Huhtikuun höpötykset

huu, onpa aikaa kun olen täälä vieraillut. On jotenkin kamalasti hommaa ja töitä ja hommaa ja velvollisuuksia. Tänä aamuna töihin kipittäessä kyllä tuli sellanen oivallus että pikkasen hitaammin voisi alkaa ottaa. Tai sitten ainakin lähteä paikasta A paikkaan B ainakin 10min aiemmin. Ei enää pysty kauhean lujaa kävellä. On vain niin tottunut pinkomiseen aina. Vatsa on alkanut painaa ja nipistelee jos lujaa koittaa mennä.

Kävin tänään tutustumassa uuteen kuntosaliin. Niillä  kun oli jotain pilatesta ja yogaa nyt tarjota. Sitten vauvan syntymän jälkeen oisi äiti&lapsi-jumppia, ihan vastasyntyneillekin (!?) Katotaan nyt, tänään alkoi kuitenkin vko24. Että jos IHAN OIKEASTI rauhottus. Syy miksi en tännekään ole joutanut kurkkimaan on se et oon kääntänyt koko kämpän ympäri. Kaikki turha lähti kirpparille ja järjestys vaihtui. Hinkkasin joka kolon puhtaaksi. Mä luulin että tää vaihe tulis myöhemmin...hmp

Vauva on alkanut liikkua tosi paljon nyt viikon sisään ja puolisokin jo tuntee sen kun laittaa käden vatsalle. Se on ihanaa. Se että saa jakaa tämän fyysisestikin.

Odotan tosi paljon sitä että työt loppuu ja saisi vain olla. Tai ainakin kaikki pakkopulla loppuisi.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Meillä oli kaksi kissaa, kun esikoinen syntyi. Itse en ikinä nukuttanut lasta sillä tavalla, että olisi ollut yksin kissojen kanssa. Aina olin itse huoneessa. Parvekkeella vauva nukkui ovi kiinni ja makuuhuoneeseen ei ollut kissoilla asiaa. Itse olen kuullut, että jos alusta asti tekee selväksi kissoille, ettei mene vauvan tavaroihin, niin usein tämä toimii. En ehkä nyt alkaisi kissaa lopettamaan.. en ainakaan ennen kuin olisin kokeillut miten lähtee toimimaan. Me annettiin lopulta kisut vanhemmilleni.. Olivat niin kovin riehakkaita.. Rotu semmoinen.. Tavallisten maatiaiskissojen  kanssa ei olisi varmaan tämmöistä ongelmaa tullut..

Tänään oli sokerirasitus. Huomenna saa tietää tulokset.. Jos ehdin töistä soittamaan.. Pelkään, että jos on raskausdiabetes, että mimmoisen saarnan neuvolan täti pitää..Edelleenkään en pidä hänen tyylistään..
 
Moon, tulin kans eilen siihen tulokseen et hommaan toiset matkarattaat enkä niitä tuplia (on kuitenkin ne normit jo tuplana, kun kotimaassa niitä kuitenki tarvitaan, lenkkeilen sen verran). Ei kuitenkaan tarvittas niitä matkaversioita oikeestaan kun ens vuoden maaliskuussa kun mennään kaukomaille pariks viikoks. Ja ulkomailla tuppaa muutenkin oleen rappusia, kapeita oviaukkoja, kapeita jalkakäytäviä yms, et vois olla hankala mennä leveemmillä. Ja niihin ei tosiaan vois ladata ostoskasseja sun muuta paljoo muksujen lisäks. Ja sit johonkin lyhemmille "retkille" (rannalle, raflaan..) voi ottaa vaan toiset rattaat messiin (jos ei oo liikaa tepustelua esikoiselle, joka on sillon vähän reilu 2v), ja sit varoiks manducan, voi pienempää pitää siinä ja isompaa rattaissa. Ja pääsee toisen muksun kans itekseenkin meneen välillä jos haluaa. Hih, en mitenkä ajoissa oo liikenteessä! Mut ehtii hyvin rauhassa katteleen vaihtoehtoja, yhet kivat löysinkin jo tori.fi:stä (ei oo myyjä vastaillu viä kyselyihin). Ja tosiaan kun nyt viä on rahaa enemmän ja saa sen äitiysavustuksen jossain vaiheessa.
 
