Huhtikuun höpöttelyt

^ mullakin tuntuu kyllä jo tosi ylhäällä ja sitten pitkälle kyljissä välillä. Kohdun korkein kohta oli alkuviikon neuvolassa jonku matkaa navan yläpuolella, mutta tietyissä asennoissa ne liikkeet kyllä tuntuu selvästi ylempänä :>
 
Jos kans tänää vähä laittelis tota vauvahuonetta... järjestelis vaatteita/kestovaipat/tarvikkeet + ikkunanpesu! Sitäki pitäny tehä jo kaks viikkoo. Kiva vaan kun kys. huoneen ikkunat on ulkoapäin tosi korkeella, joutuu hiukan pelleileen tikkaiden kans o_O
 
^ Miu, äläs nyt kuule lähde pelleilemään minkään tikkaiden kanssa, joku muu hoitakoon sitten niiden ikkunoiden pesun!
Mä palkkasin ekaa kertaa elämässäni siivousfirman tulemaan pesemään meidän talon ikkunat...!


Tänään voisin viikkailla noita pestyjä vauvanvaatteita kaappiin ja lipastoon. Maanantaina taas jatkuu pesuoperaatio, nyt viikonloppuna en jaksa. Ja mullahan on viikolla nykyään aikaa :rolleyes:
Eilen oli eka kesälomapäivä :) Tosin mähän olin viime viikolla vimppaa päivää töissä, tällä viikolla oli ensin ylityövapaita.
 
Joo, täytyy varmaan nöyrtyä ja myöntää ettei noita vauvahuoneen ikkunoita voi pestä yksin... toisen sain otettua ulkoa, toista en enää viitti yrittää kun alapuolella on kivikkoinen kukkapenkki :rolleyes: eikä niitä saa otettua yksin ees sisältä, kun koko iso ikkunaruutu pitää irrottaa jos haluaa kaikki pinnat pestä. Vanhat talot ja ikkunat ne on mukavan käytännöllisiä :mad: no, eteisen kaikki 6 pikku-ikkunaa saan sentään irrotettua yksin että tehdään sitä siihen asti kun mies tulee kotiin.
 
Mulla tuntuu liikkeet suurimmaks osaks alhaalla ku tyttö on perätilassa, istuu siellä ja potkii mua ihanasti aina rakkoon, pari kertaa on meinannu tulla housuu ku oikeen pissahätä ollu :grin Tajuispa kääntyä pian oikein päin, viikkoja vasta 27+2 et kyllähän se mahtuu vielä kääntymään mut silti vähä jänskättää et kääntyykö vai ei o_O Mä en nimittäin perätilassa olevaa muksua ala pukertaa pihalle et sektio ehdottomasti sitten...

Mulla verenpaineet laskenu hyvin lääkkeitten avulla. Pääsen taas kurkkimaan pikkusta ku rv 31+4 on ultra, tsekataan onko verenpaine lääkkeet vaikuttanu pikkusen kasvuun, niiden lääkkeiden takia kun vauva ei välttämättä kasva normaalisti, samalla katsotaan istukan kunto kun sekin voi lääkkeiden takia kalkkeutua :/ Mutta toisaalta varmaan pienempi paha lääkkeistä kun että olisi ilman niitä :)
 
^ kuin korkee verenpaine sulla oli, kun antoivat lääkkeet? Mullakin ne välillä niillä uhkailee, mutta kotona arvot matalammat niin oon säästyny...
 
Miu, ihan totta, ikkunat pitää irrottaa jotta ne saa pestyä? o_O No siinäpä vasta puuhaa onkin!
Meillä on pari vuotta vanha talo joten ikkunat on onneksi sellaiset ihan näppärät, saa ulkopinnankin pestyä sisäpuolelta niin ei tarvii mitään kiipeillä. Ja pintoja on vaan 4 / ikkuna (vaikka onkin tosi energiatehokkaat ikkunat, nuo on sitä uusinta lämpölasia).
 
