Huhtikuun höpötykset

Terveisiä mielialamaasta!  :D  Mulla on ollu hauskaa täällä omien reaktioideni kustannuksella.  Mulla on ollu erittäin "automaattinen" poikafiilis tästä raskaudesta.  Ja tosiaan olen ollut sitä mieltä että kummassakin vaihtoehdossa olisi iloinen yllätys.  No, eilen kun luin tuolta monen tyttöuutisia niin alkoi tulla semmonen "yhyy mäkin haluan tytön enkä kuitenkaan saa yhyy" -olo!  Tämä yllätti mut aivan tyystin!  Ja tosiaan edelleen olen sitä mieltä että kumpi tahansa on erittäin tervetullut.  Hohhoijaa, näin ne mielialat vaihtelee!
Suahili90:  Meillä taitaa olla sama neuvola :)  Terkkari on kyllä ilmeisesti eri.  Mullakin on kyllä nuori terkkari joka ärsytti mua aivan jumalattomasti ekassa raskaudessa.  Tuntui kuin se olisi aina lukenut just ennen visiittiä että mitä raskaudessa tapahtuu nyt ja mitä sen kuuluu sanoa.  Ei ollut semmonen luottamusta herättävä kun oli semmosta ulkoaopitun makua niissä sen luennoissa.  Ja tosiaan jaksoi jatkuvasti naputtaa siitä painonnoususta ja liikunnasta ja ja ja...  No tällä kertaa en ole sitä siis kuukausiin nähnytkään kun ei joulukuun jälkeen ole vielä neuvolaa ollut.  Vielä kymmenen päivää seuraavaan käyntiin.  Ja vaikka se siellä paasaisi mitä typerää niin nyt osaa jotenkin suhtautua jo erilailla, on paljon luottavaisempi omaan itseensä.
Hauskaa aprillipäivää kaikille!
 
Se on kyllä todella ärsyttävää jos ei tuu toimeen neuvolatädin kaa. Ei oo kiva mennä sinne jos ei tykkää..

Nia: Juu kannattaa harkita niitten vaunujen väriä.. Ettei oo liian tyttö- tai poikamaiset.. Jos sit sais myytyä helpommin tai sitten käyttöön jos useempi lapsi siunaantuu ja ei ookkaan samaa sukupuolta.. Me nyt ostetaan uudet vaunut.. Ei viel tiiä et tuplat vai tavalliset.. Mut rattaat menee sitten varmaan jo tällä toisella tulokkaalla.. Ne on kyl emmaljungan scooterit ja niis on vihreetä.. Mut menee varmasti tytöllekki..

Moon: Mäki oon aatellu, et on ihan sama kumpi tulee.. Sit taas välil oon kallistunu pojan suuntaan ja välillä tytön.. Ja se vähän kirpaisi, ku mies oli ihan selvästi pettynyt tyttöuutisiin.. Tosin nyt tuntuu et on alkanut jo pitämään ajatuksesta.. Kerroin hänelle, et yks työkamu oli sanonu, et tytöst tulee isin oma prinsessa.. Ja heillä on mennyt niin, että poika on äitin mammanpoika ja tyttö ihan selvästi isin tyttö.. Mies tokaisi, että niin se varmaan menee..

Mulla on alkanut mennä hermot miehen äitiin.. ( en jaksa nyt kirjottaa tonne oikeeseen osioon).. Ainaku haen pojan hoidosta (on siis mummilla) niin poika kiukuttelee millon mistäkin.. Aina mummi jaksaa muistuttaa, että kuinka poika on niiiiiiiin kiltti hänen kanssaan.. Ihankuin eri ihminen. Raivostuttavaa. Eilen meille tuli pesukonekorjaaja ja mies ja minä töissä. Mummi lupasi tulla avamaan korjaajalle oven. Yritin ehdottaa, että tulisi suoraan aamulla tänne, ettei mun tarttis tuua poikaa ekana hänelle. Tämä ei käynyt. Mun piti herättää poika 5.30, viedä bussilla mummille jossa söivät aamupalan ja ottivat pienet nokoset. Tämän jälkeen lähtivät bussilla meille ja päästivät korjaajat sisälle.. Siis mitä järkeä?? Sitten oli järjestellyt tavaroita täällä.. Ihan järkevästi oli laittanut, mutta periaatteesta rupes ärsyttämään. Tää on meiän koti.. Jos me halutaan pitää tavaroita jotenki hänen mielestä väärässä kohassa ni sitten me pidetään..Mummi oli päättänyt myös järjestellä meiän jääkaappia.. ÄRSYTTÄVÄÄ!!emoticon Ja oli siivonnut meiän mikron.. No.. se ei nyt haittaa..emoticon Oli kyllä tehnyt ruokaa.. Se oli kivaa..