Hih, no tänään jo haettiinkin ne toiset matkarattaat! Ne tori.fi:n rattaat oli hyvät ja kivat (Nalle puhit!!) ja makso 30€. On ny uudelle jotain hommattuna, tosi ajankohtasta vaan mut kuitenki :)

Täytyy varmaan kohta muistaa laittaa ne vakuutuslaputkin meneen, blääh. Hö, en ees muistanu et Kelalle piti töistäki jotain infoo toimittaa (kun ekat 3kk lomasta on palkallista). Onneks soitti ja muistutti.
 
Argh, kyllä taas raskaana olevaa koeteltiin tänään...
Aamulla päästin koiran pihalle, niin kuin aina.  Tänään se sitten ensimmäistä kertaa 10 vuoden historiansa aikana katosi jäljettömiin...  Ei pystyny heti lähtemään sitä etsimään - poika piti puurottaa ja piti lähteä yhteen tapaamiseen josta olin jo melkein myöhässä.  Luotin siihen että koira odottaisi kotipihassa kunhan tunnin päästä tultaisiin takaisin...  Noooo, joku lähinaapuri oli sitten sen koiran napannut tossa muutaman sadan metrin päässä kodista ja toimittanut löytöeläintarhaan muutaman kymmenen kilometrin päähän...  Sieltä sitten lunastamaan koiraa mahdollisimman pian - taksa raksutti koko ajan ja käteisellä piti maksaa, tasaraha kiitos...  Sitten soittelivat tarhalta että joko joko joko kun oli pakko jostain kumman syystä käydä hakemassa rahaa ja rikkomassa vielä tasarahaksi...  Ja tietenkin siihen aikaan kun lapsi piti syöttää ja laittaa päikkäreille.  Onneksi mies kerkesi lapsenlikaksi töistä.  Näitä ylimääräisiä hankaluuksia ja kulujahan tässä kaipaa.  No onneksi koira on sentään ehjä, pitäisi kai olla siitä tyytyväinen <:D
Sitten posti minua lähestyi matkarattaiden saapumisilmoituksella.  Ja tietenkin saapumisilmoitus oli netissä ja olis tarvinnu saada tulostettua.  No, meidän tietokone just vaihdettiin eikä vanha tulostin näin uudessa toimi...  Miehen varaläppäriä yritin myös, sama vika siinäkin...  Yritin sitten epätoivoissani sitä vanhaa rikkinäistä konettakin, mutta sepä tilttaili tilttaamistaan.  Tässä vaiheessa olin valmis heittämään jo jokaisen elektronisen välineen ikkunasta kartanolle...  Lähdin ovet paukkuen raivoitkun partaalla ostamaan uutta tulostinta "menköön sitten komeasti tili miinukselle"...  Nyt on sitten toimiva tulostin <:)
Ehkäpä senkin takia on hermo nyt niin kireellä että sain ton saman järkyttävän ankaran räkätaudin mikä pojallakin on.  Ei toimi pää millään kun on niin julmettu räkis ja päänsärky...
Justiinsa juu.  Ehkä tää tästä :D  Tänään avataan grillikausi jahka toi lapsonen on mennyt nukkumaan!  Ja jee, huomenna pääsee sitten hakemaan postista ne matkarattaatkin :)
 
Meilläkin on noita matkarattaita mietitty, mutta pitää nyt katsella tarvitaanko niitä ikinä kun esikoisellakin käytetty syksyllä ostettuja matkarattaita 4 kertaa.
En näköjään ole ainut, jolla päivä ei mennyt ihan putkeen. Tämä tosin alkoi jo eilen kun en muistanut kaupunkiin lähtiessä siirtää rahaa tililleni. Mies oli ensimmäistä kertaa 2 viikkoon
50km päässä töissä eli se siitä sitten. Olinpahan 6 tuntia(kiitos bussivuorojen) kiukkuisen lapsen kanssa kaupungissa turhaan, eikä kotona ollutkaan valmista ruokaa kun tultiin kotiin vaikka piti olla. Tänään meni muuten päivä hyvin, mutta viiden aikoihin lähdettiin ostamaan simaämpäriä, jota ei edes saatu. Autosta kuului ihme kolinaa(melko normaalia tosin meidän autolle) ja tarkistettiin renkaiden pultit yms, kaikki oli kunnossa, paitsi että sitten takaisin tullessa lähti rengas irti! Yksi pultti meni poikki ja mies on nyt kaksi tuntia irrottanut sitä tuolla pihalla. Onneksi kolme pulteista kesti lähestulkoon kiinni vaikka kierteet olikin melko olemattomat ja saatiin ajettua 3km kotipihaan korjaamaan autoa. Eipä tässä muuten, muttakun mies tarvitsee sitä autoa töissä ja ajelee päivittäin vähintään 100km ja lähin autokorjaamo on tuolla 20km päässä. Ei niin hirveästi naurata. Ehkä huomisesta tulee parempi.
Pieni otus ilmoittelee itsestään vähän väliä ja ei tarvitsen sen suhteen huolehtia mistään. Selkäkipu ja närästys vain yltyy ja Rennie on taas varmaan koko loppu raskauden paras ystäväni. Muuten on ihan sellainen olo kuin en edes olisi raskaana. Maha ei vielä häiritse mitenkään liikkumista ja olo on suurimman osan ajasta hyvä.
 
