Huhtikuu vanhaa odotellessa

Ääh, voi be, tosi inhottava ettet millään meinaa päästä rauhassa nauttimaan uudesta perheestäsi :sad001 Voimia sulle tosi paljon, toivottavasti vastoinkäymiset alkaisi pian jo jäämään taakse!:Heartred

HugeMamalle huikeet onnittelut pienestä pojasta noin pitkän urakan jälkeen!!
Ihana kuulla että pikkuhurmuri on siellä jo heti haihduttanut tuskat pitkän odotuksen jälkeen :)

Hui Monski, kuulostaa vakuuttavalta, eiköhän siellä pian saada nyytti kainaloon, tsemppiä!

Poodlellakin alkanu vakuuttava oireilu kyllä! Pidän peukkuja, että etenisi tuosta vielä rivakasti :)

Ja mikähän meille muille isomahoille avuksi.. Huoh, tänään 40+0! Ja ei muutosta, neuvolassa kävin aamulla, kaikki äärimmäisen hyvin, vauva tyytyväisenä vaan jumppaili, neuvolatätiäkin alkoi hymyilyttämään kun ei meinannu saada sykkeitä kun pikkunen vaan puljas anturin alta pois koko aika, eipä hänellä ainakaan ole siellä mitenkään huonot oltavat kun iloisesti mahtuu jumppailemaan! Varasin meille sitten illaksi vielä miehen kanssa elokuvaliput uhallani, jospa kova meteli saisi mötkyn uteliaisuuden ulkomaailmasta heräämään :D
Mulla tosiaan ei oireita liiemmin ole, toivoisin että saisin jotain merkkejä mistä voisin epäillä sairaalaan lähdön lähestyvän, vaikka sitten oliskin vähän vääriä hälytyksiä, ois joku muutos tähän oloon. Ehkä suurinosa ongelmista on kuitenkin mun korvien välissä, minun päähän kun ei vaan mahdu, että synnytys vaan voisi alkaa, jotenkin mun päätä kalvaa ajatus, että viikkokausia pitäisi niitä supistuksia olla tuloillaan ja kun ei mitään oo, niin meinaa kyllä epätoivo iskeä.. Pitäisi vaan jotenkin saada tuo oma pääkoppa toimimaan jollain tasolla normaalisti :)

Siilineiti täällä myös viimeviikonloppuna jo niin olevinaan vietettiin viimestä viikonloppua kahden kesken, näköjään kaikkea muuta! Ei auta kun vielä koittaa keksiä pikkupuuhaa loppua odotellessa. Ehkä tämä kuitenkin on viimenen viikonloppu tällä miehityksellä, vappua odotellessa mekin vähän vitsailtiin tuolla linnanmäen reissulla, eipä vaan taitais mennä turvakaaret enää minun pyöreiden muotojen ympärille :D

Mukavaa ja vauvarikasta viikonloppua kaikille!
 
Ihanaa kuulla taas vauvauutisia!
Onnea mami-83! Ja voimia kaikkiin niihin toipumisiin mihin ihan tuo uusi tulokas ei riitä :)
 
Onnittelut mami-83 ja voimia synnytyksestä toipumiseen! :)

kypsä: Jännä homma kyllä tuo naksuminen, miksi se ei tieten joku vauvan nivelkin saattais olla. Mulla kyllä naksuu eniten nivusten/alapään puolella, joten ne on varmaan omat paikat jotka meinaa hajoilla :D Noita rintakumeja oon miettiny just omalla kohdalla, että voi tulla tarpeeseen kun rinnat/nännit on aina olleet aika pienet.

