Huhtikuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä ois enää tasan 9vkoa töitä ja sit vapaus, jeee!:smiley-bounce013

Samaten huomen haetaan vaunut kotiin jeee! :happy093

Vähemmän jee oli että onnistuin saamaan haavan sormeeni suihkussa tänään, oikeaan etusormeen ja just siihen kohti millä näpyttelen tietsikkaa. Seinässä oli joku rötö jota piti sörkkiä, se olikin terävä perhana :smiley-angry019
Ihan vammaa ollu siis kokopäivä kun ei voikaan sillä sormella naputtaa. Työtki jotenki takkus sitten.

Tänään myös tuli eka "voooi ku pieni masu" kommentti tossa illalla riennossa ja yks lääppi mun masua, siltäkin oon tähän asti välttynyt. Mutta yllättävän rauhallisesti otin sen, edelleen plussalle jäi tapaaminen vanhojen työkavereiden kanssa, hyvä mieli jäi ja hiplaaminenkin lähinnä kutitti, ei tulluna ahistusta. En siis selvennöksenä tykkää muutenkaan iholle tunkijoista, ja masu on tosi privaatti paikka, ja nyt tietty viel enempi. Mut siitäki selvittiin :grin

Myös se kuuluisa hiukan hampaiden välistä esitetty onnittelu tuli siltä yhdeltä vasten tahtoaan lapsettomalta, jonka kohtaamista olen hiukka arastellut kun olen uumoillut että näin voi käydä kun hän saa tietää raskaudestani. Ymmärrän häntä täysin ja yritti selkeästi olla näyttämättä oma pahaaoloaan vaikeassa tilanteessa joten pieni piikki joka lauseiden välistä kohti sujahti, sallitaaan.

Pikkuinen potkiskelee masussa taas iltajumppiaan, mie taasen alkasin olee aika nukkuvalmis.
Että ei tässä ku öitä! :)

Hei onko jollakulla sellaiset jumppakuulat tai geishakuulat tms, tai onko ajatellut hankkia?
Ja pitäisikö niitä käyttää nyt jo hyvissä ajoin ennen synnytystä, vai vasta synnytyksen jälkeen...?
Mä menin netistä tilaamaan sellaiset jumppahelmet, mutta vasta kun ne tulivat kotiin tajusin, että niissä ei ole sitä narua välissä. En ole uskaltanut niitä vielä kokeilla kun pelkään, etten saakaan niitä pois sitten kun haluan, kun ei ole narua josta vetää :grin Pitää varmaan muutenkin etsiä jotain käyttöhjeita, kun ei siinä mukana ainakaan ollut...

Tänään viikon ainoa vapaapäivä ja pitäisi tehdä pihahommia. Kaunis auringonpaiste, mutta kylmä tuuli :confused:

Seitsemän isotuomipihlaja-pensasta sain aidanteesta saksittua, sen jälkeen mies vei multa puutarhasakset ja jatkoi hommaa. Ei oo tällä hetkellä mun juttu tuo maantasossa mönkiminen, oon notkee ku norsu... :rolleyes: Siispä tulin sisälle salaatin tekoon, kohta mies alkaa grillailemaan ja mä tartun sitten haravan varteen ruuan jälkeen, josko sitä pystyisin tekemään kun ei tarvitse kumarrella tai olla polvillaan maassa...
Omenapuutkin pitäisi leikata, kukkapenkit siistiä ja lannoittaa. Mutta ne taitaa jäädä seuraavalle viikonlopulle.

Nam, luvassa tänään tosiaan grillistä makkaraa, kanapihvejä (joihin mies teki hunaja-sweet chili -marinadin) ja herkkusieniä joiden sisällä valkosipulituorejuustoa ja kääräisty pekoniin.
Ja sitten tosiaan vihersalaatti, fetajuustoa ja perunasalaattia.
Piti tehdä vielä sellaisia folioperunanyyttejä, mutta ne taidetaan skipata, joku toinen kerta sitten.

Ihana lauantai kahdestaan miehen kanssa! Tai no, tuolla tuo tytyli myös ilmoittelee olostaan vähän väliä :Heartred

Martuti, Sulla on ilmeisesti aika samanlaiset kuulat ku mulla, eli mullakaan ei oo mitään naruja ja ihan sama pelko oli perseessä ja et mitä jos ne hävii johki.. :grin Mut tässä yks teksti minkä löysin..