Vitsi mikä valitusvirsi..

Hyvää huhtikuuta!! Kevättä rinnassaemoticon

Kohta pääsee grillaileen.. NAM NAM!!emoticon
 

Moon, ei joulukuun jälkeen ole ollut neuvolaa? Häh, en tajua. Eikö se kuulu olla kuukausittain? Vai liittyykö se juttu tähän ekaan raskauteen vaan?

idaho, ymmärrän valitusvirtes täysin! Itsekin olisin ärsyyntynyt jos mun koti tultais
järjestelemään ilman lupaa. Tulis kaiketi sellanen fiilis kuin en pystyis ite huolehtimaan
muka kodistani. Toisaalta, tuskin miehes äiti edes sen kummemin tarkoittaa puheillaan
ja teoillaan mitään, kunhan ei ajattele mitä suustaan päästelee.

Ihanaa kun vihdoinkin on viikonloppu, tuntuu että tää viikko on suorastaan madellut!
Kai se vaan tuntuu siksi, kun odotan rakenneultraa niin kovasti. Ja edelleenkin siihen
on 2 viikkoa aikaa... Turhauttavaa.
Silloin alkuraskaudesta tuntui että viikot hujahti silmissä, yhtäkkiä oltiin rv 6:sta jo rv 10:ssä, nyt tuntuu että aika on tyssännyt kokonaan. Ihan kun samoissa viikoissa junnattais vaan...
Sain neuvolasta sen sellasen Vau -odotos kirjasen, mistä pläräilen tietoa noist raskausviikoista. Olen lukenut sen niin monta kertaa läpi aina synnytykseen asti, että
osaan ladella sen kohta jo ulkoa! emoticon

 
Nia: Meillä on tytöllä mustat vaunut ja nytkin ostetaan tuplarattaat mustina. Kätevä väri, paitsi kesällä, mutta viime kesänä otin yhden pinnasängyn valkoisen lakanan jonka viritin siihen kuomun päälle. Oli varmasti aika näky, mutta eipähän ollut vaunuissa niin kuuma. :p En todellakaan haluaisi työnnellä pinkkejä vaunuja ihmisten ilmoilla, mutta välillä silti melkein hävettää kun on mustat vaatteet itsellä, mustat vaunut, musta laukku, vaunujen päällä musta fleece-peitto.

Minullakin on kokemusta noista kamalista neuvolan tädeistä. Edellisessä raskaudessa neuvolan tätinä sellainen vanha harakka, joka valitti kaikesta. Nuoria kun miehen kanssa oltiin, niin antoi ensimmäisellä käynnillä adoptio- ja abortti-oppaita. Jo siinä vaiheessa olisin halunnut kuristaa sen naisen kun meidän vauvaa oli yli vuosi yritetty. Hän valitti lähes olemattomasta ylipainostani ja käski syömään mahdollisimman vähän ja grammaakaan ei olisi paino saanut nousta raskauden aikana.
Nyt sitten tämä uusi onkin todella mukava. Painoin tämän raskauden alussa saman verran kuin edellisenkin ja  hän oli sitä mieltä, että eihän niitä herkkuja tarvitse syödä, mutta raskaana ollessa ei missään nimessä saa laihduttaa etenkään kun varsinaista ylipainoa ei ole. Enemmän hänestä on kuitenkin kokemusta tuon esikoisen neuvolan puolelta, kun edellinenkin oma käynti oli vain mittaukset ja muut tutkimukset kun mitään kummempia ei ollut.

idaho
: Meillä miehen äiti on aivan samanlainen, mutta meillä juttu on mennyt jo niin pitkälle, etten enää puhu hänelle. Mutta tiedän kyllä tunteen kun anoppi tulee ja järjestelee asiat hänelle mieluisiksi ja siivoaa. Ihan kuin en itse osaisi mitään tehdä, vaikka toinen ei mitään pahaa tarkoitakaan. (Nyt tosin tiedän, että oma anoppini tarkoittaa vain pahaa, mutta yleensä ihmiset eivät sellaisia kuitenkaan ole.) Ja sittenkun ei oikein voi käydä "vieraalle" ihmiselle valittamaan toisin kuin omalle äidille voi asioista sanoa suoraan ilman, että kukaan loukkaantuu.