Harmi, että Siilineiti sun oireilut tyssäsi. Jospa ne siitä lähtis viikonlopun myötä uuteen nousuun :) Imuroinnissa ja lattioiden pesussa on minu mittakaavalla jo kovasti siivoamista, joten ei sun ainakaa huonoa omaatuntoa tarvi potea :p

pikkulintu: Hienoa, että siellä on kuitenki pikkuisella kaikki mallillaan :) Tuo tuntuu just olevan vaikeinta, että osais olla suht normaalisti, eikä koko ajan vaan stressais, että millon se lähtö tulee. Minäki oon jo moneen kertaan kerenny miettiä, että ens viikolla sitten, mutta ei :D Eikähän sitä kaikille tuu mitään ihmeempiä ennakoivia merkkejä :)

Mitään mullistavaa ei vielä oo täälläkään tapahtunu... (Ällövaroitus) Aamulla tuli se ensimmäinen limatulppavuoto ja nyt toinen. Semmoista rusehtavaa hyytelöä o_O Päivällä jo kerkesin hermoilla, että oon saanu taas tulehduksen ku tuli vaan vaaleanruskeaa valkovuotoa (ja olin aamulla niin unentöpperössä, etten tarkkaa muistanut, millaista se eka vuoto oli), mutta kyllä tuo toinen erä vahvisti epäilyt limatulpasta. Yhden napakan supistuksen sain ruokaa laittaessa aikaiseksi + muutamia harjoitusversioita pitkin päivää, that's it tähän mennessä. Saa sitten nähdä mitä ilta ja yö tuo tullessaan :) Tulista ruokaakin vedin päivälliseksi siinä toivossa, että saatais vähän äksöniä aikaseksi, mutta mun tuurilla pikkunen vaan aattelee, että olipa hyvää, jään odottaan lisää :D

EDIT: Läpi yön kiristeli mahaa ja aamulla tipahti ihan kunnon palanen tuota tulppaa... Mutta täällä ollaan edelleen! Saa nähdä tuleeko tästä lähtöä vielä moneen päivään.
 
poodle: Oikein kipeitä supistuksia snne päin! Jotain nyt on kuitenkin jo meneillään, ihan varmasti! :)

Ja juu, niin minäkin ennen olisin sanonut että jo pyykkikoneen pyöräytys olisi hurjasti kotihommia, imurointi ja lattioden pesu jo aivan yltiöpäinen suoritus.. No totuus on nykyään toinen ja kotihommien määrässä aika pieni rasti ruutuun.. :S

Täällä ei oo muuta meneillään kuin ihan hirveä ketutus.. Huoooooh.. 40+6..
 
Tänänä 40+6. voi luoja :/ Ei näytä tulevan ja vauva keinuu ylhäällä edelleenkin.. Supistaa sillo tällö ei kipeesti mutta napakasti.. Valkkarii tullu muutaman viiko iha hulluna mut ei muuta.. Eilen vein adan hoitoon ja lähdin ite leffaan lasten isänkaa, toivoen et kävis jtn :D No ei käynyt. Hyvä leffa oli :) Ku tulin kotiin puunasin asunnon, imuroin,pesin alttiat, pesin pyykit, tyhjensin astianpesukoneen ja täytin ja sit viel kävin lasten vaatteet läpi ja siivosin ne kaapit :) Sit kello oliki jo niin paljon et aloin valmistautuu nukkumaan taino eka lenkittää koiran . Pääsinki nukuu tosiaans it vasta 1 aikaa. Mut sain nukkuu rauhas koko yön :) heräsin tosin sit jo puol 10 aikaa. Ukki o alkanu viemää mun koiraa aamusin ulos niin ihanaa en oo joutunut sitä nyt aamusin viemää ja nytkään ei oo mikää kiire sitä viemää ku ukki käynyt jo viemäs sen. Mun mummi ja ukki tosiaa asuu mun naapurissa ja ukki kyselly jos vois viedä koiraa aamusin aikasin nii se tulee aina meiä vara avaimel hakee sen lenkille x) Mä oon alkanut siivoo joka pv, imuroin ja pesen lattioita ym ihan siitä syystä vaa et mä en halua tulla takas kaaokseen sitku vauva päättä syntyä :D Lisäks ada on niiiiiin hirvee sotkee et pako täälä onki siivoo joka pv :D Nää mun hirveet hedarit vaa ei välil meinaa sallii siivousta.. Tänään olis kyl ollu vauvan hyvä syntyä ku ada olis ollut valmiiks jo hoidossa ja mun mummiki täyttää tänään vuosia, 65 vuotta tuli mittariin x) Mä oon kyl manaillu jo kaua sit et tää syntyy vappuna :D Noh toivottavasti sillo viimestää ;D Maanantaina soitan kättärille ja varailen sitä yliaikakontrollii, mä luulin et neuvola hoitais sen, mut se sano et mun pitää ti ite soittaa neuku jälkee mut en aio venaa siihe tistaihi vaa aion soittaa jo ma. Nohhh kohta hakemaan pikkuneiti naapurista kotiin, taino meinasin eka käydä ton 3,5km lenkin koiran kanssa x)
 
