Vuotiko se paljon? Joskushan vuoto saattaa olla myös hyvänlaatuista. Toivottavasti näin oli myös sun kohdalla
Ei nyt rajusti vuotanut, mutta useamman tunnin ajan. Se kipu oli kyllä voimakasta että se pelottaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vuotiko se paljon? Joskushan vuoto saattaa olla myös hyvänlaatuista. Toivottavasti näin oli myös sun kohdalla
Webu iso halaus ja toivotaan parasta
Pumpuliina hienoja uutisia :)
Kela muuten julkaisee perjantaina vuoden 2020 äippäpakkauksen klo 10. 00
Täällä ei ole enää oikeastaan tullut ruskeaa limaa ja sekin on ollut niin vähäistä ja tullut vain aamuisin. Mutta keskiviikkona ultra. Niin näkee missä mennään:) oireet eivät ole kadonneet vaan päinvastoin, väsymys tullut takaisin tänäänkin nukkunut n. 2 h päikkärit ja väsyttää vieläkin. Plus noi vessa ravaamiset yms. :)
Mua ei enää koske mihkään, oli kyllä menkkamaista lievää ja kirkasta verta kun kotiin pääsin mutta nyt ei mitään.
Webu: Ja voihan olla että jos kovin sattuu ja vuotaa niin silti ei mitään hätää.
Mutta jos kipu on vain toisella puolella niin lähe heti tarkistamaan.
Ja tämä juttu alkoi muutama päivä sitten niin että päivällä tuli beigeä ensin kerran tai kaks ja sit tuli rusehtavaa pari päivää. Kipukirvely kyllä loppui kun vuotokin loppui. Semmosia aaltoillen tulevia, ei ihan itku tullu kuitenkaan.
Toivottavasti sulla olis nyt niinku menkkojen kohta ja olis vaan normaalia
Mä just tutkailin Kelan sivuja et miten voi olla, ettei vielä oo huhtikuun puolivälissä tän vuoden pakkausta edes julkastu
Oliko täällä muuten muita joilla kilpirauhasvaivaa?
Sain käskyn annosnostoon välittömästi.
Oon vaan tosi herkkä valmisteelle, joten saa nähdä millaisia oireita tulee.
Kilpirauhasen vajaatoiminta siis diagnosoitu ja epäilen sen osin hankaloittaneen myös raskautumista.
Onpa hyvä juttu että sulla on aika endokrinologille! Omaa asiaani hoitaa ihan tk lääkäri jolla ei juuri tunnu kokemusta kilppareista olevan. Onneksi on omasta toimesta tullut tutkittua asiaa ja opiskeltua.
Tuo on kyllä hankalaa kun hyppää liikatoiminnalle! Itselläni myös tuota ongelmaa ja sen takia annosnostot aina todella maltillisia. Saan ikäviä rytmihäiriöitä ja todella pahaa ahdistusta + unettomuutta jos kovin nopeasti annosta nostaa.
Nyt kuitenkin käsky oli että on nostettava ja 25 mikrogrammaa.
Millaisia oireita sinulle tulee riina?
Luultavasti olenkin sairastanut vajaatoimintaa jo vuosia. Esikoisen aikaan asiaa ei tutkittu ja hän syntyikin kovin pienenä jne. Kakkosesta vajaatoiminta diagnosoitiin raskausaikana ja aloitin välittömästi lääkityksen. Lääkitys kuitenkin purettiin synnytykseen ja siitä se vointi vaan huononi.
12/18 sain km jonka oletan osin johtuneen kilppareista. Sain lääkityksen syksyllä -19 vihdoin ja yritystä meillä oli nyt 4kk takana ennen kuin tärppäsi.
Kaksi ensimmäistä raskautta tärpännyt kyllä kerrasta.
Tk-lääkärit harvoin on perillä kilpirauhasen sairauksista, tai niiden monimuotoisuudesta. Hyvä että olet opiskellut itse!