Suahili90
: Meilläkin vielä tasan 2 viikkoa aikaa ultraan ja aika tuntuu kulkevan hitaammin kuin ikinä. Tässä sitä ollaan edelleen 15 ja 20 raskausviikon välissä, eli täysin turhaa aikaa. Minä lueskelin myös viimeeksi sitä kirjasta varmaan joka päivä ja osasin kaiken ulkoa ja joka viikko käskin miehenkin lukea. Nyt olen varmaan parin viikon välein käynyt netistä lukemassa, että mitä tuolla masussa tapahtuu. Tällä hetkellä se innostus menee noihin tavaroihin.
 
Väsyttää.... onneksi viikonloppu ja saa nukkua huomenna pitkään! Odotan jo että nämä kaksi kuukautta kuluisi ja alkaisi kesäkuu, silloin nimittäin jään jo kotiin... Työsuhde on toukokuun loppuun enkä jaksa enää kuukaudeksi etsiä töitä... Kerrankin on aikaa vaan olla ja valmistella vauvan tuloa... ja nukkua vielä kun kerkeää.

Raskausviikot tosiaan tuntuu matelevan. Nyt oon jo 22. viikolla, mutta silti tuntuu että aika menee kamalan hitaasti. Ultra-tutkimuksia mulla ei olekaan enää, pitää tyytyä vain neuvolassa tehtäviin sydänäänien kuunteluihin. Mä en ole vieläkään tuntenut kunnolla vauvan liikkeitä, mikä johtuu edessä olevasta istukasta... pientä puplutusta on tuntunut, mutta en voi sanoa että se olisi ollut varmasti vauva...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Suahili90:  Mä olen uudelleensynnyttäjä ja siksi on taloussyistä neuvolakäynnit joutunu leikkauksien kohteeksi.  Käsittääkseni nyt sitten seuraavasta käynnistä eteenpäin on kuukauden välein käynnit (paitsi sitten lopuksi tietty kun on kahden viikon ja viikon välein).
Meillä on tummansiniset yhdistelmät ja mustat tuplat.  En juurikaan ole edes ajatellut vaunujen väriä, se on jotenkin mulle ihan merkityksetön asia.  Ehkä sitten jos olisi ollut jotenkin "susirumat" kärryt niin värikin olisi merkinnyt :D  Noi on kuitenkin melko neutraalit niin en ole tullu ajatelleeksi asiaa <:)
idaho:  Meillä onneksi anoppi asuu satojen kilometrien päässä.  Mutta sillon kun se tulee kylään niin se kyllä valtaa koko kämpän ja kaikki tehdään hänen tavallaan.  Välit pysyy kuitenkin kunnossa kun nähdään niin harvoin X)
Musta tuntuu että nämä viikot menee jotenkin järjettömän nopeesti!  Ehkä se johtuu siitä että toi ylivilkas esikoinen pitää niin kiireisenä ettei niin intensiivisesti ehdi "olemaan raskaana".  Menee aika ikään kuin itsestään.   Kyllä mä sitä jo tässä haikeana mietin että jo on puoliväli ylitetty, kohta on odotus ohi ja kun ei tiedä onko tämä sitten se viimeinen raskaus <:)  Meillä lapsiluku päätetään sitten kun nähdään mitä se elo on kahden vilpertin kanssa.  Kolmas olisi kummastakin teoriassa kiva ajatus mutta jos nyt eka tosissaan katsoo mitä se on kun on edes se kaksi :D
 
Nyt ne on sitten ohi. Työt nimittäin. Eilen oli viimeinen työpäivä ja kovin haikein mielin sieltä lähdin. Iloisena, mutta haikeana.
Tänään oonkin vaan laiskotellut. Nukuin koirien kanssa pitkään ja söin aamupalaksi täytekakkua! emoticon
(mulla menee nykyään enemmän aikaa noiden hymiöiden valitsemiseen kun itse tekstin kirjottamiseen.)

Tänä aamuna ois ollut se sokerirasitusjuttu, nyt saan varmaan kauheat moitteet niskaani, mutten mennyt sinne. Sen verran tahdikas olin, että ilmoitin kätilölle etukäteen ettei tarvi odottaa niitä tuloksia tänään sieltä.
En vaan todellakaan kokenut sitä tarpeelliseksi, enemmänkin hätävarjelun liiotteluksi ja niinpä päätin kieltäytyä "kunniasta".

Mä oon ajatellut että hankkisin valkoiset tai vaaleanvihreät tms. väriset vaunut. Tunnustan olevani sen verran pinnallinen että niiden vaunujen ulkonäöllä on suuri merkitys hankintavaiheessa. Budjetoitiin miehen kanssa että 500 € käytetään niihin vaunuihin. Tuskaisen taustatyön jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että tuolla summalla saisi jo semmoiset vaunut jotka miekin huolisin. :) (tiedän oon nirso).
 