Miu mulla oli alkuun kanssa neuvolassa tosi korkeet ja kotona ihan normaalit, jostai syystää mua jännittää ku joku toinen mittaa. :P Sit yhtäkkiä tuli kauheet turvotukset ja paineet nous kotona, korkeemmillaa oli 171/112 :O
 
On tuo mies sitten ihana, tänää 5 kertaa soittanu (on ite pirkkalassa) ja joka kerta kyselly et onha miulla kaikki hyvin, eikai oo tylsää, mitä oon tehny, yms. :love017 Huomennaha hää jo tulee kotii onneks ni pääsee käpertyy rakkaan kainaloo :love2

Tuli kirppikseltä ostettua vauvalle lisää vaatteita ja oli tarkotus tänää pestä myös niitä mut sepä jäi tekemättä :grin Ollu nii ihana ilma et koirien kaa viettäny aikaa pihalla ja tuolla rannassa ku toinen koirista tykkää nii kovi kahlailla :grin
Nyt pitää rajottaa kyl tota vaatteiden osteluu siihe asti et saa pestyä kaikki vaatteet ja katottua mitä kokoja tarvii ostaa tai puuttuu.. Nyt on tullu nii summan mutikassa osteltua vaatteita ja äitiltä pari muovipussilista saanu ni hyvä käydä ne nyt alkuu läpi :grin
Kävi tänää mietityttämää ku ostelin tyttövaatteita et entä jos se tyttölupaus ei pidäkkää paikkaasa ja tuleeki poika, sit joutuu raukka parka kulkemaa vaaleenpunasissa vaatteissa ku ei paljo mitää neutraaleja meil nyt oo, kiitos äitin ku se on hamstrannu noita tyttöjen vaatteita.. :grin ( ja itekki niitä muutamia ostellu..:smiley-angelic006 )
 
Ois kyl kiva et ois vielä joku ultra käynti et vois vielä tota sukupuolta varmistella ja näkis pikkusta muutenki ja mite ois kasvanu yms :p se 4D ultra houkuttelis kyllä vieläki mut on kyllä vähän turhan kallista puuhaa ni taitaa jäädä kyl iha haaveiluks se :grin
 
Kauheeta, ei oo kyllä tullu mieleenkään et vauvan sukupuoli vois viel vaihtua kun meillekin sanottii että on tyttö ja tyttövaatteita on siitä asti osteltu :grin ultrakuvat sukupuolesta on kyllä ihan samanlaisia kuin kaverin kuvat oli, ja hänellä oli myös tyttö :) Olisin kans halunnu tosi paljo 4D-ultraan, mutta nyt ei oo kyl rahaa sellaseen. Päästään kuitenki vielä ainaki yhteen ultraan sokeriseurannan takia (ja siellä saa sentään 3D:n), ni saavat sit siellä viel varmistaa :wink

Martuti, joo meil on suurin osa viel noita wanhoja ikkunoita mis on vaa irralliset ruudut eikä saranoita... mut onneks niit ikkunoita ei oo kauheen paljoo noin yhteensä kuitenkaan :grin ja muutenkin vanhois talois on aina näitä omia piirteitään eikä mikään ikinä toimi niinku pitäs o_O mut en silti vaihtas mihinkään :Heartred paitsi johonki Kannustalon kartanomalliin mut sellasta en kuulemma tuu iha lähiaikoina saamaan........
 
Meillä kanssa vielä tuon radin takia yksi ultra tiedossa, joskus rv 37 paikkeilla kuulemma. Siellä katsotaan mm. napanuoran kalkkeutumista, vauvan kokoa ja arvioidaan siis synnytystapa... että onko mahdollista punnertaa alateitse. Jospa vielä varmistukseksi vilahtaisi se sukupuolikin :wink Tyttöä meillekin lupailtu, mutta en ole sitä täysin 100% varmuudella ottanut. No, en mä muutenkaan kauheesti tykkää vaaleanpunaisesta tai vaaleansinisestä, joten meillä on muutenkin vaatteiden värityksessä enimmäkseen valkoista, beigeä, ruskeaa, oranssia, keltaista, vihreää. Menee sitten kummalle vaan. Toki on myös jotain mekkoja ja muutamia vaaleanpunaisia vaatteita... mutta ei tod. kaikki sentään.

Pinnasänkyynkin reunapehmusteet ovat oranssit, ja verho sekä petivaatteet keltaiset.

Kylpyankan kyllä ostin vaaleanpunaisena, kun en löytänyt kuin vaal. sinisiä tai vaal. punaisia...
 
Ainiin, Heidi ja åke, lueskelin toukokuisten ketjua, ja siellä Babyboxista oli kanssa ollut puhetta. Niitä on tosiaan erilaisia! Joillain ollut siellä body ja joillain ei,. joillain ollut tuttipullo ja joillain ei... eli sisällöt vaihtelee.
 