Onpas ollut päiviä teillä..

Eilen mulla eka työpäivä sairasloman jälkeen. Meni todella hyvin ja innoissani sanoin, että kyllä tää koko viikko menee hyvin.. Illalla sitten toinen ääni jo kellossa.. Joka paikkaan sattui.. Ja se saakelin issias!!emoticon  Yöllä vaikea nousta vessaan ku vihlasi joka kerralla.. HUOOH.. Ja tänään masu vihloo.. Ja vauva ollut muutenkin ihan hissukseen.. Hui.. Noh.. tänään töihin jokatapauksessa.. Jos sitten ensi viikolla uudestaan s-lomaa..

Sain sokerirasituksen tulokset.. Eka arvo 5.2 (jos on alle 5.3 ni hyvä) Muutkin alle arvojen.. Joten eipä tarvinnut tässä raskaudessa mittailla sokereita.. IHANAA!emoticon Hb 122. Vielä ei tarvi rautaa.. Jee..

Äitiysavustuskin tullut tilille.. taidetaan laittaa se noihin vaunuihin/rattaisiin..

Ihanaa moon: grilliä!!! Hiukan oottelen et iteki pääsis grillaileen.. NAM NAM.
 
Mun aamu ei tänään lähtenyt ihan sujumaan. Olin menossa klo 7.10 sokerirasitustestiin ja ohjeen mukaan piti olla 10-15 min aiemmin paikalla "verenkierron tasaamiseksi". Onneksi pääsin miehen kyydillä, mutta enpä kyllä kerennyt istua edes viittä minuuttia syystä että lähtö vähän myöhästyi. Kuusivuotias koiraneitimme pissasi aamulla olohuoneen matolle, jota se ei varmasti tekisi jos se olisi terve. Ja olen ihan varma että sillä on pissatulehdus. Mies vielä ennen seitsemään soitti isälleen että voiko tuoda koiran hänelle, ja käyttäisi koiraa eläinlääkärissä. Vielä piti koiralta yrittää ottaa pissanäytettä rasiaan ennen lähtöä... Huh huh... Muutenkin olin ollut 12 tuntia syömättä ja juomatta, lisäksi olo oli väsynyt ja tosi kiukkuinen, tulee varmaan hyvät arvot... Huomenna kuulee tulokset. Piti ostaa testin jälkeen korvapuusti ja pari lakua siltävaralta, jos huomenna saa kuulla että loppuu herkuttelu. :) Itse sokerirasituskoe meni hyvin, ei tullut pahaa oloa. Kaksi tuntia kului ristikoita ratkoen. Sokeriliuos oli vadelman makuista, ihan kuin liian makeaa mehua, ei hyvää mutta ei kamalan pahaakaan... Käsi on vaan kipeänä, mulla on suonet aika syvällä, ja vielä kolme kertaa pistettiin samaan kohtaan...

Mulla on tuntunut päivittäin myllerrystä mahassa, ihanaa kun liikkeet alkaa tuntua jo selvemmin. Maha alkaa olla jo aika muhkea ja töissäkin tiellä, jos pitäisi kerätä lattialta leluja tms. Onneksi ei ole enää kuin 25 päivää töitä... :)

Turvotusta on alkanut olemaan iltaisin, sukat ja kengät painaa jalkoja, ja vihkisormus ei ole mahtunut ainakaan kuukauteen enää sormeen...

Viikonloppuna vaihdeltiin kotona vähän järjestystä, tehtiin myös eilen varastoon suursiivous. Mahtuu sitten kotona vaunutkin olemaan sisällä...