Voi kun mäkin olisin niin valmis jo jäämään kotiin! Työt tuntuu niin puuduttavalta, kun
ajatuksissa kulkee tää pikkunen vaan alituiseen..
Noh, ei tässä pitkän aikaa enää. Juhannuksesta jään lomalle ja siitä suoraa äitiyslomalle.
Päätin nyt kuitenkin pitää suuren osan lomasta kesällä jo, ne kun olis siirtynyt säästövapaiksi herra ties miten pitkälle muuten. Ja onhan sitä ensi kesäksi 2012 kerennyt kertyä jo uudet lomat vaikka en hoitovapaalle jäiskään.

Mä olin itsekkin noiden vaunujen kanssa aivan tuhottoman nirso! Mies yritti paapattaa
että otettais nyt ne halvimmat mahdolliset, kun huuto.net:istä kateltiin. Joo, olishan siellä ollut 20-50 eurollakin vaunuja mutta tosiaan NIIN rumia, etten minä niiden kanssa julkisesti olis liikkunut. Mä inhoan nalle ja ruutukuosia vaunuissa ja muutenkin lasten tavaroissa, niitä kuosejahan sitte kylvetään joka paikkaan. Onneksi mun vanhemmat oli sitten bongannut
tuolta Klaukkalan Viirin kirppikseltä sellaset vihertävän harmaat Teutonian vaunut, joita olin itsekkin himoinnut mutta en raaskinut ostaa. Ne oli kuin uuden veroiset vaikka kahdella olikin ollut käytössä, maksoi 145e ja mun vanhemmat iloisesti yllätti ja osti ne!
Meillä ei ollut puhetta missään vaiheessa uusien vaunujen ostosta, mulla selkäpiitä kylmäs
ne hinnat, ei olis raaskinut vähistä varoista sijoittaa.

On ehkä vähän hölmösti sanottu mutta kai raskausajan diabeteksesta jotain "hyötyäkin" on, mä nimittäin pääsen vielä 3 ultraan! :D Seuraava on tietty toi rakenneultra mut sen jälkeen on vielä kesäkuussa ja elokuun alussa ultrat missä tarkkaillaan pikkusen kokoa. :) En pistä
yhtään pahakseni että saan katella vähän enempi....
 
Suahili90:  Voin varoittaa että siitä vikasta ultrasta ei välttämättä ole enää "iloa" kun se lapsi on niin iso ettei kuvasta ite enää hahmota mitään.  Mut ultrattiin vikoilla viikoilla esikoisen kanssa ja olin ihan haltioissani tietenkin.  Ja joo, kuvassa ei näkynyt mitään muuta kuin pyöreä pallo.  En tiedä mikä se oli, pää tai vartalon halkaisija tai jotain, mitään muuta ei tosiaan näkynyt :D  Se ultra tehtiin tk:ssa kun selvitettiin oliko vauva kääntynyt perätilaan (sitä se terkkari yhtäkkiä epäili), ikään kuin sitä ei tuntisi jos semmonen täysikokoinen vauva tekisi mahassa täyskäännöksen...  Oli siis ollut raivotarjonnassa jo viikkotolkulla.  Siinä vaiheessa mulle siis selvisi myös että neuvolalla on käytössä semmonen aatamin aikainen ultravekotin mutta sitä käytetään vain silloin kun ei haluta kuitenkaan kirjoittaa lähetettä äippäpolille mutta jotain halutaan pikaisesti tarkistaa.
Jumantsuikka toi pienokainen pitää mahassa elämää!  Ihan oikeesti, aivan järjetöntä monotusta pitkin päivää.  Mulla on etuseinäistukka mutta ei se täällä osoitteessa tunnu vaimentavan noita liikkeitä :/  Ja on melko häiritsevää kun potkumyrsky osuu pissarakkoon... Vähän kauhulla myös odotan että minkälainen vieterihiiri tuolta on tulossa kun on niin paljon aktiivisempi kuin yliaktiivinen isoveljensä aikanaan...  Mun mies on siis oikeesti diagnosoitu ylivilkkaaksi ja toistaiseksi esikoinen on vaikuttanut seuraavan isänsä jalanjäljissä = juoksee vain paikasta toiseen kaiket päivät ja tekee tuhojaan siinä ohessa.  Jos tämä kakkonen on vielä vilkkaampi niin saatan harmaantua ennen aikojani...  X)
Ihanaa, lumi sulaa silmissä!  Vielä se kevät tulee!
Ainiin, valittelin aiemmin sitä vuosilomasotkua töissä, kun ex-pomo oli unohtanut ne mun lomani merkata...  No tässä toissapäivänä soitti töistä taas se sama ihminen minkä kanssa olin sitten uusiksi sopinut ne lomat ja kysyi että mitähän me mahdettiin silloin aikasemmin puhua ja sopia kun hän ei kuollakseen muista ja oli tehnyt niin huonot muistiinpanot ettei saanut niistä itsekään selvää...  Nyt sitten kolmannella kerralla ilmeisesti ne lomat tuli mulle merkattua ja saatan siis vielä joku kaunis päivä saada ne lomarahatkin...  Toivossa on hyvä elää X/
 
