Huhtikuun höpötykset

Vuotiko se paljon? Joskushan vuoto saattaa olla myös hyvänlaatuista. Toivottavasti näin oli myös sun kohdalla :Heartpink

Ei nyt rajusti vuotanut, mutta useamman tunnin ajan. Se kipu oli kyllä voimakasta että se pelottaa.
 
Tsemppiä Webulle!!

Ootan kyllä mielenkiinnolla tota äitiyspakkauksen julkaisua, toivottavasti olisi mieluinen!
 
Webu iso halaus ja toivotaan parasta :Heartred

Pumpuliina hienoja uutisia :)

Kela muuten julkaisee perjantaina vuoden 2020 äippäpakkauksen klo 10. 00 :wink

Täällä ei ole enää oikeastaan tullut ruskeaa limaa ja sekin on ollut niin vähäistä ja tullut vain aamuisin. Mutta keskiviikkona ultra. Niin näkee missä mennään:) oireet eivät ole kadonneet vaan päinvastoin, väsymys tullut takaisin tänäänkin nukkunut n. 2 h päikkärit ja väsyttää vieläkin. Plus noi vessa ravaamiset yms. :)

Mä just tutkailin Kelan sivuja et miten voi olla, ettei vielä oo huhtikuun puolivälissä tän vuoden pakkausta edes julkastu :wideyed: me ei olla koskaan vielä otettu pakkausta, pitää kattoa, jos nyt tulis mieleinen :)
 
Mua ei enää koske mihkään, oli kyllä menkkamaista lievää ja kirkasta verta kun kotiin pääsin mutta nyt ei mitään.

Webu: Ja voihan olla että jos kovin sattuu ja vuotaa niin silti ei mitään hätää.
Mutta jos kipu on vain toisella puolella niin lähe heti tarkistamaan.

Ja tämä juttu alkoi muutama päivä sitten niin että päivällä tuli beigeä ensin kerran tai kaks ja sit tuli rusehtavaa pari päivää. Kipukirvely kyllä loppui kun vuotokin loppui. Semmosia aaltoillen tulevia, ei ihan itku tullu kuitenkaan.

Toivottavasti sulla olis nyt niinku menkkojen kohta ja olis vaan normaalia:love7
 
Mua ei enää koske mihkään, oli kyllä menkkamaista lievää ja kirkasta verta kun kotiin pääsin mutta nyt ei mitään.

Webu: Ja voihan olla että jos kovin sattuu ja vuotaa niin silti ei mitään hätää.
Mutta jos kipu on vain toisella puolella niin lähe heti tarkistamaan.

Ja tämä juttu alkoi muutama päivä sitten niin että päivällä tuli beigeä ensin kerran tai kaks ja sit tuli rusehtavaa pari päivää. Kipukirvely kyllä loppui kun vuotokin loppui. Semmosia aaltoillen tulevia, ei ihan itku tullu kuitenkaan.

Toivottavasti sulla olis nyt niinku menkkojen kohta ja olis vaan normaalia:love7

Toivottavasti oli ohimenevää, ja kaikki jatkuu nyt hyvin. :Heartred
Mikä päivä sulla oli uudestaan sen ultra?
 
Tiistaina on ultra. Piti illalla miettiä kun ei uni tullut että oliko siellä kaksi ja toinen tuli pois.

Mistä näitä tietää sitten.

Aurinkoista päivää kaikille
 
Mä just tutkailin Kelan sivuja et miten voi olla, ettei vielä oo huhtikuun puolivälissä tän vuoden pakkausta edes julkastu :wideyed:

Ja käsittääkseni eivät edes ole tätä selittäneet millään? Luin että moni oli kuitenkin asiasta kysynyt. Ja ymmärrän hyvin äitiyspakkauksen ainutlaatuisuuden esimerkiksi ensimmäistään odottavilla. Harmillista touhua ja jos nyt sitten edes tiedä koska tuota 2020 pakkausta alettaisiin jakamaan..
 
Oliko täällä muuten muita joilla kilpirauhasvaivaa?

Sain käskyn annosnostoon välittömästi.
Oon vaan tosi herkkä valmisteelle, joten saa nähdä millaisia oireita tulee. :shifty:
Kilpirauhasen vajaatoiminta siis diagnosoitu ja epäilen sen osin hankaloittaneen myös raskautumista.
 