 
Niin vaan taas meni monta viikkoa etten päässyt/jaksanut/viitsinyt käydä lukemassa teidän kuulumisia ja pari päivää että päivitin kuulumiset...

Mistä ihmeestä teillä kaikilla on tuota virtaa siivota ja touhuta kotona!?! Lähettäkää mullekin se siivous- ja pesänrakennuskärpänen ja sassiin emoticon  Jotenkin tuntuu että töiden jälkeen on niin uupunut että hyvä kun jaksaa tehdä perus-kotihommat, saati sitten jotain kevätsiivousta! Ja vapaapäivinä on vaan niin paljon kaikkea muuta että siivoukset ei ihan eka ole mielessä.
Jospa se sitten iskis viimeistään kesäkuun alussa kun pääsen lomille emoticon

Täällä kaikki on kunnossa. Rakenneultra oli pari viikkoa sitte  ja vauvalla oli kaikki kunnossa. Sen verran oli vaavi äitiä kuunnellut että piti jalkansa niin tiukasti yhdessä ettei nähty kumpi on tulossa. Meillä mies haluaisi tietää sukupuolen mutta minulle ei ole niin väliksi, mulle käy kumpi vaan. No, kesäkuussa uusi yritys. Istukka oli niin alhaalla että halusivat tehdä kontrolliultran ja tarkistaa että se varmasti on noussut ylemmäs eikä tarvitse ryhtyä sektion suunnitteluun.

Sokerirasitustestiin menen heti pääsiäisen jälkeen tiistaina. Meidän neuvolassa th sanoi että se testi tehdään nykyisin melkein kaikille odottajille. Ainoastaan nuoret (alle 25-vee...?), ei riskiryhmiin kuuluvat välttyvät testiltä jos pikatestien arvot on kohdillaan. No, mulla on pikatesti otettu vai kahdella ekalla neuvolakäynnillä ja kummallakin kertaa arvot oli alle 5:n vaikka olin syöny vasta aamu- tai välipalan. Menenkin siihen testiin ikäni puolesta ja ihan mielelläni vaikka tiedän että 12 tunnin paaston jälkeen nälkä on kova, päätä särkee ja heikottaa... Ja luultavimmin siitä litkusta tulee huono olo.

Joku kyseli paljonko painoa on raskauden aikana tullut. Mulla "virallisissa" neuvolapunnituksissa  reilu 3kg mutta oman vaakan ja seurannan mukaan 4-5kg. Maha on alkanut kasvaa kunnolla vasta parin kolmen viime viikon aikana ja "tuunasinkin" yhdet vanhat tuulihousut äippämallisiksi. Saavat luvan kelvata tämän kevään ja kesällä sadekeleillä. Muuten sain miehen siskolta tosi paljon äitiyshousuja joten niitä ei tartte suuremmin hankkia, jotain pientä kuitenkin ajattelin ostaa kesää varten. Tullaan olemaan tosi paljon mökillä kesän aikana joten ihan sama mitkä vanhat verkkarit ja paidat siellä on päällä.

Muuten olen voinut hyvin ja pystynyt olemaan töissä. Migreeni ei ole haitannut enää, mutta issias on alkanut vähän vaivaamaan. Vielä kun kuukauden pystyisi olemaan töissä ilman saikkua... Mutta jos alkaa vaivaamaan oikein kunnolla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kun käydä lekurissa.

Iloista pääsiäistä kaikille! 
 
