Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Keskemenohan tuosts seurasi niinkuin pelkäsin. 😭 La iltana vuoto alkoi runsastua ja olikin kohta tyyliin yösiteen vaihtoa 10 min välein, että välttyi housupyyliltä. Odottelin josko olisi itsekseen lakannut kuten aiemminkin, mutta kun vielä aamuyöstäkin jatkui samalla tahdilla ja olo alkoi mennä hyvin heikoksi, osasyynä ne mun verenohennuslääkkeet, niin lähdettiin sitten aamuaikaisella sairaalalle naustentautien päivystykseen. Sikiöpussi oli vielä kohdussa, mutta sydämensykettä ei löytynyt 😞 joten sain sitten kohdunsupistumista tehostavaa lääkettä + jotain muitakin. Runsas vuoto jatkui vielä ja kohtu tyhjeni onneksi itsekseen lääkkeiden voimalla, ettei tarvinnut mitään operaatiota, mutta pyörryin muutaman tunnin kuluttua vessareissulla, hoitaja oli kyllä mukana kun ei ollut lupaa nousta yksin sängystä, joten ei käynyt mitään. Tuon jälkeen oli verenpaineet ja hemoglobiini niin alhaiset, että tiputettiin vertakin. 😳 Siitä olo alkoi pikkuhiljaa parantua ja pääsin yöksi kotiin, nyt ok kunhan lähinnä makoilee, kauaa ei jaksa olla pystyssä. 😕 No, uutta yritystä vaan kunhan vähän tästä toipuu, ja kuulemma samat lääkitykset tulisi seuraavaankin raskauteen. 😬😳 Toivottavasti vaan mun kroppa kestäis siihen asti, että saatais toinenkin lapsi. 😔 En uskalla paljoa edes miettiä kuinka alas on ferritiinikin mahtanut taas tippua, kun just keväällä sain nostettua sitä edes kohtuu kelvolliselle tasolle. 😣
eikä 😞 voimia teijän perheelle ❤️

• Tykkään
Reaktiot: MM
Onko muilla ollut oikeesti aika koviakin kohdun kasvukipuja? Mulla on nyt toista päivää jo aika kipeitä kramppeja, panadol auttaa kyllä hetkeks. Kramppaa säännöllisen epäsäännöllisesti ympäri päivää, ei kuitenkaan mitään erikoista vuotoa. Mietin onko normaalia vai voiko esim. endometrioosi tehdä kohdun kasvamisesta kivuliaampaa kuin normaalisti 😅

Onko muilla ollut oikeesti aika koviakin kohdun kasvukipuja? Mulla on nyt toista päivää jo aika kipeitä kramppeja, panadol auttaa kyllä hetkeks. Kramppaa säännöllisen epäsäännöllisesti ympäri päivää, ei kuitenkaan mitään erikoista vuotoa. Mietin onko normaalia vai voiko esim. endometrioosi tehdä kohdun kasvamisesta kivuliaampaa kuin normaalisti 😅
Ei kai sulla vain sittenkin ole "vuotamaton" emättimen bakteeritulehdus tai oireeton virstarakon tulehdus? Käsittääkseni molemmat voivat aiheuttaa noita oireita... ja ovat suht vaarallisia raskaudelle.
Onko teillä avoneuvolaa tai tekisikö terkkari pissasta pikatikkutestin jossain välissä. B-tulehdus vaatii muistaakseni fluortestin. Ehkäpä soitat ja kysyt ...

Ei kai sulla vain sittenkin ole "vuotamaton" emättimen bakteeritulehdus tai oireeton virstarakon tulehdus? Käsittääkseni molemmat voivat aiheuttaa noita oireita... ja ovat suht vaarallisia raskaudelle.
Onko teillä avoneuvolaa tai tekisikö terkkari pissasta pikatikkutestin jossain välissä. B-tulehdus vaatii muistaakseni fluortestin. Ehkäpä soitat ja kysyt ...
Oho en tullu ees ajatelleeksi että voi olla näitäkin.. Voin sticksaa ite oman pissani (eli pikatikkutesti) koska mulla on kotona! Teen kyllä vasta illalla että olis +4h pidätys. Bakteeritulehdusta en kyllä voi tietää ite, mutta soittelen neuvolaan sitten huomenna asian suhteen ja katon vähän miltä tikku näyttää!