Minäkin luin heti sen neuvolasta saadun kirjasen ja olen aina joka viikko lukenut vielä uudestaan että mitä sielä on nyt tapahtunut siel mahas kun koko ajan tarttee ettiskellä tietoja. Nettiä surffaan ja katselen kaikenlaisia sivustoja, mistä sais tilattua tarvikkeita.

Täälä paikkakunnalla on nyt viikonloppuna lastenvaate- ja tarvike kirppis ja toivon että jotain jäis käteen sieltä.

Minullakin ultraan vielä 9 päivää ja en malta odottaa. Sen jälkeen sitten pääsiäiseksi kotiin kertomaan vanhemmille mitä sieltä ultrasta paljastui. Kaikista paras on kyllä kertoilla näitä vauva asioita vanhemmille kun on kuitenkin ensimmäisestä lapsenlapsesta kyse emoticon
 
Kai sitä pitäis itekki päivitellä tän alkukuun kuulumisia..
Oon ollu tässä viikonpäivät kipeenä. Kauhee lenssu iski heti ku ne issiaskivut helpotti. Kuume nous korkeimillaan vähän päälle 38. Huh, se oli kauheeta.. Onneks siitä on päästy nyt enää hieman yskää ja tukkoisuutta.

Me saadaan onneks ilmaseks muutaman vuoden käytössä olleet vaunut. Se on onni ku ei meillä liikaa tota rahaa ole. Ja sain tänään myös ilosia uutisia. San myös tutultani ilmaseks turvakaukalon, vähän isommalle vauvalle turvaistuimen ja vielä syöttötuoli. Tosin sitä nyt ei vielä hetkeen tarvi mutta ompahan olemassa.Oon tosi onnellinen et oon päässy tosi helpolla kaikissa hankinnoissa. Vaatteita pitäs vielä kysellä tutuilta,mut aattelin vasta keväämmällä/kesällä niin voi pestä ne sitte ulkona niin ovat raikkaita.

Ootan ku kuuta nousevaa sitä rakenneultraa ja siihen on vielä viikko ja 2päivää. Ja toivotaan että vauva suostus kertoo kumpaa sukupuolta on..

Kohta se puoliväliki häämöttää. Nyt viikkoja kasassa 19+1 :)
 
Melkein itketti eilen tilata tuplarattaat ja niihin koppa ja uusi kaukalo+jalusta ja muutama muu pieni tarpeellinen juttu. Meni yli 600e niihin, mutta onpahan ainakin hyvät sitten.

Moon: ikävää tuollainen. :/ Mutta onneksi asia viimein selvisi ja saat toivottavasti ne rahat pian!

Tuli tässä mieleeni, että ei olla kerrottu vieläkään yhdellekkään sukulaiselle, äitiäni lukuun ottamatta, että meille tulee toinen vauva. Koko ajan pitää miettiä mitä ihmisille puhuu, ettei vain möläytä. Mahakin näkyy nyt jo sen verran, että pitää aika löysiä vaatteita pitää päällä, ettei näy. Pakko ehkä jo ultran jälkeen sitten kertoa vaikka meinattiin kesään asti pitää salassa, mutta aika vaikeaksi alkaa mennä.
 
Huomenta kaikille!
Onpa täällä hiljaista...  No, ei ole enää ;)
sisita:  Minkälaiset tuplat hommasitte?  Aikamoisen yllärin meinaatte järjestää jos onnistutte kesään asti salaamaan raskauden!  Meilläkin se politiikka ettei esim. Facebookissa asiasta huudella mutta muuten ei ole niinkään salaisuus.  Mutta tulee se joillekin yllätyksenä silti.
Iskias on nyt äitynyt tosi häiritseväksi :(  Ikävää kun vihloo niin että meinaa mennä jalat alta kun vaikka kantaa lasta alakertaan nukkumaan!  Onhan täällä kaikkea muutakin loputonta puuhaa mitä toi kipu häiritsee, mitä milloinkin lelujen konttaamista sohvan alta.  Noh, viimeksi ainakin liikunta auttoi.  Tänään testaan sitten (ellei ala sataa) minkä äjäyksen pyöräily antaa tolla vaivalle kun mennään avoimeen päiväkotiin pyöräillen :)  Sain eilen aikaiseksi hommata lapselle vihdoin kypärän joten enää ei ole sitä tekosyytä pyöräilyä estämässä ;)
 

Hiljasta on tosiaan, juttu on kuollu kokonaa meillä.