Kutvonen:  Kiva kuulla susta pitkästä aikaa :)  Mulla tota pesänrakennusvimmaa riittää varmaan sen takia että täällä kotona kökötän kaiket päivät.  Pakko kyllä myöntää että suursiivouksiin ei mullakaan rahkeet riittäisi (tai riittäisi varmaan jos saisin oikeesti olla YKSIN, jos mies ja poika lähtis vaikka mökille viikoksi...) mutta jotenkin noita vauva- ja lapsijuttuja on vaan niin ihana touhuta.  Siihen siis sisältyy mulla se että pakonomaisesti koitan myös järjestää kaikkea ylimääräistä sälääkin pois että mahtuu lapset turvallisesti peuhaamaan ja kaikki ihanat lapsikamat saa esille <:)  Pitääkin muuten ryhdistäytyä huomenna ja siivota - ihan perus viikkosiivous siis, nyt on taas päässy pölykoirakennel valloilleen kun oon potenu räkistä.
Jee, kävin just kurkkaamassa tuolla Kelan sivuilla, nyt oli jo maininta että hakemus saapunut 13.4. :)  Ehkä mä vielä kerkeen sen 2010 äitiyspakkauksen saamaan!  Sitten pitäs vaan metsästää ne hymynaamatumput jostain, ne oli kyllä niin ihanat että PAKKO saada!
Esikoisella ensimmäistä kertaa korvatulehdus.  Onneksi ei vaadi antibiootteja :)  (ja vielä enemmän onneksi ei valvota öitä!)
Toinen jee, hain tänään ne matkarattaat :)  En malta odottaa että päästään niitä kokeilemaan :)
Kcatri:  Mulla autto turvotukseen se että vältin istumista.  Tai siis semmosta jalat maassa istumista, esim. sohvalla pystyin istumaan kun oli jalat koholla.  Samoin autto jalottelu.  Ja vedenjuonti.  No nyt kun mietin niin ei mulla hirveesti sitä turvotusta ollut kyllä eka kerralla mutta en työni puolesta kyllä kerennytkään istumaan päivän aikana kuin vessanpöntöllä ohimennen <:)  Mutta jos piti vaikka autossa istua tuntia kauemmin niin johan oli jalat turvoksissa, sen verran se kohtu painoi ettei päässy nesteet kulkemaan raajoissa normaalisti.
Öö öö öö...  Dementia vaivaa...  Mulla oli varmasti vielä jotain sanottavaa...  En kyllä saa nyt päähäni niin millään...
 
Täälläkin tuo pesänrakennusvietti on herännyt. Talviloman alkajaisiksi siivosin kämpän lattiasta kattoon, järkkäilin vaatehuoneesta kaiken turhan pois ja vielä kellarikomero järkkäiltiin kuntoon. Nyt on ensimmäiset vauvan vaatteet pesty ja viikattu omille paikoilleen :) Oli niin ihana plärätä ja hypistellä niitä.

Mennään nyt perjantaina hakemaan rattaat, hoitotaso ja joitain vaatteita. Jos vaikka sitten saisin vähän kuviakin tuonne "kuvia hankinnoista" osioon laitettua. Se masukuvakin on odottaa laittamista :) Ehkä oon hiaman laiska tuollaisten asioitten suhteen.

2.5 olis neuvola. Silloin sais ne kelanpaperitki. Oon jo vähä oottanutki et sais laitettua ne eteenpäin. Täällä tuo käsittely tunnetusti kestää.

Pitääkin hehkuttaa että täällä nuo issiaskivut on pysyny poissa. Toivon että ne ei palaisikaan. Ei yhtään ollu kivoja.
Tossa kun mietin just niin oon päässy kyllä tosi vähällä noitten oireitten puolesta. Toisaalta ei pitäis nuolaista ennenkuin tipahtaa.

Asioita oli äsken mielessä vaikka kuinka mitä piti tänne kirjottaa mutta näköjään ne häipy mielestä sen siliän tien..
 
Minäkään en oo vähään aikaan kerennyt/jaksanut käydä täällä lukemas ja kirjottelemas.
Jotenkin tuo kaunis ulkoilma vetää pihalle ihan iltaan asti haravoimaan ja kukkia istuttelemaan. :D
Kyllä se sitten tuntuukin kun selkä on ihan romuna ja jalat turvoksis kun ei oo muistanu istua ja maata tarpeeksi.
Meille tuli kutsu tänään perhevalmennukseen, oliskos jollain kertoa etukäteen kokemuksia;
kannattaako mennä? puhutaanko siellä ihan asiaa?
 
Suahili90:  Pari vuotta sitten oli viiden kerran perhevalmennus.  Tykkäsin niistä semmosista kuin imetys ja vauvanhoito ja sitten synnytyssairaalaan tutustuminen.  Muut kerrat ei nyt ollu niin antoisia, tai rentoutus oli ihan kiva mutta muuten oli aika tuttua asiaa.
Jee Kelalta tullut päätös että äitiyspakkaus tilattu :)
Alkaa mennä hermo tähän superflunssaan.  Tää on ilmeisesti joku sikoräkätauti, sen verran oon niistäny että on koko naama turvoksissa ja huulet ihan rikki.  Syöminenkin tekee kipeetä.  Ei kivaa.  Pakko se on kuitenkin ruokakauppaan lähteä hamsterireissulle, syötävä se on sairaanakin, etenkin kun on pyhät tulossa.
 