Oliko täällä muuten muita joilla kilpirauhasvaivaa?

Sain käskyn annosnostoon välittömästi.
Oon vaan tosi herkkä valmisteelle, joten saa nähdä millaisia oireita tulee. :shifty:
Kilpirauhasen vajaatoiminta siis diagnosoitu ja epäilen sen osin hankaloittaneen myös raskautumista.

Minulla on vajaatoiminta. Diagnosoitu jo 2003. Esikoinen syntyi -16, sai alkunsa ihan täysin ongelmitta. Nyt takana keskenmeno ja kemiallinen, yritystä takana noin vuosi. Tapasin viisi viikkoa sitten ensi kertaa endokrinologin! Huomenna tapaan hänet uudestaan ja saan tietää verikokeiden tulokset. Mulla oli hitusen liikatoiminnan puolelle liuskahtanut, niin vähennettiin annostusta. Saas nähdä mitä käy kun kerron olevani raskaana.

Millaisia oireita sinulle tulee?
 
Onpa hyvä juttu että sulla on aika endokrinologille! Omaa asiaani hoitaa ihan tk lääkäri jolla ei juuri tunnu kokemusta kilppareista olevan. Onneksi on omasta toimesta tullut tutkittua asiaa ja opiskeltua.
Tuo on kyllä hankalaa kun hyppää liikatoiminnalle! Itselläni myös tuota ongelmaa ja sen takia annosnostot aina todella maltillisia. Saan ikäviä rytmihäiriöitä ja todella pahaa ahdistusta + unettomuutta jos kovin nopeasti annosta nostaa.
Nyt kuitenkin käsky oli että on nostettava ja 25 mikrogrammaa.
Millaisia oireita sinulle tulee riina?

Luultavasti olenkin sairastanut vajaatoimintaa jo vuosia. Esikoisen aikaan asiaa ei tutkittu ja hän syntyikin kovin pienenä jne. Kakkosesta vajaatoiminta diagnosoitiin raskausaikana ja aloitin välittömästi lääkityksen. Lääkitys kuitenkin purettiin synnytykseen ja siitä se vointi vaan huononi. :facepalm:
12/18 sain km jonka oletan osin johtuneen kilppareista. Sain lääkityksen syksyllä -19 vihdoin ja yritystä meillä oli nyt 4kk takana ennen kuin tärppäsi.
Kaksi ensimmäistä raskautta tärpännyt kyllä kerrasta.
 
Onpa hyvä juttu että sulla on aika endokrinologille! Omaa asiaani hoitaa ihan tk lääkäri jolla ei juuri tunnu kokemusta kilppareista olevan. Onneksi on omasta toimesta tullut tutkittua asiaa ja opiskeltua.
Tuo on kyllä hankalaa kun hyppää liikatoiminnalle! Itselläni myös tuota ongelmaa ja sen takia annosnostot aina todella maltillisia. Saan ikäviä rytmihäiriöitä ja todella pahaa ahdistusta + unettomuutta jos kovin nopeasti annosta nostaa.
Nyt kuitenkin käsky oli että on nostettava ja 25 mikrogrammaa.
Millaisia oireita sinulle tulee riina?

Luultavasti olenkin sairastanut vajaatoimintaa jo vuosia. Esikoisen aikaan asiaa ei tutkittu ja hän syntyikin kovin pienenä jne. Kakkosesta vajaatoiminta diagnosoitiin raskausaikana ja aloitin välittömästi lääkityksen. Lääkitys kuitenkin purettiin synnytykseen ja siitä se vointi vaan huononi. :facepalm:
12/18 sain km jonka oletan osin johtuneen kilppareista. Sain lääkityksen syksyllä -19 vihdoin ja yritystä meillä oli nyt 4kk takana ennen kuin tärppäsi.
Kaksi ensimmäistä raskautta tärpännyt kyllä kerrasta.