No niin Toivottavasti Poodlella siellä hommat edenneet! Tsemppiä sinne varmasti koko aika vaan pidemmälle ja pidemmälle tuntuvaan oireiden odotteluun!

Mäkin kävin eilen vielä illalla elokuvissa miehen kanssa, eikä mitään tuntemuksia herännyt! Vauva kyllä reagoi ääniin selvästi, muttei alkanut pyrkimään ulos.. Tänään kävin hakemassa vauhtia lapsimessuilta, oon vähän uupunut ja totaallisen turvoksissa, muuten ei mitään! Vois kai tässä siivoilla ja saunoa vielä tänään, mutta jotenkin alkaa toivo hiipumaan vauvan saannista, tuntuu että oon vaan aina raskaana ja sillä selvä :D

Oot kyllä reipas ollu Eevi! Musta tuntuu että kauhee rupeama edes alkaa imuroimaan, saati sit vielä kaikki muu siihen päälle. Meillä kyllä nyt viimeset viikot varsinkin mies alkanut enemmän saamaan vastuuta kotihommista, mä oikeestaan hoidan vaan kauppareissut ja ruuanlaiton ja tiskikoneen. Pitäs ehkä reipastua niin voisin saada jotain supistuksia edes aikaseks! Miehelle oon tehny vielä listaa kotihommista mitkä on oltava tehtynä kun tuun sairaalasta kotiin, just kun en haluu et on ihan sottasta! Vielä voisin tehdä listaa ruuista mitä voisi ostaa tänne jääkaappiin sitten niin ei heti kotiuduttua kummankaan tarvii kaupassa rynnätä käymään :)

Huhhuijjaa, 40+1 ja sukulais parat on kyllä kaikki jo ihan hermona, että missä se vauva viipyy, kaikki tänää soitelleet ja viestitelleet! Kunpa vaan tietäisin mikä sillä meidän vauvalla kestää..
 
poodle: Toivottavasti oot päässyt jo tosi toimiin :)

Niille jotka tuskailee oireettomuuden kanssa, niin ei kannata. Mulla ei ainakaan ollut oireen oiretta lähestyneestä synnytyksestä kunnes ne oikeet supistukset alkoi.

Täällä vaan ihmetellään vauvaa ja imetetään ja imetetään ja imetetään...mun tissit on niin kipeät ja toinen nänni vuotaa verta. Onneksi olin käynyt ostaan tuota lansinoh rasvaa valmiiksi, koska ilman sitä en selviäisi.
 
Hui kun oot touhunnu kauheesti Eevi :) Mä en saanu tänää ku pestyä vessat ja käytyä miehen kans kävelyllä, seki oli jo erityisen reipasta toimintaa :D

Hirveesti hermoja kaikille! Pään hajoilu alkaa varmasti tässä viikon 41 molemmin puolin olla aika normitila :) Täälläkää ei oo oikeen mihinkään edetty. On se kyllä omituista että ihminen voi iha into piukalla odottaa kipuilua ja olla pettyny kun sitä ei näy. Vauva möyrii onneksi tarmokkaasti, toivon jo että se onnistuis poksauttaan kalvot jumppaamisellaan :P
 