Lantionpohjan lihasten harjoituttaminen on äärimmäisen helppoa erilaisin välinein. Jotta välineiden käyttö ei pelottaisi, on hyvä käydä naisen anatomian perusteita hiukan läpi ennen kuin siirrytään varsinaisiin tuotteisiin ja niillä tehtäviin harjoituksiin.

Naisen emätin on 8-11 cm pitkä. Se päättyy kohdunsuuhun. Tutustumalla omaan itseensä huomaa, että emätin on umpipussi, josta ei mikään esine voi nousta ylöspäin. Omaan emättimeen on hyvä tutustua työntämällä 1-2 sormea emättimen aukosta sisään. Kohdun suu emättimen perällä tuntuu pyöreähkönä napukkana. Erilaisten harjoituspallojen tai -tankojen käyttö on siis täysin turvallista. Tarvittaessa ne saa ulos sormilla koukkaamalla.

Ja täs on viel koko linkki mist tonkin tekstin löysin niin tääl on ohjeitakin.. :)

http://www.verkkosivuapteekki.fi/IN...n/Lue-lantionpohjan-lihasten-harjoittamisesta

Eilen kotiuduttiin rukan lomalta, oli kyllä kiin ihana ja rentouttava viikko! Kävin salilla, hiihtämässä, laskettelemassa ja tietysti touhuttiin lasten kans pihalla. Syötiin hyvin ja nukuin useana päivänä päikkärit ja silti riitti unta yöksi.

Torstai-iltana mies loukkasi nilkkansa pojan kasn pulkkamäessä ja perjantaina mentiin näyttään lääkörille, ni poikkihan se oli. Äsken sit käytiin vielä omassa sairaalassa tutkimuksessa ja sen lisäksi, että, pohjeluu poikki, ni nivelsiteet revenny. Maanataina menee leikkaukseen. Ainaki 5-6 viikkoa tulee oleen kipsi, että kodinhoidon ja pojan ohella pitää nyt huoelhtia vielä miehestäki:)

Eilinen oliki vähän liian raskas päivä jo.Piti aamulla herätessä pakata tavarat ja siivota omat huoneet mökistä. Muut onneksi kantoivat tavarat ulos ja pakkasivat autoon. Sit ajoin kolmisen tuntia vanhempieni luo hakemaan koiraamme. Perässä iso kärry, missä kaksi kelkkaa.Vanhempieni luota vielä tunnin ajomatka kotiin ja sit piti purkaa auto ja kärry. Sit kävin kaupassa hakeen illaksi ja täksi päiväksi ruokatarvikkeita ja tein iltapalan perheelle. Kylläpä oli maha kipeä sit illan. Ei supistanu, ku pari kertaa, mut lihakset varmaan oli jo niin väsyneet mahan kannattelusta, että piti makoilla sohvalla ja puuskuttaa. Oli tosi huono olo. Mies jo kysyki, että pitääkö lähtä lääkäriin.Naurahdin, että ei sentään, tiesin että menee levolla ohi.

Mutta toivottavasti vointi pysyy hyvänä ni jaksaa huolehtia perheen ja talon huollosta yksin!

Pommiina, kiitos vinkeistä. Kaipa mä niitä sitten uskallan kokeilla :grin Ja kyllähän mä sen tiesin, että ei ne kuulat minnekään häviämään pääse, mutta ajattelin vain että onko tosi hankala saada sitten pois...

röllykkä, mulla on kanssa muutaman kerran tullut niin hysteerinen hormooni-itku, ja se ei tosiaan meinaa loppua ollenkaan! Ja siinä ei järkipuheet muilta paljoa auta :rolleyes:
Hyvä muuten tietää tuo, että välttämättä ihan laskettuun aikaan saakka ei kannata lantionpohjalihaksia reenata.
Tuli nyt etukäteen meille tämä tieto, eikä vasta synnytyksen jälkeen, niin kuin sulla :wink

Stardust kuulostaa tosiaan aika raskaalta päivältä. Ja raskasta tulee varmasti olemaan, jos mies ei pysty missään auttelemaan ja on yksi passattava lisää. Koitahan jaksaa, ja saatko sitten jostain sukulaisilta vaikka apua välillä?