Tk-lääkärit harvoin on perillä kilpirauhasen sairauksista, tai niiden monimuotoisuudesta. Hyvä että olet opiskellut itse! Mun on vaikea erotella oireita, olen miettinyt myös ruokavalion ja lääkityksen yhteyttä. Ainakin hiilariton ruokavalio pistää kropan jumiin. En nyt ole huomannut että olisin liikatoiminnallakaan
 
Tänään olen voinut aika hyvin. Sain jopa jumpattua. Voimakkaat hajut etoo kuitenkin. Olin esikoisen kanssa ulkona ja naapuri kokkasi, mahdollisesti, intialaista. Oli pakko lähteä siitä heidän ikkunan läheltä pois. Miehelle sanoin että tiskit altaassa ällöttää. Hän tiskasi ne pois. Kauanhan menisi läpi sama selitys :D
 
Mä muistan kun kakkosta odottaessa miehen haju oli se joka ällötti mua! Se oli myös tosi hillitöntä ja sille naurettiin. :hilarious: Hän ei siis mitenkään haissut oikeasti tietenkään vaan minua vaan etoi jos tuli lähelle. Vaikkei mitään kunnon pahoinvointia ollutkaan.
Normaalisti oikein rakastan hänen ihon tuoksuaan. :shy:
 
Tk-lääkärit harvoin on perillä kilpirauhasen sairauksista, tai niiden monimuotoisuudesta. Hyvä että olet opiskellut itse!

Niin tämä! Ja osaavalle endokrinologille meno kyllä kustantaa. (On kyllä varmasti sen arvoista) Näin hoitovapaalla ei ole ollut oikein varaa.

Mitä tulee ruokavalioon, niin monihan puhuu vähähiilihydraattisen ja maidottoman puolesta mitä tulee vointiin. Itsekin haluaisin kokeilla. Ja olen kyllä vähentänytkin ko. tuotteita aika paljon.
 
Aamu+päivä oli tänään kyllä järkyttävän karmea. Väsytti ku mitä, ei puhettakaan että sohvalta olisi jaksanut nousta. Koko päivän etoi ja ällötti, ei maistunut ruoka, kaikki ärsytti.
Onneks alkoi iltaa kohden sitten muuttumaan. Jaksoin nauttia tuosta ihanasta säästäkin ja laitoin useamman tunnin pihaa kesäkuntoon, kävin naapurissa pullakahvilla juoruilemassa ja lopuksi heitin pienen kävelylenkin pururadalla. Ihan jo oikeasti unohtui jossakin kohtaa että on raskaana! Näitä päiviä kun saisi lisää niin ei tarvisi koko aikaa stressata niin paljoa, tekee hyvää sekä omalle mielelle että raskaudelle.
 
Mulla on alkanu kans aamut ja päivät olee vaikeita, yököttää kauheasti. Töissä ei meinaa pystyä syömään oikeen mitään. Ja vatsa on ihan sekasin! Sit illalla helpottaa ja sit mulla onkin ihan kauhee nälkä. Vois vaan syödä koko illan.
 
BabyMama, Kurjaa pahoinvointia lukuun ottamatta, onpas ollut kivan kuuloinen ja rento päivä siellä! :happy:

Teillä joilla pahoinvointia on, niin koska se alkoi?
Kun mulla on nyt ollut jotain outoa yöpahoinvointia, eli herään yöllä tosi huonoon oloon. :yuck:
Tänään oli ensimmäinen päivä kun semisti etoi muutenkin.
Niin koska mulla ei aiempaa kokemusta juurikan varsinaisesta pahoinvoinnista oo, niin alkaako se tuollail pikku hiljaa hiipiä vai tuleeko se kuin salama kirkkaalta taivaalta niin kuin kaikissa leffoissa? :hilarious:
Pidän joulukuun häntäpäätä niin viikotkin on ihan tosi alussa vasta verrattuna teihin moniin.
 
Miullakin vasta 4+5 menossa, kakkosesta alko rv 6+ yökkäily ja satunnainen oksentelu, joka sit jatku ihan loppuun asti, viimosen kerran kun oksensin käynnistyspäivän aamuna. Nyt välillä kuvotusta, ei onneks pahempaa ja nälkä vaivaa itseasiassa taajaan.
 
Tänään 5+2 ja tähän asti mulla on tullut huonompi olo aina iltaa kohti, tänään kuitenkin tuntuu et se on iskenyt nyt heti aamusta :depressed: En tiedä johtuuko huonosti nukutusta yöstä, kun koiran massu oli kipeänä ja se valvotti ja mies kävi sen kanssa aamuyöstä pariin kertaan ulkona... Onneks oon tänään yksin töissä, et jos huonovointisuus menee yökkäilyksi asti, niin kukaan ei oo näkemässä ja ei tarvii selitellä mitään :grin
 
Takaisin
Top