Törpöt lääkärit vois poistaa ittensä lääkärin työstä. En tiiä mikä mun päässä on nyt napsahtanu. Maanantaina olin sokerirasituksessa ja sen jälkeen nousi kuume. Illalla kuume oli jo laskenut ja tilalle tuli kauhea päänsärky joka on nyt jatkunut taukoamatta. Lääkärillä tosiaan kävin eilen, kysymys kuulu: "oletko ottanu panadolia?" vastasin että otin kaks,eikä ollut minkäänmoista apua, joten enpä ole ottanu enempää. Tähän lääkäri "neljä panadolia voit päivässä ottaa, että eipä sen kummempia. Hyvää päivänjatkoa"
Jäikö siltä törpöltä jotai kuulematta???? Että voi raivostuttaa. Olisi ollut edes kiva tietää mistä se kuume ja tämä päänsärky nyt johtuu. Multa ei katsottu edes verenpainetta, huoh..
Ens viikolla on aika toiselle lääkärille, pitää kysyä siltä että mahtaakohan olla terveellistä ottaa neljä panadolia päivässä loppuraskauden ajan, eikä siitä ole edes mitään hyötyä. Ja mahtaako olla esikoisen edun mukaista että äiti vaan makaa päivät sohvalla ja uikuttaa päätänsä. Helpotti edes hivenen tämä avautuminen, huoh.
 
tulppa: Luulis että joka lääkäri ymmärtää, ettei päänsärky ole ihan normaalia jos ei lääkkeet auta! Olisi nyt ees sun mielenrauhan takia tutkinut. Toivottavasti johtuu siitä sokerirasituksesta eikä ole mitään vakavempaa kyseessä! Paranemisia!

Huoh, mä täällä istun stressaantuneen koiran kanssa... Mun pitää vahtia naapurin koiraa, jota tää mun pieni pallero vihaa yli kaiken. Nyt se sitten stressaa ettei naapurin peto käy käsiks(kyseessä on kyllä kiltti koira, mutta Milli ei sitä ymmärrä). Pitää viedä se kyllä takas kotiinsa, kun ei tästä yksin tule mitään. En saa edes tehtyä mitään, koska jos nousen tästä Millin vierestä ja menen pois, se nostaa möykän. Jos se tohon hoidokkiin pääsis käsiks niin olis kyllä tappelu pystyssä!
 
Minäkin olen nyt joka päivä siivonnut ja katsonut kaapeista tavaraa pois. Muutimme vasta viime syksynä ja silloin jo aika paljon heitin tavaraa pois tai kirppikselle, mutta silti olen taas parin viikon aikana saanut kerättyä 2 jätesäkkiä pois menevää tavaraa. Kohta meillä on enää astiat ja vaatteet jäljellä jos vielä jatkan tätä. Onneksi kohta on pihalta sen verran lumet sulanut, että pääsee haravoimaan ja saa kaapit jätettyä rauhaan.
Meille sitten ilmeisesti ostetaan auto vaikka rahatilanne on mitä on. :D Miehellä meni totaalisesti hermot autoomme, kun rengas lensi ja siinä on muutenkin lähes kaikki rikki. Hän meni eilen aamulla töihin ja sanoi pomolle, että jos ei ole kiireellisiä töitä niin hän menee etsimään uutta autoa, ja toi sitten töistä tullessaan minulle koeajoon Ford Mondeon farkun. Tunti sitten soitteli, että rahoitushakemuksen sun muut on tehty. Välillä kyllä tuntuu, että vähän voisi rajoittaa tuota menoa vaikka ollaankin puhuttu, että farmari tarvitaan, jotta kaikki mahtuu kyytiin..
Menin lupaamaan omille isovanhemmilleni, että tulemme pääsiäisenä käymään, joten menee taas kaksi iltapäivää pilalle. Toiset isovanhempani ovat alkoholisteja ja toiset valittavat, että kasvatamme lapsen väärin. Mutta vähän helpottaa kun tietää, että niitä ei tarvitse nähdä taas pitkiin aikoihin.
Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Minun siivous- ja kodinrakennusvimma johtuu myös lähinnä siitä kun oon kaikki päivät kotona. Himassa kun viettää koko päivän niin yhtäkkiä alkaa kiinnittämään huomioita kaikkiin epäkohtiin entistä tarkemmin. Vauvaa varten ei olla varsinaisesti tehty mitään muutoksia tai hankintoja. En halua ottaa meidän 45 m2 kaksioon mitään ylimääräistä lojumaan ennenaikojaan. Kesällä sitten voidaan hankkia vauvansängyt ja tarvittavat säilytyskalusteet.
Musta on kyllä niin ihanaa sisustaa kotia ja suunnitella kaikkea uutta ja "tarpeellista". Sain viimein miehen suostumaan siihen että vaihdetaan makkarin vanhat aukeavaoviset vaatekaapit luikuovellisiin. Säästää silläkin pikkuisen tilaa kun ei tarvi niitä ovia availla.
Ikkunatkin on viime viikkoina saanut uuden ilmeen kun maalasin kaikki puunväriset ikkunankarmit valkoisiksi.
Kivasti ne päivät menee tälleenkin kotona touhottaen. Epäilin vähän että muutaman kotiviikon jälkeen tuun varmaan hulluksi kun ei oo mitään tekemistä, mutta kyllä sitä tekemistä aika helposti itselleen keksii ja päivät menee aina tosi nopeesti.