Heh, äkkäsin tänään työvaatteita pukiessa että vatsaa saa jo tosissaan yrittää vetää
sisään että housujen nappi menee kiinni!emoticon
Pitäis kai alkaa kärttää esimieheltä uusia vaatteita, vielä kun nää edelliset menee päälle.

sisita, mistä tilasit, ihan uusiako? Mitä itse olen hintoja seuraillut niin jos uusiin tupliin, koppaa, kaukaloon ja jalustaan sait menemään VAIN päälle 600e, niin teit hyvät kaupat!emoticon
Olenko mä muuten ainoa, jolla tämä vau:n sivu vähän tökkii? Esim. kun yrittää lähettää kommentin, niin se jymähtää tuohon lähetys kohtaan kokonaan. Sitä kun sitten rämpytät  4-6 kertaa niin ruudulla näkyykin jo 6 viestiä, eikä niitä ylimääräisiä saa aina edes poistettua.
Ärsyttävää.emoticon  

 
Huomenia kaikille! 

Tänään oli kyllä ihana herätys, kun yhtäkkiä pikkuinen potkaisi kovemmin kuin aijemmin ja kun sitten katsoin mahaa, niin kyllähän se ihan näkyikin ulospäin emoticon nyt ehkä mieskin jo sitten pääsee tuntemaan niitä potkuja! (Katsotaan olenko yhtä iloinen näistä "aamujumpista" sitten loppuvaiheessa, jos ei enää saa kunnolla muutenkaan nukutuksi emoticon )

Mekin ollaan pidetty se raja, ettei nyt ainakaan vielä facebookissa aleta kirjoittelemaan mitään vauvajuttuja, muuten tietysti kaikki läheisimmät sukulaiset ja tutut (ja jotkut hieman tuntemattomatkin) tietää ja VARMASTI huomaa! emoticon  emoticon

Joskus mietin, että onkohan tässä nyt  "tyyntä myrskyn edellä", kun minulla ei oikeastaan ole ollut tähän mennessä kauheasti mitään oireita tai vaivoja. Alkuraskaudessa oli pientä ällötyksen tunnetta kyllä ja menkkamaisia tunteita alavatsassa, mutta se menikin sitten aika nopeasti ohitse. Mutta esimerkiksi en ole havainnut oikeastaan minkäänlaisia vihlaisuja tai repäisyjä, mistä moni on puhunut..Ainut riesa on oikeastaan ollut tuo välillä aikas korkea leposyke ja välillä selkää vihloo. Mutta uskon kyllä (ja niinkuin moni on minulle sanonut), että kyllä niitä vaivoja ja kolotuksia alkaa tulla kun tässä mennään kohti sitä luvattua kuumaa ja kosteaa kesää.. emoticon
Ja niinhän se on, että jokainen raskaus on erilainen.. 
 
Aurinkoko se tuolta vähän pilkisti? emoticon
Täällä on menty pari päivää sateisissa merkeissä. Piha muistuttaa luistelurataa, eikä pihatiekään ole vielä sulanut... Viikonloppuna se sitten alkoi taas, helvetillinen selkäkipu! Välillä ei kyllä tiennyt mitenpäin olisi pitänyt olla. Poikaystävä yritti hieroa, mutta luovuttiin sitten siitäkin kun rupesi olemaan niin kipeä että koskeminenkin sattui. Alettiin epäillä että voisi olla tulehtunut, vaikka ei turvonnut olekaan, vähän lämpimämpi ehkä. Pari päivää on tuntunut että ei kauaa jaksa edes istua, saati sitten seistä! Pakko vähän väliä mennä makaamaan, mutta kokoaikaa ei voi pitkällään olla kun sekin alkaa pidemmän päälle sattumaan, varsinkin jos nukkuessa on liian pitkään toisella kyljellä. Tästä johtuen onkin sitten hartiat jumissa, mikä johtaa siihen että päätä särkee herkästi. Katsotaan huomenna mitä neuvolatäti sanoo, kauanko kannattaa odotella ennen kuin pitäisi lääkäriin mennä... Panadolia nassuun vaan. :) Lauantaina pitäis Ikeaan jaksaa lähteä, jos on sillon vielä tälläinen olo niin mä taidan aina selän väsyessä kipittää sänkyosastolle köllimään! emoticon
Äitini oli sitten ostanut meille turvaistuimen käytettynä, kun en ollut muistanut mainita että saamme ilmaiseksi kihlatun pikkusiskon turvaistuimen :D No ainakin mä tykkään, kun tuo on enemmän pojalle sopivan värinen kuin punamusta kukallinen! :D
 
Heips!
Ihana kevätpäivä, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. emoticon
Sunnuntaina mökillä käydessä nähtiin 11 joutsentakin!