Mulla ei oo ollu mitnekää eirtyisen reipas olo vaikka eilen tollai siivosin :D ku mä imuroin melkee joka pv ja luuttunnu nyt usein lattiatki. Mähä asun yksin taino adankaa akhdestaan niin pakko sen mun siivoo ku ei voi laittaa ktn miestä siivoo :DD Mä kävelen joka päivä tai ainaki lähes joka pv 5-10km, mulla on toi koira ja sit muutenki mä vaa kävelen joka paikkaa :D Tulee hyvä olo :) Mutta mulla ei auta mikää et lähtis käyntii :D nii mun yks pihalainenki snao et "lenkkeile lenkkeile", sanoin et paljonkoha mun pitää vielä lenkkeillä ku kävelen jo ton verra muutneki joka pv sit se sano "no joo, ei siihe kyl mikään auta, et lähtee käyntii sit ku lähtee" että ei hänelkää kuulemma ollut mikää synnytyksistä ite lähtenyt käyntiin. Mä ite elättelen kans koko aika toivetta niinku poodle et poika onnsituis poksauttaa kalvot puhki. Nyt tosin pelkään et mulla tihkuu vettä et olis tullu taas reikä ylös kalvoo niinku adasta, hysteerisen koko aika tarkistelemassa et tuleeko vettä vai kuvittelenko vaan taas.
 
Täällä on nyt kaksi tuntia kohta tullut n. 10 min välein kohtuullisen kivuliaita supistuksia. Tiedän että kovin pitkällä tässä ei vielä olla mutta 1 h matka edessä ennenkuin sairaalassa ollaan. Joten emmeköhän kohta lähde käväisemään ainakin tarkistuttamassa tilanteen.. Mulla on kaksi edellistäkin synnytystä ollut alkuunsa hitaita mutta sitten kun on alkanut tapahtua niin onkin tullut rytinällä (3-4 cm -> 10 cm tunnissa tai jopa alle). Joten katsomme turvallisemmaksi käydä turhaankin.. Ja kakkosen synnytyksen jälkeen kätilö sanoikin että kolmannen kohdalla kannattaa aika reippaasti lähteä tulemaan heti kun oireita alkaa ilmestyä..

Huhhuijakkaa. Oiskohan se nyt menoa..? Pitäkää peukkuja.
 
Siilineiti: tsemppii että nyt se tulis! Mullaki supistellut nyt 2,5h ajan n 4-9min välein kipeesti kerranki. Mutta mä epäilen et ei tä vielä synny. Toivossa onkuitenki hyvä elää :D
 
Täällähän on ollut äksöniä yhdelle iltaa :) Toivottavasti teillä on Siilineiti ja Eevi tuottanu supistukset tulosta!

Itsehän nousin just käymään vessassa ja pikkareihin lorahti jotain verensekaista nestettä. Säikähdin aika lailla tuota verta, joten soitin varalta synnärille. Sieltä vakuuttelivat, että vasta paljas verenvuoto on vakavampi merkki ja käskivät seurailla, onko kyseessä lapsivesi vai mikä. Mihinkään ei siis ole hätä lähteä, vauva liikuskelee eikä supistuksiakaan juuri ole, mutta miten hemsveetissä tässä vielä osaa mennä nukkumaan? o.O
 
Voi kun täällä on monella jännittävät paikat! Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi synnyttämään vielä tänä viikonloppuna.
Itsekin harva se päivä muistelen reilu kolmen viikon takaisia tunnelmia, kun synnytys yhtäkkiä käynnistyi ja alkoi jännittämään toden teolla.

Tsemppiä kaikille, jotka vielä odottelee nyyttinsä saapumista! :)
 
Noniin. eli eilen supisteli sit sen 4 tuntii kipeesti ja alko vaimenee ne supistukset ku menin sänkyy makaa, tuli edellee mut ei enää sellasii nii kipeitä joten nukahdin. Puol 3 ada alko itkee ja nousin ylös antaa silel tutin ni sit alko taas kipeet supistukset joita kellotin 4, ja jatkoin unia. Nyt ei sitte mitään. Että näin.. Tänään sitten 41+0, oon alunperin manaillu et syntys vappuna 30.4, huomennaki olis hyvä pv syntyä ku tulis esikoiselle ja pojalle tasan 1v7kk ikäeroa :D
 
Suffeli: Kyllähän tässä aika jännän äärellä ollaan :) Ei vaan oikeen itekään tiedosta, että tässä nyt jotain oikeasti olis tapahtumassa, toivottavasti kuitenkin on!