Martuti, Joo ei se niin pelottavaa oo miltä ehkä alkuun vaikuttaa. :) Hahah, mä taas meinasin et mitäs jos ne voi kadota tonne johki syövereihin ja pahimmas tapaukses vauva tulis heinäkuus ulos mun kuula kädessä, et oli itelle ihan hyvä toi pieni anatomian kertaus.. :grin Noo ei sillä, ukko luuli kans ihan samaa joten pidin sit sillekkin pienen oppitunnin.. :wink :grin

Mä niin toivoin että olis tulossa normaalia viileempi kesä mut just katoin iltalehdestä et siellä oli joku lupaillu poikkeavan lämmintä touko-kesäkuuta.
Et tsemppiä vaan meille kaikille mahojen kanssa ja tervetuloa vaan turvotukset! :D taidanki tietää kuka meijän takapihalla makaa lasten puhallettavassa uima-altaassa...

^ Jaahas, vai lämmin kesä tulosssa. Toivottavasti mies saa pian paljuprojektin valmiiksi, mä voin sitten maata siellä paljussa ilman että sitä vettä lämmitetään :grin

.... Joo, no ei löydy paljua tai lastenallasta, mutta onneks on joenrantatontti ;D Täytyy varmaan joku kesäleiri laittaa pystyyn tonne rantaan ja oleilla siellä ne viimiset pari kuukautta...

Siis mä kirosin ihan samaa ku luin uutisista! Miks just nyt.. :confused: No meitsillä taitaa sit olla käytös toi ulkoporeamme ja siellä viilee vesi..

Mä oon jo ennen tota ennustettakin, ihan ittekseni, povannu / manannu helteistä kesäkuuta. Ja olenkin suositellu sitä monille lomakuukaudeks, ku tuskin on viileetä ku oon (ollaan) viimesillään. :devil10

Tääl talos loistaa taas miehen logiikka; tiskirätti on edellisen käytön jäljiltä jäänyt märäksi likaiseksi mytyksi tiskipöydälle (hänen jäljiltään), ja se on ilmeisesti liian ällö huuhdeltavaksi, joten hän ottaa uuden rätin! Joka tietysti myös käytön jälkeen jätetään huuhtelematta likomärkänä pöydälle. Niitä ois tarkotus pystyä käyttämään useamminkin kuin kerran mut.......... jaksasko tuosta nyt enää ees nalkuttaa :D

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Huh hellettä, onneks esikoisen jäljiltä on jo ostettuna jätti tuuletin :D En muuten ehkä enää loppu vaiheessa suosittelis kyllä mitään yleisiä uima-altaita ainakaan. Itse kävin viime to uimahallissa ja nyt pelottaa, että joku pöpö sieltä tuli kun alapää kutisee ihan hirveästi :( tai sit se kloorivesi vaan kuivatti paikkoja :( täytynee ma soittaa neuvolaan ja kysästä, mut ei enää uimaan ilmeisesti tarvii mennä, harmi! Esikoisesta pystyin kyllä käymään pitkään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ Juu totta muuten, mä muistelisin että olen kuullut / lukenut että uimista ei enää kauheasti yleisissä paikoissa suositella, tai tosiaan järvessä / joessa / meressä.

Meillä on onneksi ilmalämpöpumppu sisällä, joka on aika tehokas kun on sellainen laaja kattomalli (asennettiin rakennusvaiheessa), sillä saa kivasti viilennettyä kämppää, on enemmän juuri siihen tarkoitettu kuin lämmitykseen. Ja keittiössä & eteisessä on kivilaattalattia, joka kesällä kivan viileä. Mutta jos ulkonakin haluaa välillä oleilla, niin sitten täytyy keksiä muita viilennyskeinoja :)

Meillä on vanha navetta mikä ei helteelläkään mee kuumaks, siellä istuin myös esikoisen ootus aikaan kun oli ihan hirveen kuuma heinäkuu(esikoinen siis sýntyi elokuun alussa)

Takaisin