Suahili90: et oo ainut jolla on ollut ongelmia sivujen kanssa. Eilen en enää edes saanut sivuja auki vaikka hirveesti teki mieli kirjoittaa kaikkea! :)

leluponi: nuo selkäkivut on kamalia! Mä olen ihan suosiolla jättänyt kaiken raskaamman liikehdinnän liikuttelun miehen vastuulle.

Eilen meillä siis oli se rakenneultra. Jäi kyllä miljoona kertaa parempi mieli kun nt-ultrasta. Mitään vikaa vauvasta ei kummallakaan kerralla löytynyt, mutta se nt-ultra lääkäri oli niin tolkuttoman ikävä että sai lähteä itku kurkussa kotiin. Eilen oltiin meidän vakkarilääkärillä joka kertoi tosi tarkkaan kaiken mitä kuvassa näkyi. Olin tosi tyytyväinen siihenkin kun meidän pikkukaveri oli aluksi niin kippurassa ettei sukupuolta ollut mitään mahdollisuutta selvittää. Siten vaan katsottiin vähän aikaa onko muualla kaikki kunnossa ja kun vauva oli liikkunut toiseen asentoon palattiin tutkimaan mitä sieltä jalkojen välistä löytyy. Kolmeen kertaan saatiin katsoa ennenkuin pikkuinen paljasti äidille ja isille että onkin pieni poika! Kaikesta päätellen erittäin liikkuvainen poika kun ei meinannut hetkeäkään paikallaan pysyä. emoticon

Syy vähäisiin liikkeiden tuntemuksiin selvisi myös. Mulla on istukka etuseinässä. Lääkri kyllä lupaili että eiköhän ne sieltä kohta ala tuntumaan kun niin vilkas kaveri on teillä! :D

Yritin tänään taas aloittaa lastenvaunu viidakossa kahlaamista. Edelleenkään en oo päässyt puusta pitkälle. Tuntuu vaan että mitä enemmän etsii ja tutkii, sitä enemmän sekaisin lopulta on. No, onneksi elokuuhun on vielä aikaa.

Tuosta rakkaasta facebookista, mua välillä jopa ärsyttää kun tutut kommentoi kaiken mahdollisen vauvajutun ja odotusjutun sinne. Ikäänkuin päiväkirjaa kirjottaisi (päiväkirjaa jota lukee 300 "parasta" kaveria)
Me ei olla mitään "suoranaista" infoa faceen laitettu. Johonkin kaverin kommenttiin olen joskun kommentoinut niin että fiksuimmat on ymmärtäneet että meilläkin odotetaan. Me halutaan kertoa tää iloinen uutinen ihan kasvokkain niille joille se tieto kuuluu ja joden kanssa ylipäätään tulee vietettyä aikaa.
 
Suahili: Kyllä se aika siitä menee, mutta tiiän tunteen. Se aika matelee ku oottaa nii kovin jotain. Uskon, et miehen äiti ei pahalla tarkota mitään.. mutta mutta.. Voin jatkaa hetken päästä aiheesta... Joo mäkään en ihan haluis niit halvimpia vaunuja tuolta huutonetistä..

Sisita: Teillä on mennyt sitten pidemmälle toi. Ärsyttävää ku anopiksi sattui inhottavampi ihminen. Perhettään ei saa näköjään valita..

Kcatri: Samaa täällä ootellaan.. Kesää.. Ite oon miettinyt, että sinnittelen töissä toukokuuhun.. Maksimissaan kesäkuuhun ja sitten haen sairaslomaa.. Tiiän että kuulostaa tyhmältä harkita jo valmiiksi sairasloma, mutta taian tietää mimmonen olo tulee olemaan kuukauden parin päästä.. Aika matelee.. Tulis jo kesä.. Töissä ei jaksais millään olla..

Moon: Siin on puolensa, et anoppi asuu kauempaa.. Välit pysyy, mut mahollinen lapsenhoitaja on sitten kauempana.. Meillä on käyny sillai tuuri, et anoppi kattoo poikaa sillonku oon töissä.. Ihan kivaa joo, mut ku ei oikeen viitteis kauheesti sanoo mitään semmosta, mikä vois loukata.. Jos ei oo samaa mieltä jostain hoitotavasta tai muusta.. Toivottavasti saat ne lomarahat.. Hui.. iskiaskivut.. yöks.. Mulla kanssa, mutta ei vielä noin pahan.. On kyl tosi perseestä ne kivut..

