen suvulle aiotaan kertoa perinteisessä äitienpäivän kokoontumisessa kun on koko hänen suku paikalla :) Muutamille kavereille ja siskolle kerroin heti jopa ennen miestä.
 
Onko kukaan kertonut vielä tulokkaasta kellekkään?
Kahdelle kaverille ja äidille. Mut äiti sit kertoi siskolle ja veljelle. Mies kertoi vanhemmilleen ja veljelleen. Muuten ollaankin sit oltu vielä hiljaa :)
 
Kerroin heti plussattua yhdelle hyvälle ystävälle ja mies myöhemmin yhdelle omalleen :) viime viikonloppuna kerrottiin miehen äitille ja mun vanhemmille ja veljelle ja hänen tyttöystävälleen :) iloinen uutinen oli heille ja äiti oli aavistellut, mutta oli sitten tyrmännyt nuo ajatukset kuitenkin :) myös mun isä sanoi, että pari päivää aikaisemmin oli hällä tullut yhtäkkiä mieleen ajatus, että noinkohan jompikumpi lapsista tulee kohta ja ilmoittaa saavansa vauvan :D
Sovittiin että ei kerrota kellekään eikä ostella mitään ennen kun eka kolmannes on takana, eikö mun äiti kuitenkin mennyt ostamaan heti seuraavana päivänä pienen bodyn kun oli kuulema ihan pakko :) äitit :Heartred
 
Varo vaan Tirlis :grin Mun äiti on ainakin ihan höpsähtänyt kummastakin vauvauutisesta :rolleyes: Heti on ihan intona kaikkea ostamassa ja kertomassa kaikille :p (tietty mun siunauksen ensin pyytää kertomiseen, mutta on silleen ''saanko saanko saanko saanko!?)
 
Ihania :Heartred Tekis mieli itsekin kertoa jollekin. Parille netin kautta tutuksi tulleelle mammakaverille vaan kertonut, et meille vissiin tulossa jouluks toinen. Mulla ei oikein ole läheisiä kavereita eikä samassa elämäntilanteessa olevia tuttuja, joille vauvajuttuja kertoilis. Perheen kanssa ei välit oo niin hyvät, et viel tässä vaiheessa haluis tätä paljastaa. Heistä ei olis mulle lohtua keskenmenon sattuessa niin parempi ootella ultraan(ultriin) ennen kuin saavat tiedon.
 
Kukaan ei vielä tiedä, mut mun äiti varmaan arvaa heti kun nähdään, arvasi viimeksikin, kuulemma mun silmistä :woot:

Torstaina esikoisen neuvolassa aion pyytää mittaamaan multa hemoglobiinin ja kertoa syynkin.

Ja laajennetulla kaveriporukalle joutunen kertomaan viikolla 8 tai 9, kun ollaan reissussa, jossa yleensä viini virtaa...
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekkään. Kerrotaan vasta sitten, kun viikkoja on vähintään se 12. :) kukaan ei varmaan edes odota meiltä vauvauutisia näin pian ton kakkosen jäljiltä. :D

Edit. Sen takia vähän jänskättää omalle äitille kertoa, että mitä se tuumaa. :D
 
Meillä tietää jo kaikki :D mies ei oo malttanut olla kertomatta enkä itsekään oo viittinyt salailla. Jos tulee keskenmeno tmv niin ainakin läheiset tietää miksi oon allapäin.
 
Takaisin
Top