Mullakin on endo, mutta hyvin hiljais eläjä yleensäkkin. Menkkamaisia jomotuksia oli parina päivänä, oik puolelle enemmän painottuen. Mutta ei mitään semmosta, että ois tarvinnu harkita ees kipulääkettä.

Mulla ei ihan niin kovia, että särkylääkettä olisin tarvinnu mut kyllä parina päivänä ihan kunnolla tuntu kramppeja. Kannattaa tosiaan varulta tutkituttaa 😊

Mulla ei ihan niin kovia, että särkylääkettä olisin tarvinnu mut kyllä parina päivänä ihan kunnolla tuntu kramppeja. Kannattaa tosiaan varulta tutkituttaa 😊
Kysyin muuten toka neuvolassa terkkarilta, että miksi noista ko tulehdusten oireista ei reilusti kerrota...miettimisenkään jälkeen ei osannut vastata.
Onneksi täällä foorumilla joku aina muistaa nostaa asian myös esille!
Itse olin saanut vaaranpaikkatiedon mun yksityiseltä luottogyneltä ja osasin siten ostaa pissitestejä kotiin. Löytävät sokerinousut ja ainakin virstatulehdukset. Testaan kerran viikkoon ja mittaan samalla verenpaineen.

Toivottavasti nuo tuntemukset olisivat betu lla vain kohtutreeniä! 🍀

Mullakin on endo, mutta hyvin hiljais eläjä yleensäkkin. Menkkamaisia jomotuksia oli parina päivänä, oik puolelle enemmän painottuen. Mutta ei mitään semmosta, että ois tarvinnu harkita ees kipulääkettä.
Okei, mulla kyllä on tarve kipulääkkeelle ja nyt tosiaan kestäny 2vrk, edelleen aika epäsäännöllisen säännöllistä 😄 kipulääkettä menee nyt 3g päivässä, jos meen vatsalleen makoileen sattuu enemmän ja sitten repäisykipuja noustessa, kyljelleen tarvii joskus tukee vatsaa, mutta se panadol tosiaan vie niin tehokkaasti kipua pois etten oo ees aatellu että vois ehkä olla muuta, tuntuu tyhmälle. Mulla kans tuntuu oikeella ihan hitusen enemmän, mut aikalailla tossa keskellä kovimmat kivut.
Mulla oli ihan alkuvaiheessa eli rv4-5 endon aiheuttamaa kipuilua ja sillon gyne sano, että voi kohdun kasvaessa tuntuu ikävälle. Lämpöä 37.5, mutta mulla ollu raskauden alusta ja kuulemma normaalia että nousee.

Kysyin muuten toka neuvolassa terkkarilta, että miksi noista ko tulehdusten oireista ei reilusti kerrota...miettimisenkään jälkeen ei osannut vastata.
Onneksi täällä foorumilla joku aina muistaa nostaa asian myös esille!
Itse olin saanut vaaranpaikkatiedon mun yksityiseltä luottogyneltä ja osasin siten ostaa pissitestejä kotiin. Löytävät sokerinousut ja ainakin virstatulehdukset. Testaan kerran viikkoon ja mittaan samalla verenpaineen.

Toivottavasti nuo tuntemukset olisivat betu lla vain kohtutreeniä! 🍀
Joo! Vti kierre mulla on ennen ollut, eikä koskaan oo ollu oireeton joten vähän epäilen sitä, mutta hyvä testata. Vein tänään myös virtsatestin labraan, missä katotaan ne alkuraskauden jutut!

Mitäköhän ihmettä pitäs tehä, kun en saa meijän neuvolatätiä kiinni 😀 saatii hänen puh. nro. ja siihen piti soittaa 12.00-12.30 ja nyt sieltä tuli takaisinsoittopyyntö. Muuten ok, mut viimeks kun me oltiin neuvolassa niin hänelle tuli suoraan puheluita mihin vastas, eikä mitään takaisinsoittopyyntöi, jotenki oletin et hän vastaa suoraan? 😅 Oottelen nyt varmaan muutaman ja jos ei tuu vastausta ni lähen yksityiselle lääkärille

Takaisin