Muhun on iskenyt myös joku ihmeen käsityövimma. En oo koskaan omasta mielestäni ollut kovin hyvä käsitöissä. Nyt oon kuitenkin saanut aikaan vauvalle neulotun takin ja tällä hetkellä työn alla on virkattu peitto. :)

Meille tulee pääsiäislauantaina mun ja miehen porukat kylään. Tapaavat toisensa ekan kerran. Musta on oikein kiva kun viimein tapaavat toisensa. Nään pitkästä aikaa mun veljenkin. En oo tainnutkaan veikkaa nähdä kun viimeeksi helmikuussa, veli oli armeijassa ja sen vuoksi ei oikein koskaan oltu samassa paikassa samaan aikaan. Nyt rassu kuitenkin joutui keskeyttämään kun sen polvi hajosi ja se pitää leikata ja saada kuntoon ennenkun voi sitä inttiään jatkaa. Nyt sitten veli vaan on saikulla kotonaan ja tylsistyy. Mie lupasin olla hyvä sisko ja annan veikalle multa yli jääneitä lounasseteleitä kun en mie niitä tuu käyttämään. Veli on niin peeaa että lounaritkin on varmasti suuri ilo sille. :)

Lauantai-iltana luultavasti suunnataan auton nokka kohti mökkiä ja ollaan siellä yötä ja mökkihöperöidytään :) Mie tykkään ihan valtavasti olla mökillä. Meidän mökki on kuitenkin hyvin varusteltu ja sisään ei tarvi vesiäkään kantaa. (Se on ehkä yks ärsyttävimmistä hommista minkä tiedän... Saunassa "ämpäripeseytymisen" lisäksi)

Vauva on aloittanut liikkumaan ihan toden teolla. Välillä hämmästyn ihan itsekin kun se monottaa äippää kaikin voimin emoticon

Kyllä taas huomaa kevään tulleen. Meidän mäyräkoiralla taitaa "pikkasen" olla kevättä rinnassa. Meillä on jo muutaman päivän jatkunut tauotta koirien pariutumisrituaali. Sekaisin taitaa olla pikkuisten päät kun meidän molemmat koirat on narttuja. Terrierivanhuksella ei vaan juoksuja enää oo niin hän joutuu sitten toimittamaan uroskoiran virkaa. Mäykky hyörii koko ajan terrierin ympärillä ja esittää hassua tanssiaan. Höpsöjä nuo eläimet välillä :)
 
Sisita: Me ostettiin kans ihan vasta muutama viikko sitten Ford Mondeo farmari, vm. 2002. Maksoi 9000e. On kyllä hyvä peli ja kaikin puolin toimiva vekotin. En voi muuta kuin suositella. Perheen kannalta varmasti ihan hyvä ratkaisu ostaa uusi auto, jos entinen on mäsänä. Onpahan turvallista sitten ajella vauvelin ja esikon kanssa. 

Täällä odotetaan malttamattomana työpäivän päättymistä, vielä 3,5h. Sitten kaasutamme kohti lappia ja mummolaa. En ole käynyt mummolassa kuin viimeksi syksyllä joskus syyskuussa. Aivan ihanaa päästä mummon höyryävien patojen äärelle. Koetus toki tässä reissussa on se, että miten minulla selkä kestää kolmen tunnin ajomatkan... Jännää. Saa hiukan esimakua matkustamisesta, en ole koko raskauden aikana käynyt missään sen kummemmin pidemmällä. Mies haaveilee, että lähtisimme ensi kuussa etelän reissulle Tampereelle ja Lahteen, saa nähdä miten käy. Kesäkuussa en kyllä lähde enää mihinkään.