Täällä ollaan volloteltu eilisestä asti.. Meijän Isolta äijältä (Landseer) petti takapää eilen kun leikkivät hippaa tuon meitin huskytytön kanssa.. Jonkun aikaa meni ennenkuin reppana pääsi ylös ja siitä lähtien meno ollu yhtä vaivalloista kuin mulla..Käytettiin päivystävällä joka antoi kipupiikin ja kipulääkettä kotiin, totesi että aristaa melkosesti molempia lonkkia mutta nyt oikea sai jonkun "tällin".. Meinas että on ihme kun on näin pitkälle selvinny ilman noit lonkkavaivoja, ja että harvemmin toi rotu kuulemma elää yli 10vuotiaiks.. Olin ihan järkyttyny kun tajusin että onko tuo mun kuolakalle tulossa vanhaksi ja ikää ei oo kuitenkaan kun 7.. Heti maanantaina yhteyttä omaan eläinlääkäriin ja tutkimuksiin.. Pelottaa ihan hirveesti mikä on tuomio.. Tästä taisi alkaa se lähtölaskenta.. :sad001 Ja kauhistuttaa aatella sekin että jos lähtö tulee näinkin aikaisin niin miten toi meijän toinen poika ( australianpaimenkoira) tulee selviin kun ovat kuin veljekset! äääh, en pysty ees kattoon noihin lupsakkoihin silmiin alkamatta poraan!
 
Lepoa ja kipulääkettä vaan, tosiaa jos huonot lonkat on ja jos siellä jotakin nivelrikkoa on niin kannattaa ottaa niveltukivalmisteet käyttöön, hidastaa nivelrikon kehitystä ja parantaa muutenkin nivelten liikkuvuutta ja vointia!
Omalla koiralla on patellaluksaatio ja toinen polvi leikattu niin käyttäny noita niveltukivalmisteita eikä rtg kuvien perusteella ole ainankaan nivelrikko pahentunut niiden käytön aloitettua!
 
Isot rodut ne "vanhenee" tosiaan hiukan nopeemmin kuin pienemmät :sad001 Meillä on 11v japaninpystykorva, jolla sydänvika, mutta meno on vielä välillä railakkaampaa kuin 3v seropi-kaverillaan... kauhulla silti odotan sitäki päivää, kun alkaa oikeesti vanhuus näkymään tai sairaus oireilemaan. Kuitenkin toivoisin, että sais lähtee mielummin tuossa kunnossa ns suorilta jaloilta, ettei tarvis viimisiä aikojaan olla raihnanen saati että itte joutus viemään piikille sitte lopuks...
 
Miu, No älä muuta sano! Nytki on jo ihan kamalaa kattoo vierestä kun toinen niin vaikeesti könyää ylös, ja tänäänkin pari kertaa se perä taas tipahtanu.. Sit kun se on kuitenkin niin reipas ja luppana että se ei valita ja mieli tekis touhuta, mut ei vaan kroppa pysy perässä.. Josko sais heti huomiseks ajan sinne omalle lääkärille niin sais tietää enemmän..
 
Havaitsin tuossa yksi päivä, että näitä viestejähän pääsee lukemaan kuka vaan ilman, että kirjautuu tänne foorumille ja jäi hieman ahdistamaan. Miten täältä saa poistettua joitain kirjoittamiaan viestejä jälkikäteen?
 
En osaa sanoa miten viestejä poistetaan.. Periaatteessa kuka tahansa joka tietää mun lasketun ajan pystyy helposti selvittämään mun käyttäjänimen ja viestit. Mut jos joku välttämättä haluaa näin tehdä ja selvittää ja lukea mun kirjoittamat viestit niin siitä vaan, kuulostais melko tylsältä elämältä.. Tosin mietin aika tarkkaan muutenkin mitä täällä kerron varsinkin muista ihmisistä :)

Pommiina voi, toivottavasti koirasi paranee. Mun vanhempien koira täyttää 10v ja yhä useammin käy mielessä ettei vuosia välttämättä ole enää montaa jäljellä. Se on ihan uskomaton koira verrattuna aikaisempiin ja meidän tytön paras kaveri :) Ei saisi etukäteen murehtia mutta kun..

Mä teen ison säästön sillä kun ei selvitetty sukupuolta! Mun tekis mieli ostella pieniä söpöjä vaatteita, mutta onneksi täytyy odottaa heinäkuuhun saakka :grin Viime viikolla ostin nettikirpparilta 17 pikkuista unisex-bodya kympillä, niillä saan nyt luvan pärjätä :grin Nekin on kyllä vähän tylsiä, haluaisin ostella överihörhelöitä tytölle tai suloisia pienen pojan vaatteita..
 
Takaisin
Top