Me olemme kans menossa tuonne messuille. Jos lapsimessuilla oikeasti on vaunujen testirata niin minä kyllä suunnistan sinne ensimmäisenä ! Tiedän vaunujen hankinnasta tasan sen verran että niiden tulee olla kevyet ja hyvin liikuteltavat säässä kuin säässä :D Jokainen vaunugoogletusopiskelu on tähän mennessä päättynyt armottomaan lannistumiseen. Valikoimaa on niiiin hurjasti eri ominaisuuksilla ja hifistelymekanismeilla että heikompaa alkaa oikeasti pyörryttää. Onhan niiden hankintaan ONNEKSI vielä paljon aikaa, mutta minkälaisia te olette suunnitelleet ostavanne ?
Voin myös liittyä teihin työttömiin/kotona oleviin odottajiin, mutta tähän mennessä se ei ole harmittanut kovinkaan paljon. Kotona riittää ihan riittävästi tekemistä jo koiran takutuskauden takia; ja meidän koirahan ei tietenkään tykkää olla hieno ja harjattu ! Minusta tuo työttömänä oleminen ei ole mitenkään paha asia. Minun kohdallani se on ollut vain hyvä, koska ensimmäiset kolme kuukautta olin niin väsynyt ja pahoinvoiva ja nyt loppuajasta saa sitten vain ottaa rauhassa oman kehon jaksamista kuunnellen.
Alun pahoinvointi ja megaväsymyskin ovat jo helpottaneet ja hyvällä lykyllä jokaisen päivän jaksaa olla ilman päiväunia. Onko kenelläkään liikkumista rajoittavia kipuja ? Itse olen välillä vähintään kerran viikossa täysin sänkypotilaana, kun liikkuminen tuottaa pelkkää tuskaa ja kyyneleitä. Minulla siis kipeytyy tuolta lantion reunoilta (ei ihan nivusista, mutta vähän siitä ylempää sivuilta). Kipu tuntuisi siis olevan kohdun reunoilla, jos ne reunat edes on tuossa. :D Pikaisen googlettelun perusteella kipu voisi johtua niistä kohdun kiinnikkeiden venymisistä ja lantion löystymisestä. Joko tuo lantio oikeasti alkaa löystyä tässä vaiheessa ? Kaikki asiasta keskustelupalstoilla itkeneet olivat jo reilusti yli 20.-30. viikoilla...
Meillä vauva kyllä liikkuu tositosi paljon, ainakin kotidoppleria se meni koko ajan viime viikolla karkuun, mutta mitään liikkeitä en ole vielä tuntenut.
Noh, kai ne sieltä tulee ajallaan...
Tiedättekö muuten miltä se kuulostaa jos vauva vaikka potkasee tuota doppleria ? Ollaan miehen kans pähkäilty että kun välillä sieltä kuuluu semmonen ufomainen räsähdys tai sellainen, että voisiko se olla potku...
Veljeni sanoi np-ultrakuvan perusteella, että meille tulee poika. Äitini sanoo että oireiden perusteella tulee tyttö (kuulemma samanlaista väsymystä ja liikkumiskipuja minua odottaessa). Minä sanon yhtenä päivänä poika ja toisena tyttö ja mieheni kai on vahvasti pojan kannalla. :) Aiotteko muuten kysyä sukupuolta rakenneultrassa ?
Tulipas tästä romaani... Mutta vielä yksi juttu ! Onko teidän paikkakunnallanne MLL:n tai jonku muun tahon järjestämää toimintaa odottaville äideille ? Meillä on se odottavien äitien kahvila MLL:n järjestämänä joka neljäs keskiviikko. Mieheni yrittää kovasti puhua minua menemään sinne, kun vertaistukea on melko vähän kaveripiirissämme, mutta minusta on kai tullut vähän erakko..... :>