Jospa nuo sun supistukset taas palais Eevi, jos niitä eilenkin noin kauan kuitenkin tuli :)

Yöllä ei tullut nukuttua oikeastaan ollenkaan kun supistukset alkoi kipeytymään. Aamulla sain pari tuntia unta kun niihin tuli tauko. Nyt on taas supistellut kipeästi (mutta hyvin siedettävästi) reilun tunnin n. 10 minuutin välein. Voi kun nuo nyt ei ainakaan loppuis! Oon koettanu hieroa käsien akupisteitä siinä toivossa, että sais nuo supparit pysymään yllä, tiedä sitten onko niissä mitään taikaa.
 
No johan on tosiaan alkanut tapahtua monella suunnalla! Täällä ollaan peukut pystyssä että Siilineiti olisi jo nyyttinsä saanut onnellisesti tähän maailmaan!

Eevi, kyllä mäkin luulen että siellä jotain pikkuhiljaa ainakin tapahtuu, kun jo kipeitäkin suppareita oot saanu kellotella! Eiköhän ne palaa ennen kun huomaatkaan ja saat ähistä pojusi maailmaan :)
Mäkin kyllä luulen ettei loputtomasta kävelystä ja siivoilusta ole mitään hyötyä, kyllä vauva tulee silloin kun häntä huvittaa, eikä sillon kun meille sopii, sama taitaa päteä siihen raskautumiseen, ei se aina sillon nappaa kun toivois, mutta kun vähiten odottaa niin johan tärppää! Ne on vaan niin ihmeellisiä otuksia nuo vauvat!

Oliko sulla Poodle alkuviikosta se vyöhyketerapeutti? Olitko vielä aikeissa mennä? Luulenpa että siellä viimestään tulee lopullinen sysäys noille sinun vakuuttavan kuulosille oireille! Jos edes menee niinkään pitkään :)

Kiitos tuoreille mammoille tsempeistä! Kyllähän tuo toivottu loppu on jo kaikilla lähellä, sitä vaan ei meinaa uskoa ja jokainen päiväkin tuntuu niin pitkälle omaa vuoroaan odotellessa! Alkuun sitä vaan odotti viikkojen täyttymistä ja ne tuntu pitkille, mutta eipä sitä sillon tiennytkään mitä on vielä edessä, nyt päivätkin matelee jo viikon tuntuisina!
Luulenpa, vaikka innolla odotan loppua ja oikeestaan mikään ei oo vielä saanut synnytystä jännäämään, iskee pieni paniikki kun jotain oikeesti tapahtuu, tapahtuu se sitten monta päivää oireillen tai yks kaks yllättäen :)

Huhhei, 40+2, josko sitä saisi tämänkin päivän jollain kulumaan!
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :Heartred Vointi on ihan hyvä ja toivon todella, että tulehdukset ovat nyt KOKONAAN poissa! Huomenna on kontrollikäynti kätttärillä ja vähän jännittää, jos kohtu ei ole kokonaan tyhjentynyt, koska rupeavat sitten itse tyhjentämään.
Monella on ollut jännittävät paikat täällä ja toivottavasti mahdollisimman moni on päässyt jo synnyttämään! :) Ja tsemppiä kaikille loppumetreillä oleville!:)Eiköhän pian kaikilla ole pikkuinen sylissä.:Heartred
 
Poodle: toivottavasti palais ja pääsisin jo työstämään vauvaa ulos täältä sen yksiöstä :)
Pikkulintu: toivottavasti palaisivat :) Nii aivan sitä raskautumistaki voi yrittää pitkää ja ei onnistu ja sitku ei yritäkkää niin saattaa raskautua. Ihmeellisii on kyl ne lapset/vauvat :)
 
Kohta varmaan pitää jo suunnata synnärille. Supistukset sattuu niin että hiki tulee ja väliki on alkanu viimesen tunnin aikana tihentyä aikalailla. Pelottaa vaan ihan hirveästi, että meen sinne kuiteski liian aikasin ja mitään ei oo tapahtunu :S
 
Takaisin
Top