Mekin saatiin viime neuvolakäynnillä ajat perhevalmennukseen. Meillä taisi ajoittua tuonne kesäkuun puoleenväliin. Ajateltiin mennä käymään. Ainakin synnytys ja imetysaiheet kiinnostavat minua luonnollisesti. 

Odottelen myös kuin kuuta nousevaa, että milloin kelalta saan päätöksen siitä äitiysavustusrahasta ja milloin se tulee tilille. Kirpputorilla luuhaaminen ja Ikean reissu mielessä. Kaksi viikkoa luki nettisivulla, että olisi käsittelyaika noin, että eiköhän sieltä ensi viikolla kuulu.

Munarikasta pääsiäistä kaikille!!

 
Minä oon taas vaihteeksi mahataudissa (viimeksi oli kaksi viikoa sitten), onneksi ei okseta, vesiripulia riittää... Torstaina koski koko päivän mahaan, luulin aluksi kasvukivuiksi mutta sitten illalla meni maha sekaisin. Torstai-iltana nosti myös kuumetta 37,7 joka laski perjantai-aamuksi itsekseen. Eilen perjantainakaan ei pysynyt kiinteät sisällä vaikka yritin syödä. Juomista olen nauttinut vähän väliä. Eilen illalla kuume nousi 38,9 ja sitten piti ottaa Paramaxia että se laski. Tänä aamuna kuume oli poissa (koko yön hikoilutti), mutta edelleenkään ruoka ei pysy sisällä. Soittelin jo KYS:n synnytyssalista neuvoja, sieltä kätilö neuvoi että jos rupeaa oksettamaan niin pitää tulla heti. Muussa tapauksessa voi katsella tilanneta kotona max. 5 vrk (nyt 3 vrk menossa). Mutta jos vointi huononee niin pitää lähteä sairaalaan. Kuumeeseen voi ottaa huoletta parasetamolia (ei sanonut määrää, mutta sehän lukee pakkauksessakin). Toivottavasti alkaisi tauti hellittämään... ärsyttää kun on niin hyvät kelitkin ja joutuu kököttämään sisällä vessan lähellä. Ollaan vieläpä anoppilassa oltu kaksi yötä. Toivottavasti tänään selviäisi illaksi kotiin (onneksi vain puolen tunnin ajomatka), inhottaa pyöriä toisten nurkissa kipeänä. Enkä kyllä haluaisi pääsiäispyhiksi minnekään sairaalaankaan lähteä. Onneksi oli tosi mukava se kätilö, jolta sain neuvoja. Ja jos vointi huononee, niin ei tarvii enää soitella, voi mennä suoraan vaan...

Tämmöistä tänne, toivottavasti muille kuuluu mukavampaa. emoticon
 
Kurjaa Kcatri. Jos yhtään lohduttaa, niin mekin täällä neljän seinän sisällä.. Ja ulkona ollut tänään mitä mahtavin ilma. Meillä sairastelee poika. Ollut hirveessä yskässä jo yli kuukauden. Ollaan käytetty kahteen kertaan lekurissa, mutta mitään ei ole löytynyt.. Viime yönä nousi kuume. Yritin päästä päivystykseen, mutta eivät huolineet. Yksityiseltä varasin ajan.. Ja keuhkoputken- ja korvatulehdushan se pojalla.. Onneksi saatiin lääkkeet.. Josko menisi yskäkin nyt pois..

Mutta joo.. Mukava pääsiäinen tosiaan.. Mies risteilyllä ja mä hoivaan kipeetä lasta.. Joka muuten tällä hetkellä vetää sikeitä.. Tuskin riittää unta yöksi.. Eli valvoessa se menee tämäkin yö.. Huooh..

Niin joo.. Täällä ollaan koko ensi viikko sairaslomalla.. Supistusten ja muiden kipujen kanssa.. Voipi olla, ettei enää ole töihin asiaa.. Katotaan mitä neuvolalääkäri mieltä..

Mutta hyvät pääsiäisen jatkot kaikille!!emoticon
 
Takaisin
Top