Josku Mullakin on sattunu käymään niin ikävästi, että kun oon käyny neuvolassa niin oon kohdannut siellä neljä eri hoitajaa, ja viimeisin oli tosiaan opiskelija, ja vasta viimeminuuteilla häntä tuli valvomaan varsinainen terveydenhoitaja. On niin turhauttavaa kertoa kuulumisia, kun jokaiselle joutuisi aloittamaan kaikki alusta. Eikä puhettakaan että hoitaja olisi vaivautunut vilkaisemaan koneelta viimeisimpiä tietoja... Toivottavasti ensi käynnillä olisi omahoitaja paikalla, oon tavannut sitä hmm... kerran tai korkeintaan pari.
Täällä alkaa tauti hellittää... virusperäinen vatsatauti. Tulehdusarvot olivat aavistuksen koholla. Nyt on taas pysynyt ruoka masussa, miten sitä osaakaan olla iloinen taas näin pienestä asiasta että pystyy syömään. Kyllä mä tietysti yritän nyt katsoa tarkemmin mitä suuhuni pistän ja pyrin syömään pieniä annoksia, ettei masu tykkäis pahaa... Vaikka ei tauti syömisistä tullutkaan, niin olipahan taas hyvä muistutus siitä että pitäis syödä terveellisemmin.
Matkahuollossa olisi odottamassa elloksen paketti. Tilasin sieltä itellen äitiyspaidan ja vauvalle kaksi nallehaalaria. En millään malttais odottaa että pääsee hakee ne. Pitää vaan odotella ja toivoa, että isäntä tulisi ajoissa töistä jotta voisi käyttää mua siellä. Kylälle on matkaa pari kilsaa ja en viitti näin saikkupäivällä lähteä lenkkeilemäänkään. Kun pääsisi hypistelemään jo niitä ihania vaatteita...
Äitiyspakkaus on myös todennäköisesti jo matkalla, eilen tuli päätös siitä kotiin. Postitus kestää 1-2 viikkoa, joten todennäköisintä on että saan sen 2010 vuoden pakkauksen, vaikka olin jo haaveillutkin 2011:n pakkauksesta. Onneksi
Murskun kanssa oli eilen puhe, että jos hän saa 2011 pakkauksen niin voidaan tarvittaessa vaihdella vaatteita.
Siivousvimma on laantunut nyt tämän taudin myötä, mutta kunhan voimat palaavat niin viikonloppuna olisi tarkoitus siivota koko huusholli. Haluaisin kaupungilta jo ostaa pinnasänkyyn patjan ja reunapehmusteen niin voisi sitä jo laitella... Tosin mies aikoo pinnasängyn vielä hioa ja lakata ja aikoo tehdä sen vasta KESÄLLÄ. Argh, että ei ole niinkuin mikään kiire (niinkuin ei tietysti olekaan), höh.
Musta jotenkin tuntuu oudolta laittaa vauva nukkumaan siihen äitiyslaatikkoon, voi olla että ensin kokeilen ihan pinnasänkyyn (tarkoituksena pienentää sitä reunapehmusteilla) vaikka unipussissa. Mutta jos ei se onnistu, niin kokeilee sitten sitä laatikkoa. Mitä siihen laatikkoon sitten oikein pitäisi laittaa pehmusteeksi? Onko niin pieniä patjojakaan edes?? Tarviiko vauva peittoa?? Tyynyä ei saa käyttää, sen jo tiesinkin, mutta miksi petivaatepaketeissa tulee sitten vauvoillekin tyynyliina??