Wilperi: Oon kateellinen.. Sulla on nyt sitten rentoutumista edessä.. Ihanaa.. Ja onnea rakenneuutisista.. Ja pojasta!!

Mijo: Kiva että oot paranemaan päin.. Sairastelu ei oo ikinä kivaa.. Sit ehkä jos ois joku joka passais.. Teil on hyvä tuuri käyny ku saatte ilmaseks noinki kalliita tavaroita..

Plipp: Voi olla hyvinkin, et tuut selviimään raskaudesta vähillä "vammoilla".. Mutta usein ne hirveimmät olot sitten painottuu ihan sinne viimisiin viikkoihin.. Ja varsinkin ku meillä se painottuu tohon heinäkuuhun ja helteisiin.. Elokuussakin varmasti aika tukalat oltavat.. sitä odotellessa..

Leluponi: Toivottavasti selkä ei enää hirveesti vaivaisi. Veemäinen kipu kans toi selkäkipu.. Itellä aina aamuisin.. Helpottaa ku nousee ylös, mut aamuyöstä lähes mahoton saada unta kipujen takia...

Mä pähkäilen edelleen noitten vaunujen kaa.. Tuplat vai ei.. Käytettynä vai ei.. Minkä merkkiset.. HUOOOH.. Sitku meil ei oo kummallakaan autoa, ni hankalaa päästä mihinkään liikkeeseen kattomaan.. Ja huutonetissä ne hinnatki tuntuu olevan pilvissä käytetyistä kärryistä..

Anoppi päästi taas suustaan sammakoita: Poika on ollut hirveessä köhässä melkeen viikon.. Kerroin, että oltiin lääkärissä ja sieltä ei annettu mitään kuuria.. Tavallinen flunssa.. Anoppi sitten tokaisi, että ku meillä vielä niitä muuttolaatikoita, ni meillä on tietenkin niin kovin pölyistä että poika yskii.. HUOOOOH!! Meillä laatikot on ihan vaan omassa makuuhuoneessa ja olen imuroinut kyllä.. meni hermot.. Pieni juttu, mut nyt tuntuu etten jaksa oikeen mummin kommentteja mistään..

Kevät on tullut.. IHANAA!! Aurinko paistaa ja lumi sulaa..

Ensi perjantaina neuvolalääkäri.. Tutkitaan onko virtsassa enää niitä proteiineja tai jotain.. Ja katotaan kohdunsuun tilanne, ku on pikkasen supistellut..

Nyt syömään...
 
Moon ja Suahili90: Vaunulasta tilasin. Ostettiin Carenan Double Swingit(299e+ vaunukoppa 79e +jalkapeitot ja sadesuoja 28e), kun halusin uudet rattaat ja isoilla pyörillä (kun täällä "maalla" asutaan) niin nuo oli ainoat budjettiin sopivat. Kaukalo on Brion Primo, joka jalustoineen maksoi vain 159e. Ja oli ihana yllätys kun tuli sieltä sähköpostia, että 5e lisää toimituskuluihin niin tulee kaikki kotiovelle asti. :)

Nyt alkaa taas tuntua siltä, että kohta on pakko kertoa vauvasta, kun ihmiset ovat alkaneet hiillostaa, että millos meinasin mennä töihin. Mutta eilen taas puhuttiin, että niin pitkälle pidetään salassa kuin millään mahdollista. Viimeeksi meni niin kovin hermot siihen, kun meidän vauva tuntui olevan kaikkien muidenkin vauva. Jopa minun vessakäyntini tuntui kuuluvan kaikille ja niistäkin piti kaikkien kanssa keskustella. Serkullani on häät kesäkuun alussa, joten se olisi hyvä tilaisuus kertoa kaikille kerralla, kun varmasti jo näkyykin. Miehen suvulle kerrotaan mieluiten vasta kun vauva on syntynyt.

Täällä vaivaa tällä hetkellä kaikista eniten närästys, koko ajan saa miettiä mitä suuhunsa laittaa ja renniet pitää olla aina mukana. Tuo selkäkin on todella kipeä ja vihloo, mutta nyt olen käynyt päivittäin n. tunnin kävelylenkillä ilman vaunuja, niin se on vähän auttanut. Supistelee tosin hieman aina kun pääsee kotiin, mutta ehkä mielummin niin. Eli liikuntaa vaan, jos millään siihen pystyy.

Ja tuo kevät <3 Meillä on jo tuo laatoitettu pihatie sulanut, joten nyt pääsee vaunujenkin kanssa pois pihasta ilman taistelua 20 sentin sohjossa.
 
Takaisin
Top